Rij ik als een mietje???

nou, op het asfalt kan ik vrij aardig overleven met hier en daar een 'per ongeluk' wheelie en af en toe een zwevend achterwiel bij het remmen.

In het zand...hm, yep een mietje
 
sinds gisteren ben ik ook een mietje....

Was mn 2e ritje en het ik had zowaar mn knie weer aan de grond maar man man wat was het weer wennen zeg plat de bocht in......

Heb weer het record zover mogelijk hangen verbeterd zeg maar… :(


Dus ik denk dan maar wheely’s oefenen e.d. ik haal best wel een respectabele afstand in zn 1 (doorschakelen is nog teveel gevraagd)

Komt er een gixxer 600 langs die het dus wel kon…..tot z’n 4e versnelling staande wheely’s en nog een flauwe bocht nemen ook…..#$#$#$#$#%^&%^^% :} dat wil ik ook………

Heb hem nog ff gecomplimenteerd (zo ben ik ook wel weer) en gewoon verder gegaan met oefenen ook nog ff staande geprobeerd maar dat werd niks :P iedereen lachen …… :P })



maar goed ik ben weer met mn neus op de feiten gedrukt.....

Ha, hiero nog zo-een... ik moest ook weer ongelofelijk wennen, heel de winter als een oud wijf gereden met de kou, gladheid etc, en nu kan het weer redelijk, maar tussen de oortjes nog niet helemaal. Knietjes lukte wel weer na even oefenen, dat wel. Maar ik vind dat gewoon "gezond verstand" zeg maar, dat je niet -ongeroutineerd- als een dolle begint te rijden.

Verder, Joris, veel heeft ook te maken met rijstijl, hoe vloeiend doe je je handelingen etc, vaak zijn glijpartijen niet te wijten aan "zo hard rijden" maar verkeerde handelingen met rem of gas, en de staat van het wegdek. Pas als je BEWUST en expres gecontroleerd doet als een Haga of McCoy, dan ben je echt een dare-devil. En zo niet heb je in mijn ogen gewoon geluk dat je erop bent blijven zitten...
 
Ja, liever een levend mietje dan een dode held ja... Ik houd liever de boel heel (met het oog op mijn gezondheid en mijn bankrekening). Ben namelijk al eens over die befaamde grens heen geweest en dat was op z'n minst gezegd niet fijn...DAT WAS ZWAAR KLOTE :( .....dan maar een achterband waarbij de slijtage wat minder tot de rand loopt, dan maar geen gesleten kneesliders...ik leef liever nog wat langer, kijk maar weer hoeveel motorrijders zijn verongelukt dit weekend...
 
Ik denk dat veel mensen boven hun kunnen willen/proberen te rijden en daardoor die onbedoelde wegbreekacties hebben.
En zoals al gezegd: liever een heel mietje dan een kapotte stoere vent/vrouw.
[me]Spider denkt dat als Joris rijdt als een mietje dat zij rijdt als een zalfje...[/me]
 
ik denk
alst er op aan komt dat er heel wa zijn die wa hoog van deren toren blazen
da heb de op al de forums
maar toch hoedje af voor diegene die het wel kunne :}

ikzelf rij nog maar onderhalf jaar en ik verleg stillekes men grenzen zoals ik me daar zelf goe bij voel
en der zal niemand zijn die mij kan opjutten

zolang ik maar gelukkig zen en wa de rest van mijne rijstijl vind intreseerd me nie eigenlijk ;)
 
Van 30000 km naar 0 km schadevrij... vertel?

Is nog een topic over, was in Duitsland gebeurd dacht ik me te herinneren ;)

*zijn alltijd die belgen he :P

Dennizz, die wel graag het "beste" wil zijn met dingen, iig niet de slechste.

Ik rij altijd in me eentje en heb v/h weekend eens achter iemand gereden die harder ging en knietje aan de grond. Maar ik volgde niet blind, ben wijs aan het worden :+ Maar ik zal wel gaan "oefenen" totdat ik de meeste wel eruit rij...

Weet het, het is stom |( Maar vanaf me periode 16-18 jaar was ik ook de snelste :)

Als ik iets doe, doe ik het goed ;) Vaak gaat het goed maar af en toe ook goed fout :) Maar met motor zal dat voorlopig nog niet gebeuren, het is te kostbaar...
 
Op maandag 17 maart 2003 17:02 schreef Dennizz het volgende:Is nog een topic over, was in Duitsland gebeurd dacht ik me te herinneren ;)

*zijn alltijd die belgen he :P
Het was WE voor iets ! (dan geen MF -en geen werken :P - voor mij).


PS altijd is met 1 l })
 
Ik weet zeker dat ik niet zoveel talent heb. Ben van mezelf een vrij rustig persoon die zich niet gemakkelijk op laat naaien. Probeer dus altijd een tempo te rijden waar ik me lekker bij voel. Hoef dus niet iemand voorbij en wil ook niet kost wat kost iemand voorbij.

Dat je een vrij rustig persoon bent en jezelf niet laat opnaaien, betekent niet dat je geen talent hebt ;)
 
Denk dat er veel blabla bijzit....
Gewoon lekker vlamme op een manier dat je je er goed bij voelt is veel belangrijker dan asap harder en platter proberen te gaan .

Alles op zen tijd,ongewild wheelieen is geen teken van hard gaan maar van onkunde,een powerwheelie is normaal gezien nooit onverwacht als je weet wat je doet...en powerslides :? wie dat perfekt kan beheersen is wel heeeeel goed bezig.
Motor kan wel soms een stap opzij zetten in de bocht maar daarom is het nog geen powerslide... ;)

Doe gewoon je ding :)
 
sinds gisteren ben ik ook een mietje....

Was mn 2e ritje en het ik had zowaar mn knie weer aan de grond maar man man wat was het weer wennen zeg plat de bocht in......

Heb weer het record zover mogelijk hangen verbeterd zeg maar… :(


Dus ik denk dan maar wheely’s oefenen e.d. ik haal best wel een respectabele afstand in zn 1 (doorschakelen is nog teveel gevraagd)

Komt er een gixxer 600 langs die het dus wel kon…..tot z’n 4e versnelling staande wheely’s en nog een flauwe bocht nemen ook…..#$#$#$#$#%^&%^^% :} dat wil ik ook………

Heb hem nog ff gecomplimenteerd (zo ben ik ook wel weer) en gewoon verder gegaan met oefenen ook nog ff staande geprobeerd maar dat werd niks :P iedereen lachen …… :P })



maar goed ik ben weer met mn neus op de feiten gedrukt.....


Zet'm in zen 3 :P :P ,sorry moest dat effe kwijt op een puberale manier....lukt pas sinds van de week,en zit nog steeds met adrenaline in men lijf,en daarbij dat rechtstaan-gedoe zou ik eeeeeeecht wel wille kunne maar daar heb ik ni de balle voor denk ik :+ :+
 
precies nooit maar dan ook nooit door een ander laten opnaaien komt vanzelf wel en anders maar niet
maar ik heb het gewoon allemaal rustig geleerd
en weglijers voor en achter heb ik ook al mee gemaakt maar dat kwam niet omdat ik hard ging meer steentjes grint olie
 
Dat je een vrij rustig persoon bent en jezelf niet laat opnaaien, betekent niet dat je geen talent hebt ;)
Haha, zo beter? ;) :P

Op maandag 17 maart 2003 13:35 schreef Joris het volgende:Ik weet zeker dat ik niet zoveel talent heb. Daarbij ben ik van mezelf een vrij rustig persoon die zich niet gemakkelijk op laat naaien. Probeer dus altijd een tempo te rijden waar ik me lekker bij voel. Hoef dus niet iemand voorbij en wil ook niet kost wat kost iemand voorbij.

Wat ik met dat talent bedoel is dat ik geen 'aangeboren' aanleg heb voor motorrijden. De manier waarop ik nu rij is te danken aan rustig opbouwen, een aantal rijvaardigheidstrainingen en circuitdagen. Maar bovenal door veel rijden en bewust met het rijden bezig te zijn. Omdat ik vrij voorzichtig ben (klinkt tegenstrijdig :? ) neem ik niet zomaar risico's of ga ik niet forceren. Het komt zoals het komt en anders maar niet.
 
Denk dat er veel blabla bijzit....
Gewoon lekker vlamme op een manier dat je je er goed bij voelt is veel belangrijker dan asap harder en platter proberen te gaan .

een powerwheelie is normaal gezien nooit onverwacht als je weet wat je doet

Zegt iemand die zijn Dunlopjes eruit zien alsof ze in de oven gestoken hebben :P

Enne...power wheelies in derde zoals gisteren zijn gewoon steeds schrikken..word er niet aan gewoon (word je dat ooit? :P )
 
Och Joris, ik heb dat soort dingen ook bijna nooit, dus ik zal ook wel als een mietje rijden. Nou ja, het zij zo. Dus trek het je niet aan....


Laat ze maar lullen, voor mij ben je snel zat..
 
Och Joris, ik heb dat soort dingen ook bijna nooit, dus ik zal ook wel als een mietje rijden. Nou ja, het zij zo. Dus trek het je niet aan....


Laat ze maar lullen, voor mij ben je snel zat..

Ow, voor de duidelijkheid, ik heb GEEN minderwaardigheidscomplex. :P Heb enorm veel plezier op de motor en het gaat goed genoeg voor m'n gevoel. Alles wat hierna nog beter gaat is mooi meegenomen. :]
 
Ow, voor de duidelijkheid, ik heb GEEN minderwaardigheidscomplex. :P Heb enorm veel plezier op de motor en het gaat goed genoeg voor m'n gevoel. Alles wat hierna nog beter gaat is mooi meegenomen. :]

Ik zeg ook niet dat je een minderwaardigheidscomplex hebt, ik ervaar alleen het zelfde als jij...
 
Ik weet zeker dat ik niet zoveel talent heb. Ben van mezelf een vrij rustig persoon die zich niet gemakkelijk op laat naaien. Probeer dus altijd een tempo te rijden waar ik me lekker bij voel. Hoef dus niet iemand voorbij en wil ook niet kost wat kost iemand voorbij.
door dat jij die gedachten koesterd ben jij een volwassen motor rijder geen woorden maar gewoon lekker eigen tempo sturen.
 
Ik zeg ook niet dat je een minderwaardigheidscomplex hebt, ik ervaar alleen het zelfde als jij...

Snap ik, het ging meer over je laatste regel: "voor mij ben je snel zat". Bedoel dat ik geen bevestiging zoek. Ik weet wat ik kan en heb er vrede mee.
 
Lekker belangrijk, door die bewijsdrang zijn er al zat echt plat gegaan. Ik rij beter als mijn vriendin en schoonvader, maar een plezier dat die twee op die dingen hebben. Dikvoormekaar toch daar gaat het toch om, plezier hebben en die apparaten en jezelf weer heelhuids thuis krijgen. En genieten dat ze doen als ik het weer eens niet kan laten om iemand toch weer ff teug te pakken als we voorbij gereden worden door iemand met een blik van: Ach stumpers!!! En idd ook ik ben dus al eens echt plat gegaan en een plezier wat ik had..NOT :?
 
wegbrekende achterkanten, blokkerende voorwielen, onbedoelde stoppies, onbedoelde wheelies, ik heb het allemaal gehad :)

maar zijn meestal het gevolg van mijn onkunde!

is bij alle voorbeelden al fout gegaan :(

dus doe maar rustig aan en hou die duc heel
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan