Rijbewijs Foetsie: uitspraak rechtbank

Status
Niet open voor verdere reacties.
(Afbeelding)
En zo te lezen is er niks om je voor te schamen !!!

al kan ik t me voorstellen, vooroordelen trek je je nou eenmaal altijd aan '(

Maar ik schaam me wel, als ik nu op sollictatie ga vraagt men mij altijd waarom ik mijn ouwe job niet kon terugkrijgen na mijn herstel, want het is heeeeeeeeeeel uitzonderlijk dat men iemand op zo'n dienst ontslaat wegens ziekte.
Moet ik dan het verhaal vertellen van "ja maar ik heb geprobeerd om eerlijk te werken, en heb mijn diensthoofd aangeklaagd wegens corruptie, maar dit is in de doofpot geraakt, en ik ben ontslaan en die klootzak schept verder zijn poen"
Nee ik vertel gewoon dat er te weinig werk was. |(


Dadelijk nog even de buitenlanders erbij halen, want die hebben het altijd gedaan!

Lezen man |( , heb ik al gedaan })
 
is idd een btje vreemd dat als je een uitkering hebt geen bekeuring hoeft te betalen.
wel apart dat iemand met een uitkering toch een auto/motor kan onderhouden.

maar ik ben wel voor het finse boete systeem
boetes afhankelijk van het inkomen.
dus de directeur in zijn dikke bmw die 20 km te hard rijd gewoon 1000 euri's laten betalen.
en de gewone werkende man die 20 km te hard rijd 100 euri betalen (liefst minder ik ben ook zo'n gewone werkende man)

Dit is echt de grootste onzin.
Want het is nu zo dat je per 50 euro boete een dag kan zitten. Moet een iemand die veel verdient dan 20 dagen de cel in en de gewone man 2 dagen.
Of trek je dat dan weer gelijk. Maar dat betekent dat het erger is voor iemand die veel verdient om de gevangenis te komen zitten, want hij verdient meer dus hij verliest meer inkomen.
Dus al vermoord een uitkeringstrekker zijn vrouw zou deze 10 jaar cel krijgen en al doet iemand die veel verdient dat doen dan zou deze 1 jaar.
Dit geheel volgens jouw theorie dan, ik kan me namelijk niet voorstellen dat je het dier mee eens kunt zijn.
 
Dit is echt de grootste onzin.
Want het is nu zo dat je per 50 euro boete een dag kan zitten. Moet een iemand die veel verdient dan 20 dagen de cel in en de gewone man 2 dagen.
Of trek je dat dan weer gelijk. Maar dat betekent dat het erger is voor iemand die veel verdient om de gevangenis te komen zitten, want hij verdient meer dus hij verliest meer inkomen.
Dus al vermoord een uitkeringstrekker zijn vrouw zou deze 10 jaar cel krijgen en al doet iemand die veel verdient dat doen dan zou deze 1 jaar.
Dit geheel volgens jouw theorie dan, ik kan me namelijk niet voorstellen dat je het dier mee eens kunt zijn.

Iedereen heeft ongeveer hetzelfde tijdsbesef...niet iedereen heeft hetzelfde geldbesef (sommige mensen geven €100 net zo makkelijk uit als iemand anders €5,-)

en ik wou me er niet in gaan mengen :X
 
Lachen he..

en ik had die vraag over dat 'wheely is verboden', maar nog steeds geen antwoord..

nu heeft een aardige dame mij op msn al antwoord gegeven over dat artikel 5..

ik denk dat dat hele wheely verhaal, naar aanleiding van een gesprek wat ik vandaag met een jurist had, totaal verwerpelijk is in de rechtbank.. het is zeker waard om een proefproces te houden inzake een wheely..

denk eens goed aan motorrijders die 'hard optrekken', 'hard afremmen', 'kneedowns maken in bochten op de snelweg', automobilisten die met spinnende banden bij stoplichten wegrijden, de handrem gebruiken bij scherpe bochten.. allemaal niet bij de wet strafbaar.. en dan mag je als ervaren motorrijder géén wheely maken? zo verzin ik nog wel 10 artikelen extra om motorrijden geheel verboden te maken.

Verkeerde topic, bovendien zijn de dikgedrukte dingen WEL strafbaar en de andere gaan ook vaak samen met dingen die wel strafbaar zijn. Als je t zou willen en ernaar gaat zoeken dan he?? ;)

Maar je bent niet de eerste die zich zo druk maakt plotseling hoor, is al heel wat jurisprudentie over, lezen is makkelijker dan nadenken ;)




Iedereen heeft ongeveer hetzelfde tijdsbesef...niet iedereen heeft hetzelfde geldbesef (sommige mensen geven €100 net zo makkelijk uit als iemand anders €5,-)

en ik wou me er niet in gaan mengen :X
Te laat... :P








Blijven moeilijke vraagstukken en je mening veranderd met je positie....denk ik...Integer zijn is niet zo makkelijk O-)
Principe's heeft iedereen maar omstandigheden kunnen daar nog wel eens verandering in aan brengen. En da's ook menselijk. Alles is relatief..enzo..

Omstandigheden..Moet je daar nu wel of niet rekening mee houden ???
Ik bedoel....wel of geen ander werk hebben voor zwartwerkers....Veel of weinig inkomen voor verkeersboete's .... Blijft moeilijk...en persoonlijk.
En belangrijk en leuk om daar over van gedachten te wisselen, met respect voor elkaars mening ;)
 
.... heel verhaal....


Zwartwerken word daarmee niet gerechtvaardigd, het verschil is alleen dat iemand die 40 uur per week werkt ook een groot deel van zijn loon afdraagt ten gunste van de maatschappij en iemand met een bijstandsuitkering die zwart werkt dubbel profiteert.
Ik zal ongetwijfeld een gevoelig onderwerp hebben aangesneden. (aan de reacties te merken) Vind het erg kinderachtig dat er blijkbaar geen discussie mogelijk is maar dat "schelden" het enige is dat je kunt doen.


Euhm volgens mij moet je leren lezen, ik heb het over een instalateursbureau dat omkomt in de opdrachten en ze dus doorschuift richting personeel.
Dus je bovenstaande verhaal slaat helemaal nergens op, sorry dat jouw domheid nu zo duidelijk word. |(
 
Zwartwerken word daarmee niet gerechtvaardigd, het verschil is alleen dat iemand die 40 uur per week werkt ook een groot deel van zijn loon afdraagt ten gunste van de maatschappij en iemand met een bijstandsuitkering die zwart werkt dubbel profiteert.
Ik zal ongetwijfeld een gevoelig onderwerp hebben aangesneden. (aan de reacties te merken) Vind het erg kinderachtig dat er blijkbaar geen discussie mogelijk is maar dat "schelden" het enige is dat je kunt doen.


Euhm volgens mij moet je leren lezen, ik heb het over een instalateursbureau dat omkomt in de opdrachten en ze dus doorschuift richting personeel.
Dus je bovenstaande verhaal slaat helemaal nergens op, sorry dat jouw domheid nu zo duidelijk word. |(

Uitzendarbeid :} B| , en ja er zitten goeie tussen, kan zelfs goedkoper zijn dan zwart laten werken door eigen werknemers, is toch het geval in Belgie.
 
Hoe bedoel je off topic :? ;)

Als alleenstaande betaalde ik toen ik in het ziekenfonds zat beduidend minder premie dan nu. :X
Zit je bij de verkeerde zorg verzekeraar !! :+ :+
En over die uitkerings trekkers terug te komen , vind dat hier alles over een kam word geschorren, heb toevallig na 33 jaar werken bij de zelfde baas , door een reoganisatie de zak gekregen , heb daar niet om gevraagd en ik baal als een stekker , maar om nu te zeggen dat alle uitkerings trekkers uitnemers zijn gaat mij te ver , ja natuurlijk zitten ze er tussen , maar ik heb wel 33 jaar mijn premie betaald , dus voel ik het nu niet alsof ik op andermans zak leef!! :r , voor de rest vind ik dat iedereen een boete moet betalen uitkering of geen uit kering !!
voor de rest Fuck de kortzichtige!! :r :r :r
 
Uitzendarbeid :} B| , en ja er zitten goeie tussen, kan zelfs goedkoper zijn dan zwart laten werken door eigen werknemers, is toch het geval in Belgie.


Volledig met je eens (we kunnen het wel eens zijn :+ ) maar dit is de zaak van de werkgever.
Ik heb geen waardeoordeel gegeven over het feit dat hij werkt doorschuift naar medewerkers, alleen gezegd dat ik een bedrijf ken waar het gebeurd.
 
Dat zal lastig worden, voor programmeurs is nog wel werk
Is zeker lastig, alleen grote toko's hebben nog een mainframe zoals ABN/AMRO, Postbank en nog een paar, daarom kijk ik ook nu over de schutting. Wil niet te lang thuis zitten. Ik ben klaar met klussen (ja thuis) en wil weer graag aan het werk.
 
Inderdaad, maar € 1000,- is voor die directeur niet zo'n zware straf als voor de doorsnee nederlander. De straffen zijn dus pas gelijk wanneer je dezelfde impact op iemand uitoefent.

Voor wat betreft het ziekenfonds ben ik het wel met je eens, de producten in de supermarkt zijn ook niet duurder voor iemand met veel geld :)

Ergens kan ik er nog wel mee leven ook...

Als het omgekeerd ook zou gelden.... met andere woorden: een drukke zakenman pleegt een moord en krijgt minder jaren cel dan iemand met een uitkering.
Voor de zakenman is de tijd immers kostbaarder, een jaar cel is dus een veel zwaardere straf dan een jaar cel voor een uitkeringsgerechtigde...

Gewoon om even aan te geven hoe belachelijk het is om voor de strafmaat te kijken naar de levenssituatie...

Nog even iets:
Is het de schuld van de staat of samenleving dat iemand vuilnisman is en dus weinig verdient? Iedereen krijgt kansen en geluk kun je afdwingen..
 
Nog even iets:
Is het de schuld van de staat of samenleving dat iemand vuilnisman is en dus weinig verdient? Iedereen krijgt kansen en geluk kun je afdwingen..

Nee het is niet de schuld van de staat, maar ik neem toch aan dat je niet bedoeld
dat iedereen "directeur" kan worden als je het geluk maar afdwingt en je kansen pakt. Heeft toch oa meer te maken met sociale afkomst en capaciteiten die je als mens bezit.
 
Laatst bewerkt:
Nee het is niet de schuld van de staat, maar ik neem toch aan dat je niet bedoeld
dat iedereen "directeur" kan worden als je het geluk maar afdwingt en je kansen pakt. Heeft toch oa meer te maken met sociale afkomst en capaciteiten die je als mens bezit.

Nee, niet iedereen kan "directeur" worden. Je moet of een eigen zaak beginnen, over een overmaat aan rattengedrag vertonen. })
 
Ergens kan ik er nog wel mee leven ook...

Als het omgekeerd ook zou gelden.... met andere woorden: een drukke zakenman pleegt een moord en krijgt minder jaren cel dan iemand met een uitkering.
Voor de zakenman is de tijd immers kostbaarder, een jaar cel is dus een veel zwaardere straf dan een jaar cel voor een uitkeringsgerechtigde...
Natuurlijk niet. Voor beide geldt toch dat ze bij één week in de cel één week salaris niet meer kunnen verdienen?

Maar los daarvan vind ik het onzin als geldboetes inkomensafhankelijk zouden worden. Dan zou je dat net zo goed ook kunnen doen voor parkeerkosten. En als we dan toch bezig zijn net zo goed voor alles. Als je meer geld hebt kun je gewoon meer dingen kopen en zijn geldboetes dus inderdaad minder erg voor je. Maar dat is nou juist het voordeel van veel geld hebben!
 
Ik ben student en verdien dus weinig per jaar *D


Betaal ik nu wel de boetes voor de rest van me leven O-) Als ik straks 30 of 40.000 euro verdien heb ik tenminste me boettes al betaald :P

120 km te hard oh dat kost u 75 € :} :} :}

Op zich doen ze die boettes is nederland al volgens inkomen. Boettes op de scooter en brommer zijn de helft als met de auto :z
 
Ik ben student en verdien dus weinig per jaar *D


Betaal ik nu wel de boetes voor de rest van me leven O-) Als ik straks 30 of 40.000 euro verdien heb ik tenminste me boettes al betaald :P

120 km te hard oh dat kost u 75 € :} :} :}

Op zich doen ze die boettes is nederland al volgens inkomen. Boettes op de scooter en brommer zijn de helft als met de auto :z

Studenten krijgen alternatieve straffen,.. ontharings creme op je ballen ofzo })
 
Door rood licht met de fiets kost maar €25,-.

:Z
Ja :} , bijdehandtje, hij had t volgens mij over snelheidsboete's...en anders iig ik wel :P

Echt niet, boetebedragen voor alle bromerfietsen, snorfietsen of auto's zijn exact hetzelfde bij dezelfde snelheid ;)





En idd, voor veel andere dingen zijn er wel verschillende bedragen, omdat door het gebruikte voertuig er een andere gevaarszetting is voor het overige verkeer.
 
Laatst bewerkt:
Ja :} , bijdehandtje, hij had t volgens mij over snelheidsboete's...en anders iig ik wel :PEn idd, voor veel andere dingen zijn er wel verschillende bedragen, omdat door het gebruikte voertuig er een andere gevaarszetting is voor het overige verkeer.
€1,- boete voor een te serieus antwoord. B|
 
€1,- boete voor een te serieus antwoord. B|

:(


Kunt u niet ééééén keertje iets door de vingers zien...??
Wat hunnie doen is veul ergerder.....
Gaat boeffen vange....
Hebbie niks beters te doen???
Ik ga huilen hoor '(
Aaachhh meneer, dan kan ik vanavond mijn kindjes geen eten geven....
Ik doe dat anders NOOOOOIT hoor O-) O-)


En..helpt 't..??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan