rij indruk van de dr-z 400..

hoi!

ik overweeg om een drz te kopen. zijn er hier mensen die met een dr 400 rijden? en zoja, wat is jullie mening hierover? ik heb al 8 jaar een dr 350, nee, niet vanwege de hopen pk's ;) maar vanwege zijn (onbetwistbare) betrouwbaarheid onder zware omstandigheden. is de drz even onverwoestbaar? zijn de zwakke punten van de oude dr weggewerkt? (uitlaat rot weg terwijl je er staat op te zien, voor baangebruik wat ondermaatse remmen...) graag jullie mening over deze bike dus... (actiepics mag ook natuurlijk :) ) en wat zijn de verschillen tussen de enduro en de sm versie? maw: kan ik een sm- versie kopen en er enduro wieltjes onder steken voor off-road tripjes? (mits grotere schijf vooraan op de enduro wielen ofzo?)
alvast bedankt voor de reakties!
 
Als je en enduro en SM wilt rijden kan je het beste een S kopen ipv. een SM, omdat anders de remmerij niet past.
Een DRZ400E levert het meeste vermogen maar is voor Nederland niet gehomologeerd.
Wel wordt die grijs geimpoteerd en op kenteken gezet door Overveld offroad parts
http://www.dr-z400.nl/forum/ (Hier veel drz info) http://www.dr-z400.nl/ (en hier)

 
Laatst bewerkt:
mooi! het zijn idd goede sites. het zal toch de E versie gaan worden, die heeft immers 10 pk meer dan de sm :? (wie koopt er nu een sm van 25kw?) en er zijn blijkbaar niet veel drz rijders die hun mening over hun fiets kwijt willen. of wil gewoon niemand die krengen?

thx voor de sites turbo.
 
mooi! het zijn idd goede sites. het zal toch de E versie gaan worden, die heeft immers 10 pk meer dan de sm :? (wie koopt er nu een sm van 25kw?) en er zijn blijkbaar niet veel drz rijders die hun mening over hun fiets kwijt willen. of wil gewoon niemand die krengen?

thx voor de sites turbo.

Een "S" of "SM" kan je met een paar aanpassingen ook aan de pk's van een "E" te krijgen.
Alleen dat kost danwel de nodige pleuro's voor dat geld kan je ook gelijk een "E" kopen.
De SM versie heeft wel weer wat duurdere vering, de upsd vork en achterbrug van de RM-crossers van Suzuki.
Maar heeft weer als nadeel dat wanneer je er crosswielen in wilt doen er alleen een 310mm remschijf op past.
En tsja, die 25 kw versie zal wel verkocht worden aan mensen met een beperkt rijbewijs. :?
Mijn "SM" heeft na een paar aanpassingen 41,5 pk aan het achterwiel hoeveel dat aan de krukas is weet ik niet maar het zullen er niet zo heel erg veel minder zijn dan de 50 die de "E" heeft.
Het is in iedergeval een erg fijne fiets om mee te rijden, het motorblok is super degelijk en vraagt weinig onderhoud. Om de 6.000 km olie verversen en kleppen stellen om de 24.000 km! :]
 
drz E tjes zijn echt beregoeie fietsjes ,degelijk,goed sturen en met 50PK plenty vermogen om t flink warm te krijgen hoor.
Persoonlijk spreken ze me niet zo aan (heb zelf een xr650r)maar als ik op die gele kanarie van mn buurman stap vind ik t wel een heel goed allruond package goed voor serieus offroad/enduro werk zonder sleutelen.
En dat is toch ook wel wat waard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan