Rijbewijs ingevorderd..

ach je bent niet de enige die zo snel na behalen van rijbewijs in de problemen komt:
 
Heeft Early Bird junior toch gelijk gehad. Afgelopen zondagavond bij Driebergen werd hij van de weg gedirigeerd vanwege 52km -overschrijding. Hij wilde nog even vóór het slechte weer binnen zijn maar dat kostte hem dus zijn papiertje. Kon over 3 dagen bellen voor teruggave.
Toch wel raar aangezien er vandaag een brief voor hem binnenrolde waarbij gesteld werd dat hij ná 10 dagen, gerekend vanaf data inbeslagname, naar Utrecht kon schrijven voor teruggave.

Had hem al wel gewaarschuwd voor het rijden ( 8-) Ja,ja, hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen 8-) ) maar dat heeft niet mogen baten.
Kost hem toch weer een half maand salaris.

Hoezo raar? Snap ik ff niet.. De OvJ beslist binnen 10 dagen of je hem (tijdelijk) terug krijgt.. Als je hem binnen 10 dagen niet terug hebt kan je dus pas gaan schrijven, logsich toch dat het vanaf 10 dagen is? Als je hem al eerder terughebt heb je immers weinig om over te gaan klagen...?
 
ach je bent niet de enige die zo snel na behalen van rijbewijs in de problemen komt:

Haha mooi verhaal.. Alleen een paar verschillen.. Ik lees niet dat hij zijn papiertje of voertuig moest inleveren, ik beide ;( Bovendien heb ik hem al ruim 2 jaar geleden 'behaald' (auto zelfs 2 jaar dáárvoor).. :P
 
Alez, 't is goe geweest, iedereen weet ondertussen dat ge rap kunt rijden

En da ge daar 5 verschillende topics moet over openen |(
 
Laatst bewerkt:
Nee waarom?? Is toch gewoon de schuld van die agent dat hij me gepakt heeft? Zo hard rijden moet toch makkelijk kunnen binnen de bebouwde kom, anders moeten ze die motoren niet zo hard laten lopen. Belachelijk die Nederlandse wetgeving, volgende keer nóg harder op hetzelfde stuk, al claxonerend en zwaaiend naar langskomende agenten. Ogen dicht zodat ik die plotseling verschijnende kinderen lekker niet zie en ze voor hun sokken rij. En lekker elke dag met de bus naar m'n werk, zie ik nog eens wat van heel Nederland aangezien ik door het hele land zit met m'n werk..

Wat denk je zelf? :Z |(
Eindelijk iemand die het licht ziet.
Nu nog de rest van de kudde overtuigen dat snelheid op zich niet verkeerd is.
 
Kijk maar bij die andere lambal die zn rijbewijs afgenomen is topic

;) Hoi Ijzervreter *O* :} :j

Ik geloof dat die 'andere lambal' (Do I understand you right, I'm a 'lambal' aswell..?) iets minder berouw toont..

Anyway net ff gebeld met Justitie en gevraagd naar mijn bike. Kreeg gelijk te horen dat er een dagvaarding in de maak is.. Geen transactie pour moi dus helaas.. '( Aanklacht is overigens op basis van een 55-60 km/u overschrijding dus dat valt me nog enigszins mee (agent zei dat hij 118-119 geconstateerd had dus hebben ze toch een 'correctie' van zo'n 9-14 km/u toegepast). Wie had ook alweer dat mooie schemaatje?? Kan ik vast wat geld opzij gaan zetten :P

Maar de inbeslagname van m'n bike lag nog bij de beoordelaar.. Of ik VOLGENDE WEEK |( ff wilde terugbellen OF een briefje sturen om hem terug te krijgen... Heeft dat zin (sneller terug/uberhaupt terug? :?
 
Ik geloof dat die 'andere lambal' (Do I understand you right, I'm a 'lambal' aswell..?) iets minder berouw toont..

Anyway net ff gebeld met Justitie en gevraagd naar mijn bike. Kreeg gelijk te horen dat er een dagvaarding in de maak is.. Geen transactie pour moi dus helaas.. '( Aanklacht is overigens op basis van een 55-60 km/u overschrijding dus dat valt me nog enigszins mee (agent zei dat hij 118-119 geconstateerd had dus hebben ze toch een 'correctie' van zo'n 9-14 km/u toegepast). Wie had ook alweer dat mooie schemaatje?? Kan ik vast wat geld opzij gaan zetten :P

Maar de inbeslagname van m'n bike lag nog bij de beoordelaar.. Of ik VOLGENDE WEEK |( ff wilde terugbellen OF een briefje sturen om hem terug te krijgen... Heeft dat zin (sneller terug/uberhaupt terug? :?

Nee.. bedoelde nie jou ;)

Had ff iemand anders in gedachten :9
 
Je hebt wel gelijk, daar niet van.. Maargoed het is sowieso raar dat ze hem in beslag nemen als ze op voorhand al kunnen weten dat je hem terugkrijgt omdat de waarde totaal niet in verhouding staat met de uiteindelijke boete. Ik bedoel zelfs al zou die 2000 zijn, zelfs Jules de Corte ziet dat mijn prachtige CBR veeeeel meer waard is dan dat.. (toch :? ;( ) Maargoed de WET schrijft nu eenmaal voor dat bij een 100% of meer overschrijding ICM een concrete gevaarzetting je voertuig in beslag genomen MOET worden..

Anyway, ik vraag het vanmiddag wel ff na in Den Haag, misschien mag ik hem vd week wel weer ophalen. :Z Dan kan ik tenminste weer genieten van mijn new hobby (zij het als een oude opa :P )

voertuig in beslag nemen bij overschrijding van meer dan 100% is NIET meer verplicht hoor....





Ik vind het zelf geen onlogische vraag daar Motor-Forum meerdere debielen herbergt die zich soms vaker aan dezelfde spreekwoordelijke steen stoten.

Gelukkig herbergt M-F dan over het algemeen weer voornamelijk intelligente mensen die zich nooit aan wat voor steen dan ook stoten... ;)

Steen...steen... wat nou...Steen...???
 
Bij Early junior werd naast roze papiertje ook z`n torretje in beslag genomen.
Hij kan hem van de week gewoon weer ophalen in Driebergen. Z`n rijbewijs kon hij gisteren al ophalen. (na verplichte afgifte van enkele....euries)
 
Jachtseizoen??

Ik heb hem nog steeds niet terug overigens.. Wel een puntje op mn RB te bakken maar ik 'moet nog even afwachten' wanneer ik mn bike terug krijg..
 
Terug
Bovenaan Onderaan