Rider 40 ( tom tom ) vertikt het een kaartupdate te doen

Stefan666

MF veteraan
23 jan 2013
15.422
18.563
Zeeuws Vlaanderen
Vraagje, bij m'n voor mij nieuwe motor zit een tomtom rider 40.

Verbinding met telefoon lukt prima, een volle reset gedaan, en hij verbind met tomtom connect. ( via m'n gsm ) .
Dus m'n adressen van andere tomtom neemt ie keurig over.

Máár

Wat ik ook doe, ik krijg geen "kabel" verbinding voor elkaar
Met 2 computers geprobeerd , een berg usb kabels ( inclusief de originele die er bij zat )
om de kaart update te doen.

( pc's zien allebei letterlijk de tomtom niet ) , geen onbekende device.. gewoon.. helemaal... * niks * )

usb port op de tomtom lijkt het wel te doen, hij begint wel meteen met opladen.


Wat mis ik ?
 
Als je de TomTom aansluit met usb op pc, verschijnt er op de TomTom een bericht wat je moet accepteren.

Iets van TomTom als opslag verbinden met pc ofzo.
Pas daarna wordt hij gezien door je pc
 
Als je de TomTom aansluit met usb op pc, verschijnt er op de TomTom een bericht wat je moet accepteren.

Iets van TomTom als opslag verbinden met pc ofzo.
Pas daarna wordt hij gezien door je pc

Dit doet hij dus niet ,
Tomtom reageert niet op het aansluiten van de usb , en ook m'n computer (s) meervoud , zien de tomtom niet.
( alleen accu word geladen, maar géén verbinding )


Vandaar dat ik het idee heb ergens een stap te missen.

Fabrieksreset al gedaan, evenals een soft reset.. gaf ook geen resultaat .
 
Im een tontom te beheren moet je een programma installeren of via de tomtom website verbinding maken. Je tomtom kan je niet als device benaderen
 
Misschien ten overvloede en helemaal niet ter zake doende, maar er zijn USB kabels die alleen een apparaat kunnen opladen. Daar kan dan geen data overheen.

Vraag me niet hoe ik dit weet. |(
 
4 kabels geprobeerd , inclusief de originele uit t doosje
2 pc's ...

Ik krijg een beetje t blauwe vermoeden dat de usb poort stuk is van de tomtom.
( bluetooth route info werkt wél ) , maar t kreng vertikt t gewoon rechtstreeks met een pc te praten )

Het lijkt wel of ik ergens een stap oversla , vandaar dat ik het maar eens hier kom vragen :)
 
Vraagje: welke USB aansluiting op je pc gebruik je? Met een blauwe binnenkant is USB 3.0 en daar schijnt dit type TT slecht mee te functioneren. Probeer een ‘oude’ aansluiting (USB 2.0).
 
Vraagje: welke USB aansluiting op je pc gebruik je? Met een blauwe binnenkant is USB 3.0 en daar schijnt dit type TT slecht mee te functioneren. Probeer een ‘oude’ aansluiting (USB 2.0).

Rechtstreeks , alleen niet die op t moederbord van 1 pc want daar kan ik fysiek niet bijkomen :)
Laptop , ook "alle poorten"

Ik ga nog eens een rondje proberen, maar heb het met 2.0 én 3.x geprobeerd, allebei op verschillende pc's
Ook nog een paar tussen-hubs geprobeerd ( je weet maar nooit )
 
  • Leuk
Waarderingen: Kars
Terug
Bovenaan Onderaan