Rijbewijs ingenomen

Nee je was niet vervelend,
Ik kan heel veel hebben en doe niet aan calimero dinges ofzo, ik vroeg me gewoon af of daar geen protocol voor was. Ik ben toen behoorlijk behandeld door de agent. En... Ach de door mij geopende topics spreken voor zich denk ik.
Zelfspot en sarcasme is me niet vreemd.

Nee, er is geen protocol voor. Het is ook een altijd weer schuivende schaal, afhankelijk van hoe de maatschappij er naar kijkt.
In de jaren '70, toen ik nog in het pak liep, was "zaakwaarneming" een steeds heiliger wordend goed. Dan werd er 's nachts een auto opengebroken met allemaal spullen er in, eigenaar in geen velden of wegen te bekennen. Voor het restant en de auto was de politie dan verantwoordelijk. Dan werd zo'n auto afgesleept naar een politiebureau of je stond er de hele nacht bij te bewaken. Van de zotte natuurlijk.

Ander punt is dat er m.i. binnen bepaalde fatsoensgrenzen wel reëel mee omgegaan moet worden, zoals ik al eerder aangaf.
Maar de verantwoordelijkheid voor zijn eigen spullen is en blijft in eerste instantie voor de eigenaar van het vervoermiddel. Die kan dat niet afschuiven naar anderen, al helemaal niet zoals Roxio dat probeert.
 

Zonder rijbewijs mag je inderdaad een motor niet duwen, maar voor de verkeersregels uit het RVV ben je met een motor aan de hand een voetganger. Dus ook met een rijbewijs mag je die motor niet over de vluchtstrook lopen want als voetganger mag je daar niet komen.

Vind het inderdaad een rare situatie als mensen met een inbeslaggenomen motor (EDIT: rijbewijs) op de vluchtstrook van de snelweg worden achtergelaten. Want hoe je het wendt of keert, de enige manier dat ze daar weg kunnen komen, al dan niet met hulp, is door nog meer verkeersovertredingen te begaan.
 
Laatst bewerkt:
Zonder rijbewijs mag je inderdaad een motor niet duwen, maar voor de verkeersregels uit het RVV ben je met een motor aan de hand een voetganger. Dus ook met een rijbewijs mag je die motor niet over de vluchtstrook lopen want als voetganger mag je daar niet komen.

Vind het inderdaad een rare situatie als mensen met een inbeslaggenomen motor op de vluchtstrook van de snelweg worden achtergelaten. Want hoe je het wendt of keert, de enige manier dat ze daar weg kunnen komen, al dan niet met hulp, is door nog meer verkeersovertredingen te begaan.

Ik hoor de staatskas al rinkelen :+
 
_O- jullie zouden allemaal eens bij elkaar op de koffie moet, koekje erbij enzo

Denk dat er in dit soort discussies mensen elkaar verkeerd begrijpen..

Ik ga nog maar even een rondje rijden voor het regent :]
Ik snap het heel goed alleen stel dat je dit gebeurd:

1, je rijd te hard
2, rbw ingevorderd
3, staat op de vluchtstrook
4, een volgende pliesie auto naderd en stopt
5, je krijgt vervolgens een boete voor het parkeren op de vluchtstrook
6, je krijgt er nog een vanwege je rbw niet kunnen tonen
7, je beland in het hospitaal want er reed zojuist een vrachtwagen over je voet
8, je moto word gejat die daar nog stond
9, de verzekering keert niet uit want onbeheerd.

Kan zomaar....



-O- P
 
Vind het inderdaad een rare situatie als mensen met een inbeslaggenomen motor (EDIT: rijbewijs) op de vluchtstrook van de snelweg worden achtergelaten. Want hoe je het wendt of keert, de enige manier dat ze daar weg kunnen komen, al dan niet met hulp, is door nog meer verkeersovertredingen te begaan.

In het geval van Roxio: is geen snelweg.....
 
Ik snap het heel goed alleen stel dat je dit gebeurd:

1, je rijd te hard
2, rbw ingevorderd
3, staat op de vluchtstrook
4, een volgende pliesie auto naderd en stopt
5, je krijgt vervolgens een boete voor het parkeren op de vluchtstrook
6, je krijgt er nog een vanwege je rbw niet kunnen tonen
7, je beland in het hospitaal want er reed zojuist een vrachtwagen over je voet
8, je moto word gejat die daar nog stond
9, de verzekering keert niet uit want onbeheerd.

Kan zomaar....



-O- P

Punt 5 en 6 kan niet, je hebt immers een papiertje van de eerste diender gekregen...

Met dat papiertje toon je aan:

5. Je bent stom geweest en staat dus niet geparkeerd, maar sip aan de kant
6. Zolang je niet rijdt hoeft je ook geen rijbewijs te tonen, enkel een legitimatiebewijs. Als ze perse je rijbewijs willen hebben, dan kun je ze weer het papiertje laten zien, dat de collegas dat ding al hebben :)

Dus dat zal wel los lopen.
 
Ach zo, dat is al een stuk logischer. Want dat dacht ik nu juist.

Dan heb je niet goed gelezen. De snelheid is er 50.... en dat verraste Roxio nou juist zo enorm, omdat het een aantal jaren geleden nog 70 was. De vele borden die dat aangeven beginnen overigens al kilometers terug..... en het langzaam voortbewegende verkeer heeft ie waarschijnlijk ook gemist.... :+
 
Hoop dat je hem op tijd terug hebt maar sorry hoor
hoe dom ben je dan om vlak voor een motorvakantie dit soort shit uit te halen...
 
Ik kan me zomaar niet aan de indruk onttrekken dat dit niet de eerste overtreding was die TS maakte in dit ritje en de dienders al iets langer achter hem zaten en ze hem daarom zo "wild" achter de broek aanzaten en aan de kant zetten waar ze dat deden...

Voor wat betreft rijbewijs invordering zou er in de wet kunnen komen te staan natuurlijk dat je na invordering nog naar huis mag rijden met je voertuig (behalve bij drank natuurlijk) via de kortste cq snelste weg al zal dit ook weer haken en ogen hebben ondervang je wel veel valkuilen zoals langs de weg staan of onveilige situatie's creéeren...
 
Dan heb je niet goed gelezen. De snelheid is er 50.... en dat verraste Roxio nou juist zo enorm, omdat het een aantal jaren geleden nog 70 was. De vele borden die dat aangeven beginnen overigens al kilometers terug..... en het langzaam voortbewegende verkeer heeft ie waarschijnlijk ook gemist.... :+
Dat zijn ingesleten gewoontes op routes die je vaak rijd. Zo heb ik een boete gehad voor parkeren zonder te betalen. Ik was gewend dat je tot 17:00 uur moest betalen en ben er 17:05 gaan staan maar een paar maand ervoor was het veranderd tot 19:00 betalen en dat wist ik niet. Gewoon vette pech dus, betalen en opletten de volgende keer.
 
Hm..... de gemiddelde Ovj is niet écht een lolbroek. Daarnaast: als je er een dolletje van maakt kán justitie het idee krijgen dat je het allemaal niet erg serieus neemt.
Justitie kan er weinig aan doen dat het voor ons ook als een dolletje overkomt.
vb: Flitsen op snelheid op de autoSNELweg (hoe komt de overheid er bij... }) )
Daarnaast: het is een administratieve afhandeling. Iemand loopt in de administratie na of je een verkeerszondaar bent, zo nee dan wordt het rb teruggestuurd. Zo'n brief heeft m.i. dus weinig tot geen effect en kan hooguit negatief werken. Een belletje kan mogelijk geen kwaad, of het echt helpt is een tweede.
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn ingesleten gewoontes op routes die je vaak rijd.

Tja, TS geeft aan er in 8 jaar tijd niet te zijn geweest.
Daarnaast: in de afgelopen 3-4 jaren is er vrijwel dagelijks iets aan dat deel veranderd (onderdeel Noord-Zuid lijn) dus is het " inslijten" van een gewoonte op dat deel knap lastig....
 
Ik kan me zomaar niet aan de indruk onttrekken dat dit niet de eerste overtreding was die TS maakte in dit ritje en de dienders al iets langer achter hem zaten en ze hem daarom zo "wild" achter de broek aanzaten en aan de kant zetten waar ze dat deden...
Pssst.... TS is waarschijnlijk een andere dan jij bedoeld.. Roxio is namelijk niet de TS..

:)
 
Heb gister met me schoonvader het nog eens besproken en weten wat er waarschijnlijk fout is gegaan in de meting:

De agent heeft tegen mij verklaard dat hij 140/150 moest rijden om me bij te blijven.
Maar hij moest mij niet bijblijven hij heeft een stuk van 700 a 800 meter minimaal op mijn goed moet maken.

Hij heeft dus zijn 140km/u aangenomen als mijn 140km/u
Dat klopt dus niet immers nam mijn snelheid af en die van hem toe.


Voor alle zeikers hieronder:
Ik ben tegenover de agenten zeer rustig gebleven alleen de niet echt bijstere opmerkingen van de heren heb ik wel gekanteld.

Het achterlaten op de snelweg had zeker anders gekund door middel van of onder begeleiding van de heren 200 meter verder rijden Amsterdam-Noord in en daar in een woonwijk parkeren. Of 1 van de heren op mijn motor de wwonwijk in 1 hekje overstappen en hij kon weerop zijn motor zijn werkzaamheden vervolgen.


Heb in 7 jaar auto en 4 jaar motor 2 keer een bon voor 6km/u met de auto en 1 keer tijdens koerieren rechts inhalen voor het stoplicht die later is kwijtgescholden door de rechter daar het een bijzondere situatie betrof.

Er was geen langzaam rijdend verkeer zoals verderop aangegeven de weg was helemaal leeg! Op een stadsbus zo'n 900 meter achter me.

Het was dan ook zondagavond 20.05.

Even doorredenerend zou ik dus na correctie van de juiste snelheid door de agent onder de invorderingssnelheid uitkomen.

Gek he dat je dan pissig bent als je het 4 maanden zonder rijbewijs moet stellen terwijl je dus niet de geclaimde 77km/u overschrijdin maakt.

@ Fubaar je maakt er een persoonlijke strijd van nogmaals privediscussie of idd prive 1 on 1 koffie en een koekie.

Wat de rest denkt boeit me niet zo eigenlijk maar het verdraaien van me woorden vind ik erg ajmmer. Als jullie me niet geloven prima maar hou je dan aan het opgegevn en bedenk hoe jij zou reageren als je weet dat je de opgegeven snelheid niet gehaald heb maar dus wel zonder rijbewijs zit.
 
Het gebeurt wel eens, vooral als mensen zich normaal opstellen. Het gebeurt overigens vaker niet, let maar eens op.
Maar de grap is dan dat mensen er meteen een soort recht van maken en gaan jammeren dat de politie niet "servicegericht" is als het niet gebeurt.
Maar wie is er verantwoordelijk voor behalve de eigenaar zélf?Yep, dan moet die politieman dus z'n motor alleen laten omdat TS zo stom is om ff lekker door te knallen? Lijkt me niet reëel.Tja, het argument van TS dat hij het niet wist van de snelheid snijdt geen hout. Je wordt daar helemaal gek van de borden met de snelheid.
Vreemd, hij geeft aan dat er kennissen van hem in Noord wonen waar hij de motor kwijt had gekund, maar hij is er volgens eigen verklaring al in geen 8 jaar geweest......


Kennisen in Noord heb ik het niet over gehad had het over een woonwijk waar ik hem dus bij iemand voor de deur kwijt zou kunnen heb nooit geclaimd die mensen te kennen.
Maar heb me motor liever voor iemands raam dan op een vluchtstrook.
Iets met sociale controle ofzo.
Kennisen in Noord heb ik maar die wonen aan de andere kant.


Alsje op Google Maps kijkt ijtunnel uit en je draait het beeld naar rechts zie je een woonwijk.
Agent had dus alleen over hoeven stappen op mijn motor. 200 meter afritaf en naar rechts woonwijk in draaien.
Over een klein hekje hoeven stappen en dan was hij weer bij zijn eigen motor.

De politie is er in mijn ogen wel verantwoordelijk voor om mij op een gedegen plek achter te laten.
In Amsterdam zijn zezeer laks aan het worden en zetten mensen voor een reprimande tegenwoordig stil midden op een kruispunt. |(

Helemaal als de veiligeplek nog geen 3 minuten kost.

Maar goed politie is liev en ik een aso :D
 
Er was geen langzaam rijdend verkeer zoals verderop aangegeven de weg was helemaal leeg! Op een stadsbus zo'n 900 meter achter me.

Zeg je hierboven en ik dacht dat ik eerder las dat jij het bord niet kon lezen omdat de bus ervoor reed ???

Dan moet je snel gereden hebben om die bus zo snel zo ver achter je te laten of die bus bleef stilstaan of zo, zijn meestal toch ook niet de langzaamste verkeersdeelnemers zeg maar!!!
 
@roxio86

Kunnen we nu eindelijk weer on topic gaan en niet steeds maar weer over je eigen leed beginnen te mauwen? Daar maak je maar een eigen topic voor aan!
 
Laatst bewerkt:
Onder de 70 te hard heb je, mits je een jaar geen boetes harder dan 30km/h hebt gehad je rbw binnen 10dagen terug.

Vanaf dag 3 kan je bellen met OvJ of ze al een beslissing hebben genomen, je kan daarbij ook direct een klaagschrift sturen samen met bijv een werkgevers verklaring (geen rbw, direct ontslag bijv.).

Kijk ook op www.flitsservice.nl

Verhaal klopt niet helemaal. Heb dit vorig jaar ook aan de hand gehad. In de "wet" staat dat de betreffende politie functionaris het rijbewijs binnen 3 dagen zou moeten opsturen naar de OvJ. Dat is echter geen verplichting omdat je er niet slechter van wordt als het niet gebeurd. De OvJ MOET binnen 10 dagen een beslissing hebben genomen anders kun je het rijbewijs onmiddellijk terug vorderen. Als de zaak moet voorkomen, kan de rechter het alsnog afnemen.

Ik heb een heel verbaal gezeik gehad met een miep op politiebureau Tegelen om de zaak opgestuurd te krijgen. Het is pas de 10de dag aangekomen bij de OvJ in Den Bosch. Als het de eerste keer is en je ging tussen de 50 en de 70 te hard (buiten de bebouwde kom) krijg je een schikking aanbod. €490 bij 51 te hard in mijn geval.

Op het bureau van de OvJ waren ze wel zo aardig om me, gelijk op de dag dat het was binnengekomen, te bellen dat ik het weer kon ophalen. Dat dan weer wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan