Rijbewijs en motor kwijt!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanzyline

MF'er
21 mrt 2002
60
1
valkenswaard
Zoals je al leest ben ik zojuist mijn rijbewijs en mijn motor in beslag genomen. ;( :( :( :( :( ;(
Ben omstreeks half negen op de laser gezet met 159km/h en staande te houden.
De cop had niet zo'n leuk bericht voor mij, moet je helaas mede delen dat je rijbewijs en motor in beslag worden genomen.
Goed weer in aankomst en deze jongen voorlopig niet meer rijden.
Ik vind het een grote k*tzooi. :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j

Je mag op deze weg 80 rijden.
Gelukkig was dit de eerste keer met zo'n overtreding.
 
Laatst bewerkt:
Da's goed klote ;( Heel veel sterkte de komende tijd zonder rijbewijs en motor en dat je ze maar snel weer terugkrijgt zodat je weer kunt :]
 
WAAR reed je deze snelheid dan? wat voorn weg? toegestane snelheid enzo? Wij houden wel van details, ook foto's....maarja, je bent maar gelaserd.. :+ (dus geen foto)
 
WAAR reed je deze snelheid dan? wat voorn weg? toegestane snelheid enzo? Wij houden wel van details, ook foto's....maarja, je bent maar gelaserd.. :+ (dus geen foto)

:^ Idd meer info. Wel k*t voor je BTW
 
Sorry dat ik het niet vermeld ben maar ben nog een klein beetje over de zeik. Je mag daar 80 rijden. Reed dus bijna twee keer zo hard.
De weg waar ik reed heet middenpeelweg. Ligt tussen Venhorst en Elsendorp (noord-brabant)
 
Laatst bewerkt:
D`oh, hebben ze jou ook te pakken.
Echt klote voor je.
Hopelijk krijg je hem snel terug
 
Tja, één van onze nachtmerries, zeg maar :r

Mocht je daar maar 50 dan :? Omdat een voertuig, bij mijn weten, pas bij 100% overschrijding ingenomen wordt...

Maar blijft erg flauw voor jou natuurlijk.
Wij waren laatst het rijbewijs kwijt voor drie weken > Toen pas kwam ons beroep voor de rechter.

Ik zou wel direkt een bezwaarschrift sturen morgen waarin jij schrijft dat jij je rijbewijs absoluut nodig hebt voor bv je werk. Alleen voor je werk geven zij hem terug, is bij ons gebleken.
 
Laatst bewerkt:
Op donderdag 06 juni 2002 22:15 schreef Sander 900 RR het volgende:
Mocht je daar maar 50 dan :? Omdat een voertuig, bij mijn weten, pas bij 100% overschrijding ingenomen word...
Bij 50 te hard toch? Toen jullie zijn aangehouden reden jullie toch ook niet dubbele, maar slechts ;) 90 te hard?
 
Tja..dassuh..flink lullig knul..

maarja je weet van te voren ut risico.. sorry maar 159 waar je 80 mag.. op de snelweg veel te hard ok maar dit is wel leip.. ligt an de weg natuurlijk..maar niet bang voor tractoren uit weilanden of iets dergelijks ?
 
Bij 50 te hard toch? Toen jullie zijn aangehouden reden jullie toch ook niet dubbele, maar slechts ;) 90 te hard?
Klopt, maar bij ons werd alleen het rijbewijs ingevorderd, niet het voertuig. Daarvoor moesten wij 240 rijden = 100% overschrijding.
En wat ik bij hanzyline lees, is dat 159 geen 100% overschrijding is. Maar misschien kan hij dat zelf straks uitleggen..
 
Laatst bewerkt:
De weg is wel redelijk overzichtelijk. Ligt een los fietspad langs waar tractoren moeten rijden. Ja en ik weet dat ik te hard reed en dat het niet mag.
Ik weet dus dat ik fout zat maar dat maakt het er echt niet makkelijker op.
 
Tja..dassuh..flink lullig knul..

maarja je weet van te voren ut risico.. sorry maar 159 waar je 80 mag.. op de snelweg veel te hard ok maar dit is wel leip.. ligt an de weg natuurlijk..maar niet bang voor tractoren uit weilanden of iets dergelijks ?
Ga nou maar eens motor rijden Emiel :P

Da's echt niet leip... ( dat rij ik regelmatig ( als de politie meeleest --> Dit is natuurlijk ZWAAR overdreven :P )
 
Klopt, maar bij ons werd alleen het rijbewijs ingevorderd, niet het voertuig. Daarvoor moesten wij 240 rijden = 100% overschrijding.
En wat ik bij hanzyline lees, is dat 159 geen 100% overschrijding is. Maar misschien kan hij dat zelf straks uitleggen..

kan het ook achteraf ik ben gepakt met 156 waar je 70 mag....
 
Laatst bewerkt:
Tja..dassuh..flink lullig knul..

maarja je weet van te voren ut risico.. sorry maar 159 waar je 80 mag.. op de snelweg veel te hard ok maar dit is wel leip.. ligt an de weg natuurlijk..maar niet bang voor tractoren uit weilanden of iets dergelijks ?
Laatste tochtje vorige week met 6 motoren op de binnenwegen ook nog wel harder gereden dan 159..Die snelheid van 159 is echt niet bijzonder, hoor. mits er overzicht e.d. is kan het vaak makkelijk even een stukje: is kwestie van seconden namelijk.

Maar waarom is dat voertuig nu in beslag genomen :? Dan had jij toch 160+ op de teller (laser) moeten hebben :? Of gelden er andere regels op 80 km wegen :?
 
De politie zei wel dat ik waarschijnlijk de motor binnen een week terug zou hebben. Maar ik heb liever mijn rijbewijs terug, heb nog wel een andere motor staan en een koekblik.
En het is zo makkelijk om voor kleine stukjes en grote natuurlijk het gemotoriseerde verkeer te pakken ipv te lopen of fietsen, maar zal nu wel moeten.
 
Nou kerel....flink balen.
Ik hoop dat je snel beide weer terug heb.
Maar dat spreekt voor zich.

Sterkte!!! en succes vooral met bezwaar e.d.
 
Hij had naar het hoofdburo gebeld en die zeiden dat de motor mee moest, ik denk dus dat ze op 80-wegen iets anders redeneren, en zoniet dan wil ik hem nu al terug.
Het enige voordeel is dat in nu niet de BOB hoef te zijn. :+ Maar of het dat nu waard is.
 
KUTZOOI :(

Klote voor je man, ik weet hoe beroerd het is, zonder rijbewijs. ;( Dan pas besef je hoe afhankelijk je bent van dat stomme papiertje. '(

Die klotepolitie keek natuurlijk weer niet naar omstandigheden maar volgde weer lekker de regeltjes, blablabla te hard etc. :r

Wat is nou 159? :? Rij ook wel es 180/190 op zulke weggetjes, en wie niet op een supersport?

Succes ermee kerel... als je verder nog tips moet hebben (van iemand die ervaring heeft :+ |( ), moet je maar ff op m'n ICQ of MSN komen.
 
De politie zei wel dat ik waarschijnlijk de motor binnen een week terug zou hebben. Maar ik heb liever mijn rijbewijs terug, heb nog wel een andere motor staan en een koekblik.
En het is zo makkelijk om voor kleine stukjes en grote natuurlijk het gemotoriseerde verkeer te pakken ipv te lopen of fietsen, maar zal nu wel moeten.
Inderdaad: rijbewijs is nu even belangrijker, lijkt mij.. Dus schrijf morgen (straks?) direkt even een brief waarin staat dat jij je rijbewijs nodig hebt voor je werk bv (adres staat op het formulier wat je hebt meegekregen van die agenten). Mocht de officier beslissen dat jij je rijbewijs niet terug krijgt (hoor je binnen 10 dagen), dan word jij opgeroepen om langs te komen (wel eerst bezwaar sturen). Dat is een voorlopige zitting. Daar kun jij je rijbewijs "terug verdienen"..

Wij kregen 'm daar ook (voorlopig) terug ivm 'werkzaamheden die niet uitgevoerd konden worden zonder rijbewijs'. Denk er goed om > De rechter geeft niets om je persoonlijke redenen.(kinders die naar school moeten met auto, of boodschappen halen etc etc)

Na die voorlopige zitting krijg je vanzelf een oproep voor de echte zitting. Daar hoor je dan dat je de volgende keer beter je buurman had kunnen mishandelen of dat je beter de Rabo-bank had kunnen beroven > Daar staat namelijk minder straf voor |(
 
Laatst bewerkt:
Offcourse rijd je zo hard vaak zat. ik ken genoeg 80km/h wegen waar het kan (ok ok ik moet dus niet zeiken.. :) )

Ennuh Helldesker .. ik rijd al motor.. :D lessen dan maar ook daar kun je te hard op whehe..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan