Riders of the Storm... VTR 1000F (deel 10)

MF VTR Toerrit

  • 28 Mei

    Stemmen: 2 11,8%
  • 29 Mei

    Stemmen: 9 52,9%
  • Andere datum

    Stemmen: 6 35,3%

  • Totaal aantal stemmers
    17
Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor je er erg in hebt, is het weer voorjaar en kan er weer lekker(der) gestuurd worden. Alvast een paar ex-circuit Pirelli SC achterbandjes gescoord voor die mooiweer-periode :)
 
Oh ja en voor je stadslicht is het wel mooier om er een ledlampje er in te doen.
Kosten iets van een knaak.

Ik heb een van deze er ingebouwd, er zit nu knap licht in.

QT200216.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hiervoor al e.e.a. gepost over afslaan van m'n motor bij stationair en aanremmen bij stoplichten en dat ik dacht dat het de beluchting was. Die slang schoongemaakt en iets ingekort en dat was het iig. niet. Toen vanmiddag een het stationair toerental gecontroleerd, dat was laag (900-1000rpm), dus verhoogt. Toen ben ik na wat rijden erachter gekoment dat ik toch dit heb:


Alleen was dat bij mij niet opgevallen omdat ie dan afsloeg, nu heeft ie van de dipjes zoals in bovenstaande video waarbij ie net niet afslaat (heel soms nog), alleen minder luid hoorbaar dan in bovenstaande video... en m'n rpm heeft de neiging meer te schommelen dan in bovenstaande video. Heb in ieder geval m'n accuspanning al gecontroleerd en die zit op 12,7V, motor aan is het voltage boven ~14,3V en is stabiel dus dat zal het niet zijn.

Nu op het lijstje:
- Bougies checken vervangen
- Carbs schoonmaken
- Carbs synchroniseren

Iemand nog suggesties naar aanleiding hiervan?
 
Toerental rond 1100 toeren zetten en iets rijker (stelschroef aan carburateurs) wellicht?

Dat laatste mss. maar kwam ook nog dit tegen:

Vtr1000 dies randomly. - Speedzilla Motorcycle Message Forums

Zijn er ook nog typische oorzaken voor het niet stabiel op een stationair toerental draaien want dat viel mij ook op. Vanmiddag reed ik rond (mooi weer trouwens!) en een beetje afhankelijk van het moment schommelde het stationair toerental zo'n 100rpm tot 300 rpm. Ook dat ie stationair kwam en eerst op bijv. 30 seconden op 1500 bleef hangen en daarna terugzakte naar rond de 1100.

- Edit -

Ok, denk dat ik maar gewoon bezig moet he, de service manual zegt onder 5-3:

'Engine stalls, hard to start, rough idling'

- Restricted fuel line
- Fuel mixture too lean/rich
- Intake air leak
- Misadjusted idle speel ==> afgevinkt, zoals je zij Leeke
- Misadjusted pilot screw, zoals je zij Leeke
- Restricted fuel tank breather tube ==> afgevinkt
- Clogged air cleaner
- Clogged slow circuit
- Starting enrichment valve open
- Faulty ignition system
 
Laatst bewerkt:
Vreemd hoor... zou het zo niet weten dan.
Heb het in het begin ook gehad, maar stond bekend als 'backfire'.
Dit probleem was over toen ik open uitlaten monteerde... Waarschijnlijk was die van mij afgesteld op open uitlaten maar er zaten standaard sigaren op toen ik 'm kocht. Wie weet bij jou hetzelfde? Heb zo gauw niet gecheckt wat voor knalpijpen jij erop hebt zitten
 
Vreemd hoor... zou het zo niet weten dan.
Heb het in het begin ook gehad, maar stond bekend als 'backfire'.
Dit probleem was over toen ik open uitlaten monteerde... Waarschijnlijk was die van mij afgesteld op open uitlaten maar er zaten standaard sigaren op toen ik 'm kocht. Wie weet bij jou hetzelfde? Heb zo gauw niet gecheckt wat voor knalpijpen jij erop hebt zitten

Standaard pijpen maar de rest van de fiets is dusdanig verfraaid (custom spuitwerk, uitgebreide onderkuip, hugger, gepolijste velgen e.d.) dat me het niks zou verbazen als die eronder hebben gezeten.
 
vraagje, iemand hier die weet waar je voor een prijsje nieuwe carbon hulzen kan krijgen voor uitlaten? diameter ca. 10 lengte 42 cm zou twee stuks nodig hebben om dempers in nieuwstaat te maken!

greetz
 
Laatst bewerkt:
merci,

zojuist een mailtje gestuurd.
heb ondertussen ook al een adresje gevonden in de UK. eens kijken wat de prijzen zijn nu.
 
Volgens mij heb ik de mogelijke oorzaak van het slecht stationair draaien gevonden...

moto4o.jpg


:X

De stofzuiger gaat iig. sowieso een bezoekje aan de berging brengen.
 
Laatst bewerkt:
Ik vond het er al vreemd toen er bij het lostrekken van de kap opeens een pinda naast m'n motor lag. Geen idee wat hier gebeurt is :P

-Edit- Pinda's en sesamzaden...
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen, hoe stel je de met de hand afstelbare naks af

Tjaaah eehhhh.... das een beetje "fingerspitzengefühl" :W

Als ze te vast staan gaat de ketting zingen.... en te los rammelen...


Volgens mij heb ik de mogelijke oorzaak van het slecht stationair draaien gevonden...

moto4o.jpg


:X

De stofzuiger gaat iig. sowieso een bezoekje aan de berging brengen.

Tjezus, hoe bestaat het?

Is dat zangzaad? :)
Die vorige eigenaar was ook vast duivenmelker!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan