Rijbewijs ingenomen

Bij wegmisbruikers zie je ook vaak dat de politie de auto van het slachtoffer wel eens verplaatst naar een parkeerplaats of zelfs het thuis adres.
Het gebeurt wel eens, vooral als mensen zich normaal opstellen. Het gebeurt overigens vaker niet, let maar eens op.
Maar de grap is dan dat mensen er meteen een soort recht van maken en gaan jammeren dat de politie niet "servicegericht" is als het niet gebeurt.
Maar wie is er verantwoordelijk voor behalve de eigenaar zélf?

Met de motor is dat natuurlijk heel anders. Moet de politie dan zijn eigen motor laten staan en jouw motor naar je thuis brengen? En jij? Achterop?
Yep, dan moet die politieman dus z'n motor alleen laten omdat TS zo stom is om ff lekker door te knallen? Lijkt me niet reëel.

Ik wens je veel sterkte met je moeder en hoop voor je dat je in het vervolg even nadenkt over de gevolgen als je het gas weer opentrekt. En vooral binnen de bebouwde kom!
Tja, het argument van TS dat hij het niet wist van de snelheid snijdt geen hout. Je wordt daar helemaal gek van de borden met de snelheid.
Vreemd, hij geeft aan dat er kennissen van hem in Noord wonen waar hij de motor kwijt had gekund, maar hij is er volgens eigen verklaring al in geen 8 jaar geweest......
 
Bovendien word de reactie op zo'n manier geuit dat meneer kennelijk een heilig boontje is die nooit 5 km boven vmax rijd

Dus als je je aan de snelheid houdt, ben je een heilig boontje??? :N

Ooit had ik een periode waarin mijn financiën erg krap waren. Toen hield ik mij consequent altijd keurig aan de snelheid, omdat ik me een bekeuring stomweg niet kon veroorloven. Wat dat betreft vind ik het verbijsterend dat je in bijv. wegmisbruikers mensen ziet die duidelijk geen nagel hebben om hun kont te krabben maar wel het risico genomen hebben om een bekeuring van ettelijke honderden euro op te lopen. Ik kan dat alleen maar heel dom vinden.

Tegenwoordig rijd ik best weleens wat te hard (maar nooit al te veel), maar als ik een prent krijg, baal ik maar geef mezelf de schuld en niemand anders.
Ik zal dus beslist never nooit 50 te hard rijden, omdat ik het me simpelweg niet veroorloven kan mijn rijbewijs kwijt te raken.Er zijn trouwens ook maar weinig situaties waarin ik een dergelijke snelheidsovertreding verantwoord vind, maar da's een andere discussie.

Gewoon vóórdat je aan je gas draait, nadenken of je de consequenties kan dragen.
Moralistisch? Heilig boontje? Ik noem het gewoon volwassen.

Wat TS betreft: die mauwt ook niet over wat hem is overkomen, die vraagt gewoon naar een mogelijkheid om de schade te beperken, zodat hij toch op vakantie kan. Ik hoop voor hem dat hij zijn rijbewijs gauw terug heeft!
 
Laatst bewerkt:
Ik stond buiten de ijtunnel op de vluchtstrook.
150 meter verder is de afrit Noord in oftewel als 1 van de agenten de motor voor mij even 30 seconden hadden bestuurd had ik me motor met liefde bij iemand voor de deur achtergelaten en de volgende dag een oplossing gezocht.

2 tellen na vertrek agenten ging de Anwb praatpaal al af door de wegbeheerder met het verzoek mijn motor daar weg te halen aangezien hij niet op een veilige plek stond.

Als ik het goed begrijp mogen "wij" niet te hard rijden en kunnen daardoor ons rijbewijs ingevorderd zien worden. Maar; ze mogend "ons" dus wel achterlaten in een onveilige omgeving waarin "wij" dus worden blootgesteld aan dodelijk gevaar en ons voertuig is eveneens een gevaar voor de medeweggebruikers ?

Dat mag dus?
 
Als ik het goed begrijp mogen "wij" niet te hard rijden en kunnen daardoor ons rijbewijs ingevorderd zien worden. Maar; ze mogend "ons" dus wel achterlaten in een onveilige omgeving waarin "wij" dus worden blootgesteld aan dodelijk gevaar en ons voertuig is eveneens een gevaar voor de medeweggebruikers ?
Dat mag dus?

Jij wilt dus de verantwoordelijkheid en de consequenties voor je éigen foute gedrag overdragen aan degene die je daarvoor op de vingers tikt?

Túúrlijk...... :N :N
 
Jij wilt dus de verantwoordelijkheid en de consequenties voor je éigen foute gedrag overdragen aan degene die je daarvoor op de vingers tikt?

Túúrlijk...... :N :N

Ben het wat dat betreft wel met je eens @ dat het niet de zorg is van de agent in questie, maar het had natuurlijk ook iets anders opgelost kunnen worden.

Men had bijv. (weet niet of dat mag of kan hoor) kunnen laten volgen tot de afrit en naar een parkeerplaats of zo en daar dan het rijbewijs invorderen ipv staande houden op de vluchtstrook.

Niet dat je daar veel wijzer van wordt, maar dan sta je in ieder geval niet op de snelweg...
 
Nee je hebt overal je rbw nodig word die ingenomen ben je m gewoon kwijt.

Nee correctie.

Dat is de situatie die andersom is. Wordt in het buitenland je rijbewijs ingenomen dan geldt die ontzegging in principe alleen in dat buitenland. Maar om in het buitenland te mogen rijden moet je wel een rijbewijs hebben dat in Nederland geldig is, en dat heb je niet als het is ingenomen.

M.a.w. een rijontzegging in Nederland geldt wereldwijd, een rijontzegging in een buitenland geldt alleen in dat buitenland.
 
Ben het wat dat betreft wel met je eens @ dat het niet de zorg is van de agent in questie, maar het had natuurlijk ook iets anders opgelost kunnen worden.

Men had bijv. (weet niet of dat mag of kan hoor) kunnen laten volgen tot de afrit en naar een parkeerplaats of zo en daar dan het rijbewijs invorderen ipv staande houden op de vluchtstrook.

Niet dat je daar veel wijzer van wordt, maar dan sta je in ieder geval niet op de snelweg...

Tja als het 150 meter is dan kun je ook ff duwen.
We horen nu alleen het verhaal van een kant waarbij er al genoeg tegenstrijdigheden te vinden waren.
En als hij dezelfde houding had tegenover de agenten die hem staande hielden kan ik me voorstellen dat ze niet coulant waren.
Mijn broertje is ook een keer zijn rbw kwijt geraakt.
hebben ze hem en de auto netjes voor mijn deur afgezet.
 
Tja als het 150 meter is dan kun je ook ff duwen.
We horen nu alleen het verhaal van een kant waarbij er al genoeg tegenstrijdigheden te vinden waren.
En als hij dezelfde houding had tegenover de agenten die hem staande hielden kan ik me voorstellen dat ze niet coulant waren.
Mijn broertje is ook een keer zijn rbw kwijt geraakt.
hebben ze hem en de auto netjes voor mijn deur afgezet.


Ben het denk ik wel met je eens hoor, zo is dat niet...

Alleen is het met de motor natuurlijk moeilijker om iemand even voor de deur af te zetten, dat begrijpen we allemaal wel denk ik.

Maar ik vraag me af of dat niet misschien standaard zou moeten zijn, dat ze niet iemand op de vluchtstrook stil zetten en het rijbewijs invorderen, maar er voor zorgen dat die persoon niet op de snelweg wordt aangehouden, maar dat ze volgen aan zetten en dan eerste afrit en dan daar op een parkeerplaats. Lijkt mij persoonlijk ook veiliger voor de agent in questie.

Zeg niet dat het moet hoor, zou het wel begrijpelijk vinden als men dat zou doen in het kkader van veiligheid. Hoe betrokkene dan naar huis komt met zijn motor, is dan nog steeds zijn eigen probleem.

Hulde trouwens aan de dienders die zo sociaal zijn geweest om je broer naar huis te rijden, als hoeven ze dat niet.....
 
Ben het wat dat betreft wel met je eens @ dat het niet de zorg is van de agent in questie, maar het had natuurlijk ook iets anders opgelost kunnen worden.
Men had bijv. (weet niet of dat mag of kan hoor) kunnen laten volgen tot de afrit en naar een parkeerplaats of zo en daar dan het rijbewijs invorderen ipv staande houden op de vluchtstrook.
Niet dat je daar veel wijzer van wordt, maar dan sta je in ieder geval niet op de snelweg...

Goeie vraag.
Over het algemeen doet men dat ook wel, is een soort automatisme, tenzij het verkeer dat niet toelaat of het rijgedrag er aanleiding voor geeft om iemand meteen aan de kant te zetten. Soms reageren mensen ook te laat op een stopteken, waardoor je de gewenste oprit oid. net mist....
Daarnaast kan het een rol spelen dat iemand met een snellere fiets er mogelijk vandoor gaat en je hem niet te lang wilt laten doorrijden.

Zelfs bij het geven van een simpel stopteken komt wel eens wat meer kijken..... en achteraf kijk je een koe in zijn reet.
Het is natuurlijk dan wel weer typisch Nederlands om het probleem dan vooral bij de politie te leggen en niet bij degene wiens gedrag de aanleiding was..... :X
 
Jij wilt dus de verantwoordelijkheid en de consequenties voor je éigen foute gedrag overdragen aan degene die je daarvoor op de vingers tikt?

Túúrlijk...... :N :N
Nee nee nee jan B zo moet je dat niet zien. Alleen snap ik niet dat ze hem op de vluchtstrook laten staan, er gaat toch eerst naar een veiliger plekje gereden worden??

Ik ben in 2007 ook m'n rbw door hard rijden en steek de hand in eigen boezem. Branden & blaren.

Jij hebt ook in betreffende topics gereageerd.
 
Goeie vraag.
Over het algemeen doet men dat ook wel, is een soort automatisme, tenzij het verkeer dat niet toelaat of het rijgedrag er aanleiding voor geeft om iemand meteen aan de kant te zetten. Soms reageren mensen ook te laat op een stopteken, waardoor je de gewenste oprit oid. net mist....
Daarnaast kan het een rol spelen dat iemand met een snellere fiets er mogelijk vandoor gaat en je hem niet te lang wilt laten doorrijden.

Zelfs bij het geven van een simpel stopteken komt wel eens wat meer kijken..... en achteraf kijk je een koe in zijn reet.
Het is natuurlijk dan wel weer typisch Nederlands om het probleem dan vooral bij de politie te leggen en niet bij degene wiens gedrag de aanleiding was..... :X

Snap ik best dat het niet altijd kan om diverse redenen.

Vroeg me alleen af of daar iets van een "standaard" procedure voor is mbt staandehouding bij hoge snelheidsovertredingen.

Neem toch aan dat de agent zelf ook zal proberen dit op een zo veilig mogelijke locatie te doen Is toch best een papierwinkel die ter plekke moet worden afgehandeld toch?
 
Ben het denk ik wel met je eens hoor, zo is dat niet...

Alleen is het met de motor natuurlijk moeilijker om iemand even voor de deur af te zetten, dat begrijpen we allemaal wel denk ik.

Maar ik vraag me af of dat niet misschien standaard zou moeten zijn, dat ze niet iemand op de vluchtstrook stil zetten en het rijbewijs invorderen, maar er voor zorgen dat die persoon niet op de snelweg wordt aangehouden, maar dat ze volgen aan zetten en dan eerste afrit en dan daar op een parkeerplaats. Lijkt mij persoonlijk ook veiliger voor de agent in questie.

Zeg niet dat het moet hoor, zou het wel begrijpelijk vinden als men dat zou doen in het kkader van veiligheid. Hoe betrokkene dan naar huis komt met zijn motor, is dan nog steeds zijn eigen probleem.

Hulde trouwens aan de dienders die zo sociaal zijn geweest om je broer naar huis te rijden, als hoeven ze dat niet.....

Tja, het blijft hier een eenzijdig verhaal. Ik heb ook zo mijn akefietjes gehad met de politie. Zo ben ik ook een keer erg hardhandig gearresteerd door de politie en kreeg ik een 250 boete voor het belemmeren van een ambtenaar in functie.
Ik was furieus en nog lopen worstelen met 5 agenten toen ze mijn gsm wouden afpakken waarop een filmpje stond. Ze mochten mijn gsm hebben maar dan wel uit O-)
Achteraf bleek dat die ene agent waar ik "ruzie" mee had de ex was van een meisje waarmee ik toen veel om ging :')
(kan er achteraf wel om lachen)

verder de nodige bekeuringen gehad en ik ben het ook niet echt eens met die 3 km/h overtredingen. Maar de meeste confrontaties met de politie waren of mijn eigen schuld of wel leuk. Zo ook eens een leuke middag gehad door met de ME te stoeien tijdens een oefening. Ondanks dat ik bont en blauw terug kwam ook het erg gezellig gehad met de ME :+

Mijn broertje heeft in 2 maanden tijd het gepresteerd om aan 1500 euro boetes bij elkaar te trekken. 2 rijontzeggingen (duitsland en nederland). Maar die gaf het gewoon eerlijk toe en gedraagd zich dan normaal. Die werd dus 1x bij mij afgezet.
Een andere keer had die weer allerlei overtredingen.
Veel te hard rijden, weg verboden voor motorvoertuigen en min of meer vluchten voor de politie. Toen stond de politie bij ons met 1 auto en 2 motoragenten voor de deur.
Toen hebben ze een heel goed gesprek met mijn broertje gehad en mijn vader gaf de agenten absoluut gelijk. Toen is hij er af gekomen met een boete voor een te schuine plaat :')

Mijn broertje was een verkeersaso maar sindsdien rijdt die gewoon keurig, soms zelfs te traag naar mijn doen ;)

In elke beroepsgroep zul je wel een paar eikels hebben, ook bij de politie.
Maar mijn ervaring is dat als je je normaal gedraagt en de agenten gewoon normaal behandeld je zelf ook een normale behandeling krijgt. Of beter gezegd, ik ben vaker gematst door de agenten dan genaaid.
 
Zo ben ik wel eens gematst door een agente die ik graag had genaaid *D

Breek me de bek niet los.
Vaak genoeg agentes gezien die me wel zouden mogen handboeien en "straffen".
Tijdens het rellen met de ME zat er ook een bloedmooie blondine bij.
Alle "hooligans" doken op haar af. Heb nog geprobeerd om der nummer te scoren maar ipv een nummer kreeg ik een knuppel in mijn nek van haar collega :+
(volgensmij was zij zelf te lief want ze aaide me meer met de knuppel dan dat ze me sloeg)
 
Tja, het blijft hier een eenzijdig verhaal. Ik heb ook zo mijn akefietjes gehad met de politie. Zo ben ik ook een keer erg hardhandig gearresteerd door de politie en kreeg ik een 250 boete voor het belemmeren van een ambtenaar in functie.
Ik was furieus en nog lopen worstelen met 5 agenten toen ze mijn gsm wouden afpakken waarop een filmpje stond. Ze mochten mijn gsm hebben maar dan wel uit O-)
Achteraf bleek dat die ene agent waar ik "ruzie" mee had de ex was van een meisje waarmee ik toen veel om ging :')
(kan er achteraf wel om lachen)

verder de nodige bekeuringen gehad en ik ben het ook niet echt eens met die 3 km/h overtredingen. Maar de meeste confrontaties met de politie waren of mijn eigen schuld of wel leuk. Zo ook eens een leuke middag gehad door met de ME te stoeien tijdens een oefening. Ondanks dat ik bont en blauw terug kwam ook het erg gezellig gehad met de ME :+

Mijn broertje heeft in 2 maanden tijd het gepresteerd om aan 1500 euro boetes bij elkaar te trekken. 2 rijontzeggingen (duitsland en nederland). Maar die gaf het gewoon eerlijk toe en gedraagd zich dan normaal. Die werd dus 1x bij mij afgezet.
Een andere keer had die weer allerlei overtredingen.
Veel te hard rijden, weg verboden voor motorvoertuigen en min of meer vluchten voor de politie. Toen stond de politie bij ons met 1 auto en 2 motoragenten voor de deur.
Toen hebben ze een heel goed gesprek met mijn broertje gehad en mijn vader gaf de agenten absoluut gelijk. Toen is hij er af gekomen met een boete voor een te schuine plaat :')

Mijn broertje was een verkeersaso maar sindsdien rijdt die gewoon keurig, soms zelfs te traag naar mijn doen ;)

In elke beroepsgroep zul je wel een paar eikels hebben, ook bij de politie.
Maar mijn ervaring is dat als je je normaal gedraagt en de agenten gewoon normaal behandeld je zelf ook een normale behandeling krijgt. Of beter gezegd, ik ben vaker gematst door de agenten dan genaaid.

Juist omdat het verhaal maar van een kant komt reageer ik ook niet specifiek op enkel deze situatie maar in het algemeen :)

Niet echt een lievertje dat broertje van je....en jij ook niet zo te lezen :+

Heb ook wel zo links en rechts met dienders te maken gehad, maar moet zeggen dat ik over het algemeen altijd netjes benaderd ben en er ook regelmatig goed van af ben gekomen :)

Heb zelfs met een diender een biertje gedronken nadat hij mij oor de 25ste keer had laten lopen met de fiets omdat ik geen licht had :+ (Nooit een bekeuring voor gehad, maar staat zo stom als je 7 km lang naast je fiets loopt met achter je stapvoets een politieauto tot aan de voordeur) :)

Vond het wel humor...vooral de opmerking bij de 25ste keer (die zal ik nooit vergeten): "zo, weer zin om te lopen jonge? Misschien is het toch een keer tijd voor een bekeuring, want leren doe je het niet echt he?"
Mijn antwoord:"nou daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben dat ik het niet zal leren, maar lopen is gezond." :+

Hij kon er wel mee lachen en liet me gewoon weer lopen :+
 
Nee nee nee jan B zo moet je dat niet zien. Alleen snap ik niet dat ze hem op de vluchtstrook laten staan, er gaat toch eerst naar een veiliger plekje gereden worden??
Vertel dan maar eens hoe, in deze situatie? Moet de belastingbetaler opdraaien voor een eventuele verplaatsing door bv. een kraan oid. te laten komen? Moet er een politiemotor onbeheerd daar blijven staan?
Daarnaast vormt een motor op de vluchtstrook niet écht een veiligheidsprobleem, die kun je behoorlijk aan de kant zetten.

Ik ben in 2007 ook m'n rbw door hard rijden en steek de hand in eigen boezem. Branden & blaren.
Jij hebt ook in betreffende topics gereageerd.
Oh? Zal best, niet te vervelend hoop ik? O-)

Ik vind het nooit nodig om zout in de wonden te wrijven, ik vind het wat goedkoop om achteraf de moraalridder uit te gaan hangen. Mensen weten zelf ook wel wat ze fout hebben gedaan, hebben ze mij niet voor nodig.
Ik heb er alleen wat moeite mee als "het slachtoffer" gaat lopen mekkeren over wat ánderen (bv. de politie) allemaal fout hebben gedaan. Daar kan ik wat minder goed tegen, dat Calimerogedrag.
Iemand rijdt te hard of wat dan ook, doe ik zelf ook wel eens, dus waarom zou ik dat een ander gaan verwijten. Meestal heb je mazzel, een enkele keer pech. That's life. Een volwassen vent accepteert die tik op de vingers en gaat weer verder. Daar kan ik respect voor opbrengen.
 
Nou hoop ik dat wanneer ik ooit nog eens aangesproken/ gestopt word door een politie agent dat die me dan niet achterlaat op een vluchtstrook, ik vervolgens word doodgereden en mijn gezin het moet stellen zonder vader/ echtgenoot. Brrrrrr :x

(godwins law in rechtomgekeerde evenredige vorm)
Jep, i just called you a Nazi }) :P
 
In elke beroepsgroep zul je wel een paar eikels hebben, ook bij de politie.
Maar mijn ervaring is dat als je je normaal gedraagt en de agenten gewoon normaal behandeld je zelf ook een normale behandeling krijgt. Of beter gezegd, ik ben vaker gematst door de agenten dan genaaid.

Krék zo. :Y

Een kennis van me zei ooit: het is de toon die de muziek maakt.
Ofwel: de manier waarop jij je gedraagt, is vaak ook de manier waarop anderen je behandelen.....
 
Laatst bewerkt:
Vertel dan maar eens hoe, in deze situatie? Moet de belastingbetaler opdraaien voor een eventuele verplaatsing door bv. een kraan oid. te laten komen? Moet er een politiemotor onbeheerd daar blijven staan?
Daarnaast vormt een motor op de vluchtstrook niet écht een veiligheidsprobleem, die kun je behoorlijk aan de kant zetten.Oh? Zal best, niet te vervelend hoop ik? O-)

Ik vind het nooit nodig om zout in de wonden te wrijven, ik vind het wat goedkoop om achteraf de moraalridder uit te gaan hangen. Mensen weten zelf ook wel wat ze fout hebben gedaan, hebben ze mij niet voor nodig.
Ik heb er alleen wat moeite mee als "het slachtoffer" gaat lopen mekkeren over wat ánderen (bv. de politie) allemaal fout hebben gedaan. Daar kan ik wat minder goed tegen, dat Calimerogedrag.
Iemand rijdt te hard of wat dan ook, doe ik zelf ook wel eens, dus waarom zou ik dat een ander gaan verwijten. Meestal heb je mazzel, een enkele keer pech. That's life. Een volwassen vent accepteert die tik op de vingers en gaat weer verder. Daar kan ik respect voor opbrengen.
Nee je was niet vervelend,

Ik kan heel veel hebben en doe niet aan calimero dinges ofzo, ik vroeg me gewoon af of daar geen protocol voor was. Ik ben toen behoorlijk behandeld door de agent. En... Ach de door mij geopende topics spreken voor zich denk ik.

Zelfspot en sarcasme is me niet vreemd.
 
_O- jullie zouden allemaal eens bij elkaar op de koffie moet, koekje erbij enzo

Denk dat er in dit soort discussies mensen elkaar verkeerd begrijpen..

Ik ga nog maar even een rondje rijden voor het regent :]
 
_O- jullie zouden allemaal eens bij elkaar op de koffie moet, koekje erbij enzo

Denk dat er in dit soort discussies mensen elkaar verkeerd begrijpen..

Ik ga nog maar even een rondje rijden voor het regent :]

Ik kreeg al de zeer vriendelijk uitnodiging van iemand via PM om te "discussieren" maar ik denk niet dat diegene koffie met koekje voor me in petto heeft :')
 
Ik kreeg al de zeer vriendelijk uitnodiging van iemand via PM om te "discussieren" maar ik denk niet dat diegene koffie met koekje voor me in petto heeft :')

Ik stuur je geen PM, maar motorrijders zijn bij mij in principe altijd welkom op de koffie (koekjes zelf meebrengen svp)... :+
 
Tja als het 150 meter is dan kun je ook ff duwen.
We horen nu alleen het verhaal van een kant waarbij er al genoeg tegenstrijdigheden te vinden waren.
En als hij dezelfde houding had tegenover de agenten die hem staande hielden kan ik me voorstellen dat ze niet coulant waren.
Mijn broertje is ook een keer zijn rbw kwijt geraakt.
hebben ze hem en de auto netjes voor mijn deur afgezet.

Nope, je bent bestuurder op het moment dat je een motorfiets duwt, daar heb je dus een rijbewijs voor nodig....... en die was zojuist gevorderd....

Al met al, dure les..... in een rottige familie situatie...

Suc6.
 
Een OvJ met humor moet ik nog meemaken.

Nog nooit eentje gezien met humor.
Agenten hebben het tegenwoordig ook al niet meer dus gaat de goeie kant op

Je ziet er gewoon teveel.

@TS: je zegt in Ierland toch gewoon dat je het pasje vergeten bent in NL? Weten ze nooit, dat het tijdelijk is ingenomen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan