Rij toch door die winter!!!

Op donderdag 20 maart 2003 21:57 schreef Whitey56 het volgende:Snel antwoord, Rob.

Jaap
The switching man


Volgend jaar ook doorrijden, Jaap?
 
Op maandag 17 maart 2003 20:01 schreef Captain Distraction het volgende:
...In die 60 minuten die ik in de auto zat te luisteren naar de politie mobillofoon hoorde ik alleen al in de regio waterland 4 motorongevallen. 2 met letsel, 1 alleen schade en 1 dodelijk. Oorzaak lokale gladheid!
Daarna heb ik mijn conclusie getrokken dat ik niet op weg ga onder de 4'c tenzij het ECHT kurkdroog is buiten. Gewoon veel te gevaarlijk!...
Heb je toen ook geluisterd naar het aantal slippartijen van auto's en heb je toen besloten met de fiets of met het ov naar je werk te gaan :?
 
Gewoon doorrijden.
Deze winter 3 dagen niet kunnen rijden ivm ijzel.

Wel koude vingertoppen ondanks handsvatverwarming.
Ondanks de regen en de kou, liever dat, dan elke dag stilstaan in de file.

Grrrr, wat heb ik een pest hekel aan file, het nodeloos stilstaan in een rijtje.
Als ik maar kan blijven rijden.

Ik ga nu door een hel, motor is gejat en moet nu noodzakelijk met de auto.
AAAaaaaAAaaaaaaaaaaaaagggrrrrrrrrrrrrrr ;(
 
helpt dat ook tegen verkeer dat jou over het hoofd ziet?
Je moet er van uit gaan dat ze je niet zien. Dat helpt! Als je met een auto-attitude van het type 'allemaal opzij want hier kom IK' op je motor onderweg bent, heb je gegarandeerd binnen de week ziekenhuiservaring.
 
Aangezien de vorige eigenaar van mijn CB500 deze fiets ook heeft gebruikt om door de pekel te "raggen", heb ik 'm afgelopen winter ook gewoon gebruikt. Ik rij trouwens alweer 12 winters door, behalve bij kans op gladheid. Het heeft wel iets, zo in de winter doorrijden. En bij de verkeerslichten even je handen warmen aan het motorblok, terwijl je "snakt" naar een warme douche en een kop hete chocolademelk ...met slagroom. Doorrijden in de winter kan gewoon, hoor. Mits je maar de weerberichten goed volgt (i.v.m. ijzel, gladheid e.d.), je goed warm aankleedt en bijvoorbeeld de radiator van de motor gedeeltelijk afplakt met een stukje karton.
 
Waarom doorrijden? Je fiets gaat naar de klote, je vingers vriezen eraf en je kan geen gas geven. ;( Mijn pekelgevoelige beestje blijft lekker binnen en gaat in de lente pas weer op pad!!
 
Heb je toen ook geluisterd naar het aantal slippartijen van auto's en heb je toen besloten met de fiets of met het ov naar je werk te gaan :?
Daar is vaak weinig of geen letsel bij.. op de motor is dat natuurlijk anders!
Ik ga ook niet op de motor als ze gladheid of neerslag voorspellen hoor!
 
Heb je toen ook geluisterd naar het aantal slippartijen van auto's en heb je toen besloten met de fiets of met het ov naar je werk te gaan :?


D'r zijn er genoeg die onderuitgegaanzijn met de gladheid, maar omdat je veel alerter ingesteld én dik ingepakt zit heb je dus al een voordeel op het moment dat er wat gebeurt. Ik kan me niet voorstellen dat een motorrijder in de sneeuw met 170 in de vangrail terecht komt, en zo ja, dan hoor je daar! Het blik is wel in het voordeel met die vier wielen, en in een dikke sneeuwbui naar Amsterdam toe heb ik menigmaal een wegwapperend handje achter me uit moeten steken omdat de kl@@tzakken toch een bumper onder je kentekenplaat douwen. Ik rij dan 80 op de rechterbaan, met het vrachtverkeer mee, dat houdt namelijk wel afstand en kijkt vooruit :}
 
Het valt mij op dat de meesten die niet doorrijden alleen maar hun motor wegzetten voor de pekel. Zou je niet een keer voor je zelf kiezen. Dat verfrommelde stuk metaal brengt je nergens, dat doet die pekelbak wel. En wie moet dat verfrommelde stuk metaal besturen?
 
Ik heb jarenlang doorgereden en omdat mijn motor mijn enige vervoer was gebruikte ik hem overal en altijd. Ook met sneeuw en ijzel valt er best te rijden maar dan heel voorzichtig en heel ver vooruit kijken. Met mijn eerste fiets zelfs op het ijs gereden om erachter te koemn dat ik wind mee de tachtig haalde en met wind tegen de zestig. Daarboven kon hij niet genoeg vermogen overbrengen en ging spinnen. :) Ik heb er een autotje naast tegenwoordig omdat het veel goedkoper is en dat dagelijkse stuk wel erg saai is. Bovendien, drie sets banden per jaar en alle beurten begonnen toch aardig op te lopen. Als je bovendien probleemloos in een kwartiertje naar je werk rijdt met het blik is de keuze snel gemaakt. Maar als het 's winters ook maar een beetje weer is mag ik toch graag de motor pakken.
 
Daar is vaak weinig of geen letsel bij.. op de motor is dat natuurlijk anders!
Ik ga ook niet op de motor als ze gladheid of neerslag voorspellen hoor!
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in maar waar ik op doel is dat je in een auto ook schade kan rijden, ook aan jezelf (whiplash bijvoorbeeld). De kans is alleen minder groot, dat geef ik direct toe.
 
Terug
Bovenaan Onderaan