Rijbewijs Foetsie deel3

Ronnie

MF'er
12 mei 2002
200
0
zwolle
Een paar dagen geleden bij de rechtbank geweest voor mijn uitspraak voor te hard rijden. 110 km te hard gereden 2.5 maand mijn rijbewijs kwijt, 2 jaar proeftijd met 3 maanden voorwaardelijk en boete van 925,- euro's
Mijn rijbewijs heb ik eerder terug gekregen voor mijn werk daar is bij de rechtzaak rekening mee gehouden.

Nou krijg ik vandaag een aangetekende brief van het KUT cbr dat ik een test moet doen.

Voor de onderdelen die allemaal op mijn rijbewijs heb staan( A, b en Be )
Nou moet ik die allemaal overdoen. De test bestaat uit theorie en praktijk. Ik heb in de rechtszaak hier dus niks over gehoord. Ik moet met eigen materiaal komen een auto met dubbele bediening, dat houdt dus in een les auto en de kosten zijn voor mezelf. Alsof ik nog niet genoeg aan boete heb gehad.

Zijn er mensen die hier evaring hebben
HELP
 
sjeemig das allemaal niet niks zeg.

geen ervaring mee maar na het lezen van jou bevindingen wel de schrik ook een beetje te pakken...

enorm veel sterkte met alle ellende!
 
Denk dat je het beste contact kan opnemen met een rijschool. Kan je meteen wat opfris lessen nemen. Je bent denk ik echt niet de enige die dit overkomen is.
En ik denk dat ze je de auto wel zullen verhuren hoor. Bij je examen huur je de auto tenslotte ook van de rijschool.

iig veel suc6
 
en daar staat niets over in het vonnis?


lijkt mij een beetje vreemd.


Moet je toch opnieuw afrijden, auto kun je het beste bij een rijschool huren denk ik, al dan niet met een paar lessen voor de zekerheid....
Wat betreft de motor :P huur er ook maar een bij voor de examinator, met zijn auto zal hij wel kansloos zijn in de achtervolging.
 
De auto moet dubbele bediening hebben en de motor moet een lesmotor zijn.
En voor de auto moet ik met aanhanger komen.
Dikke kutzooi
 
De auto moet dubbele bediening hebben en de motor moet een lesmotor zijn.
En voor de auto moet ik met aanhanger komen.
Dikke kutzooi



als je met aanhanger moet rijden.... daar zijn ze bij het normale examen abnormaal streng bij. Heel pietluttig met kijken! (Wat lessen nemen lijkt mij geen slecht idee, het schijnt dat de bij BE strenger zijn dan bij CE)
 
De auto moet dubbele bediening hebben en de motor moet een lesmotor zijn.
En voor de auto moet ik met aanhanger komen.
Dikke kutzooi

Informeer ff bij Oostelaar in Zwolle. Die doen al die rijbewijzen, misschien dat je korting krijgt als je alle voertuigen bij 1 rijschool huurt.
 
Ben trouwens benieuwd of alle politie districten een gelijke norm hebben voor aanmelding bj het CBR voor zo'n test. Het zal toch van den zotte zijn, dat je in het ene district alleen de straf van de rechter krijgt en dat je in een ander district extra gestraft wordt met zo'n rijtest van het CBR. Zou ik persoonlijk aanduiden met rechtsongelijkheid.
 
Voor de onderdelen die allemaal op mijn rijbewijs heb staan( A, b en Be )
Nou moet ik die allemaal overdoen. De test bestaat uit theorie en praktijk. Ik heb in de rechtszaak hier dus niks over gehoord. Ik moet met eigen materiaal komen een auto met dubbele bediening, dat houdt dus in een les auto en de kosten zijn voor mezelf. Alsof ik nog niet genoeg aan boete heb gehad.

misc16.jpg


eigen schuld dikke bult.


maar wel kut voor je. :)
 
Eigen schuld of niet, het is wel een heel gedoe....Was het inderdaad (zoals Sebo schrijft) in de bbk? En was het ook je eerste (zware) overtreding? Dat ze dan al gelijk zo'n test plus alles wat daarbij komt kijken verplichten...

Wij gingen zondagmiddag op de (lege) snelweg ook wel 110 km te hard, volgende keer denk ik daar wel even over na, denk ik....
 
Sjips, wat een onzin zeg. Da's pure pesterij. Alsof je niet zou kunnen rijden als je ergens 'iets' te hard rijdt...
 
Ik heb het al vele malen gepost maar toch nog maar een keer........
Hier kun je jezelf goed informeren. Effe zoeken, Email sturen met een duidelijke uitleg van de situatie en je krijgt binnen enkele dagen onderbouwt antwoord van een voorlichter van het ministerie

www.openbaarministerie.nl

Succes
 
Nou krijg ik vandaag een aangetekende brief van het KUT cbr dat ik een test moet doen.Ik heb in de rechtszaak hier dus niks over gehoord.
Ik begrijp hier echt geen reet van? De rechter heeft je dus niet veroordeeld tot deze straf, en het CBR dwingt je toch om te komen? Sinds wanneer mag het CBR straffen uitdelen?
 
Zondagsrijders.http://members.lycos.nl/hetproatforum/smilies/devillol.gif ((Afbeelding))
Dat was op de 59 zeker?

Nou ja, ik rijd ook wel op maan-, dins-, woens-, donder-, vrij- en zaterdag hoor :9 Kwamen terug van een toertje Zuid-Holland en inderdaad, als je van de A16 de A59 opdraait is de kans groot dat die op zondagmiddag vrijwel leeg is... }) :o
 
Ik heb het al vele malen gepost maar toch nog maar een keer.......

www.openbaarministerie.nl

Succes


... en ik heb al vaker gepost dat dit soort tests niet door het OM maar door de minister van verkeer en waterstaat middels het CBR worden opgelegd,justitie is inmiddels al klaar met de zaak Ronnie,wat nu rest in een bestuursrechtelijke ipv strafrechtelijke kwestie.

Maar hoedanook : Het blijft een naaistreek.
 
Een paar dagen geleden bij de rechtbank geweest voor mijn uitspraak voor te hard rijden. 110 km te hard gereden 2.5 maand mijn rijbewijs kwijt, 2 jaar proeftijd met 3 maanden voorwaardelijk en boete van 925,- euro's
Mijn rijbewijs heb ik eerder terug gekregen voor mijn werk daar is bij de rechtzaak rekening mee gehouden.

Nou krijg ik vandaag een aangetekende brief van het KUT cbr dat ik een test moet doen.

Voor de onderdelen die allemaal op mijn rijbewijs heb staan( A, b en Be )
Nou moet ik die allemaal overdoen. De test bestaat uit theorie en praktijk. Ik heb in de rechtszaak hier dus niks over gehoord. Ik moet met eigen materiaal komen een auto met dubbele bediening, dat houdt dus in een les auto en de kosten zijn voor mezelf. Alsof ik nog niet genoeg aan boete heb gehad.

Zijn er mensen die hier evaring hebben
HELP

925 euro boete, rijbewijs even kwijt, voorwaardelijk boven het hoofd, en bovenop dit alles ook nog eens een test moeten doen om mijn rijbewijs definitief te mogen behouden .... mijn hart zou me als motorrijder in de schoenen zinken ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan