Riders of the Storm... VTR 1000F (deel 10)

MF VTR Toerrit

  • 28 Mei

    Stemmen: 2 11,8%
  • 29 Mei

    Stemmen: 9 52,9%
  • Andere datum

    Stemmen: 6 35,3%

  • Totaal aantal stemmers
    17
Status
Niet open voor verdere reacties.
Het wiel gewoon via Marktplaats gevonden... en deze keer was ik op tijd :-)
Inclusief schijven en wielas!
Man, wat zijn die dingen schaars idd...
 
Iedereen bedankt *D Is idd een kroon op het werk. De VTR van het jaar te hebben op het Superhawk forum *O*

Wil er nog van alles aan doen dit jaar. Was nog niet klaar en zal hij ooit wel af zijn :? ;)
Ben er nu even totaal uit. Moet nog het een en ander aan de Lotus doen en heb net een pekelbak gekocht.

Kan dan rustig op zoek naar eventueel een andere koplamp. Een die wel goed licht geeft :z
Daarnaast misschien nog wel een ander rem-schakelset. Ook moet ik de uitlaat weer goed bevestigen. De bevestiging naar de seatpipe zit wat los en de bout is geknapt. En om dat systeem los te halen moet de hele achterbrug er weer uit :+
 
Gefeliciteerd hoor! :}

Dan zou ik graag ook nog een niet gerelateerde vraag stellen. De tankbeluchtingsslang, daar hoort toch een T-stuk op te zitten? Ben nu met onderstaande bezig maar in mijn VTR zit een lange slang zonder afsplitsing die zich een weg baande langs de voorste cilinder (om de lucht op te warmen neem ik zo aan

Higgens Technik und Tuning Bereich - Alles rund um die VTR Firestorm und SP1/SP2

Honda dealer???
 
Laatst bewerkt:
Iedereen bedankt *D Is idd een kroon op het werk. De VTR van het jaar te hebben op het Superhawk forum *O*

Wil er nog van alles aan doen dit jaar. Was nog niet klaar en zal hij ooit wel af zijn :? ;)
Ben er nu even totaal uit. Moet nog het een en ander aan de Lotus doen en heb net een pekelbak gekocht.

Kan dan rustig op zoek naar eventueel een andere koplamp. Een die wel goed licht geeft :z
Daarnaast misschien nog wel een ander rem-schakelset. Ook moet ik de uitlaat weer goed bevestigen. De bevestiging naar de seatpipe zit wat los en de bout is geknapt. En om dat systeem los te halen moet de hele achterbrug er weer uit :+

:} And the winner is.... :}

Die van MIKSTR en 7MOORE7 zijn ook (motorisch) behoorlijk opgeleukt...
Toch zie je wel dat mensen simpelweg kiezen voor de mooiste fiets!
Mijn stem heb je gehad hoor :) ... sssst!

Deze remschakelset is het niet helemaal dan??
Ik vond het juist zo'n mooie oplossing met die adapterplaten!
Dat is iets wat ik voor volgend jaar nog op wishlist had.

Gefeliciteerd hoor! :}

Dan zou ik graag ook nog een niet gerelateerde vraag stellen. De tankbeluchtingsslang, daar hoort toch een T-stuk op te zitten? Ben nu met onderstaande bezig maar in mijn VTR zit een lange slang zonder afsplitsing die zich een weg baande langs de voorste cilinder (om de lucht op te warmen neem ik zo aan

Higgens Technik und Tuning Bereich - Alles rund um die VTR Firestorm und SP1/SP2

Honda dealer???

Vermoed dat deze "mod" op een iets andere wijze reeds gedaan is.
Want dan zullen erbij jou 2 losse slangetjes liggen?
Dat ie langs de cilinder loopt maakt niks uit voor een ontluchtingsslangetje.
 
Laatst bewerkt:
Er is één lange slang... heb ook even gekeken hoe goed ie lucht doorliet door erop te blazen maar dat was nou niet je van het. En het rubber bij het uiteinde bij de tank was ook al een beetje aan het vulcaniseren.
 
Hmmmm is dat niet gewoon je tank overloop?
Als je tankdop dicht is moet je toch flink je best doen hoor om daar lucht door te blazen!

En de higgens mod gaat over 2 slangen die niet aan je tank zitten, maar aan je carburateurs....



Over slangen gesproken,
wie heeft er voor mij wat koel slangen van 20 en 25mm binnenmaat?
Iemand iets liggen waar ie vanaf wil?
Ik zoek met name iets van 25mm dat een zo scherp mogelijke 180' bocht maakt.
 
Laatst bewerkt:
Higgins mod, m.a.w. "Änderung der Tankbelüftung" heeft het over de 'Kraftstofftank-belüftungsschlauch", oftewel de 'breather tube' als ik er niet naast zit. En de afwijking van het T-stuk gaan 'ins leere'. Ik zie daar geen carburateur aan te pas komen.
 
:? als ik de duitse site goed begrijp, zou de motor kunnen uitvallen nadat je getankt hebt?

Of niet starten...

Ik heb zelf last van dat de motor regelmatig afslaat als ie stationair draait. Vooral als ik ergens (hard) kom aanrijden en dan fors aanrem, bijv. bij een stoplicht (dan min of meer met zekerheid) tenzij ik het gas wat open houd. Behoorlijk irritant. Zeg niet dat dit het is maar dit is een dusdanig makkelijk iets om te controleren dat ik dit eerst maar eens doe.
 
Of niet starten...

Ik heb zelf last van dat de motor regelmatig afslaat als ie stationair draait. Vooral als ik ergens (hard) kom aanrijden en dan fors aanrem, bijv. bij een stoplicht (dan min of meer met zekerheid) tenzij ik het gas wat open houd. Behoorlijk irritant. Zeg niet dat dit het is maar dit is een dusdanig makkelijk iets om te controleren dat ik dit eerst maar eens doe.



Je mag ook helemaal niet hard rijden :N dus als je dat niet meer doet slaat hij ook niet af. :N
 

Hoi


Heeej

hey jij ook hier?

Ik hier?


Morgen!

:? als ik de duitse site goed begrijp, zou de motor kunnen uitvallen nadat je getankt hebt?

Of niet starten...

Ik heb zelf last van dat de motor regelmatig afslaat als ie stationair draait. Vooral als ik ergens (hard) kom aanrijden en dan fors aanrem, bijv. bij een stoplicht (dan min of meer met zekerheid) tenzij ik het gas wat open houd. Behoorlijk irritant. Zeg niet dat dit het is maar dit is een dusdanig makkelijk iets om te controleren dat ik dit eerst maar eens doe.

Jaa dat is het bekende euvel met de VTR...
Ik ergens een andere tekening van dit verhaal.
Zal nog even kijken thuis.

Eén voordeel: als ie afslaat gebruikt ie vrij weinig brandstof! :}
 
deze toch

full
 
Jaa dat is het bekende euvel met de VTR...
Ik ergens een andere tekening van dit verhaal.
Zal nog even kijken thuis.

Eén voordeel: als ie afslaat gebruikt ie vrij weinig brandstof! :}

Ben benieuwd!

Heb ondertussen de beluchtingslang doorgespoeld en ingekort (niet meer om de voorste cilinder heen) en hij doet ut nog steeds dus beluchting zal het niet zijn...

En carbs synchroniseren / klepspeling checken kan ook geen kwaad neem ik aan?
 
Ik vond dat de geluidsproductie van m'n open dempers "aardig" }) was opgelopen, dus ik heb ze maar eens opengehaald om ze opnieuw te vullen.

Dat bleek dus geen overbodige luxe:
demp1%20%281%29.jpg

Wat je op het blik ziet liggen is alles wat er nog in de demper zat.

De andere demper was ook behoorlijk leeg, dit was alles wat in het totaal nog voor demping zorgde:
demp1%20%282%29.jpg


Ook ophoogplaatjes gekocht voor de originele dempers, het scheelt niet veel maar het ziet er net iets beter uit (heb toch meestal de open dempers erop):
demp1%20%284%29.jpg


Nu de nieuw gevulde dempers eens monteren om te horen of het geluid nu weer enigszins redelijk is.
 
Beste stormers, ik heb een vraagje. Ben bezig voor een project en op zoek naar een radiateur. Ik zag dat een rechter firestorm radiateur een mooie maat lijkt. (plat en lang).
Zou één van jullie mij een plezier willen doen en de volgende maten voor mij op willen meten, als toch iemand de kuip eraf heeft op het moment?

vtrfrad.jpg


En daarbij nog even de dikte.
Als laatste, zijn die radiateurs van een storm wel recht? Of zit er een knikje in zoals op sommige foto's lijkt?

Alvast hartelijk bedankt!!
 
Laatst bewerkt:
Beste stormers, ik heb een vraagje. Ben bezig voor een project en op zoek naar een radiateur. Ik zag dat een rechter firestorm radiateur een mooie maat lijkt. (plat en lang).
Zou één van jullie mij een plezier willen doen en de volgende maten voor mij op willen meten, als toch iemand de kuip eraf heeft op het moment?

[afbeelding]

En daarbij nog even de dikte.
Als laatste, zijn die radiateurs van een storm wel recht? Of zit er een knikje in zoals op sommige foto's lijkt?

Alvast hartelijk bedankt!!

Heb net een setje verkocht, je vist achter het net! :)
Maar niet getreurd, foto's met maten stuur ik even naar je mailadres :)

En ze zijn kaars recht.
Cm of 4 dik, zonder de slang aansluiting aan de binnenkan dan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan