rijbaarheid band met rullen ed?

yana

MF veteraan
8 mrt 2004
2.744
486
zuid-holland
Vroeg me af, toen ik mijn brommert kocht, zaten er banden onder met grote rullen erop. Ook grotere geplette stukken, weer gestold rubber. Soort platte puisten dus.
Nu hebben we met een mesje de stukken eraf gehaald, maar is zo'n band eigelijk dan nog goed rijbaar op straat? Of slijt dat scheef af ofzo of onstabiel? Heeft het invloed op stuurgedrag zulke restjes?
Banden zijn Pirelli Diablo's.
 
Laatst bewerkt:
Zijn dus op het circuit gebruikt.
Als je er mee op de weg gaat rijden is het er zo weer af, rij zelf al jaren met (ex)circuitbanden.

Niks mis mee en kosten niet zo veel. :)
 
Gewoon rijden,kan geen kwaad.
Die platte puisten is rubber opgepikt van het circuit,je hebt dus meer rubber :P
slijt idd weer gewoon af
 
Die grote rubber puisten komen van andere banden, niet van die van jou, of ze zijn echt helemaal opgereden op het circuit, maar dan kun je het ook aan de rest van de band zien..
 
Oh, ok, dacht dat het vd eigen banden kwam. Komt dus van anderen. Dan is het goed. Heb nog zát profiel verder.
 
Heb zelf ook ex circuitbandjes gekocht met rubberfrummels erop...

50km op de openbare weg gereden, alles eraf.
Tijdens het rijden ook geen last van de bolletjes etc..
 
Dit bedoel je?

3652930061_a03155ace5_b.jpg


Dat kan nog wel erger.. maar dat rijd je er zo af hoor :Y
 
Hee Yana,

Heb zelf een ZX-9R gekocht waar toen ook mee op het circuit was gereden. Er zaten toen ook Diablo's op.. Heerlijke banden :P ! Plakken als een gek op de weg! Kun je lekker smijten met de motor :Y .. En zoals de rest al zegt, die rullen en puisten op je banden rij je er zo vanaf, en misschien rij je er zelf wel weer nieuwe bij *O* ..
 
Hmm puisten op de banden.. :/ misschien wat clearasil gebruiken?
Vraag me alleen af waarom je ze er afgesneden hebt met een mesje :') sommige mensen hier zouden een moord doen voor zulke coole banden op hun brommerT 8-)
 
Vroeg me af, toen ik mijn brommert kocht, zaten er banden onder met grote rullen erop. Ook grotere geplette stukken, weer gestold rubber. Soort platte puisten dus.
Nu hebben we met een mesje de stukken eraf gehaald, maar is zo'n band eigelijk dan nog goed rijbaar op straat? Of slijt dat scheef af ofzo of onstabiel? Heeft het invloed op stuurgedrag zulke restjes?
Banden zijn Pirelli Diablo's.
Om de standaard Diablo's zo heet te krijgen moet er behoorlijk snel mee gereden zijn. Controleer daarom ook even de kleur van het rubber. Als er een blauwe glans overheen zit, dan zijn de Diablo's te heet geweest. Je zal dan voortaan duidelijk minder grip hebben....
De "marbles" (zo heten ze echt) die je opgepikt hebt doen op zich geen kwaad, hoogstens dat je (tijdelijk) meer onbalans hebt. Of heb je de band met de marbles erop laten balanceren?
 
Terug
Bovenaan Onderaan