Rijbewijs ingevorderd

@K@W@ Je redenering gaat niet op. In 1971 vielen er 3200 doden in het verkeer en nu met veel meer verkeersdruk minder dan een derde daarvan. Wat denk je dat het verschil veroorzaakt?

houten wielen, rijbewijs bij een zak chips, vrouwen die ook gingen rijden, .....
maar even zonder gein, daar kun je zelf ook wel een antwoord op geven he.....
de snelwegen zijn nog steeds hetzelfde, gaan zonder extra voorzieningen over in duitse, (tenminste waar ik de grens over ga) daar kan het wel, en daar wordt ook sneller gereden. Dus het argument van ze zijn er niet voor gemaakt is BS
 
Nee, is juist geweldig werk, het is maar net welke invulling je eraan geeft, en daar heb je ook tegenwoordig nog voor een heeeel erg groot deel zelf wat over te zeggen *D


jij wel zegt ie........
ik ken een motoragent en die is altijd doodsbang tijdens toerritjes om ook maar iets boven de max-snelheid te komen omdat ie bang is voor z,n collega,s.
leuke baan heb je dan .
ben je vrij , durf je nog niet je motor open te trekken .
altijd 80 of 60........ :N
 
en vooral ook een voorspelbaarder verkeersbeeld en gelijkmatiger rijsnelheden onderling.
Saaier, maar veiliger, te danken aan de suffigheid van de gemiddelde nederlandse (belgse) weggebruiker.


Je hoeft je postgedrag niet te matigen, absoluut niet maar iets gevarieerder zal het wellicht wat levendiger maken ipv de "heb je hem weer" reactie op te roepen.hoe moeten wij dat nou weten ??

Goeie vraag, zelf reflectie :j .
Maargoed.. nog 2 uurtjes! *O*
 
jij wel zegt ie........
ik ken een motoragent en die is altijd doodsbang tijdens toerritjes om ook maar iets boven de max-snelheid te komen omdat ie bang is voor z,n collega,s.
leuke baan heb je dan .
ben je vrij , durf je nog niet je motor open te trekken .
altijd 80 of 60........ :N

Ik ken heel andere collega's ook.
Ik ken collega's die rijden alsof Rossi een peuter op een 3wieler is.....
Ik ken ook collega's die rijden alsof ze nooit meer rijbewijzen hadden mogen krijgen dan voor hun eigen 3wieler vroeger.

dat zeg ik dus... t is net wat voor invulling je er zelf aan geeft... :P
 
Data for figure 12.24
Road deaths: EU comparison, 20011
Rate per 100,000 population
United Kingdom 6,1
Netherlands 6,2
Sweden 6,2
Denmark 8,1
Finland 8,4
Germany 8,5
Ireland 10,7
Italy 11,1
Austria 11,9
France 13,8
Spain 13,8
Belgium 14,5
Luxembourg 15,9
Greece 19,3
Portugal 21,0
1 Data for Portugal, Greece and Italy are for 2000.
Source: Department for Transport

In Duitsland vallen dan ook 8.5 doden per 100.000 t.ov. 6.2 hier. En ze rijden daar gemiddeld in grotere dus veiligere auto's.
 
Data for figure 12.24
Road deaths: EU comparison, 20011
Rate per 100,000 population
United Kingdom 6,1
Netherlands 6,2
Sweden 6,2
Denmark 8,1
Finland 8,4
Germany 8,5
Ireland 10,7
Italy 11,1
Austria 11,9
France 13,8
Spain 13,8
Belgium 14,5
Luxembourg 15,9
Greece 19,3
Portugal 21,0
1 Data for Portugal, Greece and Italy are for 2000.
Source: Department for Transport

In Duitsland vallen dan ook 8.5 doden per 100.000 t.ov. 6.2 hier. En ze rijden daar gemiddeld in grotere dus veiligere auto's.
en in de UK kondigen ze flitspalen aan zodat je op het verkeer kan letten ipv je snelheidsmeter.. dat schijnt dus veiliger te zijn dan de NL guerilla flits methode, dus ik zou zeggen schrijf een email naar de persoon waar je op gestemd heb en zegt het voort!
 
Data for figure 12.24
Road deaths: EU comparison, 20011
Rate per 100,000 population
United Kingdom 6,1
Netherlands 6,2
Sweden 6,2
Denmark 8,1
Finland 8,4
Germany 8,5
Ireland 10,7
Italy 11,1
Austria 11,9
France 13,8
Spain 13,8
Belgium 14,5
Luxembourg 15,9
Greece 19,3
Portugal 21,0
1 Data for Portugal, Greece and Italy are for 2000.
Source: Department for Transport

In Duitsland vallen dan ook 8.5 doden per 100.000 t.ov. 6.2 hier. En ze rijden daar gemiddeld in grotere dus veiligere auto's.

Ik denk dat bevolkings- en woondichtheid er ook wel een deel mee te maken zal hebben.
België is een aaneenschakeling van lintbebouwing (zeker in Vlaanderen), waardoor de kans dat er een grote weg langs je woning loopt hoger is. In NL heb je (dacht ik) meer woonkernen, waar het doorgaand verkeer langs rijdt en niet DOOR rijdt.
 
Ik denk dat bevolkings- en woondichtheid er ook wel een deel mee te maken zal hebben.
België is een aaneenschakeling van lintbebouwing (zeker in Vlaanderen), waardoor de kans dat er een grote weg langs je woning loopt hoger is. In NL heb je (dacht ik) meer woonkernen, waar het doorgaand verkeer langs rijdt en niet DOOR rijdt.

Jawel maar een van de dingen die hier gebeurt is, is dat juist veel van die doorgaande wegen om dorpen heen zijn gelegd, ook in het kader van de verkeersveiligheid.
Het gaat natuurlijk niet alleen om snelheid maar ook om andere factoren. Overigens is het aantal verkeersdoden in de VS 14/100.000 en voor zo een groot leeg land opmerkelijk hoog en dat terwijl daar minder hard gereden wordt dan hier. Daar wordt je rijbewijs niet ingenomen bij te hard rijden maar gaat de toch al niet malse verzekeringspremie dramatisch omhoog na de tweede speeding ticket binnen een jaar. Mijn Amerikaanse motorvriendjes rijden echt nooit meer dan 10-15 mijl per uur te hard (dat is de grens waarboven ze je daar bekeuren) want als de dood daarvoor. Als buitenlander loop je zelfs het risiko de nacht in de cel door te brengen als jemet meer dan 30 mijl/uur te hard gepakt wordt.
 
Jawel maar een van de dingen die hier gebeurt is, is dat juist veel van die doorgaande wegen om dorpen heen zijn gelegd, ook in het kader van de verkeersveiligheid.
Wat ik schrijf.. ;)
Het gaat natuurlijk niet alleen om snelheid maar ook om andere factoren. Overigens is het aantal verkeersdoden in de VS 14/100.000 en voor zo een groot leeg land opmerkelijk hoog en dat terwijl daar minder hard gereden wordt dan hier.
Daar gebruiken ze de veiligheidsgordel niet zo intens als bij ons (als ik me niet vergis wordt dat niet-gebruik "gecompenseerd" door een grotere airbag)
Daar wordt je rijbewijs niet ingenomen bij te hard rijden maar gaat de toch al niet malse verzekeringspremie dramatisch omhoog na de tweede speeding ticket binnen een jaar. Mijn Amerikaanse motorvriendjes rijden echt nooit meer dan 10-15 mijl per uur te hard (dat is de grens waarboven ze je daar bekeuren) want als de dood daarvoor. Als buitenlander loop je zelfs het risiko de nacht in de cel door te brengen als jemet meer dan 30 mijl/uur te hard gepakt wordt.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik schrijf.. ;)Daar gebruiken ze de veiligheidsgordel niet zo intens als bij ons (als ik me niet vergis wordt dat niet-gebruik "gecompenseerd" door een grotere airbag)

Airbag zonder gebruik te maken van de veiligheidsgordel levert juist een veel grotere kans op ernstig letsel op ..... omdat je als een pingpongbal heen en weer gegooid word...
 
Airbag zonder gebruik te maken van de veiligheidsgordel levert juist een veel grotere kans op ernstig letsel op ..... omdat je als een pingpongbal heen en weer gegooid word...
:^
(daarom schreef ik ook -->"<-- gecompenseerd -->"<-- bemerk de quotes :+ )

Er loopt een filmpje op het internet waar je ziet hoe een bestuurder met gordel aan, gedood wordt door een passagier(e?) die géén gordel draagt, idd omdat ze rondbotst in de wagen (daarom ook lading vastzetten en geen "paraplu's op hoedenplank")
 
Laatst bewerkt:
Nee wacht ff
Dus als ik jouw goed begrijp, moeten we allemaal maar onze bekeuringen slikken zonder daar ook maar iets tegen te ondernemen, want het is democratisch tot stand gekomen.
((((nou tijdens de verkiezingen moet je eens de moeite nemen en vragen wat het
standpunt van de politieke partijen is betreffende het geflits....
Kan je nu al verklappen dat je bij de meeste als antwoord krijgt, is geen prioriteit, dus staat niet in het programma, dus ik moet maar gokken wie er voor mij het beste uitkomt, en dan uiteindelijk wordt dit beleid bepaald door geitewollensokken studiegroepen, ( zij hebben er immers voor geleerd) die allemaal verklaren dat eigenlijk 90 nog te snel is, dus zij hebben de wetenschap en de kenners achter zich....
En dan de onzin dat de nederlandse wegen niet gemaakt zijn voor hoge(re) snelheden..... HALLO de wegen waren er eerder dan de max snelheid hoor....)))))

Maar criminelen die dus OOK bewust willens en wetens met veel ergere overteding en misdrijven bezig zijn, mogen dus WEL alle mogelijkheden via advocaten gebruiken om onder hun straf uit te komen......

Misschien kun je me het verschil uitleggen........

Je begrijpt mij verkeerd, ik doel alleen op het proces verbaal. Hoeveel topics er wel niet langskomen met mijn kenteken is verkeerd, mijn naam is verkeerd blablabla en dan vragen of de bekeuring daarom ongeldig is.. Nee tuurlijk niet, google eens eerst.

Ik rij ook wel af en toe te hard, als je eronderuit kan komen mooi. Soms moet je echter ook zo groot zijn om in te zien dat je fout was, alhoewel de situatie anders laat zien. Je hebt dan net pech dat de meneer in het blauw bij je in de buurt is. Betaal dan gewoon. Als er andere grove fouten zijn gemaakt, tuurlijk ga dan in beroep. Maar bij zoiets als dit..
 
Ik ken heel andere collega's ook.
Ik ken collega's die rijden alsof Rossi een peuter op een 3wieler is.....
Ik ken ook collega's die rijden alsof ze nooit meer rijbewijzen hadden mogen krijgen dan voor hun eigen 3wieler vroeger.

dat zeg ik dus... t is net wat voor invulling je er zelf aan geeft... :P


dat zijn dan vaak tijdelijke collega,s in kort dienstverband.........
als 1 van jullie gildebroeders meer als 50km/h te hard wordt geklokt is het gebeurd met de pret.
een uitdagende spannende functie bij de onderhoudsdienst of plantsoenen is dan de enigste optie nog........ :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan