Rij- en kentekenbewijs kwijt/verloren

straycat

Triumph Bonneville America
20 nov 2003
22.747
1.155
Tja zo als de topictitel al doet vermoeden,ik ben dus mijn mijn rij-en kentekenbewijs kwijt/verloren.
Wel aangifte gedaan vanacht en het een en ander laten blokkeren.
Die agent zei dat ik voor een nieuw rijbewijs een nieuwe aan moet vragen bij de gemeente.En voor mijn kentekenbewijs een aanvraag in moet dienen bij het RDW.
Krijg ik dan voor mijn kentekenbewijs een nieuw papiertje of moet ik aan een hele nieuwe plaat en goedkeuring ??

[me]straycat gelooft overigens nog wel dat er een eerlijke vinder zal zijn |( :X [/me]
 
Je krijgt een nieuw kenteken bewijs (papier) en ik dacht dat je een nieuwe plaat moet kopen omdat en een kleine "1" na de eerste twee letters komt.
 
en ik dacht dat je een nieuwe plaat moet kopen omdat en een kleine "1" na de eerste twee letters komt.
Dat is (volgens mij) alleen als je je plaat kwijt ben.

Heb je nog wel je deel 1 (heet dat zo?) wat je ook gebruikt om de moto op naam te zetten? Volgens mij is het dan niet zo'n probleem om nieuwe papieren te krijgen..
 
Je hebt als het goed is nog wel deel 3? (wat je dus nooit bij je moet hebben maar ergens thuis op moet bergen) Denk dat het dan geen probleem is om nieuwe papieren te krijgen.
 
Het het twee maanden terug ook gehad. Bij het postkantoor kun je een acceptgiro en een aanvraagformulier van het rdw ophalen. Je betaalt 30 euro en na ongeveer een a twee weken krijg je je nieuwe kentekenpapieren thuis gestuurd. Dan nog een nieuwe nummerplaat laten maken (met de duplicaatcode van de nieuwe papieren) en klaar is kees.
 
Je hebt als het goed is nog wel deel 3? (wat je dus nooit bij je moet hebben maar ergens thuis op moet bergen) Denk dat het dan geen probleem is om nieuwe papieren te krijgen.
yep deel 3 heb ik gevonden,zal maandag eens naar het postkantoor toe gaan voor info
 
RDW:

Bij vermissing of diefstal
In geval van ernstige beschadiging (kenteken is niet meer leesbaar), bij vermissing of diefstal van één of beide kentekenplaten of (een deel van) uw kentekenbewijs vraagt u door middel van het RDW-formulier 345 (verkrijgbaar bij postkantoor) een vervangend kentekenbewijs aan.
Na enige tijd ontvangt u een nieuw kentekenbewijs met hetzelfde kenteken waarop een verhoogde duplicaatcode is geprint. Met dit nieuwe kentekenbewijs mag u vervangende kentekenplaten aanschaffen. Tot 1 februari 2003 kunt u kiezen of u het cijfer van de duplicaatcode in de plaat laat slaan. Na 1 februari 2003 is het inslaan van de duplicaatcode verplicht. Ook moet u vanaf deze datum altijd nieuwe kentekenplaten aanschaffen met de juiste duplicaatcode bij een vervangend kentekenbewijs.

Ook als u alleen één of beide kentekenplaten mist, moet u altijd een vervangend kentekenbewijs aanschaffen. Met het nieuwe kentekenbewijs kunt u twee nieuwe, vervangende kentekenplaten (of één in geval van motoren) kopen. Zowel het nieuwe kentekenbewijs als de nieuwe kentekenplaten hebben een verhoogde duplicaatcode.
Als u één of beide kentekenplaten mist kunt u rijden met twee tijdelijke, witte kentekenplaten met een maandnummer, in afwachting van de aanmaak van het vervangende kentekenbewijs en de nieuwe kentekenplaten. Deze tijdelijke kentekenplaten kunt u aanschaffen bij de erkende fabrikanten van kentekenplaten. U moet dan wel uw oude kentekenbewijs tonen.

Als u zowel uw kentekenplaten als uw kentekenbewijs mist, doet u aangifte van vermissing bij de politie. Met het proces-verbaal kunt u de tijdelijke kentekenplaten aanschaffen.

Het kenteken van uw voertuig blijft in geval van vermissing of diefstal hetzelfde, maar uw kentekenbewijs en uw kentekenplaten worden voorzien van een verhoogde duplicaatcode. Als iemand anders met uw oorspronkelijke kentekenplaten overtredingen begaat, dan is de zichtbare duplicaatcode het bewijs dat u daarvoor niet aansprakelijk bent. De duplicaatcode op kentekenplaten is ook zichtbaar bij fotocontroles langs de weg.

Hoe heb jij dit nu opgelost... (En... Ga weg OMA!!!! :+ )
 
RDW:Hoe heb jij dit nu opgelost... (En... Ga weg OMA!!!! :+ )
Euhm,Ik werd na een week gebeld door de politie van denhaag,ze hadden me zooitje gevonden.Ik heb het dus gewoon opgehaald.
Had ik natuurlijk hier ook ff moeten melden
 
Terug
Bovenaan Onderaan