Riders of the Storm... VTR 1000F (deel 10)

MF VTR Toerrit

  • 28 Mei

    Stemmen: 2 11,8%
  • 29 Mei

    Stemmen: 9 52,9%
  • Andere datum

    Stemmen: 6 35,3%

  • Totaal aantal stemmers
    17
Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja wat is goed. Ik reed op zandvoort 2.15 op me 1e dag met de vtr. Denk dat er makkelijk wat snellers in zit.

:Y 2:09, en 2:15 is absoluut niet verkeerd!

zaterdag dacht ik je al te herkennen overigens (bij snoek toch?), maar kon het even niet plaatsen.

ik vermoed dat er ook nog wat meer in zit, maar de risico's met een standaard storm worden dan wel aanzienlijk hoger (andere voor-/achtervering en goed afgesteld vlot blok zouden al enigszins helpen)
 
Hallo luitjes.
De firestorm gaat de verkoop in.
Dus als je iemand weet of zelf interrese hebt.
Laat het dan ff weten .
De advertentie staat ook hier op motor-forum.
Ik hoor het wel
 
voorlopig komt er niks voor in de plaats.
Heb het even helemaal gehad.
Mede dankzij onze gestapo.
 
Laatst bewerkt:
:Y 2:09, en 2:15 is absoluut niet verkeerd!

zaterdag dacht ik je al te herkennen overigens (bij snoek toch?), maar kon het even niet plaatsen.

ik vermoed dat er ook nog wat meer in zit, maar de risico's met een standaard storm worden dan wel aanzienlijk hoger (andere voor-/achtervering en goed afgesteld vlot blok zouden al enigszins helpen)

Dat is helemaal lekker! dan mag ik nog wel even oefenen :P helaas zal het dit seizoen niet meer lukken aangezien ik de rest van het jaar in curacao zit.. (ook niet slecht haha)
 
:Y 2:09, en 2:15 is absoluut niet verkeerd!

zaterdag dacht ik je al te herkennen overigens (bij snoek toch?), maar kon het even niet plaatsen.

ik vermoed dat er ook nog wat meer in zit, maar de risico's met een standaard storm worden dan wel aanzienlijk hoger (andere voor-/achtervering en goed afgesteld vlot blok zouden al enigszins helpen)

Er zit ook zeker nog meer in. Me rechter voetsteun is half bedekt door me linkpijp van me uitlaat. Verder is het nog steeds erg wennen allemaal. Tandwielverhouding heb ik met 2 tanden meer staan nu. Maar dit ga ik weer naar orgineel zetten. Hij is in elke bocht net te ver in toeren aan het lopen. Maar voor het mooie net te laag voor 1 versnelling hoger.

Eind van het jaar zien we wel wat de tijden worden. (overigens moet ik bekennen dat mijn storm niet helemaal meer standaart is.)
 
Jammer Patrick! Je gaat je VTR vast en zeker missen! ;)

Ik heb vandaag even andere knippers besteld, dezelfde als VTR_Bert heeft.
 
Volgend weekend gaan de progressieve veren er aan de voorkant in :9

Wat kan ik het beste gelijk vervangen, behalve de keerringen? Geen rare dingen (trillingen) met remmen of "handen los".

Wil hem dan meteen doorsteken aan de voorkant. Direct 1 cm, of zou iets minder ook al resultaat geven? Heb nu een 5mm ophoogplaatje onder de achterveer........

Volgende project worden de NAKS en een grote beurt :]
 
Balhoofd lager meteen even mee pakken.
Ook een VTR kwaal schijnt, zeker als je veel wheelies maakt!

Re-shimmen vragen ze bij Hyperpro EUR 175 - 200 voor.
Daarmee zou hij aanzienlijk beter gaan veren en zouden ook kleine onregelmatigheden beter gedempt worden. Wat ze dan precies doen of vervangen is me onduidelijk.
Bovendien, die gasten lullen natuurlijk ook in hun eigen straatje!? :)
 
Ik heb iemand die mij gaat helpen om de veren te vervangen. Nou ja, beter ik help hem om mijn veren te vervangen (gereedschap aangeven en koffie voor hem halen ;) ).......

Kun je ergens die shims zo bestellen of is dat maat- en afstemwerk?

Thxs.
 
Ik heb iemand die mij gaat helpen om de veren te vervangen. Nou ja, beter ik help hem om mijn veren te vervangen (gereedschap aangeven en koffie voor hem halen ;) ).......

Kun je ergens die shims zo bestellen of is dat maat- en afstemwerk?

Thxs.
(als ik me niet vergis, ik ben geen kenner :$ ) zijn er verschillende mogelijkheden: het aanpassen van de oliedruk tbv zuiger/demper, het aanpassen van de veerdruk en het welbekende afstellen van de voorvering/het geheel.

ik vraag me af welke mogelijkheden op 'onze' voorvering van toepassing zijn, volgens mij enkel het afstellen waarbij de afstelmogelijkheden ook vrij beperkt zijn :P

slecht afgestelde vering is overigens helemaal waardeloos..
 
Laatst bewerkt:
Af en toe neem ik weer eens een kijkje op het forum, maar misschien heb ik wel wat nuttigs te melden. Ik had een tijdje geleden een raar probleem met de VTR. Mijn hoofdzekering (30A links in het kontje) brandde vaak door tijdens het starten van de vtr (vooral wanneer hij warm gedraaid was).

Het leek erop dat mijn spanningregelaar gewoon defect was, maar tijdens het doormeten leek dat weer niet zo. Toch maar vervangen, maar het probleem bleef er. Het was alleen niet altijd, dat was zo raar. Toen dacht ik dat het misschien de bedrading was van oa de startmotor.

Uiteindelijk mijn bekabeling gevolgd, bleek mijn pluspool van de accu los(sig) te zitten! Ik denk niet goed vastgezet na opladen accu na winterstalling en geleidelijk losgetrild. Nu vast gezet en 2 ritjes verder en wat vaker starten tussendoor lijkt het goed te zijn.

Heel simpel dus, maar blij dat ik het gevonden heb.
 
(als ik me niet vergis, ik ben geen kenner :$ ) zijn er verschillende mogelijkheden: het aanpassen van de oliedruk tbv zuiger/demper, het aanpassen van de veerdruk en het welbekende afstellen van de voorvering/het geheel.

ik vraag me af welke mogelijkheden op 'onze' voorvering van toepassing zijn, volgens mij enkel het afstellen waarbij de afstelmogelijkheden ook vrij beperkt zijn :P

slecht afgestelde vering is overigens helemaal waardeloos..

Origineel is de vering gewoon ruk.
De veren zijn kort en opgevuld met een bus van 8cm ofzo.
Daardoor slaat ie tot op de bodem bij hard remmen.
Op het moment dat de voorpoten op de bodem staan, stuiter je over de weg (en ben je overgeleverd aan de goden :( ).

Je kan inderdaad spelen met verschillende diktes olie, grootte vd luchtkamer, veren (progressief of linear), shims (zie hier die schijfjes met gaatjes, waar de olie al dan niet makkelijk door heen kan).
compstack.jpg


Bron http://www.600rr.net/vb/showthread.php?t=152259
Teveel mogelijkheden, ik weet er gewoon te weinig van.
Zelfs als je how-to /sticky topics leest... wordt het me niet helemaal duidelijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb iemand die mij gaat helpen om de veren te vervangen. Nou ja, beter ik help hem om mijn veren te vervangen (gereedschap aangeven en koffie voor hem halen ;) ).......

Kun je ergens die shims zo bestellen of is dat maat- en afstemwerk?

Thxs.

Ik heb zo'n 4 jaar geleden bij Hyperpro in Werkendam m'n veren, shims en olie gekocht. Vraag even naar Bas.
Als je nu het geheel gaat vervangen, vervang dan eerst 1 poot .... Dan kun je meteen het verschil voelen tussen de nieuwe en oude. Ik had het idee dat ik met de nieuwe de bocht niet meer om kon komen, zo stug. Niets bleek minder waar. :)
Bij hyperpro kunnen ze je ook vertellen hoeveel olie er in de poten moet.
Succes
 
~Revelation schreef op 06 juni 2011 @ 11:39:[/

Je kan inderdaad spelen met verschillende diktes olie, grootte vd luchtkamer, veren (progressief of linear), shims (zie hier die schijfjes met gaatjes, waar de olie al dan niet makkelijk door heen kan).
Teveel mogelijkheden, ik weet er gewoon te weinig van.
Zelfs als je how-to /sticky topics leest... wordt het me niet helemaal duidelijk.


Shims wijzigen is niet moelijk ..... Bij alle bekenden schokbreker/vering leveranciers hebben ze datasheets met redelijk goede waardes. Als je die aanhoud kom je altijd beter uit dan orgineel. Later is het een kwestie van finetuning, maar aangezien de meeste van ons geen Rossi heten, zal dat niet zo heel erg nauw komen.
 
zit daar nu ducktape over het kontje geplakt?

Ja, nu geen ducktape maar eerder een "twal" achtige plakband die er ook nog afkomt zonder een stuk lak mee te nemen .. Had ik er voor de zekerheid opgekleefd om de kappen zeker niet te beschadigen .. Maar nadien bekeken niet nodig. Ik heb onderin de zak een hard kartonnen 'plaat' gelegd, zodat de zak niet zo fel doorbuigd. Vast gemaakt met 2 spanriemen onder de zadel door het frame heen, heeft geen centimeter bewogen !

Nice and shiny! Waar poets jij je vtr mee?

Met gewone autoshampoo, mooi afzemen en daarna nog een keer met een microvezel doekje erover *D




Het is goed geweest met de VTR in de eifelstreek !
Afb0612.jpg

Afb0613.jpg

Afb0614.jpg

Afb0622.jpg

Afb0605.jpg


Enkel 1 nadeel, de nieuwe uitlaatbuizen lopen achter mijn voetsteunen door, rechts geen probleem maar links moet ik steeds opletten dat ik met mijn hiel er niet tegen kom .. B| Iemand toevallig hetzelfde probleem (gehad) met highmount uitlaten ?
 
Laatst bewerkt:
Ik had er van die schildjes op gemaakt. Maar heb ondertussen de motor verkocht. PM anders even je mail adres dan stuur ik je wel ff fototje door...
 
hoi, beste mensen zit met een vraagje

wil namelijk die taartschep waar de nummerplaat aan bevestigd is verwijderen en voor een klein ophangplaatje voor mn nummerplaat te vervangen.

nu vraag ik me gewoon af hoe jullie dit gedaan hebben met het slot om het zadel los te maken?

gewoon eronder afzagen?

moest er iemand van jullie ergens een link weten naar een howto of zelf foto's in close up hebben zou dit zeer handig zijn!

dank bij voorbaat!
 
en moest er iemand weten of carbon devil uitlaten een mooi geluidje geven zou dat ook leuk zijn om te weten!

Greetz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan