Rijbewijs ingevorderd. Wat nu te doen?

Ik vraag me nu het volgende af?
Als ik in Dld een overtreding bega,loop ik de kans op een maand of meer ontzegging van de rijbevoegdheid in Dld..
Als ik als nederlander een overtreding bega, is de ontzegging dan alleen voor NL of voor heel europa of andere landen? en zou een internationaal rijbewijs hier dan uitkomst bieden?
200 rijden in NL is niet toegestaan, maar in dld is het geen overtreding....
Dld is duitsland?

Ik ga ervanuit dat je nergens mag rijden, omdat je nergens een rechtmatig geldig rijbewijs kan tonen.
 
Ook niets van de OvJ?

Nope! Ik check zelf elke dag de brievenbus. Niets meer sinds de laatste berichtgeving, welke zei dat ik in afhandeling van de zaak mijn rijbewijs niet terug krijg, tot een maximale inhouding van 4 maanden.
 
Laatst bewerkt:
Bij mij duurde het net iets korter dan 2 maanden voordat ik voor moest komen,
wat een geluk was want ik kreeg maar 2 maanden rijontzegging.

Wat ik begreep is dat je in het buitenland gewoon mag rijden, althans in theorie,
want als je het rijbewijs niet kan tonen heb je toch een probleem,al zal je daar
alleen maar een bekeuring voor krijgen.Maar je moet toch weer een keer de grens over en word je dan gepakt ben je echt flink zuur.
 
Laatst bewerkt:
Bij mij duurde het net iets korter dan 2 maanden voordat ik voor moest komen,
wat een geluk was want ik kreeg maar 2 maanden rijontzegging.

Wat ik begreep is dat je in het buitenland gewoon mag rijden, althans in theorie,
want als je het rijbewijs niet kan tonen heb je toch een probleem,al zal je daar
alleen maar een bekeuring voor krijgen.Maar je moet toch weer een keer de grens over en word je dan gepakt ben je echt flink zuur.

en wat als je in het buitenland dan brokken maak
wat gebeurt er dan er is volgens mij geen verzekering die gaat betalen
als jij geen rijbewijs heb
 
Ik vraag me nu het volgende af?
Als ik in Dld een overtreding bega,loop ik de kans op een maand of meer ontzegging van de rijbevoegdheid in Dld..

Als ik als nederlander een overtreding bega, is de ontzegging dan alleen voor NL of voor heel europa of andere landen? en zou een internationaal rijbewijs hier dan uitkomst bieden?
200 rijden in NL is niet toegestaan, maar in dld is het geen overtreding....

Als NLer in D geld je ontzegging alleen in D, in NL mag je dan gewoon blijven rijden.

Rijontzegging opgelegd door het land waar het door is afgegeven geld internationaal, je hebt dus 'geen rijbewijs', ook niet in het buitenland.

Internationaal rijbewijs veranderd daar niets aan, die heeft geen enkele betekenis als er niet je eigen nationale rijbewijs onder hangt.
 
Laatst bewerkt:
Nope! Ik check zelf elke dag de brievenbus. Niets meer sinds de laatste berichtgeving, welke zei dat ik in afhandeling van de zaak mijn rijbewijs niet terug krijg, tot een maximale inhouding van 4 maanden.
ik kan je nou al zeggen je bent je papiertje gewoon 4maanden kwijt
ik :] ook honderd te hard :9~ :9~ ook 4maanden kwijt
bezwaar schift ingediend want ik had het nodig voor mijn werk 9 weken later kreeg ik het terug maar er werd mij daar al ge zegt dat het niet zeker was dat het zo klaar was
nou een paar weken later stond de politie weer voor de deur
als ik hem nog even de rest van die 4maanden in wou leveren
en dan is het niet zo leuk meer dus je bent hem twee keer kwijt
 
Ik ben twee weken geleden ook aan de beurt geweest,78 te hard in een 60km zone,daarvoor twee keer ingehaald bij een inhaalverbod.Staat vier maanden ontzegging voor.
Onder druk van mijn werkgever een advocaat in de arm genomen en een klaagschrift opgesteld met een verklaring erbij van de werkgever dat ik niet kan werken en maar onbetaald verlof moet nemen.
In eerste instantie afgewezen door de OVJ,maar maandag as mag ik voor de rechter mijn klaagschrift toelichten.
Dat is erop of eronder.
Ga het zelf doen want de kosten van de advocaat staan niet in verhouding tot het resultaat.

Heb al wel een datum voor de OM zitting,dat is al op 31 augustus.

Weet wel dat dit me niet nog eens gaat gebeuren.
 
Dld is duitsland?

Ik ga ervanuit dat je nergens mag rijden, omdat je nergens een rechtmatig geldig rijbewijs kan tonen.

D heeft geen zeggenschap over een NL (buitenlands) rijbewijs. Zij kunnen je alleen een ontzegging opleggen voor hun grondgebied.

NL heeft zeggenschap over je rbw. Een ontzegging in NL geld dus internationaal.


* heel strak gezien: als men in D ook daadwerkelijk je rijbewijs fysiek innemen ipv via de computer eea vast te leggen, dan zou je in NL ook niet meer mogen rijden omdat je geen rbw kunt tonen. Echter gaat het dan puur erom dat je je rijbewijs niet kunt tonen, het doet er niets aan af dat je volgens de wet voor NL wel je rijvaardigheid bezit. Alleen geen rijvaardigheisbewijs.

* nog strakker: Als je rbw in D ligt en je zou in NL een bon krijgen voor het 'niet tonen rbw' zou je dat kunnen aanvechten, je kan je rbw niet tonen omdat je elders geheel overeenkomstig je wettelijke verplichtingen hebt gehandeld, nl je rbw daar achter laten.




Bij mij duurde het net iets korter dan 2 maanden voordat ik voor moest komen,
wat een geluk was want ik kreeg maar 2 maanden rijontzegging.

Wat ik begreep is dat je in het buitenland gewoon mag rijden, althans in theorie,
want als je het rijbewijs niet kan tonen heb je toch een probleem,al zal je daar
alleen maar een bekeuring voor krijgen.Maar je moet toch weer een keer de grens over en word je dan gepakt ben je echt flink zuur.
Zowel in theorie als praktijk mag dat dus niet :N



en wat als je in het buitenland dan brokken maak
wat gebeurt er dan er is volgens mij geen verzekering die gaat betalen
als jij geen rijbewijs heb

Verzekering, indien er een verzekering is afgesloten, betaald altijd uit, ook in het buitenland. Daar zijn afspraken over gemaakt, om te voorkomen dat als je aangereden word door iemand zonder rijbewijs je voor eeuwig achter zo iemand aan moet om schadeloos gesteld te worden.

De verzekering betaald dus de benadeelde gewoon uit en legt vervolgens dezelfde vordering bij jou weer neer, in de polis staat dat de bestuurder een geldig rijbewijs dient te bezitten.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben twee weken geleden ook aan de beurt geweest,78 te hard in een 60km zone,daarvoor twee keer ingehaald bij een inhaalverbod.Staat vier maanden ontzegging voor.
Onder druk van mijn werkgever een advocaat in de arm genomen en een klaagschrift opgesteld met een verklaring erbij van de werkgever dat ik niet kan werken en maar onbetaald verlof moet nemen.
In eerste instantie afgewezen door de OVJ,maar maandag as mag ik voor de rechter mijn klaagschrift toelichten.
Dat is erop of eronder.
Ga het zelf doen want de kosten van de advocaat staan niet in verhouding tot het resultaat.

Heb al wel een datum voor de OM zitting,dat is al op 31 augustus.

Weet wel dat dit me niet nog eens gaat gebeuren.

Jij bent twee weken geleden gepakt, en hebt nu al een OM zitting datum? Ik wacht nu dus al twee maanden, en weet nog niets :S
 
Ik vraag me nu het volgende af?
Als ik in Dld een overtreding bega,loop ik de kans op een maand of meer ontzegging van de rijbevoegdheid in Dld..
Als ik als nederlander een overtreding bega, is de ontzegging dan alleen voor NL of voor heel europa of andere landen? en zou een internationaal rijbewijs hier dan uitkomst bieden?
200 rijden in NL is niet toegestaan, maar in dld is het geen overtreding....

Een internationaal rijbewijs alleen een vertaling van het Nederlandse rijbewijs
 
Ik ben twee weken geleden ook aan de beurt geweest,78 te hard in een 60km zone,daarvoor twee keer ingehaald bij een inhaalverbod.Staat vier maanden ontzegging voor.
Onder druk van mijn werkgever een advocaat in de arm genomen en een klaagschrift opgesteld met een verklaring erbij van de werkgever dat ik niet kan werken en maar onbetaald verlof moet nemen.
In eerste instantie afgewezen door de OVJ,maar maandag as mag ik voor de rechter mijn klaagschrift toelichten.
Dat is erop of eronder.
Ga het zelf doen want de kosten van de advocaat staan niet in verhouding tot het resultaat.

Heb al wel een datum voor de OM zitting,dat is al op 31 augustus.

Weet wel dat dit me niet nog eens gaat gebeuren.

Hoop niet voor je dat je ook nog een bericht krijg van het CBR om een EMG te
gaan doen,te hard in combinatie met andere overtredingen zijn daar wel voldoende voor.
 
Laatst bewerkt:
Hoop niet voor je dat je ook nog een bericht krijg van het CBR om een EMG te
gaan doen,te hard in combinatie met andere overtredingen zijn daar wel voldoende voor.


Da`s dan weer een voordeel als je al jaren rijdt zonder een rijbewijs`uberhauft, hoef je ook geen EMG te doen . B|
 
Laatst bewerkt:
Da`s dan weer een voordeel als je al jaren rijdt zonder een rijbewijs`uberhauft, hoef je ook geen EMG te doen . B|

Ik zou dan liever de EMG doen dan de gevolgen over je heen krijgen als
je een ongeluk veroorzaakt zonder in het bezit van een rijbewijs.
 
Ik zou dan liever de EMG doen dan de gevolgen over je heen krijgen als
je een ongeluk veroorzaakt zonder in het bezit van een rijbewijs.


Da`s een ander ding een ongeluk veroorzaken , appels en peren vergelijken.. maar leuk dat je er ook nog even serieus op in ging. })
 
Jij bent twee weken geleden gepakt, en hebt nu al een OM zitting datum? Ik wacht nu dus al twee maanden, en weet nog niets :S

OvJ moet binnen 10 (werk) dagen beslissen wat hij met je rijbewijs doet.
Zal er eens achter aan gaan bellen
 
Hoop niet voor je dat je ook nog een bericht krijg van het CBR om een EMG te
gaan doen,te hard in combinatie met andere overtredingen zijn daar wel voldoende voor.

Ben ik ook bang voor.
Was een testritje met een motor van een zaak,eerste de beste stoplicht tilde het kreng z'n voorwiel een beetje op.Was helemaal niet de bedoeling,maar wel gezien door de motoragent,die daar ook meteen melding van maakte in het pv....
 
Ben ik ook bang voor.
Was een testritje met een motor van een zaak,eerste de beste stoplicht tilde het kreng z'n voorwiel een beetje op.Was helemaal niet de bedoeling,maar wel gezien door de motoragent,die daar ook meteen melding van maakte in het pv....

Meestal zegt de agent die je aanhoud dat ze het aan het CBR melden ,maar niet altijd,bij mij had de agent dat niet gezegd maar kreeg ik toch een "leuke" verrassing in de bus van het CBR.Nu stelt die cursus niets voor maar kost wel weer het nodige geld en tijd.
 
Laatst bewerkt:
Zoals in de 1e post te lezen valt heeft het OM geprobeerd om Donderdag 9 Augstus een gerechtelijke brief te bezorgen.

Hij mag alleen aan mij, op mijn huisadres overhandigd worden, zo lees ik op het niet-thuis-bericht in de brievenbus.

Lekker handig zeg xD Veel mensen zijn donderdag overdag natuurlijk gewoon niet thuis, dus dit zorgt een beetje voor irritatie. Daarnaast is de eerst volgende bezorgdatum en tijd die voor normale 9 tot 5 mensen doenbaar is over ruim een week :(

Zwaard van Damocles heeft een zware betekenis in mijn leven gekregen.

Belachelijk systeem.
 
Laatst bewerkt:
ach dat gaat waarschijnlijk de uitnodiging zijn met de datum. en je kan er redelijk van uit gaan dat die datum pas volgende maand gaat zijn. dus of je die uitnodiging nu krijgt of volgende week maakt ook niet erg veel uit.
en ja die mogen ze alleen aan jouw overhandigen zodat je niet kan zeggen dat je de uitnodiging niet gehad hebt en je dus niet kon komen verdedigen.
 
Laatst bewerkt:
Don't do the crime if you cannot do the time...


Oh! je verwacht dat men JOUW interesses BOVEN dat van een correcte afhandeling stelt... Oooops, my bad :-)
 
Don't do the crime if you cannot do the time...


Oh! je verwacht dat men JOUW interesses BOVEN dat van een correcte afhandeling stelt... Oooops, my bad :-)

"If you cant do the time don't do the crime" is hoe de uitspraak gaat. Ik ben het daar helemaal mee eens. Ik ben de fout begaan, en zal dus als straf de rijontzegging krijgen, en waarschijnlijk een hoge boete.

Volgens mij heb ik nergens laten weten tegen de correcte afhandeling te zijn. Het proces is gewoon niet handig op deze manier. Daar hebben ze zelf nu last van, en ik ook.

Ik denk dat je onderschat wat het met je doet om maandenlang niet te weten waar je aan toe bent. "Een mens leid het meest, door het leiden dat hij vreest." Dit leiden word alleen niet meegenomen in de strafmaat, en is dus wat mij betreft een beklag hier op motor-forum waard.
 
leiden doe je jezelf aan. als je jezelf er gewoon bij neerlegt dat je je rijbewijs kwijt bent voor de rest van je leven en dat je 10 jaar bezig gaat zijn met het afbetalen van de boete heb je van de rechter niks meer te vrezen. zijn uitspaar kan dan alleen maar meevallen. niks onbekends meer dus niks meer te vrezen en klaar ben je.
 
je kunt t lijden wel begeleiden toch???


wel fok dat t allemaal nogal duurt voordat je weet waar je aan af bent -O-
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan