Rijbewijs Foetsie

Ronnie

MF'er
12 mei 2002
200
0
zwolle
Was net ff lijker aan het rijden(iets te hard), omgeving zwolle werd ik aanghouden politiemotor. Ik had toevallig geen rijbewijs bij me en moest naar huis rijden om mn rijbewijs daar op te halen. Nou moet ik binnen 4 maanden voorkomen.
Nu heb ik begrepen dat je je rijbewijs in sommige gevallen (schriftelijk aanvragen) eerder terug kunt krijgen. Is iemand die mij kan vertellen met wat voor tijd je je rijbewijs terug kunt krijgen. En wat voor bedrag kan ik verwachten met een snelheid van meer 70 km/per uur.
 
Stel...weg...bossen...recht...geen fietsen, kinderen of opaas.
Snelheidsbeperking 70km/h (die bestaan wél)

100 km/h -> :z
120 km/h -> :Z
140 km/h -> ;)
160 km/h -> :]
200 km/h -> *D
+240 km/h -> })

Dus idd een klein beetje hard...
Al weet ik natuurlijk niet wat voor weg hij op reed.
 
Een normale weg, in iedergeval niet afgelegen. Maar hoe lang zou duren dat je je rijbewijs terug krijgt. Het is de eerste keer dat dit gebeurd en als je kunt aantonen dat je je rijbewijs voor je werk nodig hebt kun je hem eerder terug krijgen heb ik begrepen.
 
Meestal als je aan kunt tonen dat je het rijbewijs echt nodig hebt, en als dit de eerste keer is dat je zo'n "kleine" overtreding begaan hebt, dan heb je je rijbewijs met maximaal 10 dagen terug.
 
Meestal als je aan kunt tonen dat je het rijbewijs echt nodig hebt, en als dit de eerste keer is dat je zo'n "kleine" overtreding begaan hebt, dan heb je je rijbewijs met maximaal 10 dagen terug.


ik denk niet dat ze zeggen dat 70 km een zo'n kleine overtreding is :?
ze zeuren al als je 5 - 10 km te hard en dan denk jij dat ze bij 70 km te hard een kleine overtreding vinden. :?
 
Een normale weg, in iedergeval niet afgelegen. Maar hoe lang zou duren dat je je rijbewijs terug krijgt. Het is de eerste keer dat dit gebeurd en als je kunt aantonen dat je je rijbewijs voor je werk nodig hebt kun je hem eerder terug krijgen heb ik begrepen.

Topic gelezen over die gast op de N11?
Is een maatje van me. +/- 246 waar 100 mocht. Sowieso 2,5 mnd zijn moto en rijbw. kwijt. 22 sept voorkomen. Briefjes en verklaring van werkgever mochten niet baten.

Succes.
 
Topic gelezen over die gast op de N11?
Is een maatje van me. +/- 246 waar 100 mocht. Sowieso 2,5 mnd zijn moto en rijbw. kwijt. 22 sept voorkomen. Briefjes en verklaring van werkgever mochten niet baten.

Succes.

nee, maar goed dit is dan ook 146 te hard. Een gemiddelde overtreding. Die van TS is slechts 70 km te hard. Bij zulke kleintjes krijg je je rijbewijs toch wel snel terug?

Dacht trouwens dat ironie in het Engels irony was. Moeten ze dus toch wel kennen in de States ;)
 
De grens tot innemen ligt op meer dan 50% van de toegestane snelheid te hard, bij harder vorderd de off bij voorkomen in 90% van de gevallen fiets of fiets en rijbewijs
 
De grens tot innemen ligt op meer dan 50% van de toegestane snelheid te hard, bij harder vorderd de off bij voorkomen in 90% van de gevallen fiets of fiets en rijbewijs

Is toch 50 KM of hoger rijbewijs in beslag en bij een overschrijding van 100% snelheid inbeslagname voetruig :?
 
Nee 50%
dus waar je 50 mag niet harder gaan dan 75
waar je 120 mag 180 etc.
100% zou wel erg veel zijn, dan moet je op de snelweg 240 rijden, en als je ziet hoeveel er in beslag genomen wordt, dan zou men in het algemeen wel erg hard rijden.
Echter alleen bij staande houden, dus niet bij een flitsie
Maar er is mneer wat meetelt, ook nog het puntensysteem waarmee elke overtreding in het verkeer auto of motor maakt niet uit, te maken heeft, als je al twee boete's hebt gehad binnen een jaar b.v. heb je weinig credit meer
 
Laatst bewerkt:
Nee 50%
dus waar je 50 mag niet harder gaan dan 75
waar je 120 mag 180 etc.
100% zou wel erg veel zijn, dan moet je op de snelweg 240 rijden, en als je ziet hoeveel er in beslag genomen wordt, dan zou men in het algemeen wel erg hard rijden.
Echter alleen bij staande houden, dus niet bij een flitsie
Maar er is mneer wat meetelt, ook nog het puntensysteem waarmee elke overtreding in het verkeer auto of motor maakt niet uit, te maken heeft, als je al twee boete's hebt gehad binnen een jaar b.v. heb je weinig credit meer

Oke, weer wat geleerd :}
 
Nee 50%
dus waar je 50 mag niet harder gaan dan 75
waar je 120 mag 180 etc.
100% zou wel erg veel zijn, dan moet je op de snelweg 240 rijden, en als je ziet hoeveel er in beslag genomen wordt, dan zou men in het algemeen wel erg hard rijden.
Echter alleen bij staande houden, dus niet bij een flitsie
Maar er is mneer wat meetelt, ook nog het puntensysteem waarmee elke overtreding in het verkeer auto of motor maakt niet uit, te maken heeft, als je al twee boete's hebt gehad binnen een jaar b.v. heb je weinig credit meer
:?

Sinds wanneer is dat? Onder de 30kph te hard is Wet Mulder. Tussen de 30 en de 50 te hard krijg je een transactievoorstel en val je onder de recidive regeling (dus als je dan binnen een jaar nog een keer met >30kph gepakt wordt, moet je voorkomen). Vanaf 50 kph te hard wordt je rbw ingenomen. Bij een overschrijding van de max. snelheid met 100% kunnen ze ook je voertuig innemen. Normaliter kun je bij een relatief kleine overtreding (als het je eerste is) als deze binnen een dag of 10 je rbw wel weer ophalen in afwachting van de rechtszaak (waar je dan ws. een voorwaardelijke rijontzegging en een leuke boete kunt verwachten). Gewoon ff een net briefje schrijven naar de OvJ.

Van de boetebase:

OM Boetebase (klik hier om terug te gaan)

Verkeer op de weg
Motorfiets
Verkeersregels
Rijsnelheden
Te hard rijden buiten de bebouwde kom
Meer dan 69 km/u
Boete: Dagvaarding
Opmerkingen: Recidiveregeling snelheid
Bij staandehouding wordt bij snelheidsoverschrijding vanaf 50 km/h het rijbewijs ingevorderd en dient proces-verbaal te worden ingezonden aan het parket.

En:

Verkeer op de weg
Motorfiets
Verkeersregels
Rijsnelheden
Te hard rijden buiten de bebouwde kom
46 t/m 50 km/u
Boete: €300
Opmerkingen: Recidiveregeling snelheid
Bij staandehouding wordt bij snelheidsoverschrijding vanaf 50 km/h het rijbewijs ingevorderd en dient proces-verbaal te worden ingezonden aan het parket.

En

Wat houdt de recidiveregeling gedocumenteerde snelheidsovertredingen in ?

Antwoord:
De recidiveregeling is van toepassing als een bestuurder nadat hij al eerder meer dan 30 km/u te hard hebt gereden (40 km/uur op autosnelwegen), binnen een jaar na afdoening van die eerste zaak nogmaals meer dan 30 (40) km/uur te hard rijdt. Het OM biedt dan geen transactie meer aan; de verdachte moet voor de kantonrechter verschijnen. In zo'n geval kan de officier naast een boete een ontzegging eisen van de bevoegdheid een motorrijtuig te besturen (OBM). Die kan onvoorwaardelijk zijn of voorwaardelijk. In het laatste geval mag de chauffeur blijven rijden, mits hij niet opnieuw over de schreef gaat. Doet hij dat wel, dan gaat de ontzegging alsnog in.

De tekst van deze Recidiveregeling gedocumenteerde snelheidsovertredingen is opgenomen in de Tekstenbundel voor misdrijven, overtredingen en Muldergedragingen (onder punt 8, op pag. 69).



 
Laatst bewerkt:
Vriend van mij was met zijn koekblik 175 gaan rijden waar je 80 mocht. Rijbewijs half jaar foetsie. Boete 800 euro niet voor de snelheid maar voor het in gevaar brengen van medeweggebruikers
 
Laatst bewerkt:
:?

Sinds wanneer is dat? Onder de 30kph te hard is Wet Mulder. Tussen de 30 en de 50 te hard krijg je een transactievoorstel en val je onder de recidive regeling (dus als je dan binnen een jaar nog een keer met >30kph gepakt wordt, moet je voorkomen). Vanaf 50 kph te hard wordt je rbw ingenomen. Bij een overschrijding van de max. snelheid met 100% kunnen ze ook je voertuig innemen. Normaliter kun je bij een relatief kleine overtreding (als het je eerste is) als deze binnen een dag of 10 je rbw wel weer ophalen in afwachting van de rechtszaak (waar je dan ws. een voorwaardelijke rijontzegging en een leuke boete kunt verwachten). Gewoon ff een net briefje schrijven naar de OvJ.

Van de boetebase:

Dat dacht ik dus ook :?
Maargoed, dat briefjes schrijven schijnt tegenwoordig niet zo goed meer te werken.

OFFTOPIC: Lekker ritje in het donker naar huis gisteren?
 
Al met al met een beetje geluk kan em misschien wel terug krijgen een kwestie van afwachten dus. Zal morgen direct maar bellen naar het Openbaar Ministerie hoe het verder gaat. De politieagent vertelde dat alleen om veel te hard rijden ging, en niet zo het in gevaar brengen van andere weggebruikers op dat moment.
Als ik hem wel binnen een paar dagen terug krijg mag van geluk spreken.
Zal wel een heeeel rustig jaartje voor mij worden, maar dat is mijn eigen schuld.
Alvast bedankt iedereen.
 
Ik dacht dat dat met de invoering van het puntensysteem veranderd was, maar als je mazzel hebt zit IK er naast.
Persoonlijk heb ik heel slechte ervaringen met off v j en dat ongedierte.
Welke weg was het in Zwolle? Toevallig die rondweg? Zwartewateralee of hoe heet dat ding? Zitten ook stukken van 70 in, en daar tillen ze heel zwaar aan, (dat traject)
 
Terug
Bovenaan Onderaan