Ride on of niet

wes1985

Die hard MF'er
5 okt 2016
314
47
Ik heb een prachtig mooie achterband afgelopen zomer er op laten zetten staat in de schuur zie ik een nietje zitten in mijn band midden op het loopvlak, na dat ik deze eruit had gehaald had ik er nogal de sik in lek.
Nu zag ik dat je ride on in je band kan spuiten en dat dat tegen de buiten kant van je band gaat zitten zijn er mensen met ervaring op het gebied van ride on?
 
Ik weet niet hoe goed dat dat spul werkt ik heb er geen ervaring mee en of het blijft zitten bij hogere snelheden en of een plug in je band zetten geen betere betrouwbaarder oplossing is misschien kan je ergens de specificaties van dat spul vinden en aan de hand daarvan een beslissing nemen ik denk dat het geschikt is om mee naar huis te rijden en dan de band laten repareren of laten vervangen ga er eens mee naar een bandenzaak en laar je daar voorlichten.
 
Ik heb de informatie al opgezocht lijkt mij wel mooi spul het blijft ook aan de band zitten helpt onbalance uit de band halen, ik heb er ook een aantal motor zaken over gebeld daar waren de meningen verdeeld maar of het echt toegevoegde waarde heeft kon er geen zeggen. Wel dat er wat meer tijd nodig was voor het verwijderen van de band met ride on
 
Als je onbalans uit je band wilt halen laat je dat doen op een balanseer apparaat. Toen ik las dat dat spul zou balanceren was meteen al mijn vertrouwen in dat spul verdwenen. het is erg vermoeiend om je zinnen te ontcijferen. Je zou het een stuk leesbaarder maken door punten te plaatsen aan het eind van iedere zin.
 
Ik laat wel een plutje zetten in mijn band ik denk dat dat ride-on leuk is als je naar een land gaat waar de wegen knudde zijn maar daar probeer ik zover mogelijk uit de buurt te blijven, ook vind ik het wel raar dat ze bij de dealers er niet echt positief over kunnen zijn of je goed kunnen informeren.
 
Als je onbalans uit je band wilt halen laat je dat doen op een balanseer apparaat. Toen ik las dat dat spul zou balanceren was meteen al mijn vertrouwen in dat spul verdwenen. het is erg vermoeiend om je zinnen te ontcijferen. Je zou het een stuk leesbaarder maken door punten te plaatsen aan het eind van iedere zin.

Uuh,lees je eigen bericht hierboven ff terug:+
 
ride on werkt niet, 2-3 jaar terug iig
voormalig eigenaar van ride on zat bij ons in het pand. we hebben allemaal proefmonsters gehad
werkt van geen kanten
hij heeft het ook verkocht (of het nu beter is weet ik niet)
Dit was niet de eigenaar maar de toenmalige importeur (die er geen barst aan deed).
Hij heeft het (importeurschap) niet verkocht, het is hem afgenomen.
En het werkt meestal wel.

Voor verdere ervaringen, zoek het juiste topic even op dat hierover gaat.
 
Dit was niet de eigenaar maar de toenmalige importeur (die er geen barst aan deed).
Hij heeft het (importeurschap) niet verkocht, het is hem afgenomen.
En het werkt meestal wel.

Voor verdere ervaringen, zoek het juiste topic even op dat hierover gaat.
Ja heb ik gelezen maar werd er niet door overtuigd om ride-on te gebruiken komt ook vooral door dat er bij een heleboel topics ook die van ride-on het opeens over iets heel anders gaat zoals het balanceren of een puntje wat verkeerd of teveel geplaatst wordt.😉
 
Laatst bewerkt:
Ja heb ik gelezen maar werd er niet door overtuigd om ride-on te gebruiken komt ook vooral door dat er bij een heleboel topics ook die van ride-on het opeens over iets heel anders gaat zoals het balanceren of een puntje wat verkeerd of teveel geplaatst wordt.😉
Even voor de duidelijkheid.
Je plaatst geen punt teveel. Je schrijft 5 zinnen onafgebroken aan elkaar zonder punten of hoofdletters te gebruiken. Jij weet waar je zinnen ophouden en de nieuwe beginnen en wij moeten dat maar raden. Ik verplicht je nergens toe, maar het leest gewoon een stuk makkelijker als je het in ieder geval zou proberen.
Wat dat balanceren betreft, daar begon Ride-on over, ik geef alleen maar aan dat ik dat geloof.
 
Dit was niet de eigenaar maar de toenmalige importeur (die er geen barst aan deed).
Hij heeft het (importeurschap) niet verkocht, het is hem afgenomen.
En het werkt meestal wel.

Voor verdere ervaringen, zoek het juiste topic even op dat hierover gaat.
ik heb mijn eigen ervaringen van de monsters die we hebben ontvangen, en dat werkt niet (ongeacht wat een ander er van vindt dus)

ps: weet je over wie ik het heb?
 
Pluutje, veter, plug ... het is een eeuwige discussie.

Is de band nog redelijk nieuw? Dan zou je kunnen gaan voor een plug (dat is toch dat ding dat ze van binnen uit in je band steken he?). Een pluutje ken ik niet.

Maar zelf doe ik het op grootmoeders wijze, projectiel eruit, ronde vijl erin (die van het reparatiesetje wel te verstaan). Als je veel moeite moet doen is het goed, gaat die er probleemloos in, is het gat te groot. Een snee of scheur is dus ook niet herstelbaar.

Veter er in, afsnijden gelijk met het loopvlak, en rijden maar.

Bij mij zit er in de achterband momemteel ook weer een veter, op de rechter schuine kant zelfs, en als het droog weer is, ga ik stevig door de bocht, geeft geen krimp, en dat alweer voor ruim 3.000km. Ooit meer dan 10.000km met een veter gereden.

In natte bochten ben ik voorzichter, niet vanwege de veter, maar vanwege de leeftijd van de banden. Ik denk er nu wel aan zo snel mogelijk een nieuwe set banden te bestellen, wederom niet vanwege die veter, maar dus vanwege de leeftijd, en het begonnen regenseiwoen en de aankomende winter. Mijn banden zijn 12 jaar oud.
 
Met plutje bedoel ik eigelijk de prop die je van binnen aan brengt, dat lijkt mij de beste manier om de band te repareren en ride on ga ik nog over twijfelen.
Maar ik ben gister bij een motor zaak geweest waar ze het verkopen en aan de monteur gevraagd of hij er zelf mee reedt. Dat deed hij niet dus ik denk dat het voor mij redelijk duidelijk is.
 
Een pluutje is een betrouwbare oplossing, Ik vraag me echter af hoe groot dat ze eerst dat gaatje moeten maken voordat die plu gezet kan worden.
Ik vind het een beetje jammer om een gatje van 1mm eerst 4mm te moeten maken.
 
Een pluutje is een betrouwbare oplossing, Ik vraag me echter af hoe groot dat ze eerst dat gaatje moeten maken voordat die plu gezet kan worden.
Ik vind het een beetje jammer om een gatje van 1mm eerst 4mm te moeten maken.

Dat is helaas toch hoe het werkt kwam ik een paar weken geleden achter, nadat ik een stukje staal van een staalborstel ( gemeentelijke veegauto's??) uit mijn band getrokken had. Het hele kleine gaatje moest toch zo groot worden dat er een plug in kon....
 
We hebben het niet over een plug maar over een pluutje. Ik weet niet in welke maten die dingen leverbaar zijn.
Een gat eerst groter maken heeft als nadeel dat de kans op beschadiging van de gordel toeneemt.
 
We hebben het niet over een plug maar over een pluutje. Ik weet niet in welke maten die dingen leverbaar zijn.
Een gat eerst groter maken heeft als nadeel dat de kans op beschadiging van de gordel toeneemt.
Ik had ze tot 10 mm. Er zijn nog grotere.

Meest gebruikt is 3 of 6 mm.
 
We hebben het niet over een plug maar over een pluutje. Ik weet niet in welke maten die dingen leverbaar zijn.
Een gat eerst groter maken heeft als nadeel dat de kans op beschadiging van de gordel toeneemt.
Inderdaad, 3, 6 of 10mm.
Eigenlijk mag je alleen de 3mm gebruiken bij motorbanden.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik voor het gebruik van het freesje geen karkasbeschadiging had, en daarna wel. Het freesje is namelijk heel puntig en fijn vertand. Hij drukt het karkas eerder opzij dan dat hij gaat vreten. Alleen het rubber wordt meegenomen door het freesje.

De handfrees bij een prop/veter is veel stomper en heeft slechts 2 snijkanten. Niet alleen wordt dit gat veel groter, maar de kans dat er een koord meegenomen of doorgesneden wordt lijkt mij veel groter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan