Rijbewijs in America

King-g6

Rookie
10 jun 2020
4
1
Ik zou graag een reis maken van Mexico door Amerika en een klein stukje Canada. Maar ik ben 19 jaar en ik had wat vragen over het rijbewijs en met wat mag ik rijden. Voor wat ik al gelezen heb is voor mij een moto huren helemaal niet mogelijk vanwege dat ik jonger ben als 21 jaar. Maar ik vroeg mij af hoe dat zit met u eigen moto? Ik weet dat er geen verschillende soorten rijbewijzen zijn in America zo als wij ze kennen in België en Europa. Nu is mijn vraag kan ik met mijn A1 rijbewijs met een zwaardere motor rijden in America?
 
Je kunt een internationaal rijbewijs krijgen via de ANWB.
Met een A1/A2 mag je alleen scooters huren in de USA, alleen een scooter/motor huren onder de 21 kan helaas niet
Vaak willen ze minimaal 2 jaar ervaring
 
Laatst bewerkt:
Je kunt een internationaal rijbewijs krijgen via de ANWB.
Met een A1/A2 mag je alleen scooters huren in de USA, alleen een scooter/motor huren onder de 21 kan helaas niet
Vaak willen ze minimaal 2 jaar ervaring
Maar wat over een eigen moto mee pakken?
 
Als je bij de ANWB een internationaal rijbewijs aanvraagt mag je met dat rijbewijs in Amerika op je eigen motor rijden.
 
Als je bij de ANWB een internationaal rijbewijs aanvraagt mag je met dat rijbewijs in Amerika op je eigen motor rijden.

Wait for it: Hij gaat straks zeggen dat hij Belg is en hoopt dat ze op een Nederlands forum weten waar hij in België terecht moet omdat hij zelf nog niet van een zoekmachine gehoord heeft.
 
" Nu is mijn vraag kan ik met mijn A1 rijbewijs met een zwaardere motor rijden in America?" kort antwoord, nee.
A1 blijft A1 ook in het buitenland
1591797322879.png
 
Als je bij de ANWB een internationaal rijbewijs aanvraagt mag je met dat rijbewijs in Amerika op je eigen motor rijden.
Met mijn eigen motor rijden? Maar moet die motor dan voldoen aan de A1 regels zo als wij ze hier hebben of mag ik met een motor Kopen dat zwaarder is?
 
Het is niet echt daar een moto kopen. Ik dacht hier een moto te kopen en die dan op te sturen met vliegtuig.

Heb je enig idee van de kosten van het opsturen van de motor per luchtvracht?

Ambitieus plan, maar ik geef je weinig kans van slagen.
 
Het is niet echt daar een moto kopen. Ik dacht hier een moto te kopen en die dan op te sturen met vliegtuig.
Je bent woonachtig in België?
Heb je echt een A1 rijbewijs? Of een toegevoegde code om met een 125cc/11kW motor te mogen rijden?
(In dat laatste geval mag je die 125cc zelfs enkel in België besturen, en niet over de grens. Zels als je dan in Willerzie zou wonen, en in Oignies-en-Thiérache zou werken, zou je heeeeelemaal rond moeten rijden ipv door Frankrijk te rijden).
Gezien je leeftijd vermoed ik een echte A1.
Op je gemeentehuis een internationaal rijbewijs aanvragen.
Dan mag je in de USA een motor besturen die dáár aan voldoet. Je eigen motor meenemen naar ginder kan, maar max 11kW en max 125cc. Géén zwaardere dus.
Om er te huren vragen ze doorgaans wereldwijd 2 jaar ervaring. Dus huren kan je voorlopig nog vergeten. Daar eentje kopen werkt ook niet, want dan voldoet je rijbewijs en verzekering niet. Wellicht moet je ook met je eigen motor een bijkomende verzekering nemen trouwens.
Heb je enig idee van de kosten van het opsturen van de motor per luchtvracht?

Ambitieus plan, maar ik geef je weinig kans van slagen.
Aangezien hij op 19 jarige leeftijd zulk een reisplan heeft, zal toch wel beteken dat hij een beter bemiddeld persoon is en wellicht niet naar een Eurootje meer of minder moet kijken. Rekening houdend dat hij wellicht ook (nog) niet werkt omdat je anders de tijd niet hebt om zulk een reis te maken op die leeftijd. Zie je hier vaak, jongeren van rijke komaf, afgestudeerd, eerst grote (wereld)reis maken op kosten van ma, pa, grootma, grootpa, ..., belastingbetalende arme harde werkers, enz ...
 
Per boot opsturen naar een gunstige haven in amerika kost al rond de 1000 euro dus dat wordt denk ik wel een beetje teveel van het goede.
 
Hele simpele oplossing, stel het gewoon twee jaartjes uit. Dat maakt het op alle fronten makkelijker en ook leuker voor jezelf omdat je dan wel die ene bar in mag etc. Allebei leuke landen, maar onder de 21 gewoon kut.
 
Heb je enig idee van de kosten van het opsturen van de motor per luchtvracht?

Ambitieus plan, maar ik geef je weinig kans van slagen.
Het blijft een hele bult geld, maar in verhouding valt het nog best mee hoe veel het kost om je motor per luchtvracht die kant op te sturen. Als je een motorreis van Mexico naar Canada gaat maken dan gaat dit sowieso al dik in de papieren lopen.
Air Canada heeft er een zeer duidelijke webpagina aan toegewijd: Fly Your Bike - Air Canada Cargo
Ze zijn volgens mij bij uitstek de meest motor-vriendelijke luchtvaartmaatschappij
 
Terug
Bovenaan Onderaan