cæruleuscunnus
MF'er
- 1 sep 2001
- 103
- 0
Mijn neefje wil graag een r1 gaan kopen. Nu is tie echter alleeen benieuwd naar de rij eigenschappen van deze motor, zijn er mensen die hierover wat kunnen vertellen, zowel positief als negatief(belangrijkst).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
okay, ik schets 1 voorbeeld wat volgens mij elke beginner wel eens heeft gehad.
Die neef van je koopt zijn R1 en gaat een stukje rijden. Hij staat stil bij een stoplicht, licht gaat op groen, hij zet hem in de eerste vesnelling en rijdt weg.
Hij rijdt door een flinke hobbel in de weg en hierdoor gaat het gas even iets dicht en gelijk weer open waardoor de motor ineens als een idioot accelereerd. Omdat hij er niet achterover af wil vallen houd hij extra stevig vast en daardoor gaat automatisch het gas verder en verder open.
Op een opstapfiets kom je snel aan het eind van je vermogen en kom je meestal met de schrik vrij.
Op een R1 weet je met een beetje geluk je eerste wheelie in bedwang te houden en zet je je voorwiel bij 120km/u weer neer en stopt daarna langs de weg om je onderbroek schoon te maken.
Met een beetje pech knal je met 100km/u (in 2,9 seconden... ) vast op een auto, lantaarnpaal of huis... Einde oefening...
Als iemand het niet of wel met me eens is moet je het maar zegen maar vind een R1 als opstap fiets vragen om moeilijkheden.
mijn motor (al) kiest bij een put bij acceleratie altijd het luchtruim (ik reken erop, dus dan gaat het goed). dus daar kijk je naar, en dus hoef je niet met de schrik vrij te komen of je motor tot schroot te rijden...
Okee, je schetst wel een erg overdreven situatie vind ik maar het is inderdaad geen beginnersfiets. Misschien is het handig als deze neef ook eens wat gaat rondvragen bij mensen die van de R1 naar de R6 zijn overgestapt. Zij rijden vaak de R1-rijders zoek omdat die laatste zo moeilijk te bedwingen is, en dus is het ook moeilijk om het volle potentieel eruit te halen.okay, ik schets 1 voorbeeld wat volgens mij elke beginner wel eens heeft gehad.
..................
Als iemand het niet of wel met me eens is moet je het maar zegen maar vind een R1 als opstap fiets vragen om moeilijkheden.
Ik wil niet anders. Zoals GuZ kan beamen...elke drempel, putdeksel, brug, vogelstrontje op de weg is aanleiding om het voorwiel de lucht in te gooien
Heb sinds 12 september het rijbewijs en alleen de eerste dag wat moeite met het gas (te weinig bij het rustig wegrijden, om niet achterin een voorligger te parkeren ==> stotterend vertrekken...), dus ook voor beginners scheelt dat van persoon tot persoon... Heb zelf wel eens 250 CC cross-ding gereden & da\'s toch echt heeel anders dan m\'n huidige ijzer... Ook qua gascontrole!tuurlijk kun je een crossmotor niet vergelijken met een supersport maar ik doelde ook meer op de gascontrole en aan voelen van de motor, wat meestal voor een echte leek nog weleens een probleem kan zijn. toch?
maar ik ga hem toch nog maar eens proberen om telullen.
Dag 2: klein hobbeltje, tweede versnelling & ZX-6R... Geen schrik, maar lol... Absoluut niet verkrampt, dus gas niet verder open...okay, ik schets 1 voorbeeld wat volgens mij elke beginner wel eens heeft gehad.
Die neef van je koopt zijn R1 en gaat een stukje rijden. Hij staat stil bij een stoplicht, licht gaat op groen, hij zet hem in de eerste vesnelling en rijdt weg.
Hij rijdt door een flinke hobbel in de weg en hierdoor gaat het gas even iets dicht en gelijk weer open waardoor de motor ineens als een idioot accelereerd. Omdat hij er niet achterover af wil vallen houd hij extra stevig vast en daardoor gaat automatisch het gas verder en verder open.
Op een opstapfiets kom je snel aan het eind van je vermogen en kom je meestal met de schrik vrij.
Op een R1 weet je met een beetje geluk je eerste wheelie in bedwang te houden en zet je je voorwiel bij 120km/u weer neer en stopt daarna langs de weg om je onderbroek schoon te maken.
Met een beetje pech knal je met 100km/u (in 2,9 seconden... ) vast op een auto, lantaarnpaal of huis... Einde oefening...
Als iemand het niet of wel met me eens is moet je het maar zegen maar vind een R1 als opstap fiets vragen om moeilijkheden.
Dag 2: klein hobbeltje, tweede versnelling & ZX-6R... Geen schrik, maar lol... Absoluut niet verkrampt, dus gas niet verder open...
Nu, paar maandjes later, bewust in de 1, want dan steigert ie zo lief (makkelijkste wheelie voor mij )
Maar maat op een Bandit 400 had wel kramp-effect en da was niet leuk.... Vloog dus net niet in een auto...
Met een R1 is snel optrekken over een hobbeltje denk ik snel reden tot steigeren... En je koopt een R1 om te gààn, dus trek je snel op... Als je dan als beginner effe niet op het wegdek let... Behoorlijke kans om achterin een medeweggebruiker tot stilstand te komen...
Met een R1 is snel optrekken over een hobbeltje denk ik snel reden tot steigeren... En je koopt een R1 om te gààn, dus trek je snel op... Als je dan als beginner effe niet op het wegdek let... Behoorlijke kans om achterin een medeweggebruiker tot stilstand te komen...
nou ondanks ik hem al jullie en mij kritiek heb toegezegd. heeft hij zaterdag een r1 gekocht. Ik hoopp maar dat het goed gaat. bedankt voor de reacties.
sander
Ik hoop dat dat verhaal langer gaat duren dan 1 week...ja ik zal een soort van wekelijks verslag uitbrengen:
Het verhaal van een beginner en zijn R1
Dat is zo.... Alleen het goed rijden is een probleem....Zo\'n R1,niets bijzonders hoor,kan iedereen makkelijk op rijden.
ja ik zal een soort van wekelijks verslag uitbrengen:
Het verhaal van een beginner en zijn R1
en om niet te leren tijden op een R1 met dit weer.Ah, gelukkig is ie dus wel zo verstandig om een leren pak te kopen. Ik ben erg benieuwd hoe de R1 hem bevalt. En dan ligt mijn nadruk niet op valt
Momenteel staat ze lekker in de garage te wachten op mooier weer