Rijbewijs ingevorderd!

Status
Niet open voor verdere reacties.

R1CV

MF veteraan
21 feb 2009
1.407
0
Arnhem
Ze hebben gister mijn rijbewijs ingevorderd. Ik heb gister wheeliecursus gevolgd! Werkt perfect, je maakt de mooiste wheelies 8-)

Alleen onderweg naar huis deed ik er nog 1 en dat zag meneer de agent...

Hoe lang ben je je rijbewijs kwijt ? ze zeggen 10 dagen als je nooit eerder rare dingen hebt uitgehaald.
 
:Y , bij eerste keer wordt er binnen 10 dagen besloten door de officier wat ie er mee gaat doen. Teruggeven, de bbq mee aansteken, het kachelhout aanmaken :+
Volgens mij moet er sowieso binnen 10 dagen besloten worden wat er mee gaat gebeuren.

Wat heb je aan Herr officier verklaard?
 
Ze hebben gister mijn rijbewijs ingevorderd. Ik heb gister wheeliecursus gevolgd! Werkt perfect, je maakt de mooiste wheelies 8-)

Alleen onderweg naar huis deed ik er nog 1 en dat zag meneer de agent...

Hoe lang ben je je rijbewijs kwijt ? ze zeggen 10 dagen als je nooit eerder rare dingen hebt uitgehaald.
Ik vind trouwens wel, dat je er supersportief mee omgaat!
Ik gun het je dan ook van harte, dat hij snel terug komt!
 
Volgens mij moet er sowieso binnen 10 dagen besloten worden wat er mee gaat gebeuren.

Wat heb je aan Herr officier verklaard?


Ik heb niets verklaard aan officier. Agent vroeg om verklaring. Ik zei die heb ik niet want dat heeft geen nut.
 
@BoosB: :^ tenminste niet 1 die een wheely doet en dan hier gaat klagen dat ie z'n rbw kwijt is :+

off. just. moet volgens mij idd binnen 10 dagen besluiten :Y
Wat wel zeker is, is dat het niet goedkoop wordt :+
 
Vervelend.

Maar helaas de bittere waarheid.
Wheelies zijn art. 5 helaas.
Ik probeer het ook altijd zo min mogelijk te doen.

Maar het is zo leuk *D *D

Succes in ieder geval met de afhandeling hiervan.
 
Laatst bewerkt:
De officier van justitie moet binnen 10 dagen een beslissing nemen of je het rbw terug krijgt of dat hij je rbw houdt tot aan de zitting. Als hij ter zitting een onvoorwaardelijke ontzegging gaat eissen dan houdt hij het rbw, anders krijg je m dus al snel terug.

Een verklaring afleggen kan zeker wel nuttig zijn, als je weet wat je moet zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Binnen 10 dagen moet de officier bepalen of je je rijbewijs terug krijgt. Had die van mij na 6 dagen terug. Maar dat is wel alweer een jaar of 5 geleden :P
 
Ah je bent niet de enige die gepakt is met een wheely! ;) Ik ben vorige week ook gepakt met een wheely op de snelweg, heb art. 5 gekregen maar wel me rijbewijs mogen houden. :}

Nu nog ff afwachten hoe hoog de boete is..

Wel klote dat ze hem bij jou wel hebben ingenomen! hoop dat je hem snel terug hebt.
 
Met art. 5 ben je wel afhankelijk van de agent zeg.
De één neemt je rbw wel in, de ander niet.

Maar wel mooi klote.
 
De officier van justitie moet binnen 10 dagen een beslissing nemen of je het rbw terug krijgt of dat hij je rbw houdt tot aan de zitting. Als hij ter zitting een onvoorwaardelijke ontzegging gaat eissen dan houdt hij het rbw, anders krijg je m dus al snel terug.

Een verklaring afleggen kan zeker wel nuttig zijn, als je weet wat je moet zeggen.


Zou je dat ook kunnen toelichten?
Niet zodat ik mezelf eronderuit kan praten ofzo, maar ik ben wel eens benieuwd naar de kijk van een agent hierop.
Ik kan wel zeggen, ik trok op en liet de koppeling te snel los, daardoor maakte ik een hupje, maar wat zegt dat verder? Misschien was het wel zo, maar dan nog heb ik iets gedaan wat mijn eigen schuld is en daardoor beklink ik alleen maar mijn eigen zaak.

Wat zou dan wel een redelijk antwoord zijn wat niet wordt uitgeplozen om mij alsnog te veroordelen in een dergelijke situatie?
 
Nou ik hoop dat ik hem snel terug heb! Voel me behoorlijk invalide zonder rijbewijs.

Maar hoe hoog is die boete dan ?? ik bedoel op bekeuring staat artikel 5. niets meer en niet minder. Hoe weet die officier dan waar die vanuit moet gaan ??

Tja ik had ook kunnen zeggen, mijn voorband is bijna op, probeer hem een beetje te sparen...
 
Antwoord is gegeven.

Slotje.

ps: succes met de afhandeling!
 
Nou ik hoop dat ik hem snel terug heb! Voel me behoorlijk invalide zonder rijbewijs.

Maar hoe hoog is die boete dan ?? ik bedoel op bekeuring staat artikel 5. niets meer en niet minder. Hoe weet die officier dan waar die vanuit moet gaan ??

Tja ik had ook kunnen zeggen, mijn voorband is bijna op, probeer hem een beetje te sparen...

Zie ook de andere topics en ev flitsservice.
 
Nou ik hoop dat ik hem snel terug heb! Voel me behoorlijk invalide zonder rijbewijs.

Maar hoe hoog is die boete dan ?? ik bedoel op bekeuring staat artikel 5. niets meer en niet minder. Hoe weet die officier dan waar die vanuit moet gaan ??

Tja ik had ook kunnen zeggen, mijn voorband is bijna op, probeer hem een beetje te sparen...

Zie ook de andere topics en ev flitsservice.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan