Rij ervaringen R6 - 2002

Wie rijdt er momenteel op een R6 en kan mij voorzien van wat ervaringsgevoelens? Ben vooraf erg nieuwsgierig.
Morgen heb ik een proefrit gepland staan.
Ik ga dan mijn Duc wellicht inruilen voor een R6. Van 2 naar een 4 cylinder...

Wie heeft er tips of trucs?
Wat ga ik mee maken en beleven?
 
Check ff de topics over R6 en cilinderwand problemen via zoekfunctie :X, Als het perse een R6 moet zijn zou ik zelf een later model (die met de USD voorvork) kiezen !
 
Ik heb er een keer op gereden voor een hele dag. Wat ga je meemaken tov mijn SV ervaring:
Heel weinig stuuruitslag! Heel erg voorover zitten.
Lui onderin, boven de 6000 toeren gaat het leven en boven de 9000 zat mijn broek haast vol.... ;)

TOV 2 cylinder, erg soepel allemaal
 
Ik heb er een keer op gereden voor een hele dag. Wat ga je meemaken tov mijn SV ervaring:
Heel weinig stuuruitslag! Heel erg voorover zitten.
Lui onderin, boven de 6000 toeren gaat het leven en boven de 9000 zat mijn broek haast vol.... ;)

TOV 2 cylinder, erg soepel allemaal


Ben benieuwd. Zeker naar het hogere toerengebruik. Mijn S4 houd er mee op bij 9500 toeren...

Soepel rijden is wel interessant. Ben nieuwsgierig. Dank je wel.
 
Ik heb mijn R6 net verkocht (10 min. geleden), deze was uit 1999 dus zelfde model ongeveer en ik heb er ruim 25.000 KM mee gereden in 2,5 jaar. Ik had zelf geen moeite met de positie, ik ben zelf 1.75m niet al te groot dus maar ik pas er fijn op, heb er ritten mee gereden van 550km en had geen last van mijn rug of nek oid. Dit zal per persoon natuurlijk verschillen.

Qua rijden was het een fijn ding, wat Ikkos zegt is wel waar over de toeren, wanneer je hem doortrekt is ie echt wel snel, onderin kun je lekker rustig rondtokkelen. Maar zoals iedereen altijd zegt; gewoon proefrijden. :]
 
Ik heb mijn R6 net verkocht (10 min. geleden), deze was uit 1999 dus zelfde model ongeveer en ik heb er ruim 25.000 KM mee gereden in 2,5 jaar. Ik had zelf geen moeite met de positie, ik ben zelf 1.75m niet al te groot dus maar ik pas er fijn op, heb er ritten mee gereden van 550km en had geen last van mijn rug of nek oid. Dit zal per persoon natuurlijk verschillen.

Qua rijden was het een fijn ding, wat Ikkos zegt is wel waar over de toeren, wanneer je hem doortrekt is ie echt wel snel, onderin kun je lekker rustig rondtokkelen. Maar zoals iedereen altijd zegt; gewoon proefrijden. :]

Dank voor je reactie en gefeliciteerd met de verkoop. Heb je ook al iets weer gekocht? Ik heb eventueel nog een mooie Ducati Monster S4 in "aanbieding"... _O- _O- :Y :Y :} :} :] :]
 
Ja ik heb een R1 uit 2006 gekocht dus die ducati gaat m niet worden ;)

Tja... dat denk ik niet nee...
Waarom een R1? Heeft de R6 onvoldoende power voor je??

Ik kom natuurlijk van een koppelpakhuis dus ben enorm benieuwd morgen.
Laat het zeker wel even weten morgen.
 
Tja... dat denk ik niet nee...
Waarom een R1? Heeft de R6 onvoldoende power voor je??

Ik kom natuurlijk van een koppelpakhuis dus ben enorm benieuwd morgen.
Laat het zeker wel even weten morgen.

De R6 had opzich meer dan genoeg vermogen voor op de openbare weg, ik wilde wel eens een zwaardere motor proberen en ik vind de R1 zo mooi :9~ . Er zijn een heleboel discussies tussen een 600 of een 1000 en beide hebben z'n voor en nadelen. Ik had nu de luxe om een beetje te wisselen tussen de R1 en R6 en wanneer je een tijdje op de R1 hebt gereden dan is de R6 onderin de toeren wel een "laf" ding. De R6 stuurt wel iets lichter. Maar zoals al gezegd is heeft de R6 echt wel vermogen wanneer je hem de toeren injankt maar dit werd ik wel een beetje zat.
 
R6 proef gereden vandaag.
Reed prima en op zich een mooie fiets.
Met de prijs ben ik er echter niet uitgekomen met de verkoper.
Dus de S4 is nog niet ingeruild en dus nog te koop...
 
R6 proef gereden vandaag.
Reed prima en op zich een mooie fiets.
Met de prijs ben ik er echter niet uitgekomen met de verkoper.
Dus de S4 is nog niet ingeruild en dus nog te koop...

En we zijn er uit gekomen...
De Duc is ingeruild op een R6. Ben benieuwd. Zaterdag wordt de grote wisseltruc uitgevoerd. Na 12 jaar over van duc en 2 cylinders naar een 4 cylinder. ...
 
gefeliciteerd...

op zich zal het wel ff wennen zijn... maar je kunt er genoeg lol aan beleven... r1 heeft natuurlijk meer power en op de r6 schakel je meer... maar beide hebben zo hun goede/slechte kanten...

ik zou de vering ff goed laten afstellen en knalleuh maar...

enjoy!
 
Van een duc naar een Japanse 13 in een dozijn melkpak.......
Veel plezier en begin maar vast weer geld opzij te leggen.... om weer een duc te kopen :)
 
Van een duc naar een Japanse 13 in een dozijn melkpak.......
Veel plezier en begin maar vast weer geld opzij te leggen.... om weer een duc te kopen :)

Geld (lees onderhoudskosten) zijn de reden van de overstap.
De wens om ooit weer terug te gaan naar een duc is er al voordat de ruil is gemaakt.
 
Gisteravond voor het eerst even een klein stukje op mijn nieuwe fiets gereden. Valt op dat hij zeer goed hanteerbaar is in de dorpskern en dat is ook wel prettig. Uiteraard gaat hij wel hard als het kan. Voorlopig nog geen spijt gelukkig.
 
ik heb zo'n 80000km op R6-jes gezet (in totaal), maar ik heb nooit problemen gehad.
 
Ik heb zo'n 30.000 km lp m'n r6 gereden en ook nooit een probleem gehad. Je moet gewoon geluk hebben dat je net een goede hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan