Rijbewijs BELGIE, hoe zit het nu?

Ik ben mijn rijbewijs kwijtgeraakt en mocht vorige week alles terug opnieuw gaan doen (na 1 jaar motorverbod), en ik zit nu dus in dezelfde situatie (maar ik ben wel 25 jaar).

Hoe werkt het:

1st en vooral theorie doen, indien geslaagd met uw papieren naar de rijschool.
Daar ga jij een A2 kunnen vragen aangezien je nog maar 21 bent, vanaf 24 mag je met alles rijden.

Dan heb je de keuze:

9u les (verplicht)
12u les (3u bijkomend ten opzichte van de verplichting)

Na uw laatste lesuur (dwz het 9e uur of het 12e uur, afhankelijk van hoeveel lesuren je neemt) zal je direct een examen manoeuvers moeten doen. Indien je daarvoor slaagt krijg je papieren om je voorlopig rijbewijs te halen in het gemeentehuis.
Eens je het voorlopig rijbewijs op zak hebt moet je terug gaan voor het praktisch examen openbare weg (na 1 maand minimum te rijden met je voorlopig en maximum 12 maand).
Indien je gebuisd bent voor de manoeuvers, krijg je geen toestemming om een voorlopig rijbewijs aan te vragen, en moet je dat examen opnieuw doen tot je geslaagd bent
 
Bij een rijschool werd gezegd dat er naast de 35kw ook een cc-limiet is, bij de andere werd verteld van niet. Hoe kan het ook anders dan dat er verwarring is, ik vraag me af hoe vaak ze die wetgeving nou nog gaan aanpassen.

lijkt me stug, dat zou afwijken van de europese regelgeving.

A1 heeft wel die beperking (125 cc) maar A2 niet.
 
:^

Ik dacht dat dit een gezellig forum was voor motorrijders door motorrijders? Niet een forum voor azijnzeikers door motorrijders.

bij die van boven de moerdijk zit het in hun natuur, ze kunnen daar niets aan doen. Iets met een genetisch defect.
 
Terug
Bovenaan Onderaan