Rijbewijs ingevorderd

SmokaLot

MF'er
6 mei 2007
65
0
Heemskerk
Goedemorgen allemaal!

Vanmorgen ben ik wat te laat m'n bed uitgekomen, waardoor ik dus ook later op z'n werk zou verschijnen. Omdat ik niet echt hou van te laat komen heb ik nogal te hard gereden op m'n GSX750F. Al snel kwam er een motoragent tevoorschijn die mij naar de vluchtstrook begeleidde. Eenmaal daar aangekomen werd mij verteld dat ik op 170km/h geklokt was waar 100km/h was toegestaan. Ook zou ik wat te dicht op mijn voorganger gereden hebben waardoor er ook nog een bekeuring voor bumperkleven bij zou komen.

De agent in kwestie doet ook gewoon z'n werk, en ik weet zelf dat dergelijke acties niet zijn toegestaan. Ik begrijp daarom dat hier consequenties aanzitten... Het gevolg is dat mijn rijbewijs is ingenomen. Volgende week vrijdag kan ik contact opnemen met de officier van justitie om mijn rijbewijs weer terug te vragen.

Nu viel mij het volgende op; Ik kreeg het bekende gele papiertje mee, en een "kennisgeving van ontvangst van het ingevorderd rijbewijs". Dat ik de komende week geen rijbewijs heb is duidelijk, daar valt nu niets aan te doen. Echter, op het gele papiertje kan ik enkel de tekst "Op autosnelweg overschrijding van de vastgestelde snelheid (bord A1)" vinden, met daarbij 100km/h als toegestane snelheid.

Verder staat er dus niet bij hoe hard ik heb gereden, en over bumperkleven staat ook niets vermeld. Mijn vraag is nu, moet dit ook niet ingevuld zijn? Zonder duidelijke omschrijving van de gemaakte overtredingen lijkt het mij namelijk dat het hele proces-verbaal niet echt geldig is... ?
 
De des betreffende agent maakt op het bureau een Proces-verbaal op, over jouw situatie. En dan zal dat naar de Rechter comesaris gaan. Deze zal deze inlezen en vervolgens jou op het matje roepen en je spanken met een rechtbank hamer.
 
Okee, maar hoort dit dan al niet op het proces-verbaal te staan? Het gele briefje zegt namelijk érg weinig over de overtredingen die ik heb gemaakt...
 
Okee, maar hoort dit dan al niet op het proces-verbaal te staan? Het gele briefje zegt namelijk érg weinig over de overtredingen die ik heb gemaakt...
sterker nog:

ik heb sinds maandag mijn rijbewijs terug, maar ik had niet eens een geel briefje gekregen. mijn rijbewijs werd ingevorderd en verder kon ik zo naar huis. pas een week later kreeg ik voor het eerst bericht dat ik mijn rijbewijs op kon halen. ik weet nu ook niet wat precies de snelheid is gweest en wat de boete gaat worden.

ik reed even hard als jij! zo rond de 170. bij mij was het echt een pieksnelheid, dus ik weet niet wat er gemeten is, reed de rest gewoon normaal.
na correcties zal het op ongeveer 160-165 komen, dus als je geen eerdere overtredingen hebt gehad die geregistreerd zijn krijg je hem komende week terug met een boete van een dikke 500 euries waarschijnlijk.
je moet wel een verzoek schrijven en indienen voor teruggave rijbewijs. dan krijg je hem vaak sneller terug. gewoon aangeven dat je zonder je rijbewijs grote problemen op het werk hebt e.d.

succes ermee
 
Laatst bewerkt:
:X 70 harder dan de bordjes....

maar hoe ken je bumperkleven bij die snelheid? dan moet die voorganger tog ook ongeveer 170 rijden.

vast sterkte, met alle schoolkinder, overstekende bejaarde posten etc etc..
 
Laatst bewerkt:
:X 70 harder dan de bordjes....

maar hoe ken je bumperkleven bij die snelheid? dan moet die voorganger tog ook ongeveer 170 rijden.

vast sterkte met alle schoolkinder, overstekende bejaarde posten etc etc..
Misschien niet beide overtredingen tegelijk :)

Edit: oja, kinderen en bejaarden enzo 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ze zijn niet verplicht jou alles in geur en kleur te vertellen. Jij weet zelf wat voor overtreding je hebt begaan. (terminste.. zo werkt dat een zo'n beetje)

succes met het terugkrijgen van het papier der papieren.
 
sterker nog:

ik heb sinds maandag mijn rijbewijs terug, maar ik had niet eens een geel briefje gekregen. mijn rijbewijs werd ingevorderd en verder kon ik zo naar huis. pas een week later kreeg ik voor het eerst bericht dat ik mijn rijbewijs op kon halen. ik weet nu ook niet wat precies de snelheid is gweest en wat de boete gaat worden.

ik reed even hard als jij! zo rond de 170.
na correcties zal het op ongeveer 160-165 komen, dus als je geen eerdere overtredingen hebt gehad die geregistreerd zijn krijg je hem komende week terug met een boete van een dikke 500 euries waarschijnlijk.
je moet wel een verzoek schrijven en indienen voor teruggave rijbewijs. dan krijg je hem vaak sneller terug. gewoon aangeven dat je zonder je rijbewijs grote problemen op het werk hebt e.d.

succes ermee

500 euro is zonde inderdaad... Maar goed, ik ken de snelheidsregels en ik weet ook wat er gebeurt als je die overschrijdt. Dat verzoek kan ik aankomende vrijdag indienen bij de officier van justitie.
De agent in kwestie vertelde mij ook dat er nog een boete voor bumperkleven bij zou komen, maar deze staat niet op het gele briefje vermeld. Kan deze er dan ook nog bij komen..?

Bedankt voor je reactie in ieder geval :)
 
:X 70 harder dan de bordjes....

maar hoe ken je bumperkleven bij die snelheid? dan moet die voorganger tog ook ongeveer 170 rijden.

vast sterkte, met alle schoolkinder, overstekende bejaarde posten etc etc..

De overtredingen stonden los van elkaar. Die kerel zat al een tijdje achter me. Ik kan er verder vast weinig aan doen om jouw gedachten te veranderen hierover, maar binnen de bebouwde kom ben ik écht geen kamikazepiloot die niet vooruit kijkt. Ik hou me daar redelijk aan de snelheid, en als ik kinderen langs de weg zie rem ik bij voorbaat al af. Je weet tenslotte nooit wat zij gaan doen.
 
500 euro is zonde inderdaad... Maar goed, ik ken de snelheidsregels en ik weet ook wat er gebeurt als je die overschrijdt. Dat verzoek kan ik aankomende vrijdag indienen bij de officier van justitie.
De agent in kwestie vertelde mij ook dat er nog een boete voor bumperkleven bij zou komen, maar deze staat niet op het gele briefje vermeld. Kan deze er dan ook nog bij komen..?

Bedankt voor je reactie in ieder geval :)
ja die komt er dan nog bij.. en schrik niet, dat kunnen ook een paar honder euries gaan worden.
ik weet echter niet of dat vergrijp mee zal tellen in het wel/niet teruggeven van het rijbewijs.

ik hoop voor je dat het meevalt, en dat je net als ik volgende keer wel 2 keer nadenkt voordat je zoiets doet. ik haalde alleen maar even snel een aantal auto's in zodat ik vooraan reed toen het van 2 naar 1 baan ging.
volgende keer blijf ik wel lekker tussen de auto's rijden.

succes
 
De overtredingen stonden los van elkaar. Die kerel zat al een tijdje achter me. Ik kan er verder vast weinig aan doen om jouw gedachten te veranderen hierover, maar binnen de bebouwde kom ben ik écht geen kamikazepiloot die niet vooruit kijkt. Ik hou me daar redelijk aan de snelheid, en als ik kinderen langs de weg zie rem ik bij voorbaat al af. Je weet tenslotte nooit wat zij gaan doen.


mijn enige gedachte is, goed in de spiegels kijken en af en toe omdraaien om in een auto te kijken, je weet nooit wie er achter je rijdt.

maar ik begrijp dat je die 170 niet scoorde voor de plaatselijke basis school? jeetje, waar moet ik nu dan over zeuren?
 
maar ik begrijp dat je die 170 niet scoorde voor de plaatselijke basis school? jeetje, waar moet ik nu dan over zeuren?
Over het bumperkleven dan maar? :P


Sterkte komende week TS. Hopen dat ze het bumperkleven niet meetellen in de beoordeling..
 
Neehoor, gewoon 'netjes' op een rustige snelweg :P
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!
Je weet toch dat je (in de ogen van de overheid) een misdaad tegen de menselijkheid gepleegd hebt?

(als snelheid de echte oorzaak van ongevallen is, waarom gebeuren er dan niet minstens 4x zoveel ongevallen op de autosnelweg als in de bbk (30km/u) en véél méér kilometers autosnelweg als bbkwegen?)

Hoe dan ook: Ik hoop dat je vlug je rijbewijs terugkrijgt. Gebruik alle middelen die je ter beschikking staan om er zo goedkoop mogelijk vanaf te geraken.
 
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!
Je weet toch dat je (in de ogen van de overheid) een misdaad tegen de menselijkheid gepleegd hebt?

(als snelheid de echte oorzaak van ongevallen is, waarom gebeuren er dan niet minstens 4x zoveel ongevallen op de autosnelweg als in de bbk (30km/u) en véél méér kilometers autosnelweg als bbkwegen?)

Hoe dan ook: Ik hoop dat je vlug je rijbewijs terugkrijgt. Gebruik alle middelen die je ter beschikking staan om er zo goedkoop mogelijk vanaf te geraken.
Ja hoor, nog effe en je gaat ons wijsmaken dat niet snelheid maar manoeuvres de oorzaak zijn van ongevallen |(
 
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!
Je weet toch dat je (in de ogen van de overheid) een misdaad tegen de menselijkheid gepleegd hebt?

(als snelheid de echte oorzaak van ongevallen is, waarom gebeuren er dan niet minstens 4x zoveel ongevallen op de autosnelweg als in de bbk (30km/u) en véél méér kilometers autosnelweg als bbkwegen?)

Omdat daar wat minder kinderen oversteken? , bijvoorbeeld...

Kun jij nou eens kappen met je constante gezeik tegen alles wat een beetje authoriteit heeft? :r

@ TS: sterkte, binnen een dag of 7 moet je em wel terughebben
 
Laatst bewerkt:
500 euro is zonde inderdaad... Maar goed, ik ken de snelheidsregels en ik weet ook wat er gebeurt als je die overschrijdt. Dat verzoek kan ik aankomende vrijdag indienen bij de officier van justitie.
De agent in kwestie vertelde mij ook dat er nog een boete voor bumperkleven bij zou komen, maar deze staat niet op het gele briefje vermeld. Kan deze er dan ook nog bij komen..?

Bedankt voor je reactie in ieder geval :)
graag gedaan ;)

gratis tip: bel dinsdag even naar de rechtbank, vraag of jouw geval al een dossiernummer heeft, zoja, dan kan je direct de brief brengen of sturen.
dan kunnen ze die samenvoegen en wordt deze sneller behandeld als ze de brief zien :Y
dat is in ieder geval wat mij verteld werd, en had hem na 5 dagen al weer terug *O*
 
rotagent........ :r
ik mag ze echt niet.
volgens de regels zal het allemaal wel kloppen , maar het lijkt mij een klerebaan.
als iedereen 170km/h reed op die stomme rechte snelwegen zouden er de helft minder files staan.
 
Man dat is balen....tja dat gele papiertje krijg je ook wel eens niet |( Maar je kan er gewoon vanuitgaan dat alles geldig is...helaas. Weet niet of het voor het eerst is? dan heb je heb misschien weer snel terug!
 
Kan er niet een centraal topic gemaakt worden voor dit soort vervuiling van het motor-forum?
ik vind het geen vervuiling, en ja er zijn een hoop mensen die hun rbw verliezen. maar zolang het niet van die aanstellers zijn en weten wat ze gedaan hebben mogen ze van mij doorgaan met posten...ik bedoel ze moeten wat als ze niet motor mogen rijden :]
 
Dat gele briefje is alleen een herinnering voor jou dat je binnenkort post kan ontvangen en heeft verder geen (juridische) waarde. De verbalisant zal pas op het bureau een proces-verbaal maken en dat opsturen naar de OvJ en ook pas op bureau de definitieve beslissing maken welke overtredingen hij meeneemt (maar ga er maar van uit dat dat die snelheidsovertreding is en het bumperkleven.)

tsja, en verder stom en balen voor je. Hopelijk heb je je rbw weer snel terug (en denk eraan dat je straks ook met een proeftijd zit!)
 
Terug
Bovenaan Onderaan