Rijbewijs ingevorderd

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!
Je weet toch dat je (in de ogen van de overheid) een misdaad tegen de menselijkheid gepleegd hebt?

(als snelheid de echte oorzaak van ongevallen is, waarom gebeuren er dan niet minstens 4x zoveel ongevallen op de autosnelweg als in de bbk (30km/u) en véél méér kilometers autosnelweg als bbkwegen?)

Hoe dan ook: Ik hoop dat je vlug je rijbewijs terugkrijgt. Gebruik alle middelen die je ter beschikking staan om er zo goedkoop mogelijk vanaf te geraken.

Bumperkleven: dat is die kl##tzak die er hem vlug even voorgooit?

Je hebt het voor elkaar *O*

Toen ik net voorbij jouw post scrolde en zag dattie van jou was ging ik verder zonder hem te lezen *D
 
en ja hoor.. weer een heel topic verneukt met het gezeik onderling. daar heeft de TS echt wat aan :N
 
Goedemorgen allemaal!

Vanmorgen ben ik wat te laat m'n bed uitgekomen, waardoor ik dus ook later op z'n werk zou verschijnen. Omdat ik niet echt hou van te laat komen heb ik nogal te hard gereden op m'n GSX750F. Al snel kwam er een motoragent tevoorschijn die mij naar de vluchtstrook begeleidde. Eenmaal daar aangekomen werd mij verteld dat ik op 170km/h geklokt was waar 100km/h was toegestaan. Ook zou ik wat te dicht op mijn voorganger gereden hebben waardoor er ook nog een bekeuring voor bumperkleven bij zou komen.

De agent in kwestie doet ook gewoon z'n werk, en ik weet zelf dat dergelijke acties niet zijn toegestaan. Ik begrijp daarom dat hier consequenties aanzitten... Het gevolg is dat mijn rijbewijs is ingenomen. Volgende week vrijdag kan ik contact opnemen met de officier van justitie om mijn rijbewijs weer terug te vragen.

Nu viel mij het volgende op; Ik kreeg het bekende gele papiertje mee, en een "kennisgeving van ontvangst van het ingevorderd rijbewijs". Dat ik de komende week geen rijbewijs heb is duidelijk, daar valt nu niets aan te doen. Echter, op het gele papiertje kan ik enkel de tekst "Op autosnelweg overschrijding van de vastgestelde snelheid (bord A1)" vinden, met daarbij 100km/h als toegestane snelheid.

Verder staat er dus niet bij hoe hard ik heb gereden, en over bumperkleven staat ook niets vermeld. Mijn vraag is nu, moet dit ook niet ingevuld zijn? Zonder duidelijke omschrijving van de gemaakte overtredingen lijkt het mij namelijk dat het hele proces-verbaal niet echt geldig is... ?


PV zal best rechtsgeldig zijn, daar heb je nl nog niet zoveel van gezien.
De gegevens die op het gele briefje staan moeten natuurlijk kloppen met wat er uiteindelijk op het papier staat dat ingeleverd word bij de officier van justitie, maar niet alles zal al op de kleine gele briefje staan, daar komt nog een heleboel bij.

Overigens.... kleven kan afhankelijk van de snelheid waarmee het gebeurd als heel erg snel op zich al een reden van invordering van je rijbewijs zijn, ik denk dat iedereen zich hier wel focust op die snelheid, maar ( afhankelijk van bij welke snelheid het gebeurde en hoe dicht je erop zat ) dat het kleven je waarschijnlijk nog wel eens zwaarder zal kunnen worden aangerekend dan de snelheid op zich......
 
rotagent........ :r
ik mag ze echt niet.
volgens de regels zal het allemaal wel kloppen , maar het lijkt mij een klerebaan.
als iedereen 170km/h reed op die stomme rechte snelwegen zouden er de helft minder files staan.

Nee, is juist geweldig werk, het is maar net welke invulling je eraan geeft, en daar heb je ook tegenwoordig nog voor een heeeel erg groot deel zelf wat over te zeggen *D
 
Ik hoop alleen dat je in het verkeer niet net zo blind bent, dat zou nogal eens pijnlijk kunnen uitvallen. (let op: dit is geen verwensing, integendeel...)

Hij, en anderen, geven aan dat je niet bepaald serieus meer genomen word door iedere keer op een te voorspelbare manier een soort kortzichtige Don Quichot/achtige manier te reageren, met iedere keer dezelfde boodschap: de handhaving zoals hij nu is, is zwaar klote en snelheid maakt geen ruk uit voor het ontstaan van ongevallen.

De overtreffende trap van saai is irritant.

helaas lukt het je voor de zoveelste keer om mensen zo te irriteren dat ze op jouw gaan reageren ipv het eigenlijke onderwerp.
Zo langzamerhand kom ik nu dus echt op het punt om in het belang van de onderwerpen en M-F te vragen of je eens serieus kunt gaan nadenken over je manier van replyen, zoek aub een manier waarop je minder de aandacht trekt en meer van het eigenlijke onderwerp overlaat. Reageer inhoudelijk ipv met stokpaardjes die iedereen nu wel kent bv.
 
Hij, en anderen, geven aan dat je niet bepaald serieus meer genomen word door iedere keer op een te voorspelbare manier een soort kortzichtige Don Quichot/achtige manier te reageren, met iedere keer dezelfde boodschap: de handhaving zoals hij nu is, is zwaar klote en snelheid maakt geen ruk uit voor het ontstaan van ongevallen.

De overtreffende trap van saai is irritant.

helaas lukt het je voor de zoveelste keer om mensen zo te irriteren dat ze op jouw gaan reageren ipv het eigenlijke onderwerp.
Zo langzamerhand kom ik nu dus echt op het punt om in het belang van de onderwerpen en M-F te vragen of je eens serieus kunt gaan nadenken over je manier van replyen, zoek aub een manier waarop je minder de aandacht trekt en meer van het eigenlijke onderwerp overlaat. Reageer inhoudelijk ipv met stokpaardjes die iedereen nu wel kent bv.
:^
Mooi verwoord (werd eens tijd) voor iemand met zo'n rotbaan :)
Maar jij kan natuurlijk de hele tijd als je anderen achtervolgt met 170 nadenken over je replies.
 
Hij, en anderen, geven aan dat je niet bepaald serieus meer genomen word door iedere keer op een te voorspelbare manier een soort kortzichtige Don Quichot/achtige manier te reageren, met iedere keer dezelfde boodschap: de handhaving zoals hij nu is, is zwaar klote en snelheid maakt geen ruk uit voor het ontstaan van ongevallen.

De overtreffende trap van saai is irritant.

helaas lukt het je voor de zoveelste keer om mensen zo te irriteren dat ze op jouw gaan reageren ipv het eigenlijke onderwerp.
Zo langzamerhand kom ik nu dus echt op het punt om in het belang van de onderwerpen en M-F te vragen of je eens serieus kunt gaan nadenken over je manier van replyen, zoek aub een manier waarop je minder de aandacht trekt en meer van het eigenlijke onderwerp overlaat. Reageer inhoudelijk ipv met stokpaardjes die iedereen nu wel kent bv.
Iedere keer als er iemand een draadje start over een zelf meegemaakt ongeval waarbij de tegenpartij door een verkeerd uitgevoerd manoeuvre het ongeval veroorzaakt heeft, krijg ik 1 punt.
Hoeveel punten wil je hebben dat ik verzamel vooraleer ik nog eens over manoeuvres mag posten?
 
rotagent........ :r
ik mag ze echt niet.
volgens de regels zal het allemaal wel kloppen , maar het lijkt mij een klerebaan.
als iedereen 170km/h reed op die stomme rechte snelwegen zouden er de helft minder files staan.

Denk je dat nou echt? Als er mensen zijn die al moeite hebben met inzicht of ze nu wel of niet optijd invoegen op de linker baan (en er dus als een idioot voorknallen) als ze 120 rijden... hoe gaan ze dat dan doen met 170 kmh? 170 is geen geschikte snelheid op nederlandse snelwegen... Daarbij zal het nou niet echt de filevorming ten goede komen aangezien er veel meer ongevallen zullen gebeuren.
Je weet zelf ook wel dat je poep praat :r En je kan de agent wel haten, ik weet zeker dat hij heeft besloten dat je op de nederlandse snelwegen maximaal 120 mag... Ga lekker de politiek in en verander de max. snelheid naar 170 km/h zou ik zeggen... veel succes :W
 
om even ontopic te blijven: ;)

@ TS: zoals gezegd had ik ook zo'n probleem ruim een week terug. ik heb net de boete binnen gehad.
60km te hard op de snelweg, wat echt alleen maar een piek was en verder geen verleden of bijkomende zaken of gevaarlijke situaties (zoals bumperkleven bij jou)

ze hebben hem mooi afgerond voor me:

€ 500,- :o

bereid je dus maar voor.... -O-

gr. supeR6
 
Laatst bewerkt:
Iedere keer als er iemand een draadje start over een zelf meegemaakt ongeval waarbij de tegenpartij door een verkeerd uitgevoerd manoeuvre het ongeval veroorzaakt heeft, krijg ik 1 punt.
Hoeveel punten wil je hebben dat ik verzamel vooraleer ik nog eens over manoeuvres mag posten?

Je mist het punt.
Je merkt zelf toch ook hoe er tegenwoordig op je gereageerd word neem ik aan.


Laten we snel ON-topic verdergaan. :)
 
@TS: Hou er rekening mee dat je een flinke boete krijgt...punt. Het is natuurlijk zuur, maar je bent zelf aan het gas gaan hangen. Je hebt gewoon pech gehad.
In de meeste gevallen heeft het zoeken naar uitvluchten weinig zin.
Ik heb zowieso nooit haast om naar werk te gaan :P Bumperkleven is gewoon erg gevaarlijk, vooral op de motor.
Als de agent schappelijk is en jij dat ook tegen hem bent geweest, willen ze je nog weleens matsen bij 2 overtredingen, door er maar 1 aan te slaan.
Bij een grote bek is het gewoon alles afrekenen en lopen ze nog een rondje om je motor om te kijken of ze nog een 3e bekeuring kunnen fabriceren...tja, zou ik ook doen.

Ik rij net als zoveel motorrijders vaak te hard, wanneer ik vind dat dat kan. Helaas is wat ik vind niet rechtsgeldig. Maar na een paar boetes sta ik toch meer stil bij het risico wat ik neem als ik in de ketting ga. Met die boetes van tegenwoordig is het voor jan-modaal finacieel niet te dragen toch? voor 500 euro heb je een mooie set banden of een vette sportdemper.

Trek je voor de rest niets aan van die hallucinanten die voortdurend kleine kinderen en bejaarden zien oversteken op de A1 :? 8 uur slaap per dag en wat minder blowen zou ik zeggen.
 
Grappig dat mensen bij een bekeuring en het ontvangen van een proces verbaal altijd hopen dat schrijffouten of andere fouten helpt om onder de bekeuring uit te komen :')

Daar komt bij dat je net zo goed rustig naar je werk hard kunnen rijden, snelheid op kortere stukken heeft relatief weinig zin :) Leermoment! Had je beter wat langer door kunnen werken als dat kan. Pech voor je, even wachten totdat je rijbewijs terug is.
 
Voor motorrijden is geen plaats in NL, stop zelf daarom ook met mn hobby en verplaats mezelf naar het circuit. Heb sinds vorige week nml 4 maanden ontzegging en moet straks nog een hoop tijd gaan steken in het eerder terug krijgen van mn papiertje....

Zucht, niks waard :N
 
Voor motorrijden is geen plaats in NL, stop zelf daarom ook met mn hobby en verplaats mezelf naar het circuit. Heb sinds vorige week nml 4 maanden ontzegging en moet straks nog een hoop tijd gaan steken in het eerder terug krijgen van mn papiertje....

Zucht, niks waard :N
klote zeg... ik ga zelf ook het circuit op en ga alleen de openbare weg maar op om een mooie rit lekker relaxt te rijden of als het nodig is voor het werk, maar geen stukken lekker sjeezen met vrienden.

sterkte met het terugkrijgen en het gezeik er omheen.
 
Laatst bewerkt:
@TS: Hou er rekening mee dat je een flinke boete krijgt...punt. Het is natuurlijk zuur, maar je bent zelf aan het gas gaan hangen. Je hebt gewoon pech gehad.
In de meeste gevallen heeft het zoeken naar uitvluchten weinig zin.
Ik heb zowieso nooit haast om naar werk te gaan :P Bumperkleven is gewoon erg gevaarlijk, vooral op de motor.
Als de agent schappelijk is en jij dat ook tegen hem bent geweest, willen ze je nog weleens matsen bij 2 overtredingen, door er maar 1 aan te slaan.
Bij een grote bek is het gewoon alles afrekenen en lopen ze nog een rondje om je motor om te kijken of ze nog een 3e bekeuring kunnen fabriceren...tja, zou ik ook doen.

Ik rij net als zoveel motorrijders vaak te hard, wanneer ik vind dat dat kan. Helaas is wat ik vind niet rechtsgeldig. Maar na een paar boetes sta ik toch meer stil bij het risico wat ik neem als ik in de ketting ga. Met die boetes van tegenwoordig is het voor jan-modaal finacieel niet te dragen toch? voor 500 euro heb je een mooie set banden of een vette sportdemper.

Trek je voor de rest niets aan van die hallucinanten die voortdurend kleine kinderen en bejaarden zien oversteken op de A1 :? 8 uur slaap per dag en wat minder blowen zou ik zeggen.

_O- _O- Da's iig een vernieuwende insteek :} :}

Voor het deel daar direct boven... ik las laatst:

Werkingsmechanisme van verkeershandhaving

Verkeershandhaving kan gezien worden als een keten, beginnend met
wetgeving en uitvoering van handhavingsactiviteiten, en eindigend met een
aanpassing van verkeersgedrag bij een deel van de weggebruikers.
Politiecontroles langs de weg vormen de handhavingsdruk, ofwel 'objectieve
pakkans'. Op grond van deze handhavingsdruk en datgene wat ze hierover
meekrijgen via de media of vrienden en kennissen, schatten weggebruikers
de kans in dat ze betrapt zullen worden op een overtreding: de 'subjectieve
pakkans'. Wanneer weggebruikers deze pakkans voldoende groot achten,
zullen ze vermijden de verkeersregels te overtreden en is er sprake van
preventie. Voor de verkeersveiligheid is het beter dat verkeersovertredingen
voorkomen worden (generale preventie) dan dat overtreders feitelijk gepakt
en bestraft worden (specifieke preventie). Verkeershandhaving moet er dus
vooral in slagen om door dreiging met straf een disciplinerende en
normerende invloed uit te oefenen op het gedrag van enkele miljoenen
automobilisten.
De generaal-preventieve effecten van politietoezicht zijn in het algemeen
groter naarmate de subjectieve pakkans groter is, de zekerheid van
bestraffing groter is en de straf sneller volgt op de overtreding. Elk van deze
elementen vormt een schakel in de keten van handhaving en – om deze
metafoor door te trekken – de totale keten is net zo sterk als de zwakste
schakel. Indien bijvoorbeeld de subjectieve pakkans klein is, zullen de
strafmaat, de zekerheid van bestraffing en de snelheid van bestraffing
weinig verschil uitmaken voor het voorkómen van overtredingen. De
subjectieve pakkans kan verhoogd worden met de nodige publiciteit rond
toezichtactiviteiten, een grote zichtbaarheid van controles, een onvoorspel-
bare reeks van aselecte controles, selecte controles op tijden en plaatsen
waarop de kans groot is om overtreders daadwerkelijk te betrappen, en
controles die moeilijk zijn te omzeilen.
Hoewel de angst om betrapt te worden het centrale mechanisme is bij de
werking van verkeerstoezicht, is ook het publieke draagvlak voor de naleving
van verkeersregels een wezenlijke succesfactor voor verkeershandhaving.

gewoon veel ophef maken over de hoge pakkans is dus belangrijk... :? O-) en dus zijn dit soort topic's erg belangrijk... :? :X :?
 
Grappig dat mensen bij een bekeuring en het ontvangen van een proces verbaal altijd hopen dat schrijffouten of andere fouten helpt om onder de bekeuring uit te komen :')

Daar komt bij dat je net zo goed rustig naar je werk hard kunnen rijden, snelheid op kortere stukken heeft relatief weinig zin :) Leermoment! Had je beter wat langer door kunnen werken als dat kan. Pech voor je, even wachten totdat je rijbewijs terug is.

Nee wacht ff
Dus als ik jouw goed begrijp, moeten we allemaal maar onze bekeuringen slikken zonder daar ook maar iets tegen te ondernemen, want het is democratisch tot stand gekomen.
((((nou tijdens de verkiezingen moet je eens de moeite nemen en vragen wat het
standpunt van de politieke partijen is betreffende het geflits....
Kan je nu al verklappen dat je bij de meeste als antwoord krijgt, is geen prioriteit, dus staat niet in het programma, dus ik moet maar gokken wie er voor mij het beste uitkomt, en dan uiteindelijk wordt dit beleid bepaald door geitewollensokken studiegroepen, ( zij hebben er immers voor geleerd) die allemaal verklaren dat eigenlijk 90 nog te snel is, dus zij hebben de wetenschap en de kenners achter zich....
En dan de onzin dat de nederlandse wegen niet gemaakt zijn voor hoge(re) snelheden..... HALLO de wegen waren er eerder dan de max snelheid hoor....)))))

Maar criminelen die dus OOK bewust willens en wetens met veel ergere overteding en misdrijven bezig zijn, mogen dus WEL alle mogelijkheden via advocaten gebruiken om onder hun straf uit te komen......

Misschien kun je me het verschil uitleggen........
 
Been there done that: En bumperkleven en te snel (190 jaja waar 120 mocht. Is al weer even terug en toen mocht er meer. Situatie: Moeders in ziekenhuis in Belgie terecht gekomen en ik dus ff op bezoek op mijn nieuwe fietske (1900 km oud) en vrijwel lege snelweg Tilburg/Eindhoven, zomeravond 9 uur. Rij ik dus ff flink door en komt er een Lada met hoed en sigaar in beeld die achter de enige andere auto hangt, zolang ik hem zag. Tot ik er vlak bij was, toen gooide hij hem ervoor en zat ik er te dicht op (inmiddels gezakt naar 130 km/u) Goed L weer naar rechts en vlam weer door. Even later in de spiegel zo'n zwarte Vectra, goh die rijdt ook lekker door, tot het bordje aanging dus. Ik kreeg twee prenten, 1 voor de snelheid en 1 omdat ik tedicht op mijn voorganger had gereden, toen nog niet die 50 km invorderings grens in 1995. Vier maanden later kreeg ik een brief van hare majesteit dat ik moest voorkomen in Tilburg. Omdat ik een 1 mans bedrijf had, vond ik een dag omzet missen ook niet zo leuk. Dus bellen en tot mijn verbijstering kreeg ik te horen dat ik voor het bumperkleven een ontzegging van de rijbevoegdheid kon verwachten en dus geen transactie voorstel kreeg.
Dus afijn op de betreffende dag naar T en staat daar zo'n bejaarde moeke die 's morgens op haar opoefiets naar het kantongerecht pedaleert en niets met motoren heeft.
Ik eis onvoorwaardelijke ontzegging van de rijbevoegdheid voor een periode van vier maanden waarvan twee voorwaardelijk en proeftijd. Heeft meneer S nog iets ter verdediging? S: Jawel, ik bestrijd dat er sprake was van kleven. Ik heb alleen tijdens de kortdurende inhaalmanouvre te dicht achter de voorganger gezeten en dat was niet slim, maart het was maar een paar seconden. Staat ook zo in PV. Rechter: heeft u rijbewijs nodig voor uw werk? Uh ja, ik kan niet werken zonder. OvJ: Voorbeeld stellen, eerder realiseren, bla. Rechter: Meneer S? Ik blijf erbij dat het geen kleven was... Rechter: Ik ga het uitrekenen en schors de zitting. Tien minuten later en met zakjappener in de hand: Meneer S heeft gelijk, in het PV staat 130 km/u over 500 m: 9.7 seconden dus geen kleven: Vrijspraak. Tegen de snelheidsboete heeft u geen bezwaar naar ik aanneem? Ik: Nee die betaal ik graag (f465) pff. OvJ af door de zijdeur.
Echtgenote: Allemachtig zelfs hier lult ie zich nog uit :)
Maar goed the times are changing zong Dylan al in de jaren 60. Nu loop je veel meer risiko het papiertje in te leveren. Overigens rij ik al jaren niet meer zo hard en fel.
Off topic: tegen degenen die hier zo vinden dat het allemaal sneller moet kunnen, er is wel degelijk een verband tussen de snelheid en de kans op een ongeval. Vrijwel iedereen wil het aantal doden en gewonden omlaag hebben, dan kan het niet anders dan dat we de snelheid beperken. En wie heel hard wil rijden moet naar het cirquit. Ik ben geen moraalridder en mag ook best wel eens doorjakkeren hoor, maar weet dat als we vinden dat 8-900 doden nog teveel is op jaarbasis we daar wel wat voor moeten doen. Irritanter vind ik al die drempels, die vergallen mijn rijplezier haast nog meer, maar dan denk ik ook maar hier aan (af en toe)
 
Je mist het punt.
Je merkt zelf toch ook hoe er tegenwoordig op je gereageerd word neem ik aan.


Laten we snel ON-topic verdergaan. :)
“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”
(om het met de beroemde woorden van Ghandi te zeggen)
(hij keert zich wel om in zijn graf? omdat ik zijn uitspraak gebruik)

Maar goed, versnelling omhoog dan maar, en rustig verder cruisen door de topics en niet teveel stof doen opwaaien is de boodschap heb ik begrepen. Ik zal mij een paar maand koest houden.
 
Laatst bewerkt:
@K@W@ Je redenering gaat niet op. In 1971 vielen er 3200 doden in het verkeer en nu met veel meer verkeersdruk minder dan een derde daarvan. Wat denk je dat het verschil veroorzaakt?
 
ABS, gordeldracht, airbag, ESP TS, betere remmen, betere kreukelzones, betere autokeuring...

edit: typo

en vooral ook een voorspelbaarder verkeersbeeld en gelijkmatiger rijsnelheden onderling.
Saaier, maar veiliger, te danken aan de suffigheid van de gemiddelde nederlandse (belgse) weggebruiker.


Je hoeft je postgedrag niet te matigen, absoluut niet maar iets gevarieerder zal het wellicht wat levendiger maken ipv de "heb je hem weer" reactie op te roepen.


Waar is mijn popcorn!? :+

hoe moeten wij dat nou weten ??
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan