Rijbewijs ingevorderd. Wat nu te doen?

"If you cant do the time don't do the crime" is hoe de uitspraak gaat. Ik ben het daar helemaal mee eens. Ik ben de fout begaan, en zal dus als straf de rijontzegging krijgen, en waarschijnlijk een hoge boete.

Volgens mij heb ik nergens laten weten tegen de correcte afhandeling te zijn. Het proces is gewoon niet handig op deze manier. Daar hebben ze zelf nu last van, en ik ook.

Ik denk dat je onderschat wat het met je doet om maandenlang niet te weten waar je aan toe bent. "Een mens leid het meest, door het leiden dat hij vreest." Dit leiden word alleen niet meegenomen in de strafmaat, en is dus wat mij betreft een beklag hier op motor-forum waard.

"Een mens lijdt dikwijls het meest door het lijden dat hij vreest" is hoe de uitspraak gaat...
 
Laatst bewerkt:
Bijzonder, wij hadden gewoon een brief in de brievenbus.


Ik ook,voor een zitting binnen twee maanden.
Ik mocht overigens mijn klaagschrift toelichten en had de volgende dag het rijbewijs terug.Precies drie weken kwijt geweest.
 
Ik kom net terug van de dagvaarding voor de kantonrechter.
De uitspraak: 4 maanden rijontzegging en €2000,- boete waarvan €500,- voorwaardelijk omdat het de eerste keer is dat ik een grove overtreding ben begaan.
 
Mijn hemel, wat een geld :o
Als ik die 4 maanden optel bij de datum van inname, betekent dit dat je je rijbewijs inmiddels terug hebt/zeer binnenkort terugkrijgt, of niet :?

Edit: over teruggave rbw heen gelezen
 
Laatst bewerkt:
Zuur, er is wel wat veranderd in 15 jaar, ik heb een soortgelijke overtreding gehad en dat koste 520 euri en 3 dagen rijbewijs kwijt.
 
Ik kom net terug van de dagvaarding voor de kantonrechter.
De uitspraak: 4 maanden rijontzegging en €2000,- boete waarvan €500,- voorwaardelijk omdat het de eerste keer is dat ik een grove overtreding ben begaan.
Zo dan! Ik hoop dat je hem zonder problemen kunt betalen en vooral dat je weer lekker kunt rijden, ik zie dat je drie weken geleden je rbw al weer terug hebt gekregen. Het sucks, ik heb vorig jaar ook dik moeten betalen, en ik vind het nog steeds bullshit omdat snelheid niet per definitie gelijk staat aan gevaar veroorzaken, maar ik heb hem betaald en rij gewoon weer met plezier.
Er staat wel vijf jaar lang een rood kruisje achter je naam, dus kiek uut! :]
 
Ik kom net terug van de dagvaarding voor de kantonrechter.
De uitspraak: 4 maanden rijontzegging en €2000,- boete waarvan €500,- voorwaardelijk omdat het de eerste keer is dat ik een grove overtreding ben begaan.


Tjezus wat een geld,bah! nou slikken en weer doorgaan en een poosje rustig an,sterkte daarmee iig
 
Ik kom net terug van de dagvaarding voor de kantonrechter.
De uitspraak: 4 maanden rijontzegging en €2000,- boete waarvan €500,- voorwaardelijk omdat het de eerste keer is dat ik een grove overtreding ben begaan.
Een heel best boete-bedrag van €1500. Ik neem aan dat je het niet nog eens doet, dus die laatste €500 daar ben je vanaf. Wel rustig rijden!
Toch vraag ik me wel af bij het boete-bedrag of er dan ook rekening wordt gehouden met het inkomen.
Een directeur schudt even met de kop en is het daarna al weer vergeten.
Een drugsbaas pakt z'n stapel bankbiljetten en telt gelijk met een lach op zijn gezicht het bedrag uit.
Een gewone arbeider moet mss wel een jaar lang droog brood eten. Wel een flink verschil in strafmaat.
 
Deze zomer ook zoiets gehad,voor miijn snelheidsovertreding staat vier maanden en €1350 boete.Na indienen klaagschrift het rbw terug na drie weken.Op de zitting van OM werd gevraagd naar het inkomen en hoeveel ik overhield aan het eind van de maand.
Ovj zat gewoon een beetje te rekenen in haar hoofd en zei:dan maken we daar €1500 van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan