Rijbewijs ingevorderd..

manny

Die hard MF'er
29 mei 2007
665
4
Amsterdam
Okay gister was ik de discussie even zat rondom mijn ingevorderde rijbewijs :Z Maar ik wilde toch even laten weten dat ik net gebeld heb en hem mag komen ophalen in Den Haag *D :P 3 dagen kwijt geweest dus uiteindelijk..

Betekend volgens mij dat de OvJ uitgaat van een 'onder de 70 overschrijding' overtreding en er WAARSCHIJNLIJK dus geen onvoorwaardelijke rijontzegging geëist gaat worden *O*

Voorwaardelijk en een dikke boete interesseren me niet (aanpassen ga ik me toch wel en geld is maar een middel), alleen er was nog geen beslissing genomen over mijn kersverse niet vlam '( '( '( en DIE interesseerd me dus wel ;( ;( ;(
 
K. Vet dat je je rbw al terug krijgt... Lijkt me dat je je motor dan toch ook gelijk mee mag nemen ofniet?
Zou het wel erg krom vinden dat je je rijbevoegdheid wel terug krijgt, maar je vervoersmiddel niet...
 
Ik neem wel aan dat je hier enorm veel van hebt geleerd...

Nee waarom?? Is toch gewoon de schuld van die agent dat hij me gepakt heeft? Zo hard rijden moet toch makkelijk kunnen binnen de bebouwde kom, anders moeten ze die motoren niet zo hard laten lopen. Belachelijk die Nederlandse wetgeving, volgende keer nóg harder op hetzelfde stuk, al claxonerend en zwaaiend naar langskomende agenten. Ogen dicht zodat ik die plotseling verschijnende kinderen lekker niet zie en ze voor hun sokken rij. En lekker elke dag met de bus naar m'n werk, zie ik nog eens wat van heel Nederland aangezien ik door het hele land zit met m'n werk..

Wat denk je zelf? :Z |(
 
Laatst bewerkt:
K. Vet dat je je rbw al terug krijgt... Lijkt me dat je je motor dan toch ook gelijk mee mag nemen ofniet?
Zou het wel erg krom vinden dat je je rijbevoegdheid wel terug krijgt, maar je vervoersmiddel niet...

Noem het krom, noem het raar,
Uiteindelijk is één ding van belang: het is waar..

:P
 
Laatst bewerkt:
Okay gister was ik de discussie even zat rondom mijn ingevorderde rijbewijs :Z Maar ik wilde toch even laten weten dat ik net gebeld heb en hem mag komen ophalen in Den Haag *D :P 3 dagen kwijt geweest dus uiteindelijk..

Betekend volgens mij dat de OvJ uitgaat van een 'onder de 70 overschrijding' overtreding en er WAARSCHIJNLIJK dus geen onvoorwaardelijke rijontzegging geëist gaat worden *O*

Voorwaardelijk en een dikke boete interesseren me niet (aanpassen ga ik me toch wel en geld is maar een middel), alleen er was nog geen beslissing genomen over mijn kersverse niet vlam '( '( '( en DIE interesseerd me dus wel ;( ;( ;(

Nee waarom?? Is toch gewoon de schuld van die agent dat hij me gepakt heeft? Zo hard rijden moet toch makkelijk kunnen binnen de bebouwde kom, anders moeten ze die motoren niet zo hard laten lopen. Belachelijk die Nederlandse wetgeving, volgende keer nóg harder op hetzelfde stuk, al claxonerend en zwaaiend naar langskomende agenten. Ogen dicht zodat ik die plotseling verschijnende kinder lekker niet zie en ze voor hun sokken rij. En lekker elke dag met de bus naar m'n werk, zie ik nog eens wat van heel Nederland aangezien ik door het hele land zit met m'n werk..

Wat denk je zelf? :Z
Zo, even snel alles quoten, voor je weer met je gummetje aan de slag gaat :P
Wel lekker dat je em weer terug krijgt natuurlijk *O*
 
Laatst bewerkt:
Nou ik vind het toch raar.. Ik geloof je wel, maar ik snap niet waarom ze dat zo doen..

Iig feli met je rbw en hopelijk snel je motor weer terug!
 
Nou ik vind het toch raar.. Ik geloof je wel, maar ik snap niet waarom ze dat zo doen..

Iig feli met je rbw en hopelijk snel je motor weer terug!

Je hebt wel gelijk, daar niet van.. Maargoed het is sowieso raar dat ze hem in beslag nemen als ze op voorhand al kunnen weten dat je hem terugkrijgt omdat de waarde totaal niet in verhouding staat met de uiteindelijke boete. Ik bedoel zelfs al zou die 2000 zijn, zelfs Jules de Corte ziet dat mijn prachtige CBR veeeeel meer waard is dan dat.. (toch :? ;( ) Maargoed de WET schrijft nu eenmaal voor dat bij een 100% of meer overschrijding ICM een concrete gevaarzetting je voertuig in beslag genomen MOET worden..

Anyway, ik vraag het vanmiddag wel ff na in Den Haag, misschien mag ik hem vd week wel weer ophalen. :Z Dan kan ik tenminste weer genieten van mijn new hobby (zij het als een oude opa :P )
 
Laatst bewerkt:
Nee waarom?? Is toch gewoon de schuld van die agent dat hij me gepakt heeft? Zo hard rijden moet toch makkelijk kunnen binnen de bebouwde kom, anders moeten ze die motoren niet zo hard laten lopen. Belachelijk die Nederlandse wetgeving, volgende keer nóg harder op hetzelfde stuk, al claxonerend en zwaaiend naar langskomende agenten. Ogen dicht zodat ik die plotseling verschijnende kinderen lekker niet zie en ze voor hun sokken rij. En lekker elke dag met de bus naar m'n werk, zie ik nog eens wat van heel Nederland aangezien ik door het hele land zit met m'n werk..

Wat denk je zelf? :Z |(


Ik vind het zelf geen onlogische vraag daar Motor-Forum meerdere debielen herbergt die zich soms vaker aan dezelfde spreekwoordelijke steen stoten.

Gelukkig herbergt M-F dan over het algemeen weer voornamelijk intelligente mensen die zich nooit aan wat voor steen dan ook stoten... ;)
 
Ik vind het zelf geen onlogische vraag daar Motor-Forum meerdere debielen herbergt die zich soms vaker aan dezelfde spreekwoordelijke steen stoten.

Gelukkig herbergt M-F dan over het algemeen weer voornamelijk intelligente mensen die zich nooit aan wat voor steen dan ook stoten... ;)

You're probably right.. Ik schaar mezelf voorlopig maar in de tussencategorie: de intelligente debielen :+
 
Okay daar gaan we weer.. Waar had ik m'n gum ook alweer gelaten? :? :+

@Opperstruikrover: jij hebt nog nooit te hard gereden en hebt daar nog nooit een straf voor gehad begrijp ik hieruit. Respect voor mensen zoals jij, goed om te weten dat er ook nog mensen zonder zonde bestaan! *D

Waar staat dat? :?

En ik heb je nog wel geholpen! :(

Klikerdeklik
 
Veel reacties moet je met een korreltje zout nemen. Ook die van mij.
Wie post dat zijn rijbewijs is ingenomen kan vanalles verwachten.
Ik bekeek het alleen even van de komische manier.
Na 150km je rijbewijs kwijt, wat zou er dan allemaal gebeurt zijn als je
straks 15.000km achter je kiezen hebt. :?

En met wat humor kan je daar dan hele leuke dingen invullen... ;)
 
Veel reacties moet je met een korreltje zout nemen. Ook die van mij.
Wie post dat zijn rijbewijs is ingenomen kan vanalles verwachten.
Ik bekeek het alleen even van de komische manier.
Na 150km je rijbewijs kwijt, wat zou er dan allemaal gebeurt zijn als je
straks 15.000km achter je kiezen hebt. :?

En met wat humor kan je daar dan hele leuke dingen invullen... ;)

Haha nou ik kan zelf ook wel het één en ander bedenken idd :P 119 waar 50 is toegestaan is een overschrijding van 138 %. Als ik die motor eenmaal een beetje beheers zou dat op de euuuh A7 ofzo zo'n 285 km/u betekenen :] Heb je wel wind mee voor nodig op een 600RR :+

Maar je hebt gelijk, ik bekijk het ook maar van de komische kant (is nu ook al een STUK makkelijker praten moet ik zeggen nu ik hem weer mag ophalen :P ) en uiteindelijk blijft er weining meer van over dan wat pijn in mijn portemonnee (maargoed dat gaat ook weg) een wijze les en een leuk borrelpraatje..
 
Laatst bewerkt:
You're probably right.. Ik schaar mezelf voorlopig maar in de tussencategorie: de intelligente debielen :+

sorry maar denk dat je na 150km rijervaring (in de laatste 3 jaar? dus na je lessen) en 120 in de bbk toch bij de eerste categorie hoort, aan jou om tot level 2 te raken O-)

nou succes met je motor terug te krijgen! je moet nou niet gelijk een opa gaan rijden, maar denk toch 5x na voor je in de BBK aan het gas gaat hangen (als je dan toch eens de snelheidslimiet wil verdrie of vierdubbelen doe het dan in het pitje van de nacht (merk je ook of er iemand achter je aan komt) })
 
sorry maar denk dat je na 150km rijervaring (in de laatste 3 jaar? dus na je lessen) en 120 in de bbk toch bij de eerste categorie hoort, aan jou om tot level 2 te raken O-)

En lessen, huren, van vriend(inn)en lenen, duizenden km's met de auto (taxichauffeur) tellen niet als 'ervaring'? :+ Maargoed welke categorie ik ook toe behoor, heb mn papiertje weer terug en zal het vast wel weer naar mn zin krijgen op mn bike :P Lekker belangrijk wel predicaat ik volgens anderen heb..

nou succes met je motor terug te krijgen! je moet nou niet gelijk een opa gaan rijden, maar denk toch 5x na voor je in de BBK aan het gas gaat hangen (als je dan toch eens de snelheidslimiet wil verdrie of vierdubbelen doe het dan in het pitje van de nacht (merk je ook of er iemand achter je aan komt) })

Thnx! *D Maar ook 's nachts ga ik maar niet doen aangezien je dan die weinige statieven en andere Duitse apparaten helemaaaaal niet ziet :P
 
Laatst bewerkt:
Okay gister was ik de discussie even zat rondom mijn ingevorderde rijbewijs :Z Maar ik wilde toch even laten weten dat ik net gebeld heb en hem mag komen ophalen in Den Haag *D :P 3 dagen kwijt geweest dus uiteindelijk..

Betekend volgens mij dat de OvJ uitgaat van een 'onder de 70 overschrijding' overtreding en er WAARSCHIJNLIJK dus geen onvoorwaardelijke rijontzegging geëist gaat worden *O*

Voorwaardelijk en een dikke boete interesseren me niet (aanpassen ga ik me toch wel en geld is maar een middel), alleen er was nog geen beslissing genomen over mijn kersverse niet vlam '( '( '( en DIE interesseerd me dus wel ;( ;( ;(

Heeft Early Bird junior toch gelijk gehad. Afgelopen zondagavond bij Driebergen werd hij van de weg gedirigeerd vanwege 52km -overschrijding. Hij wilde nog even vóór het slechte weer binnen zijn maar dat kostte hem dus zijn papiertje. Kon over 3 dagen bellen voor teruggave.
Toch wel raar aangezien er vandaag een brief voor hem binnenrolde waarbij gesteld werd dat hij ná 10 dagen, gerekend vanaf data inbeslagname, naar Utrecht kon schrijven voor teruggave.

Had hem al wel gewaarschuwd voor het rijden ( 8-) Ja,ja, hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen 8-) ) maar dat heeft niet mogen baten.
Kost hem toch weer een half maand salaris.
 
Terug
Bovenaan Onderaan