Rijbewijs afgepakt van motorrijder die 243 kilometer per uur

Dat hangt niet alleen van je inkomsten af, maar ook van je uitgaven. Als je 5000 verdient, maar 8 kinderen hebt, je broer en je ouders in huis verzorgt, dan is die 5000 ineens niet zo gek veel meer. Ik noem maar een zijstraatje. Terwijl als je XXXX verdient en bij je ouders op zolder woont, je waarschijnlijk de koning te rijk bent.

Bij een hoger inkomen, heb je vaak ook een hoger uitgavepatroon, waar je ook niet zomaar vanaf komt als het je zo uitkomt. Tenzij je voorstelt dat "de rijken" geen geld meer mogen uitgeven?
Klopt, letterlijk.. (nog even sparen voor ik weer uit huis ga :+)

Meer geld is meer uitgeven, dat klopt. Maar als je boven modaal verdient ga ik er vanuit dat de spaarpot over het algemeen beter/makkelijker is/wordt gevuld dan iemand met minimum inkomen. Als dat niet zo is mag diegene wel een cursus volgen hoe met geld om te gaan.



Er is maar 1 oplossing, beter je best doen en meer geld verdienen.


Wat wordt het volgende, met je loonstrookje naar de bakker?

Ik heb het al vaker gezegd op dit forum. Dan wil ik ook inkomensafhankelijk gaan stemmen. Ik betaal .....x zoveel belasting als Jan Modaal, dan telt mijn stem ook ......x zo zwaar als Jan Modaal zijn stem.

Om maar even aan te tonen hoe belachelijk inkomensafhankelijke boetes zijn.
Je hebt het niet begrepen, ik zeg niet dat je geen voordelen mag hebben van een hoog inkomen, zeg alleen dat de strafmaat gelijk moet zijn. Als Henk 10 uur moet werken voor een boete en Piet 20 uur voor hetzelfde vergrijp dan word Piet feitelijk harder gestraft. De straf hoort gelijk te zijn.

Je belastings verhaal kan ik wel enigszins inkomen, niet in de zin van meer stemrecht ( :+ ) maar eigenlijk de situatie die jij schetst met stemmen gebeurd nu met boetes. Hoe hoger je inkomen hoe kleiner de boete word (percentueel gezien). Met een hoog inkomen heb je dus meer voorrecht om verkeersovertredingen te begaan. Dus wat je zegt is eigenlijk helemaal niet zo gek in de huidige situatie. ;)
 
Je hebt het niet begrepen, ik zeg niet dat je geen voordelen mag hebben van een hoog inkomen, zeg alleen dat de strafmaat gelijk moet zijn. Als Henk 10 uur moet werken voor een boete en Piet 20 uur voor hetzelfde vergrijp dan word Piet feitelijk harder gestraft. De straf hoort gelijk te zijn.

Omgekeerd zou bij een vergrijp waar gevangenisstraf op staat, Henk dan ook de helft korter in de gevangenis zou moeten dan Piet. Wat Henk verliest 2x zoveel inkomen per dag dat hij vastzit dan Piet. En de straf moet gelijk zijn, toch?
 
Omgekeerd zou bij een vergrijp waar gevangenisstraf op staat, Henk dan ook de helft korter in de gevangenis zou moeten dan Piet. Wat Henk verliest 2x zoveel inkomen per dag dat hij vastzit dan Piet. En de straf moet gelijk zijn, toch?

Dat maakt in zo'n geval geen ruk uit, beiden zullen geen werk meer hebben als ze er uit komen.
:+
 
Omgekeerd zou bij een vergrijp waar gevangenisstraf op staat, Henk dan ook de helft korter in de gevangenis zou moeten dan Piet. Wat Henk verliest 2x zoveel inkomen per dag dat hij vastzit dan Piet. En de straf moet gelijk zijn, toch?
Hmm, je hebt me. Dan maken we Nederland maar communistisch, iedereen gelijk. :+
 
Boetes zijn trouwens al inkomensafhankelijk.

Iemand met een hoog inkomen zit in de 52% schaal, hij moet dus €208 verdienen om een boete van €100 te kunnen betalen.

Iemand met een laag inkomen heeft nog een belastingvrije voet en andere voordelen en zal ongeveer 30% belasting betalen. Hij moet dus €142 verdienen voor dezelfde boete.
( Dan reken ik zorgtoeslag en andere toeslagen nog niet mee )

Boetes nog een keer inkomensafhankelijk maken zou dus dubbel nivelleren zijn.

Maakt mij trouwens allemaal geen r**t uit, ik ben NL ontvlucht.
 
Boetes zijn trouwens al inkomensafhankelijk.

Iemand met een hoog inkomen zit in de 52% schaal, hij moet dus €208 verdienen om een boete van €100 te kunnen betalen.

Iemand met een laag inkomen heeft nog een belastingvrije voet en andere voordelen en zal ongeveer 30% belasting betalen. Hij moet dus €142 verdienen voor dezelfde boete.
( Dan reken ik zorgtoeslag en andere toeslagen nog niet mee )

Boetes nog een keer inkomensafhankelijk maken zou dus dubbel nivelleren zijn.

Maakt mij trouwens allemaal geen r**t uit, ik ben NL ontvlucht.

Welnee, over het eerste (lage) deel van het inkomen tot iets van 20.000€ betalen beiden evenveel belasting. Voor een eerlijke vergelijking wordt van dat minst belaste deel de boete betaald. Wat er vervolgens extra wordt verdient door de persoon met een hoger inkomen en hoeveel belasting hij daarover moet betalen is niet relevant.
 
Laatst bewerkt:
... reed. REED. Algemene Motorpraat - Rijbewijs afgepakt van motorrijder die 243 kilometer per uur reed.

B|
 
Dat kool er afblazen is zo gek nog niet!
Toch niet slim om dat in NL te doen. Vaak genoeg controles vooral op 80-wegen.

Daarom mijn overtollig kool naar Duitsland: Schnell fahren ist gestattet.....! :]
Wat ook fijn is in D, dat ze vooral foto's maken van de voorzijde als je te snel gaat.
Onkel Polizist zal wel enkele exemplaren van mij hebben hangen op het prikbord.

wel even opletten, in Sauerland staan bij dorpjes steeds vaker 2 flitspalen, wordt je van voor en van achter tegelijk geflitst
 
Ik ken er trouwens genoeg die een veelvoud van mijn inkomen hebben maar waarschijnlijk dan een boete krijgen die gebaseerd is op een inkomen van de bijstand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan