Rijbewijs Foetsie deel II

Ronnie

MF'er
12 mei 2002
200
0
zwolle
Een maand geleden is mijn rijbewijs ingenomen voor te hard rijden(120 km te hard). Was de eerste keer, maar ik kreeg hem niet terug tot aan de zitting.

Ik had dus al eerder een topic hierover gestart, waarop iedereen wel wist wat er ging gebeuren, dat je brief moet schrijfen enz. Ik had dus een brief geschreven aan de raadkamer met een brief van mijn werk er bij dat ik ontslagen wordt als mijn rijbewijs dus niet krijg.

Kom dus net bij de raadkamer weg en geen rijbewijs. Volgens de officier van justitie ben ik gevaar voor de samenleving en bla bla en bla:x:x:x. Die kerel maakt het allemaal maal 10x erger dan het is. En dat je onstlagen wordt maakt ze allemaal niks uit, dat probleem verschuiven naar de kanton rechter. "Schrijf daar maar verder een beklaagschrift meneer":x:x:x

Dus voordegene die ook wel eens "beetje" te hard rijden reken maar dat je je rijbewijs wel een poosje kwijt bent bij 70 km en meer te hard.
 
27 okt bij de rechter komen en die bepaald wat er verder gebeurd. Rond die tijd ben hem al 2 maanden kwijt. En dan kan de rechter bepalen of hem voor mijn werk wel terug krijg en anders ben ik daarna nog 2 maanden kwijt, want dat kan maximaal 4 maanden zijn.
 
Je zegt het zelf al je bent een gevaar voor de samenleving :(
Figuren zoals jij moeten ze opsluiten!!!! :(








:+

Klote dude... jezus wat een eikels. Suc6! Ga je in beroep ?

Zelf ook 10 dagen me rbw kwijt geweest.. dan ben je echt onthand B| .
 
27 okt bij de rechter komen en die bepaald wat er verder gebeurd. Rond die tijd ben hem al 2 maanden kwijt. En dan kan de rechter bepalen of hem voor mijn werk wel terug krijg en anders ben ik daarna nog 2 maanden kwijt, want dat kan maximaal 4 maanden zijn.

Ik hoop het beste voor je...

Me broertje is hem 5 mnd kwijt.
Mag hem 26 januari 2005 weer ophalen.

Geen vrolijk bericht, maar hoop beter niet teveel...Kan het misschien een beetje mee vallen.
 
Een maand... ...Volgens de officier van justitie ben ik gevaar voor de samenleving... ...te hard.

haha ja jij bent een gevaar voor de samenleving... maar terroristen, verkrachters en moordenaars worden zo weer terug de samenleving ingestuurd omdat ze een 2e kans verdienen :+ wat is die hele rechtsgang in NL toch een grap geworden zeg :X
 
Een maand geleden is mijn rijbewijs ingenomen voor te hard rijden(120 km te hard).
Ging je 170,220 of 240?
120km/u een "beetje"??????? zoveel te hard moet je ergens doen waar je zeker weet dat ze je niet spotten. ;)
Sterkte de komende motorloze maanden,en probeer er toch ook wat van te leren.
een "beetje" gelijk heeft die rechter wel,maar het blijft klote. |( |( |( |( |(
 
120 per uur te hard |( ! ja hallo, en dan denk je dat meneer de officier zegt 'och wat zielig dat je je baan misschien kwijtraakt, hier heb je je papiertje weer terug'

komt misschien lullig over maar ik ga ervan uit dat je zelf toch ook wel enigzins in de gaten hebt wat er gaat gebeuren als je zo'n overtreding begaat.
 
haha ja jij bent een gevaar voor de samenleving... maar terroristen, verkrachters en moordenaars worden zo weer terug de samenleving ingestuurd omdat ze een 2e kans verdienen :+ wat is die hele rechtsgang in NL toch een grap geworden zeg :X

Je ziet dat verkeerd, die zijn geen gevaar in het verkeer :)

Toch lullig, zo je rbw verliezen. Een van de redenen waarom ik nooit meer dan 40km de max snelheid overschreid.
 
Je ziet dat verkeerd, die zijn geen gevaar in het verkeer :)

Toch lullig, zo je rbw verliezen. Een van de redenen waarom ik nooit meer dan 40km de max snelheid overschreid.

Die 40 kan je wel opschroeven naar 50 hoor ;)
 
Je ziet dat verkeerd, die zijn geen gevaar in het verkeer :)
wielklem.gif


O-)
 
looooool! ( bovenstaand plaatje)


maare.. ik denk dat je je het beste voor de zekerheid kunt aanmelden bij een uitzend bureau. beetje als stokkie achter de deur.

succ6!!
 
Die 40 kan je wel opschroeven naar 50 hoor ;)

Ik wil wat speling houden. 53km te hard is inleveren rbw. Nou weet ik wel dat de R1 wel een optimistische snelheidsmeter heeft maar better safe than sorry.

Zou toch een groot probleem hebben als mijn rbw wordt ingenomen.
 
120 te hard!!

170 rijden waar je 50 mag?
200 rijden waar je 80 mag?
220 rijden waar je 100 mag?

Hou zelf ook van vlot rijden, maar hier heb ik geen medelijden mee.
 
120 te hard!!

170 rijden waar je 50 mag?
200 rijden waar je 80 mag?
220 rijden waar je 100 mag?

Hou zelf ook van vlot rijden, maar hier heb ik geen medelijden mee.
En 240 waar je 120 mag...

Maar als je voor je werk echt van je rijbewijs afhankelijk bent, dan denk je toch wel effe na of niet soms? Dan riskeer je toch niet eens dat ze je rijbewijs afpakken. Ik ben gelukkig niet van mijn rijbewijs afhankelijk, maar ik moet er niet aan denken dat ze hem af zouden pakken.
 
Ben ook ooit mijn rijbewijs kwijtgeweest (6 maanden, en dat was behoorlijk extreem 17 jaar geleden). Wil niet zeggen dat ik nu nooit meer te hard rijd maar ben redelijk overtuigd dat ik zonder dat nu een meter diep onder de groene zoden zou hebben gelegen.
 
Das kut,
ga der vanuit dat het volgens jou inschattingen op dat moment geen onbezonnen werk was.

Maar zoveel rij ik nooit te hard (Kut 25KW)

maar dat van je baan, meent je werkgever dat of¿
 
ja ik weet het, het is ook veel te hard. Het was trouwens 186 waar je 70 mag, maar ja ik wou hem ff uit probere en in de tweede versnelling zat ik al zowat op de 200. Je kent het wel ff dat gas ope draaie.
Nou moet ik zometeen voor lange tijd rustig aan doen en dat met cbr1000rr, das echt echt kut.
 
Ben ook ooit mijn rijbewijs kwijtgeweest (6 maanden, en dat was behoorlijk extreem 17 jaar geleden). Wil niet zeggen dat ik nu nooit meer te hard rijd maar ben redelijk overtuigd dat ik zonder dat nu een meter diep onder de groene zoden zou hebben gelegen.

Zit zelf nu te wachten op mijn uitnodiging om voor te komen,ben binnen 3 mnd twee keer gespot met meer dan 50 te hard.Ik zelf heb er nu al van geleerd,motor heeft winterstop en met koekblik kom ik nergens meer dan 10 km boven de max snelheid.Hoewel ik het snellere werk nog steeds leuk vind is het mij m'n rijbewijs niet waard.
 
Dus voordegene die ook wel eens "beetje" te hard rijden reken maar dat je je rijbewijs wel een poosje kwijt bent bij 70 km en meer te hard.

in belgie: vanaf 20km/h te hard (zone 30) tot 40 te hard (autosnelweg): forfait rijbewijs kwijt voor minimaal 15 dagen ... kan tot meerdere jaren (of levenslang) oplopen bij zeer hoge snelheden en recidivisme. Wie aan 280km/h op een 90km weg voor de tweede keer betrapt word op dronken sturen (HELP) issem gegarandeerd levenslang kwijt (niet dat je die in de gevangenis nodig hebt) :+
 
Kwestie van gas open trekken om zo aan de 240 te zitten lijkt mij. Deze snelheid neem je bewust, dus moet je maar ook alle risico's die er aan vastzitten meenemen.

Of is het onder het rijden zoiets: oh gut, jeemineetje ik dacht dat het 120 was?
Ikzelf rij vaak te hard en op dat moment weet je het dan ook.
Dus niet zeuren om je RBW.
 
Terug
Bovenaan Onderaan