Rij-ontzegging na flauwvallen

Gisteravond m'n nieuwe rijbewijs (incl brommer!) opgehaald.
Vandaag met de auto naar het werk, morgen de CX650 ophalen, nakijken, en de weg op.
Kan niet wachten......nog één nachtje slapen...... *D
 
GOGOGOGO

niet fijn dat je lang moest wachten en een rare reden dat ze je een rijverbod geven!
maar goed dat je het terug hebt!
 
Laatst bewerkt:
Zenuwen? Welnee ,helemaal geen last van gehad.
Die snelheid, ja das lastig met een kapotte snelheidsmeter......och, 4.000 tpm in 5 is ongeveer 100 km/u.
Niets aan de hand.
Zaterdag effe naar Roukama en gisteren klein rondje Beemster met meissie. Vandaag (en komende maanden) met de motor naar het werk.
En dan nog de treffens en andere visite's.
Kluskriebels komen ook weer terug...
 
Vandaag maar even gebeld met het CBR waar nou hun schriftelijke bevestiging bleef van de hoorzitting. Blijkt dat ze naar mijn huistelefoon hebben gebeld...tijdens werktijd uiteraard.
En dan hoor je van 'u nam de telefoon niet op'....Jeetje hoe zou dat nou komen?
Enfin, gisteren is er een brief met bijlagen door hun verzonden. Nieuw vragenformuliertje erbij om in te vullen en zodra ze dat hebben ontvangen gaan ze ermee aan de slag.
Het eind is in zicht...hoop ik.
Zodra deze hele voorstelling is afgelopen gaan we bekijken hoe we dit bij de Nationale Ombudsman onder de aandacht kunnen brengen.
Vanavond effe een mailtje naar de secretaris van De Gezondsheidsraad om te vragen wat de stand van zaken is met betrekking tot hun wijzigingsvoorstel voor paragraaf 7.3 van de Regeling eisen geschiktheid.
In november zou dat 'enkele weken' duren. We zijn nu twee maanden verder....

:W Dag Oma!

Ik ben nu zo benieuwd of SuperG inmiddels naar de ombudsman is geweest.
 
Nope, de Vara-ombudsman had andere, kennelijk meer dringende, onderwerpen om op de kwelbuis te smijten dan geklaag over het CBR.
Ik hoop dat, nu het CBR weer een publiek orgaan wordt, ze zich wat verdienstelijker naar de belastingbetalende burger gaan opstellen. En het voorstel van De Gezondheidsraad overnemen om niet meer zo achterlijk te reageren als iemand flauwvalt.
Maar ja, dat is afwachten....
 
En het voorstel van De Gezondheidsraad overnemen om niet meer zo achterlijk te reageren als iemand flauwvalt.
Maar ja, dat is afwachten....

Dat voorstel dient dan het eerst te worden overgenomen door de omgeving waar iemand flauwvalt. O-)
 
OK, ik dacht dat je naar de nationale ombudsman wilde ipv de Vara-ombudsman (bestaat die nog?). Leek me erg voor de hand liggend op zich...
 
Daar zie ik van af, ik heb inmiddels m'n rijbewijs weer (weliswaar 5 jaar geldig, en dan krijg ik weer een volkomen nutteloze herkeuring) en ik ben alweer een tijdje aan het rijden.
Er weer aan beginnen geeft een hoop negatieve energie, je krijgt te maken met een een ambtelijke organisatie die geen precedenten wil scheppen, want dan wordt het moeilijk voor ze, moeten ze ineens hun beleid gaan verklaren. Dat willen ze nooit, dus gaan de hakken in het zand en hun juristen aan de slag.
Wellicht dat ik hier nog eens op ga broeden, maar ik besteed nu liever tijd aan positievere dingen (echtgenoot, baan zoeken, oude CB in elkaar zetten, treffentjes bezoeken).
Het indienen van een klacht bij de Ombudsman wordt een 'winterklusje', als ik daar al zin in heb. Moet me toch weer inlezen en een duidelijke omschrijving van de klacht maken.
En dat begint al met de totaal verkeerde voorlichting van het CBR betreffende de 'ontzegging van de rijbevoegdheid voor één jaar'. Er wordt niet verteld dat je daarna een keuring krijgt en een rijbewijs voor 5 jaar met herkeuring bij aanvraag verlenging.
En dan nog het ontduiken van de gerechtelijke uitspraak door het CBR.....wordt ik niet vrolijk van om daar weer in te duiken....
 
Inmiddels zijn we 4 jaar verder. Wat motoren verkocht, ééntje erbij (PC800, woon-werkpaard) en veel treffens.
Krijg in december een brief van het CBR in verband met verlenging van mijn rijbewijs. Forumliertje erbij wat een keuringsarts in moet vullen. Online gezocht een een keuringsarts gevonden, kon op heel korte termijn terecht. Formuliertje in laten vullen, vragen beantwoord, formuliertje na de kerst naar CBR verzonden.
In eerste week januari bevestiging dat formulier is ontvangen en dat er wellicht een uitgebreide keuring mogelijk kan zijn.
En dan gisteren:
CBR zei:
Uit onze gegevens blijkt dat wij een Verklaring van geschiktheid kunnen verstrekken voor de categorieën A, B, BE zonder beperkingen

Dus volgend rijbewijs is weer 10 jaar geldig, geen keuringen meer.

*O*
 
Inmiddels zijn we 4 jaar verder. Wat motoren verkocht, ééntje erbij (PC800, woon-werkpaard) en veel treffens.
Krijg in december een brief van het CBR in verband met verlenging van mijn rijbewijs. Forumliertje erbij wat een keuringsarts in moet vullen. Online gezocht een een keuringsarts gevonden, kon op heel korte termijn terecht. Formuliertje in laten vullen, vragen beantwoord, formuliertje na de kerst naar CBR verzonden.
In eerste week januari bevestiging dat formulier is ontvangen en dat er wellicht een uitgebreide keuring mogelijk kan zijn.
En dan gisteren:Dus volgend rijbewijs is weer 10 jaar geldig, geen keuringen meer.

*O*

Dat is goed nieuws man! :] :]

Fijn ook dat je hier nog even een update geplaatst hebt :Y
 
Ik heb eerlijk gezegd niet het hele topic doorgelezen, maar zeker nadat een kennis een lichte beroerte heeft gehad en niet meer mag rijden vraag ik me af hoe het CBR dat weet?
 
Ik heb eerlijk gezegd niet het hele topic doorgelezen, maar zeker nadat een kennis een lichte beroerte heeft gehad en niet meer mag rijden vraag ik me af hoe het CBR dat weet?

Dat heeft de neuroloog dan doorgegeven aan het CBR. Heeft ie een meldingsplicht voor, maar lang niet iedere neuroloog doet dat ook. (die wel eens met het CBR te maken hebben gehad)
 
OK, bedankt, ik wist niet dat ze dit door mochten geven. Kan je dat niet uitdrukkelijk verbieden? Kan me niet voorstellen dat dit zomaar kan.
 
Begreep dat een arts normaal een geheimhoudingsplicht heeft, maar zo'n geval zal ivm de verkeersveiligheid wel een uitzondering zijn dan...
 
Laatst bewerkt:
Nee, ik heb niet het hele topic gelezen...............

Maar als ik lees dat bij sommige lieden bij een grote temp.overgang ineens het licht uit kan gaan, is het wat mij betreft niet zo slecht om rijbewijs te schorsen. Keuring is dan een goede zaak! Soms komen dat soort lieden wel in de krant dat ze een winkel of een huis zijn binnen gereden. Niemand weet dan hoe dat kan! Stenen zijn te vervangen, maar het kan ook een moeder met een kinderwagen zijn.

Ik ben het wel eens dat onnodig papier-werk met bbh kosten niet de oplossing gaat zijn.

Na een dag ATB-en in de winter ben ik wel eens thuis gekomen als een bevroren ijspop. Voor mij dan geen enkele reden om van mijn graatje gegaan. Trouwens ook niet slim een te snelle temp.overgang want ineens in heet/ te warm water geeft alleen maar tintelingen.
 
Nee, ik heb niet het hele topic gelezen...............

Maar als ik lees dat bij sommige lieden bij een grote temp.overgang ineens het licht uit kan gaan, is het wat mij betreft niet zo slecht om rijbewijs te schorsen. Keuring is dan een goede zaak! Soms komen dat soort lieden wel in de krant dat ze een winkel of een huis zijn binnen gereden. Niemand weet dan hoe dat kan! Stenen zijn te vervangen, maar het kan ook een moeder met een kinderwagen zijn.

Ik ben het wel eens dat onnodig papier-werk met bbh kosten niet de oplossing gaat zijn.

Na een dag ATB-en in de winter ben ik wel eens thuis gekomen als een bevroren ijspop. Voor mij dan geen enkele reden om van mijn graatje gegaan. Trouwens ook niet slim een te snelle temp.overgang want ineens in heet/ te warm water geeft alleen maar tintelingen.


Lol.. mijn moeder leerde me vroeger al dat ik ziek werd als ik vanuit het pierebadje ( 25+ gr ) in het buitenbad sprong ik ziek zou worden.. Ik denk toch dat ieder gezond persoon wel even duizelig kan worden van plotselinge temperatuur verschillen?

Er op anticiperen is een ander verhaal, maar zoiets kan je overkomen en als zoiets gebeurd je meteen word afgeschilderd als een mogelijke menselijke sloopkogel op wielen vind ik ook wel bizar.

Ik heb vorig jaar 2 auto's binnen gekregen, 2 kia picanto's waarvan het dak nog voorbij de B-stijl opgeduwd/geknikt was.. beide frontaal op elkaar. Reden? De vrouw was manager koelafdeling bij een supermarkt. hele ochtend in de koelcellen gewerkt, vervolgens in de auto gestapt toen het buiten in de 30 graden was ( was met de hittegolf afgelopen zomer ) duizelig geworden en van de rijstrook geraakt,,,

gruwelijk stom? zeker! zoiets is niet aannemelijk, wel mogelijk. maar goed, geen reden om haar rijbewijs af te pakken imo
 
Terug
Bovenaan Onderaan