Riem vervangen schema .. Wie snapt hem?

Spitskool

MF veteraan
4 aug 2007
44.934
163
Ergens !
Ik vraag mij af bij welke km stand de riem vervangen moet worden.
WPH geeft 2 tabellen aan ....
Ik kom er maar niet uit

Eerste tabel

BIJ 10000 KM BIJ 30000 KM BIJ 50000 KM EN BIJ 70000
KM
Veiligheidsblokkeringen - controle
Bougie Vervangen
Transmissieriem - vervanging
Gascommando - registratie
Luchtfilter - reiniging
Luchtfilter van de riemruimte - Controle
Oliefilter van de motor - Vervangen
Kleppenspeling - Controle
Elektrische installatie en accu - Controle
Peil van de koelvloeistof - controle
Oliepeil van de remmen - controle
Motorolie - Vervangen
Slijtage van de rempastilles - controle
Schuifsleden / variatorrollen - Vervanging
Spanning en slijtage van de banden - controle
Test van het voertuig en reminstallatie - rijtest
Naafolie - Controle
Minimum regime van de toeren van de motor - Regelen
Palrol van de standaard Ver


tweede tabel

BIJ 20000 KM BIJ 40000 KM BIJ 60000 KM EN BIJ 80000
KM
Veiligheidsblokkeringen - controle
Beslagring van de geconduceerde poelie - controle
Bougie Vervangen
Transmissieriem - vervanging
Gascommando - registratie
Luchtfilter - reiniging
Luchtfilter van de riemruimte - Controle
Oliefilter van de motor - Vervangen
Kleppenspeling - Controle
Elektrische installatie en accu - Controle
Motorolie - Vervangen
Peil van de koelvloeistof - controle
Oliepeil van de remmen - controle
Slijtage van de rempastilles - Controleren
Schuifsleden / variatorrollen - Vervanging
Spanning en slijtage van de banden - controle
Test van het voertuig en reminstallatie - rijtest


Hieruit maak ik op dat ik bij de 20 000 de riem kan vervangen wat is jullie mening?
Ik snap niet zo goed waarom er 2 tabellen staan.
De olie moet zowieso om de 6000 dus dat kan al niet echt kloppen in tabel
 
Laatst bewerkt:
Betrefft een appie atlantic 500 sprint.

Er staat verders niks bij...

Verder als ik hem bij de 10 vervang moet hij bij de 30 weer , Dat is ook 20 k met 1 riem...
 
Laatst bewerkt:
Als je de tabellen niet snapt, zou ik de werkzaamheden ook maar niet zelf uitvoeren... :')
Het zijn gewoon twee tabellen die je allebei moet doen.. :+


Om elke 10.000km moet je de riem vervangen (net als de bougies e.d.)

Maar de naafolie controle doe je alleen bij 10.000 30.000 enz.
 
Laatst bewerkt:
Als je de tabellen niet snapt, zou ik de werkzaamheden ook maar niet zelf uitvoeren... :')
Het zijn gewoon twee tabellen die je allebei moet doen.. :+


Om elke 10.000km moet je de riem vervangen (net als de bougies e.d.)

Maar de naafolie controle doe je alleen bij 10.000 30.000 enz.


Maar als ik deze lees ...

BIJ 10000 KM BIJ 30000 KM BIJ 50000 KM EN BIJ 70000
KM

Dan begrijp ik daar automatisch uit dat de riem dan 20 k mee gaat ( 10.000 tot 30.000)
Of zie ik dat nou verkeerd?
Edit ik zie het al inderdaad je heb gelijk denk ik.
Elke 10 de riem is wel belachelijk dan
 
Laatst bewerkt:
Maar als ik deze lees ...

BIJ 10000 KM BIJ 30000 KM BIJ 50000 KM EN BIJ 70000
KM

Dan begrijp ik daar automatisch uit dat de riem dan 20 k mee gaat ( 10.000 tot 30.000)
Of zie ik dat nou verkeerd?
Edit ik zie het al inderdaad je heb gelijk denk ik.
Elke 10 de riem is wel belachelijk dan
Elke 10k riem vervangen.

Dat is eerder ook al gepost.
 
ff googlen... maar ik lees toch heel veel over het vervangen van de riem bij 10000
Zelfs dat er gevallen zijn, dat de riem net voor de beurt breekt....

lees ook dat er monteurs zijn die op het oog kijken naar de riem en zeggen dat het nog wel mee kan.
En las een stukje over de kevlar die in de riem zit stug/bros wordt en dan breekt de riem plots...

Kortom voor die 60euro zal ik geen risico gaan lopen (en voor je garantie moet het sowieso...)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan