Rijbewijs aan het halen.wat dingetjes..hulp/advies

Capoeirist

MF veteraan
14 mrt 2002
10.411
18
Hej allemaal,

Ben druk bezig met me rijbewijs en het gaat opzich wel lekker, moet nog wat rekening houden met kijken en zo maar voor de rest geen opmerkingen ofzo en alles gaat vloeiend (op mijn angst voor plat voor sturen over witte strepen na :( )

Alleen er zijn wat kleine dingetjes. Jullie advies.

Ik irriteer me mateloos aan mijn rij instructeur, die zit constant te bellen, regelmatig (ieder les uur wel en keer) roept hij te laat dat ik links of rechts moet of hij zegt dat ik de weg naar rechts moet blijven volgen.. dan doe ik dat en dan begint ie te kletsen dat ik niet links moet maar rechts de straat af moet slaan. (straat is een doorgaande weg maar je kunt in de bocht linksaf slaan) lekker vaag dus en hij haalt links en rechts door elkaar.

Maargoed ik kan met week of 4 op examen (moet nog aangevraagd worden, hij kan wel wat regelen met tijd) dus ik denk dat ik het er maar bij laat zitten en snel me examen doe en hopelijk slaag en hem nooit meer zie.

Maargoed ook vragen worden nogal vaag beantwoord.

Nu zit ik o.a. met het volgende. Ik les nogal vaak in de regen, op zich niet erg, je leert er alleen maar van, maar het is wel irritant iedere keer met je vizier, regen in je ogen en zicht.

Ik heb nu als ik in de bebouwde kom rijd dat ik het vizier zo open zet dat ik er onder door kan kijken, dus vrij ver open, zo krijg ik niet echt veel water in mijn gezicht en kan ik goed kijken.

Buiten de bebouwde kom lekker 70/80 rijden maarja dan begint het al.. je vizier moet verder dicht maarja je ziet erg weinig dan.. maargoed is nog wel te doen.. keertje je hand over je vizier en voila, je bent weer de man (of de vrouw :D )

Maardan ..snelweg..vizier dicht kan niet, je ziet geen zak (tenminste niet door die helm) en dat is flink leip. Open laten is ook niet te doen... ik rijd nu dus als het regent (wel door regenen,niet dat mot regen) een 80/90 op de snelweg , genoeg afstand houden, en dan vizier bijna helemaal dicht en maar super goed proberen te kijken door dat vizier.

Hoe doen jullie dat ? als je een eigen helm hebt is het dan beter ? ik bedoel je hebt dan vast en zeker een betere helm (ventilatie en zo?) en minder beschadigd vizier(krasjes) en al die onzin.

Zal ik andere instructeur zoeken ? of maar hier afmaken ? ik bedoel kan men daadwerkelijk iets regelen met de tijd bij het CBR ? ik betaal nu een 40 euro per les en rijd op een kawa er-5.

Er verdwijnt altijd wel iets van de les (10 min later wegrijden en 5 min eerder terug zijn etc) terwijl je een uur les hebt?? laatst ook dan moet je ff naar hem thuis want hij moet een aanhangwagen afleveren met meubels. Zo ook dat ik mag gaan tanken. Hallo?? ik rijd ook auto, ik kan dat allemaal al. Moet ie zoiets niet s'morgens vroeg doen ofzo ?

misschien ben ik wel een zeikerd maar alles bij elkaar schiet het niet echt op.

help! :) advies :D

(staan wel smiley's maar baal er flink van)
 
Ohw uhm, regen verhaal heb ik geen echte oplossing voor, behalve 'leer er mee leven'
 
Op woensdag 22 mei 2002 17:55 schreef Emiel2 het volgende:
H
Alleen er zijn wat kleine dingetjes. Jullie advies.

INu zit ik o.a. met het volgende. Ik les nogal vaak in de regen, op zich niet erg, je leert er alleen maar van, maar het is wel irritant iedere keer met je vizier, regen in je ogen en zicht.

Je bent verplicht met een gesloten visier te rijden tijdens het examen, dat zei mijn instructeur tenminste.
 
tja als jij je echt ergert aan je instructeur moet je hem dat gewoon zeggen. Vooral over dat rechts links .
Wat betreft je vizier: je hoofd naar rechts en links bewegen op de snelweg (wel rechtdoor of waar je heen wilt blijven kijken alleen maar je hoofd draaien) vallen ("waaien") die druppels ervanzelf af.
Maar beslaat ie ook? Als dat zo is zou ik eens gaan kijken naar een eigen helm. Rijdt wel zo prettig.
Verder succes met het lessen :)

alleen nog een vraagje aan jou: rijdt je instructeur achter jou aan met de auto?
Als dat zo is zou ik wel een andere rijschool zoeken, instructeur op motor lest n.l. relaxter
 
Laatst bewerkt:
Koop je eigen helm, zo snel mogelijk.
Dit is toch gevaarlijk!

Ik heb geen last van beslaan van m'n helm, ook niet als het regend. Ik heb in mijn heldere vizier dan ook een (gele) pinlock zitten, maar ook mijn donkere vizier geeft geen problemen, op de snelweg. Ik heb nl genoeg ventilatie.

Ik zou zeggen: koop zelf een helm, koop iets anti-condens (geen flesjes), maar pinlock oid. En nog wel zo snel mogelijk. Je zult zien hoe prettig dat rijdt!

En andere rijschool is ws ook geen slecht idee.
 
ik zou naar een andere rijschool gaan...
Met een leuke rijinstructeur rijdt je toch een stuk beter vind ik (bij mijn rijschool zijn er 4 rijinstructeurs en ze hebben hun + en - punten, maar ze zijn wel allemaal top, vooral Binne, m'n favoriet :} )..
Enne ik betaal maar 35 euro per uur scheelt toch steeds 5 euro..
Of je doet eerst bij de rijschool waar je nu zit examen en als je zou zakken (ik hoop natuurlijk dat je het in 1 keer haalt) dan zou je bij een andere rijschool kunnen gaan lessen..
 
Volgens mij moet je gewoon ff een goedpassende nieuwe helm gaan kopen en er dan een "binnenvizier" in doen(de naam ben ik vergeten). Een helm moet je toch hebben.
Wat betreft de rest zou ik er met de instructeur ff over praten, misschien begrijpt hij jou wel.
 
Ok, zal je vragen één voor één proberen te beantwoorden:


Ben druk bezig met me rijbewijs en het gaat opzich wel lekker, moet nog wat rekening houden met kijken en zo maar voor de rest geen opmerkingen ofzo en alles gaat vloeiend (op mijn angst voor plat voor sturen over witte strepen na :( )


Alles wat wit is op de weg altijd proberen te vermijden, maar ga er geen extra grote moeite voor doen om net die pijl oid te ontwijken, zodat gevaarlijke situaties kunnen ontstaan.

Op de snelweg tijdens inhalen gewoon normaal van rijbaan wisselen maar dat spreekt voor zich.

(...)
Ik irriteer me mateloos aan mijn rij instructeur, die zit constant te bellen, regelmatig (ieder les uur wel en keer) roept hij te laat dat ik links of rechts moet of hij zegt dat ik de weg naar rechts moet blijven volgen.. dan doe ik dat en dan begint ie te kletsen dat ik niet links moet maar rechts de straat af moet slaan. (straat is een doorgaande weg maar je kunt in de bocht linksaf slaan) lekker vaag dus en hij haalt links en rechts door elkaar.


Zeg er wat van. Luistert hij niet, meteen bij die vent stoppen en bij een echte rijschool gaan lessen. En trek die vent uit die auto en zet hem ook op een motor. Dat soort lui dat in een auto achter een motor aanrijd vind ik geen echte motorrij-instructeurs. :j


Maargoed ik kan met week of 4 op examen (moet nog aangevraagd worden, hij kan wel wat regelen met tijd) dus ik denk dat ik het er maar bij laat zitten en snel me examen doe en hopelijk slaag en hem nooit meer zie.


Datzelfde had ik bij mijn autorijbewijs. Moest afrijden (dacht ik). Word ik op dé dag om 11:00 gebeld dat het door het CBR is gecancelled. NOT dus!!! Ik stond niet eens bij het CBR in de computer....Toen bleek overigens ook dat hij "een beetj"in de schuld stond bij het CBR. Maar goed...na drie keer te zijn voorgelogen heb ik met de politie, BOVAG, BVD en de V&D gedreigd en toen kon het ineens wel.


Maargoed ook vragen worden nogal vaag beantwoord.


Zie bovenstaande


Nu zit ik o.a. met het volgende. Ik les nogal vaak in de regen, op zich niet erg, je leert er alleen maar van, maar het is wel irritant iedere keer met je vizier, regen in je ogen en zicht.

Ik heb nu als ik in de bebouwde kom rijd dat ik het vizier zo open zet dat ik er onder door kan kijken, dus vrij ver open, zo krijg ik niet echt veel water in mijn gezicht en kan ik goed kijken.

Buiten de bebouwde kom lekker 70/80 rijden maarja dan begint het al.. je vizier moet verder dicht maarja je ziet erg weinig dan.. maargoed is nog wel te doen.. keertje je hand over je vizier en voila, je bent weer de man (of de vrouw :D )

Maardan ..snelweg..vizier dicht kan niet, je ziet geen zak (tenminste niet door die helm) en dat is flink leip. Open laten is ook niet te doen... ik rijd nu dus als het regent (wel door regenen,niet dat mot regen) een 80/90 op de snelweg , genoeg afstand houden, en dan vizier bijna helemaal dicht en maar super goed proberen te kijken door dat vizier.

Hoe doen jullie dat ? als je een eigen helm hebt is het dan beter ? ik bedoel je hebt dan vast en zeker een betere helm (ventilatie en zo?) en minder beschadigd vizier(krasjes) en al die onzin.


Pleur die helm door de autoruit van je instructeur, en koop een eigen helm. (het liefst voor je examen. dan hoef je je daar iig geen zorgen over te maken. Hoeft niet meteen een Doohan replica te zijn ofzo. wedden dat het een hele verbetering is???

Al je vragen in het kort :) :
Zal ik andere instructeur zoeken ?
JA!!!!

of maar hier afmaken ?
NEE!!!

ik bedoel kan men daadwerkelijk iets regelen met de tijd bij het CBR ?
Rijscholen kunnen vantevoren bepaalde uren reserveren/inkopen die ze dan zelf in kunnen vullen.

Ik betaal nu een 40 euro per les en rijd op een kawa er-5.
€40....ehhh da's 88 gulden. Mwa, ik betaalde 78 gulden (€38) per les. Maar dat is al weer 9 maanden geleden geleden :P ER-5 is mooie les motor, maar ik vond de CB500 leuker })

Er verdwijnt altijd wel iets van de les (10 min later wegrijden en 5 min eerder terug zijn etc) terwijl je een uur les hebt?? laatst ook dan moet je ff naar hem thuis want hij moet een aanhangwagen afleveren met meubels. Zo ook dat ik mag gaan tanken. Hallo?? ik rijd ook auto, ik kan dat allemaal al. Moet ie zoiets niet s'morgens vroeg doen ofzo ?

Trap een deuk in z'n kar. Flikker die meubels op de brandstapel en eis je geld terug!!! Ik heb mijn instructeur toen een ocntract laten tekenen dat hij (na dat akkefietje met die examen aanvraag) van mij geen cent meer zou ontvangen, ik onbeperkt examens en lessen op zijn kosten zou mogen doen (in het geval dat ik zou zakken)
Die kloothommel was nog geen twee maanden later failliet want er waren meer leerlingen met dezelfde problemen.


misschien ben ik wel een zeikerd maar alles bij elkaar schiet het niet echt op.

help! :) advies :D

(staan wel smiley's maar baal er flink van)


Maakt niet uit. Zulk soort lui moeten ze gewoon verbieden om een rijschool op te zetten. Hij heet toch geen Reindert Dokter he...???? Zo ja...dumpen die vent
 
Laatst bewerkt:
Nog een keer: Andere rijschool zoeken!!!
Ik betaalde €35,= per les, en had dan 55 minuten les ongeveer.
 
Een grintsteentje met 45km/h op je oog is ook niet fijn, dus gewoon dicht dat vizier. Als het beslaat kan je het op een kiertje zetten, zodat je wat meer ventilatie hebt. Ook kan het helpen om het helm-mutsje niet vor je mond en neus te dragen.
Mocht je een nieuwe helm kopen houdt er dan rekening mee dat als ie in 1 kleur is, zonder stickers aan de achterkant, dat het zeer slecht te zien is of je je hoofd draait tijdens het kijken. Ik heb zelf ook met een helm van de rijschool afgereden, terwijl ik mijneigen helm al had. Je kan natuurlijk wel een stuk wit of zwart tape over het midden van je helm plakken, zodat het draaien van je hoofd duidelijk wordt...
 
Neem een andere rijschool....

een beter advies is er niet!!!!!

voor je vizier. koop een flesje x-rain bij bv Halfords. smeer het erop en je het gaat een stuk beter met het zicht. soms een beetje met je hoofd draaien om de rijwind vat telaten krijgen op het water op het vizier.
 
- ER500 als lesmotor is niks mis mee.
- Tanken tijdens de rijlessen kan gebeuren, die lesmotoren raken ook een keer leeg.
- Regen: vraag eens aan je instructeur wat je moet/mag doen. Mag je je helm schoonvegen met je handschoen? Doen! En in je eigen helm een pinlock o.i.d. monteren.
- Als je betaald voor een uur moet je toch minstens 55 minuten kunnen rijden lijkt me. Zeker als je ervoor zorgt dat je klaar staat op het moment dat hij aan komt rijden.
 
Ik heb bij het VOC gelest.
Ik was ttt zeer tevreden over mijn rij-instructrice :}

Eerst eentje die in de steentijd lest en nu weer een die in de Gouden Eeuw z'n vaarbewijs gehaald heeft. Het komt al aardig in de buurt hoor...

Zeker nog met Dukaten en/of Florijnen betaald. Wat gebeurde er als je zakte??? werd je van de plank geflikkerd of gekielhaald???
 
Eerst eentje die in de steentijd lest en nu weer een die in de Gouden Eeuw z'n vaarbewijs gehaald heeft. Het komt al aardig in de buurt hoor...

Zeker nog met Dukaten en/of Florijnen betaald. Wat gebeurde er als je zakte??? werd je van de plank geflikkerd of gekielhaald???
Yammie niet helemaal snap :?
Uitleg aub....
 
Terug
Bovenaan Onderaan