Rijbewijs hoe en wat?

orangerox#3

MF'er
19 nov 2006
149
0
Geldrop.
hey beste mensen had een paar vragen over rijbewijs en rijbewijs halen

Zal maar bij het begin beginnen en nu dus beginnen ,


ik had ergens gehoord dat je met 17 en half jaar al kan gaan lessen ?
is dat waar? zo ja hoe en waar ?


en als je motor 40KW is ( mn husqy dus.. ) en die begrenzen de naar 25KW
staat dat dan op de papieren ?


Alvast bedankt *D
 
1. Dat lijkt mij niet waar, of het moet al gaan om AVB op een afgesloten terrein, maar dat heeft weinig zin want je mag niet eerder dan je 18e examen doen.

2. Veel husky's worden verkocht met een vermogen onder de 25 kW op het kenteken.Net andersom dus. Als het er niet op staat en je laat hem afvoeren (bij een dealer)dan lijkt mij dat je dat ook op het kenteken krijgt
 
Laatst bewerkt:
ik had ergens gehoord dat je met 17 en half jaar al kan gaan lessen ?
is dat waar? zo ja hoe en waar ?


en als je motor 40KW is ( mn husqy dus.. ) en die begrenzen de naar 25KW
staat dat dan op de papieren ?

1) nee

2) nee

1. Dat lijkt mij niet waar, of het moet al gaan om AVB op een afgesloten terrein, maar dat heeft weinig zin want je mag niet eerder dan je 18e examen doen.

2. Veel husky's worden verkocht met een vermogen onder de 25 kW op het kenteken. Als het er niet op staat en je laat hem afvoeren (bij een dealer)dan lijkt mij dat je dat ook op het kenteken krijgt

bij husqvarna juist omgekeerd, meeste worden verkocht met kw hoger dan 25
 
Laatst bewerkt:
Je mag overigens best lessen op een motor van 35kw of meer. Je mag er dan alleen pas op afrijden als je 21 bent ;)

Of dat met 17(,5) al mag, weet ik niet. Ik heb er geloof ik ergens ooit eens een gerucht over gehoord. Maargoed, daar heb je geen drol aan
 
Laatst bewerkt:
zou toch gewoon moeten kunnen ?

Rijd er nu ook op rond ben dus niet verzekerd
als ik dan een rijbewijs heb heb ik er anders nog geen drol aan want dan ben ik nog niet verzekerd...


Iemand meet info hierover?
Moet toch mogelijk zijn..

Al die GSX enzo hebben dat toch ook ?
 
Heel simpel, als je geen autorijbewijs hebt, mag je pas lessen als je je theorie certificaat hebt. En als je je certificaat wilt gaan halen, moet je 18 zijn.

Met auto rijles kan je misschien een halfjaartje smokkelen, maar met de motor niet. :+
 
Laatst bewerkt:
Vanaf 17,5 jaar kan je alleen met een autosimulator lessen en of op een afgesloten terrein dacht ik. Je moet minimaal in het bezit zijn van een theorie certificaat of auto rijbewijs als je 18 bent. Eerder mag je niet legaal (op de openbare weg) lessen...
 
ja oke dat is nu allemaal wel duidelijk

maar hoezit het met dat 25kw gedoe?

kan dat op papieren ( net zoals gsx en cbr600 )
 
Terug
Bovenaan Onderaan