Rijbewijs Foetsie

nou binnen 8 dagen krijg je gewoon bericht dat je hem op kan halen! En dan krijg je gewoon een half jaar voorwaardelijk! Heb ik ook gehad! je moet in dat half jaar je wel koest houden! Een goede bekeuring en je bent hem wel een tijdje kwijt! En ja de hoogte van je bekeuring verschild! Ligt aan de situatie! ik had 440 euro wat ik moest betalen!
 
Ja dat was bij die vriend van mij ook met zijn koekblikkie. Alleen hij had al 2 jaar voorwaardelijk en toen was hij weer gepakt met bijna 100km/h te hard en ja dan ben je hem echt kwijt. Maar Ronnie ik hoop dat je gelukt hebt. En dat je weer kunt :]
 
dat gaat echt wel meer dan 300 euro worden, ik kreeg een boete van 365 euro omdat ik na correctie 51 km te hard reed.
 
dat gaat echt wel meer dan 300 euro worden, ik kreeg een boete van 365 euro omdat ik na correctie 51 km te hard reed.
 
Zo gauw ik meer weet zal ik jullie op de hoogte houden. Ik ga er maar vanuit dat ik zo snel mogelijk terug heb, positief blijven denken.
 
:?

Sinds wanneer is dat? Onder de 30kph te hard is Wet Mulder. Tussen de 30 en de 50 te hard krijg je een transactievoorstel en val je onder de recidive regeling (dus als je dan binnen een jaar nog een keer met >30kph gepakt wordt, moet je voorkomen). Vanaf 50 kph te hard wordt je rbw ingenomen. Bij een overschrijding van de max. snelheid met 100% kunnen ze ook je voertuig innemen. Normaliter kun je bij een relatief kleine overtreding (als het je eerste is) als deze binnen een dag of 10 je rbw wel weer ophalen in afwachting van de rechtszaak (waar je dan ws. een voorwaardelijke rijontzegging en een leuke boete kunt verwachten). Gewoon ff een net briefje schrijven naar de OvJ.

Van de boetebase:En:En

Maar als je meer dan 30 km/u te hard rijdt in een 30 km/u zone, dan kun je dus (theoretisch) wel degelijk je rijbewijs meteen kwijt zijn. Dan heb je nl. een snelheidsoverschrijding van meer dan 100%.
 
dat gaat echt wel meer dan 300 euro worden, ik kreeg een boete van 365 euro omdat ik na correctie 51 km te hard reed.
 
Stel...weg...bossen...recht...geen fietsen, kinderen of opaas.
Snelheidsbeperking 70km/h (die bestaan wél)

100 km/h -> :z
120 km/h -> :Z
140 km/h -> ;)
160 km/h -> :]
200 km/h -> *D
+240 km/h -> })

Dus idd een klein beetje hard...
Al weet ik natuurlijk niet wat voor weg hij op reed.


en toen kwam er een hert. oeps.

:+
 
het is 100% en 50km.

Dus Artikel 5 (Dus eventueel inbeslagname fiets) Mag bij overschreiding van 100% of 50kmh te veel (witch ever comes first). Wel te verstaan Mag. Dit is van de politieagent in kwestie te beoordelen. Als jij ergens 60 te hard rijd waar je verder niets gevaarlijks deed, nemen ze hem niet perse in. Ga je 52 te hard waar veel verkeer is, smijten ze ja alles om de oren.
 
Ik reed begin dit jaar op de Holterberg 70KM te hard. 120/50

Zaterdags aangehouden rijbewijs ingeleverd.
Zondags brief naar de Officier van Justitie in Almelo gestuurd.
Dinsdags gebeld en gevraagd als alles ontvangen was.
Woensdags rijbewijs al laten ophalen in Almelo.

2 maand later schikkings voorstel gehad van €465,00

Overgemaakt en nu 1 jaar rustig aan doen. (in NL)

Groet Manus
 
Manus ik ben zeer benieuwd wat je geschreven hebt. Zou je voor mij die brief willen mailen. Alleen het verhaal is ook goed je zou me erg mee helpen. Wat je er uit wilt halen doe je maar.
Wel erg toevallig dat je dezelfde motor rijdt en de dezelfde kleur.
xderuiter@hotmail.com

Alvast bedankt.
 
Is het soms normaal als je te hard rijdt dat je meteen in nieuws komt en op de radio komt. Het hele verhaal wordt meteen opgeblazen. Radio1, TV oost alsof er iets werelds is gebeurd stelletje mafkezen.
 
Ik heb de indruk dat de meesten zichzelf hier een hele held vinden als het op hardrijden aankomt en ik heb vroeger ook een aantal hele domme dingen gedaan, maar een goede vriend van mij heeft zich 6 jaar geleden dood gereden op een provinciale weg in Limburg op een auto met aanhanger die in tegenovergestelde richting links afsloeg. De automobilist is (terecht) volledig vrijgepleit: Uit metingen (oa de afstand waarop hij bij de auto vandaan was gevonden) bleek dat hij minstens 180 had gereden. Liet een vrouw en 2 kindjes achter. Begrijp me niet verkeerd vriend, maar wees maar dankbaar als je er alleen afkomt met een half jaar zonder rijbewijs: Jij hebt tenminste nog een herkansing om nog es over dit soort dingen na te denken.
 
Bobbel ik noem me geen held en het is ook zeer stom wat gedaan heb en ook absoluut mijn eigen fout. Maar soms trek je ff gas open en je zit zo op de 170. En dat gaat trouwens met de nieuwe fireblade donders snel in de tweede versnelling zit er al dik over 170. En nog geen dag later kom je het nieuws waar ik zekers niet blij mee ben.En ik weet dat levensgevaarlijk is voor je zelf en zekers voor anderen. Maar op dit maakt het me niet uit als ik een bepaalde tijd voorwaardlijk krijg als mn rijbewijs maar terug krijg voor mijn werk. Dat ik voorwaardlijk krijg dat is mijn eigen schuld. En zekers ga je anders denken na deze aanhouding.
 
Ik heb de indruk dat de meesten zichzelf hier een hele held vinden als het op hardrijden aankomt en ik heb vroeger ook een aantal hele domme dingen gedaan, maar een goede vriend van mij heeft zich 6 jaar geleden dood gereden op een provinciale weg in Limburg op een auto met aanhanger die in tegenovergestelde richting links afsloeg. De automobilist is (terecht) volledig vrijgepleit: Uit metingen (oa de afstand waarop hij bij de auto vandaan was gevonden) bleek dat hij minstens 180 had gereden. Liet een vrouw en 2 kindjes achter. Begrijp me niet verkeerd vriend, maar wees maar dankbaar als je er alleen afkomt met een half jaar zonder rijbewijs: Jij hebt tenminste nog een herkansing om nog es over dit soort dingen na te denken.
En dat kan ook met 80 of met 60 gebeuren, zoals er hier ook teveel voorbeelden van zijn. Ja, als je hard rijdt wordt het risico wat groter (hoewel je nog steeds zelf bepaalt of je afremt voor een kruising of niet) en ook het letsel zal erger zijn. Maar je doet het nu voorkomen alsof te hard rijden (waarin 'te' hard betekent: harder dan een regel die door één of andere ambtenaar in een kantoor far, far away is vastgesteld) een garantie is om te (ver)ongelukken en je van geluk mag spreken als dat niet gebeurt. Op die manier stel je het wel heel overdreven dramatisch voor.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heel droevig wat er met jouw vriend gebeurd is en ik kan begrijpen dat je een stuk 'rustiger' wordt van zoiets. Maar je stelt het nu wel heel erg zwart-wit.
 
Bobbel ik noem me geen held en het is ook zeer stom wat gedaan heb en ook absoluut mijn eigen fout. Maar soms trek je ff gas open en je zit zo op de 170. En dat gaat trouwens met de nieuwe fireblade donders snel in de tweede versnelling zit er al dik over 170. En nog geen dag later kom je het nieuws waar ik zekers niet blij mee ben.En ik weet dat levensgevaarlijk is voor je zelf en zekers voor anderen. Maar op dit maakt het me niet uit als ik een bepaalde tijd voorwaardlijk krijg als mn rijbewijs maar terug krijg voor mijn werk. Dat ik voorwaardlijk krijg dat is mijn eigen schuld. En zekers ga je anders denken na deze aanhouding.
Normaal gezien heb je je rijbewijs (als het de eerste keer is) over een paar dagen wel terug.

Bij voorkomen braaf wezen. Als het de eerste keer is wordt het waarschijnlijk voorwaardelijk (mits een goede werkgeversbrief) maarrrr... dan wordt de boete wel hoogstwaarschijnlijk hoger, reken zeker op 400-500 euro of zo.
 
Ik heb hetzelfde meegemaakt en denk niet dat je tot aan de zitting je rbw weer zult krijgen,de regel in IJsselland is tevens dat je bij 70+ aangemeld word bij het CBR,lees onderstaand topic dus ook even goed door,je bent gewaarschuwd.

LEES DIT TOPIC !!! rijontzegging 4 maanden +cbr test

Sterkte en geluk.
 
Laatst bewerkt:
Haal voorwaardelijk en proeftijd niet door elkaar '(

Ik ben vorig jaar geflitst op een weg waar je 80 mocht, na aftrek van correctie en zo bleef er 155 km over.

Resultaat: voorkomen, eis van de OvJ was €525 + 4 maanden onvoorwaardelijk, 6 maanden voorwaardelijk en een proeftijd van 2 jaar.

Na wat heen en weer gepraat, was de eerste keer, rijbewijs nodig voor mijn werk kwam de rechter tot het volgende vonnis:
Boete €525, ontzegging voor alleen het motorrijbewijs van 4 maanden (dan is het seizoen wel voorbij) een voorwaardelijk van 6 maanden en een proeftijd van 2 jaar.

Dit schijnt tussen de diverse arrondissementen een soor beleidsafspraak te zijn zodat de eisen ongeveer gelijk zijn.

Succes.
 
Beste Hanscbr,
Wat houdt voorwaardelijk van 6 maanden en een proeftijd van 2 jaar precies in. En je hebt het over heen en weer praten, bedoel je dat je contact naar na 10 dagen hebt opgenomen met Of. van Just.
 
Voorwaardelijk en proeftijd =
Ik had voor een ander geintje, hoe zat dat ook alweer? Ben er nog niet klaar mee, 4 maand voorwaardelijk met een proeftijd van twee jaar, hetgeen betekende als ze me binnen twee jaar voor eenzelfde delict weer over het mat kwamen, moest ik 4 maand zitten (was in 1998 gepakt, uitspraak in 2000 en 5 jaar na uitspraak kun je dan pas weer een bewijs van onbesproken gedrag halen op het gemeentehuis, mijn situati, dat is april 2005 (ik werkte zelf voor justitie, vloog eruit daardoor, en moet nu tot april 2005 verplicht dom werk doen, TIG lasser met een SPW (was PIW'er in een inrichting, maar mag tot april 2005 niet weer op die mqnier met mensen werken, daar het om "voorbeeld functie's" gaat (raar gedoe allemaal)
 
Beste Hanscbr,
Wat houdt voorwaardelijk van 6 maanden en een proeftijd van 2 jaar precies in. En je hebt het over heen en weer praten, bedoel je dat je contact naar na 10 dagen hebt opgenomen met Of. van Just.

Aan die voorwaardelijk is een straf gekoppeld, kan een zitten, boete of wat dan ook zijn, en als ze je binnen de proeftijd dus nog weer pakken daarmee, of zelfde strekking, wordt het voorwaardelijk gelegde ten uit voer gebracht
 
Voorwaardelijk en proeftijd =
Ik had voor een ander geintje, hoe zat dat ook alweer? Ben er nog niet klaar mee, 4 maand voorwaardelijk met een proeftijd van twee jaar, hetgeen betekende als ze me binnen twee jaar voor eenzelfde delict weer over het mat kwamen, moest ik 4 maand zitten (was in 1998 gepakt, uitspraak in 2000 en 5 jaar na uitspraak kun je dan pas weer een bewijs van onbesproken gedrag halen op het gemeentehuis, mijn situati, dat is april 2005 (ik werkte zelf voor justitie, vloog eruit daardoor, en moet nu tot april 2005 verplicht dom werk doen, TIG lasser met een SPW (was PIW'er in een inrichting, maar mag tot april 2005 niet weer op die mqnier met mensen werken, daar het om "voorbeeld functie's" gaat (raar gedoe allemaal)

Zie je wel , allemaal criminelen die motorrijders hier (of zew werk(t)en ermee) :)
 
Ronnie, ik denk dat je zeker kan rekenen op eem euro'tje of 500 gezien je meer dan 69 km/h te hard bent gegaan. Ai ai weet je weer waarvoor je werkt aankomende tijd... ;)
 
Ik heb hetzelfde gehad en ben na deze maand eidelijk uit m'n proeftijd van twee jaar. Ik heb de zaak tussentijds laten voorkomen (was al een maand m'n rijbewijs kwijt en dit zou zo blijven tot aan de zitting), advocaat (DUUR!) in de arm genomen en o.b.v. een vormfout (geen ijkrapport aanwezig van de politieauto waarmee de overtreding was geconstateerd) mijn rijbewijs tussentijds teruggekregen.
Tijdens de 'echte' zitting heeft m'n advocaat het op berouw en 'rijbewijs nodig voor werk' gegooid. Al met al een erg dure les geweest waar ik zeker van geleerd heb.
 
Ha, ja, even voor de duidelijkheid,

6 maanden voorwaardelijk betekent dat als ik nog eens binnen de proeftijd van twee jaar voor te hard rijden gepakt wordt ik definitief voor 6 maanden mijn gehele rijbewijs kan inleveren.

Ik mag nu dus 4 maanden niet motorrijden, verder moet ik nu 2 jaar lang ( eigenlijk veel langer natuurlijk, je wil dat niet te vaak meemaken :( ) zorgen dat in onder de 30km te hard blijf (wet mulder)om te voorkomen dat ik alsnog weer voor de rechter kom en dan mijn rijbewijs kan inleveren.

Elders op het forum las ik ook dat men de tijd voorwaardelijk en proeftijd door elkaar haalde.
E.e.a. staat los van recidive, dan kijkt men gewoon naar je verleden op dit gebied. Ik weet niet precies hoeveel jaar de rechter dan terug kijkt. Zal wel niet langer dan een paar jaar zijn.

Mijn rijbewijs heb ik overigens niet in hoeven leveren, ik ben niet staande gehouden. De rechtszaak was overigens pas ruim een jaar na het plegen van de overtreding.
 
Terug
Bovenaan Onderaan