Rijbewijs foetsie deel4: Rijvaardigheidstest

cd rommetje O-)

maar ik heb meer mensen die al jaren hun rijbewijs hebben gevraagd om op hun eigen motor de bztjes te doen die wij nu moeten doen. er was er geen 1 die het in 1x foutloos lukte. vaak pas na een uur intensief bezig zijn gaat het beter.
ik vind het dus zo gek nog niet.

Oh ja? Kan jij dan even met een R6 een achtje of de cirkeloefening doen? (zonder burnout uiteraard)

kan ook.... :)

ik heb het vorig jaar iemand een bmw slalom en een gewone slalom met een r1 2004 zien doen...en het was geen instructeur...

goeie gozer was dat :)

Een slalom lukt echt iedereen op een SS wel, maar een acht of dat cirkeltje??? Forget it.
 
Laatst bewerkt:
Oh ja? Kan jij dan even met een R6 een achtje of de cirkeloefening doen? (zonder burnout uiteraard)Een slalom lukt echt iedereen op een SS wel, maar een acht of dat cirkeltje??? Forget it.

ik kan met mijn R6 wel een cirkel of achtje doen. het is alleen behoorlijk irritant omdat je bij volledige stuuruitslag je duim klem tussen de clipon en de tank hebt zitten. en dan heb je al gauw het gevoel dat je het hele zwikkie niet meer onder controle hebt.

het is niet prettig, maar het KAN dus wel. maar als ik dit soort oefeningen moet doen pak ik 10x liever een (lichte) nakedbike met een hoog stuur en een rechte zit.
 
Ik durf te wedden dat als ik NU opnieuw op moest voor mijn auto-examen dat ik met vlag en wimpel zou slagen, zowel theorie als praktijk. Voor de motor zou ik dat niet meer durven te beweren. In het blikje kijk ik altijd goed, en dat is voor een examinator ook goed te zien, op de motor heb ik mijn ingebouwde radar aan staan, en 'voel/weet' ik waar andere weggebruikers zitten en hoe ze zich voortbewegen en zal dus ook niet als een rijlesser mijn hoofd 360 graden draaien om overal naartoe te kijken (zodat je waar je op moet letten niet meer ziet, zoals VOOR JE).
Een uitrit is voor mij een plek waar ik wel eens naar kijk als ik denk dat er iets uit kan komen maar voor de rest is dat 'ik heb voorrang, dus boeien' (onder het mom van "als ik maar laat zien dat ik niet te bang ben om voorrang te NEMEN wat ik zou moeten KRIJGEN, krijg ik het ook vast wel" (vaak :+ ). Zo'n rijstijl wordt niet door iedere examinator goedgekeurd.
(alhoewel ik het gevoel heb dat als je er 100 examinators van de weg trekt, dat ze alle 100 wat anders te vertellen hebben).
 
Motorrijder-pesten heet dat.. B|
Ras-automobilisten (mensen die dus nooit op de motor hebben gezeten en dat ook niet zullen doen..) kunnen niet c.q slecht rijden, hebben veelal het voertuig niet onder controle, en ook het voertuig niet goed of helemaal niet, hoeven idd niet een her-examen te doen als ze 't papiertje kwijt zijn geraakt..
(en dat rijbewijs-kwijt vind ik zowiezo al onzin... Overheid werkt langzaam steeds meer weerstand op... Straffen werkt niet, dat weten ze best.. Maar belonen kost hun geld en met straffen verdienen ze geld.. Simpel...

Anyway : Waarom voor motorrijders wel, als die het papiertje kwijt zijn?
Discriminatie gewoon.. Motorrijder zijn kennelijk nog steeds het buiten-beentje van de maatschappij.. En volgens mij hebben de meeste politici het niet op motorrijders.... Zie je overal terug.... Punt moet eerst drie keer bij 't paaltje komen voor er iets gedaan word ten gunste van de motorrijder...


Groetjes,

SB.

Hele topics lezen is voor sommigen teveel gevraagd :z

 
Ben wel benieuwd wat Ronnie gedaan heeft voor dit cadeau van Vrouwe Justitia. Je moet volgens mij toch echt hele rare dingen doen voor je zo ver komt.........

Overigens, over de dronkelappen: Blaas je boven de 570 ug/l (ong. 1.3 promille), dan wordt het rijbewijs ingevorderd, auto of motor maakt niet uit. Zelfs als dat op de brommer gebeurd kun je toch je rijbewijs kwijtraken. De snelheid van teruggave hangt af van je "verleden" met dit soort zaken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan