Rijbewijs alsnog kwijt bij snelheidsovertreding

Snel een hamburger dan :P

Fastfood?

Zijn we weer on topic. 89 te hard is gewoon te veel. Zeker als je je rijbewijs nodig hebt voor je werk moet je ook in je vrije tijd oppassen.
Niet gaan lopen jammeren dat je hem niet kunt missen. Dan ben je te stom of het niet waard.
Ik kan me vanwege mijn werk ook een aantal dingen niet veroorloven omdat me dat mijn baan kost. Leer er maar mee leven.
 
Laatst bewerkt:
Fastfood?

Zijn we weer on topic. 89 te hard is gewoon te veel. Zeker als je je rijbewijs nodig hebt voor je werk moet je ook in je vrije tijd oppassen.
Niet gaan lopen jammeren dat je hem niet kunt missen. Dan ben je te stom of het niet waard.
Ik kan me vanwege mijn werk ook een aantal dingen niet veroorloven omdat me dat mijn baan kost. Leer er maar mee leven.

Een politieagent moet in zijn vrije tijd niet inbreken, een chauffeur moet zich in zijn vrije tijd niet op de weg misdragen. Ben je geen chauffeur, heb je je rijbewijs ook niet nodig voor je werk. @Rob RD is dus ook chauffeur :+ al zou hij wellicht met een rolkoffertje op het vliegtuig kunnen stappen en opgehaald worden door de klant.
 
Mijn RBW is -nog- nooit ingevorderd geweest, maar als je nou ziet wat ik in Nederland staande ben gehouden voor papiercontrole buiten dat ik de aandacht kreeg waar ik om vroeg acht ik de kans ernstig aanwezig dat ik de tijd die mijn RBW op het OM ligt zonder problemen gewoon doorgereden kan worden. Goed, je pleegt een misdrijf... Waarschijnlijk zal ik dat ook gaan doen, in blik ben ik een voorbeeldig chauffeur, zonder aandacht te treken...

Aan de andere kant: het bedrijf waar ik werk wil Robbie helemaal niet kwijt, er zal dus best een mauw aangepast worden...
 
Ik heb de indruk dat het de A13 was. Ze staan op het Viaduct bij Delft. Bij de Texaco Vrijenban staat een Audi vlak bij de BK en bij Spaanse Polder sta je aan de kant.

Gisteravond was het weer prijs, ik ben er ook te hard onderdoor gereden,120, 130, dus ben ik dan de moeite niet waard. Ben er echter bij Ruyven Vrijenban afgegaan om remolie te halen... Naast me stopte een Golfje en de bestuurder vroeg me of we geflitst waren... Ik moest hem bekennen van de prins geen kwaad te weten. Bioj het verlaten van Vrijenban stond bij de BK inderdaad de Audi... Waarschijnlijk waren de weggebruikers braaf.
Voor Laseren moet je wel staande gehouden worden, toch?
Ze staan inderdaad op die plek op de A13... Net op het moment dat mijn Flitsmeister zichzelf had uitgeschakeld (kut McDonald's). Was zeker laser (zoals je zei staan ze op het viaduct, recht boven de weg met het raampje open). Ik reed niet zoveel te hard (10 km/h ofzo) en daarvoor reed een Mercedes veel harder voorbij, dus het zal wel loslopen. Hoop ik...
 
Allemaal bedankt voor jullie reacties.

Vandaag een telefoon gesprek gehad met een vriendelijke officier (officierster? :-) ) van justitie.


Boetekleed natuurlijk aan gedaan. Dat het echt heel stom was. Dat het weliswaar een lege autobaan was op een zondag morgen maar dat dit natuurlijk absoluut geen reden kon zijn om dan maar 190 te gaan rijden. Dat ik mazzel had gehad dat ik het na 22 dagen terugkreeg omdat oom agent het niet op tijd naar CVOM had gestuurd en dat ik m'n motor maar ging verkopen want ja, m'n baan was belangrijker.

Zij gaf aan dat ik toch zeker ook aan m'n eigen veiligheid moest denken bij zo'n snelheid.

Ik gaf ook aan dat ik wist dat er normen waren waarmee zij werkte en als ik het RBW dus lang kwijt zou kunnen raken ook al was het de 1e keer en dan dus waarschijnlijk in beroep zou gaan om te proberen een voorwaardelijke ontzegging te krijgen bij de kantonrechter.

Maar goed, dat was gelukkig niet nodig ! Ze gaf aan dat ze ipv 4 maanden ontzegging deze zou terugbrengen naar 22 dagen. En omdat ik die al ''uitgediend' had in mei mocht ik m'n rijbewijs houden. Ze 'gaf wel aan dat ze dan de boete niet kon verlagen. Die werd /bleef Euro 1500. Te betalen in 3 termijn.

Nog een pikant detail: volgens haar had na correctie 168 gereden. Niet 189 zoals op mijn ''bon'' stond. Lijkt er op dat de motoragent me ook een beetje gematst heeft...

Ik ben heel blij met deze begripvolle OvJ !!
 
ja, veel geld maar 2-4 maanden zonder rijbewijs, dat is ook lastig (en duur) hoor.
 
Net als die amerikaanse politici die van alles uitvreten, maar als ze gesnapt worden trekken ze het boetekleed aan.
 
Allemaal bedankt voor jullie reacties.

Vandaag een telefoon gesprek gehad met een vriendelijke officier (officierster? :-) ) van justitie.


Boetekleed natuurlijk aan gedaan. Dat het echt heel stom was. Dat het weliswaar een lege autobaan was op een zondag morgen maar dat dit natuurlijk absoluut geen reden kon zijn om dan maar 190 te gaan rijden. Dat ik mazzel had gehad dat ik het na 22 dagen terugkreeg omdat oom agent het niet op tijd naar CVOM had gestuurd en dat ik m'n motor maar ging verkopen want ja, m'n baan was belangrijker.

Zij gaf aan dat ik toch zeker ook aan m'n eigen veiligheid moest denken bij zo'n snelheid.

Ik gaf ook aan dat ik wist dat er normen waren waarmee zij werkte en als ik het RBW dus lang kwijt zou kunnen raken ook al was het de 1e keer en dan dus waarschijnlijk in beroep zou gaan om te proberen een voorwaardelijke ontzegging te krijgen bij de kantonrechter.

Maar goed, dat was gelukkig niet nodig ! Ze gaf aan dat ze ipv 4 maanden ontzegging deze zou terugbrengen naar 22 dagen. En omdat ik die al ''uitgediend' had in mei mocht ik m'n rijbewijs houden. Ze 'gaf wel aan dat ze dan de boete niet kon verlagen. Die werd /bleef Euro 1500. Te betalen in 3 termijn.

Nog een pikant detail: volgens haar had na correctie 168 gereden. Niet 189 zoals op mijn ''bon'' stond. Lijkt er op dat de motoragent me ook een beetje gematst heeft...

Ik ben heel blij met deze begripvolle OvJ !!
Nou euh gefeliciteerd dan maar🙄
€1500😳
 
Zou de agent je niet dubbel gematst hebben? Hij heeft een lagere snelheid opgeschreven, en "vergeten" je rbw op te sturen?
Bij mij liet ie de snelheid op de lasergun zien, 26 te hard binnen bbk, en liet me vervolgens gaan met de mededeling je lijkt me een veilige rijder maar ik moest even tegen je praten tot mijn collega klaar was met twee andere jonge motorrijders.
Ik rijd op die plek nog altijd Vmax +0!
 
Nou ja. 't is 35 Euro per jaar dat ik m'n motorrijbewijs heb ;)
Laat ik het anders uitbeelden
€1500 zoals ie hier staat.
IMG_20200815_171720.jpg

🤗
 
Allemaal bedankt voor jullie reacties.

Vandaag een telefoon gesprek gehad met een vriendelijke officier (officierster? :-) ) van justitie.


Boetekleed natuurlijk aan gedaan. Dat het echt heel stom was. Dat het weliswaar een lege autobaan was op een zondag morgen maar dat dit natuurlijk absoluut geen reden kon zijn om dan maar 190 te gaan rijden. Dat ik mazzel had gehad dat ik het na 22 dagen terugkreeg omdat oom agent het niet op tijd naar CVOM had gestuurd en dat ik m'n motor maar ging verkopen want ja, m'n baan was belangrijker.

Zij gaf aan dat ik toch zeker ook aan m'n eigen veiligheid moest denken bij zo'n snelheid.

Ik gaf ook aan dat ik wist dat er normen waren waarmee zij werkte en als ik het RBW dus lang kwijt zou kunnen raken ook al was het de 1e keer en dan dus waarschijnlijk in beroep zou gaan om te proberen een voorwaardelijke ontzegging te krijgen bij de kantonrechter.

Maar goed, dat was gelukkig niet nodig ! Ze gaf aan dat ze ipv 4 maanden ontzegging deze zou terugbrengen naar 22 dagen. En omdat ik die al ''uitgediend' had in mei mocht ik m'n rijbewijs houden. Ze 'gaf wel aan dat ze dan de boete niet kon verlagen. Die werd /bleef Euro 1500. Te betalen in 3 termijn.

Nog een pikant detail: volgens haar had na correctie 168 gereden. Niet 189 zoals op mijn ''bon'' stond. Lijkt er op dat de motoragent me ook een beetje gematst heeft...

Ik ben heel blij met deze begripvolle OvJ !!
👍🏻 En door maar weer, met gepaste snelheid, dat wel.
 
Losse lazer staan er vaak niet op, ik spreek uit ervaring.



Echt zo. Part of the game.

Maar ik blijf het dom vinden dat de overheid zo hamert op snelheidslimieten ipv verkeersveiligheid. Pak de klevers, onnodig links rijders en de brakecheckers aan, maarja.
Het gaat om de centen , verkeers boetes worden opgeteld bij het binnenlands inkomen. Als er een tekort dreigt te onstaan worden er extra controlles uitgevoerd.
Voor klevers en links rijders moet je veel meer arbeid verrichten alvorens een centje te verdienen.
 
Het gaat om de centen , verkeers boetes worden opgeteld bij het binnenlands inkomen. Als er een tekort dreigt te onstaan worden er extra controlles uitgevoerd.
Voor klevers en links rijders moet je veel meer arbeid verrichten alvorens een centje te verdienen.
Tja hebben mensen dat niet aan zichzelf te danken,hou je aan de regels dan kost het niks,dan kan de politie zich ook
weer meer op het boeven vangen richten.Mensen zijn wat dat betreft hardleers,hoge boetes,zelfs gevangenisstraffen en nog blijven sommige
er gewoon mee door gaan,hoe dom kan je zijn8)7,wil je hard rijden of bumperkleven ga lekker wedstrijden rijden,dan mag je zo hard
als je wil en ook bumperkleven mag.:Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan