Rijbewijs ingenomen

Hm..... de gemiddelde Ovj is niet écht een lolbroek. Daarnaast: als je er een dolletje van maakt kán justitie het idee krijgen dat je het allemaal niet erg serieus neemt.

Daarnaast: het is een administratieve afhandeling. Iemand loopt in de administratie na of je een verkeerszondaar bent, zo nee dan wordt het rb teruggestuurd. Zo'n brief heeft m.i. dus weinig tot geen effect en kan hooguit negatief werken. Een belletje kan mogelijk geen kwaad, of het echt helpt is een tweede.


P.S. je rijbewijs wordt niet opgestuurd, dat moet je MET legitimatie gewoon zelf gaan ophalen.
 
Ik heb het het kunnen/mogen/moeten ophalen. Als het al naar het politie bureau verstuurd kan worden, moet dat aangetekend, voor zover ik weet. Dan zul je wel moeten "bijbetalen". Ik heb op dag 5 het OvJ gebeld. Die waren het met me eens dat de betreffende politie functionaris zich niet aan de richtlijnen hield. Ik weet niet waarom ze me gebeld hebben zodat ik het op kon halen, maar het kan meegespeeld hebben. Als je je normaal gedraagt aan de telefoon zie ik niet zitten waarom je het OvJ niet zou kunnen bellen. Als je het maar niet overdrijft. Net als de topic starter had ik ook een (auto) vakantie gepland. Vrijdag dag 10 , maandag vakantie. Het OvJ wist dat, en ik vind het wel heel netjes dat ik gebeld werd.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het het kunnen/mogen/moeten ophalen. Als het al naar het politie bureau verstuurd kan worden, moet dat aangetekend, voor zover ik weet. Dan zul je wel moeten "bijbetalen". Ik heb op dag 5 het OvJ gebeld. Die waren het met me eens dat de betreffende politie functionaris zich niet aan de richtlijnen hield. Ik weet niet waarom ze me gebeld hebben dat ik het op kon halen, maar het kan meegespeeld hebben. Als je je normaal gedraagt aan de telefoon zie ik niet zitten waarom je het OvJ niet zou kunnen bellen. Als je het maar niet overdrijft. Net als de topic starter had ik ook een (auto) vakantie gepland. Vrijdag dag 10 , maandag vakantie. Het OvJ wist dat, en ik vind het wel heel netjes dat ik gebeld werd.

Je zou bijna zeggen dat OvJ's ook maar mensen zijn :+
 
Zo maar even een update van vandaag
Vanmorgen even watrondgebeld en van div mensen dicht bij het vuur toch het advies gekregen om een briefje te maken wat ik door kon faxen .Na div malen te zijn door verbonden werd ik goed en met eerlijke antwoorden geholpen .Garantie heb ik niet gekregen. Woensdag ga ik maar weer even bellen of er al wat meer bekend is.,Zo niet dan ??????????????

Had niet verwacht dat mijn vraag zoveel reacties en meningen zou opleveren Het motorforum leeft en is een prachtige vraagbak. *O*

Ook na mijn afkoelingsperiode vind ik nog steeds dat het een zware straf is voor 1 maal een fout in 33 jaar langs de weg met de motor /auto .Als je iemand beroofd en of winkeldiefstal pleegt sta je binnen 24 uur weer op straat en kan je doen en laten wat je wil Maar goed zo is de wet in ons land volgens de agent van blik op de weg
hou jullie op de hoogte
 
Dit heeft mijn voorkeur ook .Denk wel dat blik op de weg mij nog wel gaat bellen voor mijn verhaal en wat ik er van vond.Heb wel nog aan die AGENT gevraagd of hij nu met een fijn gevoel gaat slapen straks na het zien van de beelden op het scherm.Hoezo,
Nou het was te hard maar niet gevaarlijk en de weg was vrij en er zijn geen zijwegen of fietspaden .Bedoel er mee te zeggen dat de straf best hoog is ,als ik iemand beroof is de straf lager en met een uurtje afgedaan en kan ik zo weer in de auto stappen en verder
Ja dit is de straf die er op staat .Ben eruit gestapt met de woorden Slaap lekker

Ik zou een slechte agent zijn denk ik want ik zou juist lekkerder slapen als ik weer eens een rijbewijsje zou hebben gescoord :$
En daarbij zou mijn weerwoord ook echt zijn dat ik inderdaad lekkerder zou slapen als jij *O*

:+
 
Ik zou een slechte agent zijn denk ik want ik zou juist lekkerder slapen als ik weer eens een rijbewijsje zou hebben gescoord :$
En daarbij zou mijn weerwoord ook echt zijn dat ik inderdaad lekkerder zou slapen als jij *O*

:+

:} dat geloof ik meteen! Ongeveer zo als die motoragent uit die oude fiat panda reclame _O-
 
Mwah, je geeft wel behoorlijk af op de agenten he.
Dat terwijl jij toch echt fout bent geweest.
Als jij die stoere jongen bent die zijn gas tot ver boven het maximum durft open te draaien dan moet je ook je verantwoordelijkheden nemen.

Er zijn hier op het forum genoeg anderen die stout zijn geweest en hun roze pasje mogen inleveren. Die balen goed maar geven ook toe dat ze zelf fout zijn geweest.
Lees die topics eens door en leer er eens van.

En ik zou toch echt je gedrag tegenover agenten eens veranderen, dat helpt je echt niet als ze je weer eens staande houden. Ik ben een keer met een overtreding van 100 km/h gepakt. Ik haalde een undercover auto in en werd daarna klem gereden door dezelfde auto. De agenten waren furieus. Ze vroegen naar de reden en ik zei dat ik net onderhoud had gedaan en hem ff wou lostrekken op een leeg stuk weg. De agenten gaven toe dat ik netjes inhaalde en hem alleen ff piekte. Ze keken mijn papieren na, de motor (die ze in top conditie vonden). Toen vertelden ze dat ze een paar maand geleden bij een dodelijk motorongeval op dezelfde weg waren geweest en dat ze liever niet naar mijn ouders gingen.
Nog ff leuk gepraat over mijn motor en kreeg het advies om naar DLD te gaan om te knallen. Ik ben gewoon vriendelijk gebleven en heb mijn dikke fout direct en eerlijk toe gegeven.
Ze wensden me nog een fijna dag en gingen weer weg, ik stond nog een beetje na te beven :+
Goh die agenten lijken net op mensen. Dacht altijd dat je ze per definitie de huid moest volschelden of onderspugen maar hoeft blijkbaar toch niet? :+

@Roxio Niet janken gewoon dokken. (beetje klagen mag wel daar ben je hollander voor)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan