Tsja, het had bijvoorbeeld ook op de post van GrandCandy erboven kunnen slaan...waar gaat dit topic over?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Tsja, het had bijvoorbeeld ook op de post van GrandCandy erboven kunnen slaan...waar gaat dit topic over?
Dus beroepsmatig mag je de dombo uithangen en prive gelden de regeltjes
Weer typisch nederlands nagedacht
Nee je leest niet goed, andersom. Prive de dombo uithangen en op beroepsmatig netjes rijden.
Dus als je met 50 te hard met je auto snachts over de snelweg raast, je de volgende ochtend nog wel met de vrachtwagen kun rondrijden. Dat staat er en dat wordt bedoelt. En ik kan me er wel in vinden. Dat je snachts hard met je auto rijd, wil nog niet zeggen dat je een slechte vrachtwagen chauffeur bent.
Dan moet je dus de verantwoording dáár leggen waar die thuishoort. Even op de stoel van de OvJ/rechter: Juist van een beroepschauffeur zou je ook privé een zekere professionaliteit t.a.v. het verkeer mogen verwachten - wellicht zelfs meer dan voor niet-chauffeurs. En: gelden er in vrije tijd andere verkeersregels dan onder werktijd?
Overbelading, overschrijding rijtijdenwet zijn voor de werkgever. Verkeersboetes (en gevolgen) voor de chauffeur (hoewel, en dat besef ik terdege, de verantwoordelijkheid m.b.t. rijtijden niet altijd even eenvoudig bij de juiste persoon neer te leggen is).
Afhankelijk van de overtreding kan ik me hier iets bij voorstellen, anders zou hij zwaarder gestraft worden dan jij of ik.
Jij of ik krijgen een boete een een rij ontzegging, hij is meteen zijn baan kwijt.
met 8 uur kom je tegenwoordig niet meer weg minstens 9uur rust onderweg.In het bericht staan 2 dingen.
ten eerste staat er dat een beroeps chauffeur niet zijn rijbewijs hoeft te verliezen door overtredingen in zijn vrije tijd gemaakt.
Afhankelijk van de overtreding kan ik me hier iets bij voorstellen, anders zou hij zwaarder gestraft worden dan jij of ik.
Jij of ik krijgen een boete een een rij ontzegging, hij is meteen zijn baan kwijt.
Plus het feit dat ook de werkgever hierdoor aardig gedupeerd is.
Ten tweede staat er dat een chauffeur niet gestraft zou mogen worden, of iig niet in die mate, dat hij dus gestraft wordt voor iets waar aan eigenlijk zijn werkgever de schuldig is.
Kan je wel roepen dat de chaufeeur dat moet weigeren, maar vaak is dat dus niet echt mogelijk.
Ten derde zijn die rijtijden vaak zeer overdreven.
Als je wel eens leest dat een chauffeur 48 uur niet gerust heeft is dat dus niet waar.
Wat is er aan de hand, als je verplicht 8 uur moet rusten, en je wodrt vroeg wakker moet je dus maar blijven wachten tot die 8 uur voorbij zijn.
Want ga je alweer rijden na 7,5 uur rijden, dan is die rusttijd dus niet geldig en wordt die niet geteld als rusttijd, jaja, zo kennen we er nog wel een paar.
Al met al vind ik dat er best naar gekeken mag worden.
Dit zijn weer typische reacties uit de juridische hoek.Allerlei opvattingen.
Vind het topic wel apart aan de ene kant vind ik het een goede regel maar aan de andere kant doet dit me denken aan een voorval met wat agenten die buiten werktijd een pilletje slikten ofiets dergelijks die waren hun baan ook kwijt dus waarom zou je als je prive te hard rijd en je rijbewijs kwijt raakt dan zou ik zeggen jammer ieder ander moet ook maar kijken hoe die naar ze werk komt das dan ook jammer voor diegene zeker als diegene 100km moet rijden om op ze werk te komen dan kan die ze baan ook wel gedag zeggen dus eigenlijk moet het voor iedereen hetzelfde zijn