Rijbewijs Foetsie: uitspraak rechtbank

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronnie

MF'er
12 mei 2002
200
0
zwolle
Een tijdje geleden (2 maanden) hebben ze mijn rijbewijs ingenomen voor te hard rijden, 120 km te hard. Ik had een bezwaarschrift ingedient dat ik het rijbewijs voor mijn werk nodig had, en als ik geen rijbewijs terug kreeg zou ik ontslagen worden.

Ik heb vandaag moeten voorkomen en kreeg een boete van 925,- 2 jaar proeftijd, 6maanden rijonzegging, waarvan er nu 2 maanden van voorbij zijn. Dan gaat over de rest 2 maanden voorwaardelijk van in. En ik krijg vanaf nu binnen 2 weken mijn rijbewijs weer terug. En doordat ik een bezwaarschrift heb ingedient kreeg ik het rijbewijs dus wel eerder terug

Voor diegene ook wel eens ff het gas opentrekken, weet je wat er kan gebeuren. De uitspraak kan enorm verschillen, want er was iemand die ik kende die ook moest voor komen die 100km te hard gereden had met de auto(was toevallig precies de rechtszaak voor mijn beurt) die kreeg het zelfde verhaal alleen die kreeg een boete van 635,- opgelegt. Alleen ze had een uitkering en hoefde daarom geen boete te betalen.

Nog ff 2weken wachte :] :]
 
L :+ L dit..

je kunt beter af en toe een kraak zetten, dan krijg je nog mildere straf in dit land..

maar jah.. je wéét toch dat je niet té hard mag rijden.. ;)
 
Mensen die te lui zijn om te werken worden nog bevoorrecht ook :r
Je (mijns insziens onterechte) sneer naar uitkeringstrekkers daargelaten...

Ik heb in Duitsland gewoond en daar hadden ze naar ik me herinner een veel beter systeem: je werd bij de rechter in dagen loon veroordeeld. Dus TS zou bijvoorbeeld 15 dagen hebben gekregen, en zijn voorgangster 10 dagen. Rechter laat bij de fiscus ff achterhalen wat je maandsalaris is, gedeeld door 30, maal de straf, en wat je ook verdient je bent relatief hetzelfde kwijt.
 
Je (mijns insziens onterechte) sneer naar uitkeringstrekkers daargelaten...
pardon ?!?!

Wie een uitkering heeft en 100 km te hard rijd is net zo fout als een werkende burger, als je nog geld hebt voor een auto heb je ook geld voor dit soort kul !

En als je dat niet hebt moet je maar niet 100km (waar gaat het nog over) te hard jagen..............
 
pardon ?!?!

Wie een uitkering heeft en 100 km te hard rijd is net zo fout als een werkende burger, als je nog geld hebt voor een auto heb je ook geld voor dit soort kul !

En als je dat niet hebt moet je maar niet 100km (waar gaat het nog over) te hard jagen..............

:^
 
is idd een btje vreemd dat als je een uitkering hebt geen bekeuring hoeft te betalen.
wel apart dat iemand met een uitkering toch een auto/motor kan onderhouden.

maar ik ben wel voor het finse boete systeem
boetes afhankelijk van het inkomen.
dus de directeur in zijn dikke bmw die 20 km te hard rijd gewoon 1000 euri's laten betalen.
en de gewone werkende man die 20 km te hard rijd 100 euri betalen (liefst minder ik ben ook zo'n gewone werkende man)
 
pardon ?!?!

Wie een uitkering heeft en 100 km te hard rijd is net zo fout als een werkende burger, als je nog geld hebt voor een auto heb je ook geld voor dit soort kul !

En als je dat niet hebt moet je maar niet 100km (waar gaat het nog over) te hard jagen..............


:^


Met een uitkering ben je hier zo langzaam aan beter af dan als je hard werkt.

Het word tijd dat daar eens wat aan gedaan word, niet WILLEN werken is ook niet eten!!!
Begin nou niet over geen baan in je beroep, je gaat maar wat anders doen totdat je een baan hebt gevonden waarvoor je geleerd hebt. Aan het werk met je luie kadaver in plaats van geld van de staat opvreten. |(
 
wel apart dat iemand met een uitkering toch een auto/motor kan onderhouden.

Dat komt omdat de uitkeringen hier veel en veels te hoog zijn. Het verschil tussen werken en van de staat vreten bedraagt in veel gevallen maar 100 - 200 euro per maand.

maar ik ben wel voor het finse boete systeem
boetes afhankelijk van het inkomen.
dus de directeur in zijn dikke bmw die 20 km te hard rijd gewoon 1000 euri's laten betalen.
en de gewone werkende man die 20 km te hard rijd 100 euri betalen (liefst minder ik ben ook zo'n gewone werkende man)

Je stemt Groen Links of SP zeker???
Waarom is het erger als de directeur te hard rijdt dan als jij te hard rijdt?? Is GVD dezelfde overtreding dus hoort daar ook dezelfde "straf" bij.

Dit idee is net zo achterlijk als ziekenfonds naar inkomen heffen, als je er nooit gebruik van maakt maar toevallig goed verdient betaal je je dus scheel voor je altijd zieke buurman??????

EDIT: ik ben zeker geen directeur en kom ook helemaal niet uit een rijk gezin, vind RECHTSGELIJKHEID echter wel een ZEER GROOT GOED.
 
Laatst bewerkt:
Waarom is het erger als de directeur te hard rijdt dan als jij te hard rijdt?? Is GVD dezelfde overtreding dus hoort daar ook dezelfde "straf" bij.
Inderdaad, maar € 1000,- is voor die directeur niet zo'n zware straf als voor de doorsnee nederlander. De straffen zijn dus pas gelijk wanneer je dezelfde impact op iemand uitoefent.

Voor wat betreft het ziekenfonds ben ik het wel met je eens, de producten in de supermarkt zijn ook niet duurder voor iemand met veel geld :)
 
hoi

Ik weet niet of ik dit verhaal wel
helemaal geloof.
Kan me niet echt voorstellen dat er
in de rechtbank gezegd word dat ze een
boete niet hoeft te betalen.

Lijkt mij een BROODJE AAP verhaal

groet Zeldzame
 
Inderdaad, maar € 1000,- is voor die directeur niet zo'n zware straf als voor de doorsnee nederlander. De straffen zijn dus pas gelijk wanneer je dezelfde impact op iemand uitoefent.

Voor wat betreft het ziekenfonds ben ik het wel met je eens, de producten in de supermarkt zijn ook niet duurder voor iemand met veel geld :)

:^
 
Dat komt omdat de uitkeringen hier veel en veels te hoog zijn. Het verschil tussen werken en van de staat vreten bedraagt in veel gevallen maar 100 - 200 euro per maand.Je stemt Groen Links of SP zeker???
Waarom is het erger als de directeur te hard rijdt dan als jij te hard rijdt?? Is GVD dezelfde overtreding dus hoort daar ook dezelfde "straf" bij.

een straf moet evenveel pijn doen, waarom moet een timmerman een half maandloon betelen terwijl een patser ditzelfde bedrag lachend met fooi overmaakt en er geen pijn van heefd?

Dit idee is net zo achterlijk als ziekenfonds naar inkomen heffen, als je er nooit gebruik van maakt maar toevallig goed verdient betaal je je dus scheel voor je altijd zieke buurman??????
ziekenfonds is niet naar inkomen.
als je meer verdiend word je uit het ziekenfonds gemikt.
dan ga je per persoon betalen, als je alleen bent ben je goedkoper uit!
daar kun je in off topic een leuk topic van maken.

EDIT: ik ben zeker geen directeur en kom ook helemaal niet uit een rijk gezin, vind RECHTSGELIJKHEID echter wel een ZEER GROOT GOED.

ik ken mensen die gewoon door rood rijden omdat ze de boete wel mee vinden vallen, dat vind ik geen rechtsgelijkheid meer :(
 
zowat alles gaat in dit land naar draagkracht dus op zich kan dat met boetes ook wel, maar........dan zit je met je uitkering nog redelijk geramd, relatief gezien ;)
 
Inderdaad, maar € 1000,- is voor die directeur niet zo'n zware straf als voor de doorsnee nederlander. De straffen zijn dus pas gelijk wanneer je dezelfde impact op iemand uitoefent.


Sorry maar dit is totale Bullshit, het is exact dezelfde overtreding.
Daar kun je dus niet 2 verschillende boetes voor heffen.

Je neemt zelf bewust het risico om te hard te rijden, als je dat niet kunt betalen met je dat dus neit doen.
 
ziekenfonds is niet naar inkomen.
als je meer verdiend word je uit het ziekenfonds gemikt.
dan ga je per persoon betalen, als je alleen bent ben je goedkoper uit!
daar kun je in off topic een leuk topic van maken.

Weet niet waar jij je info haalt, maar volgens mij is ziekenfondspremie veel lager dan particuliere verzekering. Ook als je alleen bent.

Met het nieuwe zorgstelsel wat ze per 2006 willen gaan invoeren komt er wel een gelijke basis premie voor iedereen.
 
pardon ?!?!

Wie een uitkering heeft en 100 km te hard rijd is net zo fout als een werkende burger, als je nog geld hebt voor een auto heb je ook geld voor dit soort kul !

En als je dat niet hebt moet je maar niet 100km (waar gaat het nog over) te hard jagen..............

:^
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan