Dan weet je niet hoe een balanceermachine werkt.Nee, dan moet je opzettelijk loodjes plakken en daarna op de balanceermachine draaien. Dan heb je een objectief meetbaar resultaat.
Maar als je vloeistof in de band giet en dan gaat draaien zal de vloeistof zo dun mogelijk verdelen. Ik kan me niet voorstellen dat er ergens een bergje gaat ontstaan omdat de band daar lichter is.
Dan weet je niet hoe een balanceermachine werkt.
De omtreksnelhied daarvan is te laag om een verdeling van de Ride-On in de band te krijgen.
Je krijgt geen betrouwbare meting.
Beter is dus een wiel/band te nemen, die te meten op de balanceermachine, dan expres aan de verkeerde kant lood opbrengen zodat de onbalans goter wordt, dan RO er in, niet balanceren en dan proefrijden....
en dan op het balanceer apparaatDan weet je niet hoe een balanceermachine werkt.
De omtreksnelhied daarvan is te laag om een verdeling van de Ride-On in de band te krijgen.
Je krijgt geen betrouwbare meting.
Beter is dus een wiel/band te nemen, die te meten op de balanceermachine, dan expres aan de verkeerde kant lood opbrengen zodat de onbalans goter wordt, dan RO er in, niet balanceren en dan proefrijden....
Als je het vanuit het kosten oogpunt bekijkt.
Is het dan interessant?
Spul kost € 40/€ 50 voor een set.
Voor hoeveel geld aan banden verlies je door Lek rijden?
Dat het voor een transportbedrijf interessant is geloof ik wel.
Maar voor de gemiddelde motorrijder met een paar duizend km per jaar?
Puur financieel zal het nooit interessant zijn, je moet elke band zo'n beetje 4 keer lekrijden in plaats van vervangen voor het goedkoper wordt, dus voor een transportbedrijf waag ook te betwijfelen of het financieel interessant is. Ik heb de afgelopen 30 jaar ongeveer 1,5 miljoen km gereden (50.000/jaar) en heb 2 keer een lekke band gehad met de auto, met de motor nog nooit. De vraag is of je het gemak wil van een product wat wel werkt, maar wat je eigenlijk niet (of bijna nooit) nodig hebt. Maar als je met diezelfde blik naar je motor kijkt, ik heb allebei mijn motoren niet echt nodig...
De balancerende werking ben ik ook nog wel benieuw naar en ook daar is het alternatief dat er bij montage wat lood wordt geplakt. Voor mij geen probleem, het vergt verder geen onderhoud en ik kan het ook niet onoverkomelijk lelijk vinden.
Beschermt tegen lekke banden- Geen zorgen over bandendruk
- Banden gaan 25% langer mee
- Brandstofbesparing tot 4%
- Perfect gebalanceerde banden voor een optimaal rijcomfort
Eén keer aanbrengen is voldoende voor de gehele levensduur van de band
Bron: https://shop.ride-on.com/nl/go-green-nieuws[/sub]
Brandstofverbruik en bandenslijtage nemen aanzienlijk toe wanneer een band aan spanning verliest. Door de bandenspanning optimaal te houden helpt Ride-On dit te beperken: het brandstofverbruik vermindert tot 3% en banden gaan tot wel 25% langer mee.
Bron: Ride-On Persberichten | Ride-On Tire Protection
Beschermt tegen lekke banden- Geen zorgen over bandendruk
Banden gaan 25% langer meeBrandstofbesparing tot 4%- Perfect gebalanceerde banden voor een optimaal rijcomfort
Eén keer aanbrengen is voldoende voor de gehele levensduur van de band
Beschermt tegen lekke bandenGeen zorgen over bandendrukBanden gaan 25% langer meeBrandstofbesparing tot 4%- Perfect gebalanceerde banden voor een optimaal rijcomfort
Eén keer aanbrengen is voldoende voor de gehele levensduur van de band
Stel nu dat een band niet helemaal perfect rond is, maar kleine uitstulpingen heeft.Maar als je vloeistof in de band giet en dan gaat draaien zal de vloeistof zo dun mogelijk verdelen. Ik kan me niet voorstellen dat er ergens een bergje gaat ontstaan omdat de band daar lichter is.
Dan moet je zo'n ouderwets apparaat nemen waarbij je een rol tegen de band duwt en een pen uittrekt waarbij de lamp het zwaarste punt aangeeft en de pen het gewicht.Dan weet je niet hoe een balanceermachine werkt.
De omtreksnelhied daarvan is te laag om een verdeling van de Ride-On in de band te krijgen.
Je krijgt geen betrouwbare meting.
Beter is dus een wiel/band te nemen, die te meten op de balanceermachine, dan expres aan de verkeerde kant lood opbrengen zodat de onbalans goter wordt, dan RO er in, niet balanceren en dan proefrijden....
Geen idee wat voor apparaat je bedoeld.Dan moet je zo'n ouderwets apparaat nemen waarbij je een rol tegen de band duwt en een pen uittrekt waarbij de lamp het zwaarste punt aangeeft en de pen het gewicht.
Ik betwijfel overigens of jouw bandenmachine veel langzamer draait als een Toyota Aigo wiel bij normaal gebruik. Dan zou die Aigo ook nooit vanzelf balanceren.
Voor mensen die geinteresseerd zijn, er staat een white paper op hun site met een natuurkundige uitleg waar ik niets van snap maar misschien dat een ander hier chocolade van kan maken.
white paper ride on
Als het dezelfde zooi is als je in mountainbike banden toepast (en daar lijkt het wel op, alleen dan zonder de gelvorm om te balanceren) kan het wel eens even duren voor gaten dicht zijn. Deze week banden tubeless gemaakt en daar bleek ook een gaatje in te zitten. Spul spoot er zo weer uit. Na paar keer was de band dicht. Nu nadat het spul er een aantal dagen in gezeten heeft, heb ik nauwelijks meer druk verschil. Het lijkt zelfs uit de poriën van de band te komen. Als het gat wat groter is, is het in ieder geval geen wondermiddel.Check werd vandaag en vooralsnog was het lek niet dicht. Terug gegaan en daar is er nog wat meer van het spul bijgepompt. 50 km gereden om de band zelf lekker warm te krijgen, morgen maar weer eens kijken. De monteur die me nu hielp leek overigens zelf ook niet veel vertrouwen in ride-on te hebben en zei dat ik er maar gewoon een prop in moest laten zetten als dit niet werkte. Aan de hulpvaardigheid ligt het in ieder geval niet.
Toch even dit topic nog een schop geven.Ja, ik heb er zat ervaring mee.
Maar ik ben dan ook dat bedrijf wat in die pagina genoemd wordt, dus mijn mening kan je aldaar lezen.....
In de sealant review van Fortnine kwam ride-on niet als best gesponsorde uit de hoek.
Mijn ervaring is gewoon goed. Anders zou ik het trouwens al lang niet meer verkopen....Toch even dit topic nog een schop geven.
Wat ís jouw ervaring dan? Dat ouwe blad heb ik nietik zou verwachten dat goeie ervaring betekent dat je zelden tot nooit klanten ziet met lekke banden waar wel ride-on in zit.
In de sealant review van Fortnine kwam ride-on niet al te best uit de bus qua lekkage.
Ik heb nu ride-on in mn Anakee Wilds zitten, maar moet volgende week weer wisselen naar de straatbandjes. Tot nu toe niet lek gereden met die anakee wilds, maarja... ik heb in de dik 500.000 km die ik met mijn eigen voertuigen heb afgelegd uberhaupt pas 1x een lekke band gehad... dus om nu te zeggen dat de afgelopen 10k (onbewust) goed zijn gegaan dankzij de ride-on...?
Achterliggende vraag is natuurlijk of ik bij de bandenwissel weer ride-on er in laat duwen.
En wat ik mij ook nog afvraag: stel dat je ride-on er in hebt en het niet goed genoeg afdicht. Kan je er dan alsnog een veter in proppen, of 'pakt' die niet goed als het gat vervuild is met ride-on?
Het is het moment om het te testen : neem een plank met wat nagels of schroeven en rij er over.Toch even dit topic nog een schop geven.
Wat ís jouw ervaring dan? Dat ouwe blad heb ik nietik zou verwachten dat goeie ervaring betekent dat je zelden tot nooit klanten ziet met lekke banden waar wel ride-on in zit.
In de sealant review van Fortnine kwam ride-on niet al te best uit de bus qua lekkage.
Ik heb nu ride-on in mn Anakee Wilds zitten, maar moet volgende week weer wisselen naar de straatbandjes. Tot nu toe niet lek gereden met die anakee wilds, maarja... ik heb in de dik 500.000 km die ik met mijn eigen voertuigen heb afgelegd uberhaupt pas 1x een lekke band gehad... dus om nu te zeggen dat de afgelopen 10k (onbewust) goed zijn gegaan dankzij de ride-on...?
Achterliggende vraag is natuurlijk of ik bij de bandenwissel weer ride-on er in laat duwen.
En wat ik mij ook nog afvraag: stel dat je ride-on er in hebt en het niet goed genoeg afdicht. Kan je er dan alsnog een veter in proppen, of 'pakt' die niet goed als het gat vervuild is met ride-on?
Ik heb het geprobeerd.Zet eigenlijk nog steeds mijn vraagtekens bij de balancerende werking van Ride-On. Door de centrifugale kracht verdeelt dat spul zich gelijkmatig over de binnenkant van de band zou je zeggen. Dus hoe zou het dan balancerend werken?
Zet eigenlijk nog steeds mijn vraagtekens bij de balancerende werking van Ride-On. Door de centrifugale kracht verdeelt dat spul zich gelijkmatig over de binnenkant van de band zou je zeggen. Dus hoe zou het dan balancerend werken?
Thanks! Goeie input. Er gaat morgen dus gewoon weer ride-on inMijn ervaring is gewoon goed. Anders zou ik het trouwens al lang niet meer verkopen....
Maar het is geen 100% veiligheid, ik zie nog steeds wel eens banden die ook met R.O. er in lek gaan. Het is dan wel vrijwel altijd ofwel een veel te groot gat (tot 6,4mm zeggen ze dat het kan dichten), ofwel een gat teveel naar de zijkant van de band.
Ik heb 1 keer geprobeerd om een pluutje te plaatsen in een band waar al R.O. in zat, en dat werd geen succes. Het is lastig om zowel de binnenkant van de band waar de kop van het pluutje zit schoon te maken, als ook het gat zelf waar de steel van het pluutje in gaat. Daarnaast zitten de niet vanzelf (door R.O.) gedichte gaten dus meestal ver naar de buitenkant van de band waar het gebruik van een pluutje altijd al lastig of onmogelijk is (en ook eigenlijk niet toegestaan).
Heb het overwogen, maar ben te druk geweest met werk om het te proberen en kon even geen risico lopen op gedoe (morgenochtend bandenwissel, vrijdagochtend op motortrip). Ik neem wel de oude band mee om eens veter-reparatie te proberenHet is het moment om het te testen : neem een plank met wat nagels of schroeven en rij er over.
Heb me er niet in verdiept, maakt me eerlijkgezegd ook niet zoveel uitZet eigenlijk nog steeds mijn vraagtekens bij de balancerende werking van Ride-On. Door de centrifugale kracht verdeelt dat spul zich gelijkmatig over de binnenkant van de band zou je zeggen. Dus hoe zou het dan balancerend werken?