Racekip #1
MF veteraan
- 9 mrt 2003
- 49.919
- 530
Ja, dat klopt.
En daarom zijn veel "collega's" ook tegen.
Ik denk dar anders over. Ik ben 12 jaar geleden voortkomend uit mijn hobby met dit bedrijf begonnen. Mijn insteek is en was dat ik optimale service en voorlichting wil geven. Behandel je klanten zoals je zelf ook behandeld zou willen worden.
En ja, dat kost geld. Maar het levert ook weer geld op doordat klanten gemiddeld behoorlijk trouw zijn aan mijn bedrijf.
Reparatie van banden doe ik heel vaak. Dat zal hiermee veel minder worden.
Lekke banden vervangen gebeurt veel minder vaak, en dan zijn ze meestal ook nog bijna versleten. Hoeveel geld het mij daadwerkelijk kost of oplevert is lastig te schatten. Dan ga ik dus voor de service.....
al een paar keer gezien bij rtl transportwereld dat spul.
werkt daar bij vrachtwagens super,ook tegen klapbanden
de fabrikant had 15 varianten voor allerlei voertuigen ontwikkeld zag ik,waaronder dus motoren.
op zich zou ik er wel wat voor voelen.
Ik geloof er ook geen zak van.Kan iemand mij dat automatisch balanceren uitleggen? Daar geloof ik namelijk niets van.
Nee, ik kan het je niet uitleggen, maar ik kanhet wel demonstreren.Kan iemand mij dat automatisch balanceren uitleggen? Daar geloof ik namelijk niets van.
Nee, dan moet je opzettelijk loodjes plakken en daarna op de balanceermachine draaien. Dan heb je een objectief meetbaar resultaat.
Maar als je vloeistof in de band giet en dan gaat draaien zal de vloeistof zo dun mogelijk verdelen. Ik kan me niet voorstellen dat er ergens een bergje gaat ontstaan omdat de band daar lichter is.
Puur financieel zal het nooit interessant zijn, je moet elke band zo'n beetje 4 keer lekrijden in plaats van vervangen voor het goedkoper wordt, dus voor een transportbedrijf waag ook te betwijfelen of het financieel interessant is. Ik heb de afgelopen 30 jaar ongeveer 1,5 miljoen km gereden (50.000/jaar) en heb 2 keer een lekke band gehad met de auto, met de motor nog nooit. De vraag is of je het gemak wil van een product wat wel werkt, maar wat je eigenlijk niet (of bijna nooit) nodig hebt. Maar als je met diezelfde blik naar je motor kijkt, ik heb allebei mijn motoren niet echt nodig...Als je het vanuit het kosten oogpunt bekijkt.
Is het dan interessant?
Spul kost € 40/€ 50 voor een set.
Voor hoeveel geld aan banden verlies je door Lek rijden?
Dat het voor een transportbedrijf interessant is geloof ik wel.
Maar voor de gemiddelde motorrijder met een paar duizend km per jaar?
Het is een hele boel verhaal maar de essentie staat in een enkele paragraaf:Voor mensen die geinteresseerd zijn, er staat een white paper op hun site met een natuurkundige uitleg waar ik niets van snap maar misschien dat een ander hier chocolade van kan maken.
white paper ride on
Het zijn echt de magische krachten van de zelfdenkende pseudo plastic die het doen. Ik geloof er nog steeds niets vanIf there is an imbalance in the tire and wheel assembly in the form of a heavy spot on the tire or wheel,
it creates an increase in the centripetal force at the heavy spot. Since both the centripetal and the
centrifugal forces have to be in balance (Newton’s Third Law), the excess centripetal force created by
the heavy spot of the tire exerts a directional force on the Ride-On gel inside the tire. Ride-On tire
sealants have been specially formulated to be able to move inside the tire and not only seal the liner
but also be a force cancelling mass to help reduce vibrations. In this instance, the Ride-On tire sealant
attempts to correct the imbalance by sliding internally to the opposite side of the place of static
imbalance and counteracting it to balance out the forces. This is called hydrodynamic balancing.
Beter is om zoveel lood te plakken dat het rijdend merkbaar is, de meeste van de motorrijders merken geen moer van wat onbalans.
Dit verhaal lijkt te zijn geschreven door de baron von Münchhausen, die beweerde zichzelf aan zijn haren uit het moeras te hebben getrokken.Voor mensen die geinteresseerd zijn, er staat een white paper op hun site met een natuurkundige uitleg waar ik niets van snap maar misschien dat een ander hier chocolade van kan maken.
white paper ride on