Rijbewijs ingevorderd

Zo snel mogelijk een klaagschrift lndienen. Had je in feite dezelfde avond moeten maken en de volgende dag aangetekend laten opsturen.Had je nu misschien al je rijbewijs weer terug. Google maar ... ;)

Maar het kan alsnog :Y

Ooo ja en waarschijnlijk krijg je nog een cursus EMG erbij :X

Succes en sterkte :t
En daar zou ik dan weer tegen in beroep gaan.

Dat hele systeem is tien keer K*t.
De instantie die er aan verdient beslist of je hem moet doen of niet.
Als of een bedrijf nee zegt tegen inkomsten :?


Helaas het plegen van een misdrijf ala winkel diefstal is goedkoper in verhouding.(laaste prijs die ik me kan herinneren was iets van 150 euro plus winkel verbod)
 
En dan zal je in elk geval nimmer meer harder rijden dan die net iets te snel dan 50km/h.
Even de kiezen op elkaar dus en jezelf ook niet laten verleiden door af en toe in die komende 2 maanden toch effe een stukkie te gaan motorrijden.
Want als ze je dan pakken dan benne de rapen pas echt gaar.
Vr gr E
Ik heb ook het RBW nodig voor mijn werk.
Meer dan 50 km/h overschrijding probeer ik daarom ook altijd te vermijden.
Soms rijd je mee met een groep, en dan is het wel eens lastig jezelf te beperken.
 
Hier hetzelfde verhaal.
Die 50 te hard overschrijd ik nimmer.
Heb dat rijbewijs gewoon nodig om de schoorsteen te laten branden.
Overigens is de tijdzone waarin ik leef exact hetzelfde als de doorsnee Nederlander, alleen is een maand voor mij voorbij in een vloek en een zucht.
Zal vast niet de enige zijn die ervaart dat een weekend voorbij is voordat je ja en amen kunt zeggen.
Een werkweek geen ene reet voorstelt en je alweer salaris beurt voordat je denkt: is die maand werken nu alweer voorbij!!
Dus JA, die 2 maanden benne zo om, en dan heb je nog de hele zomer voor de boeg om lekker rond te scheuren en hopelijk dan niet meer met een overschrijding van meer dan 50 te hard.
Want als ze je dan weer snappen zullen ze geheid milder zijn.
Maar dat weet jij vast zelf ook wel.
Dat meerijden met een groep kan een lastige zijn, dat weet ik uit ervaring.
Ik rij wel eens met een paar maatjes mee, dus dan met man of 3 maximaal.
Mag je niet echt een groep noemen, maar ook dan is het een uitdaging.
Ik laat me niet meer verleiden of opfokken door te hard te rijden.
Nou is het wellicht wat makkelijker praten voor mij met een veredelde brommer als de Z300, maar zelfs met een dikkere fiets kan ik mijn gas goed controleren en binnen de perken houden.
Dat rijbewijs is me toch echt heilig en dat kwijtraken door eigen schuld heb je zelf in de hand.
Vr gr
 
Laatst bewerkt:
.. hoop alleen dat men de komende twee maanden niet in de buurt van mijn huis komt toeren :+
Dat zal niet, maar je weet zelf ook wel dat je actieradius dan wel steeds groter zal worden, is dat }) op je schouder, totdat je ze zelf weer tegenkomt :P
 
Dag allen,

Ik reed vorige week dinsdag iets te snel langs een scanner en werd vervolgens van de snelweg geplukt. Rijbewijs ingevorderd.

Zaterdag aangetekend een brief gestuurd naar het CVOM met het verzoek om teruggave van mijn rijbewijs. Vandaag ontving ik een brief met als onderwerp 'Kennisgeving beslissing inhouding rijbewijs'.

Vervolgens staat er: 'Hierbij deel ik u mede, dat ik uw door de politie op 28 maart 2017 ingevorderde rijbewijs in afwachting van de terechtzitting niet zal teruggeven.

De inhoudingstermijn is 2 maanden.

... U kunt tegen mijn beslissing een klaagschrift indienen bij de strafgriffie van de rechtbank Midden-Nederland.'


Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb al tijden geen (snelheids)boetes gehad, en ben verder nooit in aanraking gekomen met justitie. Kan het zijn dat deze brief mijn brief gekruist heeft? Wat kan ik nog doen?

Alvast bedankt! En jullie veel rijplezier met dit heerlijke weer! :')
Welkom op MF.
 
Dat er hard word opgetreden in zo'n geval vind ik prima, maar standaard twee maanden rijbewijs invorderen is er zwaar over. Hier in België is de standaard termijn 15 dagen, dat is nog overkomelijk. In zo'n geval kun je, als je je rijbewijs nodig hebt voor je werk, nog iets regelen. Maar twee maanden?
Ik zou in zo'n geval waarschijnlijk schijt hebben aan het systeem en gewoon achter het stuur kruipen omdat je gewoon niet anders kunt. En nee, dit is geen poging om de TS hiertoe aan te zetten, ik zal de eerste zijn om hem dat af te raden. Het is om aan te geven dat het een belachelijke strafmaat is, ongeacht de snelheid, en dat zoiets bij sommige mensen contraproductief kan werken. Het moet namelijk wel nog te bevatten zijn.
Het goede aan deze situatie is wel dat ze de TS direct aan de kant hebben gezet, veel effectiever als weken nadien een acceptgiro in je bus krijgen.
Ik heb de indruk dat ze in Nederland zwaar aan het overdrijven zijn met de straffen in het verkeer tegenwoordig. Zoals hiervoor iemand al zei, je bent beter af als je iemand met een betonschaar op z'n bek slaat.
 
Als je in Nl rijdt terwijl je rbw is ingevorderd, bega je een misdrijf wat kan leiden tot een strafblad. Dat is soms ook niet handig...
 
Scheelt veel waar het is. Is het binnen de bebouwde kom waar je 50 mag, dan ben je het terecht kwijt. Is het op de A6 om half elf in de morgen, dan vind ik het onzin.
Ik vind heel die maximum snelheidslimieten maar onzin maar mijn moeder vind alles boven de 60kmu al te hard, ook op een snelweg van vijf stroken breed. Gelukkig is de regelgeving daaromtrent een poging alles zo rechtlijnig en overzichtelijk mogelijk te houden. Nat vingerwerk is alleen maar leuk als er een snee mee gemoeid is, droog er in rammen bevorderd het samenspel niet echt.
Bij de Gamma verkopen ze sinds kort klaagmuur stenen. Misschien is dat een goedkopere oplossing.
In dit geval net zo effectief.
I know.. krijg al opmerkingen bij het karten en zelfs wanneer ik een winkelwagen pak :')

Maar thanks.. ik zal ze proberen gek te maken met brieven. Zoals hierboven aangegeven; kwijt ben ik hem nu toch.. hoop alleen dat men de komende twee maanden niet in de buurt van mijn huis komt toeren :+

Haha.. en dan mijn eigen ruiten ermee ingooien zeker?!

Volgens mij heb je dat al gedaan met het winkelwagentje....

Ik welke tijdzone leef jij?

Maar inderdaad; in vervolg beter opletten. Eigen schuld, misschien maar aan het idee wennen dat ik de komende maanden dagelijks met het OV moet en alleen mag kijken naar de auto en motor voor de deur (damn, wat word je daar snel afhankelijk van).
Een leermomentje van 60+ dagen. Elke dag even kijken naar wat je moet missen is net als de kracht van reclame, herhalen herhalen herhalen!
En daar zou ik dan weer tegen in beroep gaan.

Dat hele systeem is tien keer K*t.
De instantie die er aan verdient beslist of je hem moet doen of niet.
Als of een bedrijf nee zegt tegen inkomsten :?


Helaas het plegen van een misdrijf ala winkel diefstal is goedkoper in verhouding.(laaste prijs die ik me kan herinneren was iets van 150 euro plus winkel verbod)

Er zal maar een gieter oversteken zeg!!!
Of een kind. :X
Komt bijna niet voor tijdens een winkeldiefstal.
 
Eentje om je een beetje op te beuren dan :P

Thanks! Die gaan we maar even niet realiseren :p


Getverdemme, da's knap klote. Gelukkig geen ervaring mee. Tot nu toe, moet ik erbij zeggen, want om heel eerlijk te zijn kom ik toch wel rijkelijk goed weg met zo gemiddeld één bon per jaar voor tussen de 5 en 10 overschrijding :/

Ja, ik tot nu toe ook.. dus ergens had ik hem eens kunnen verwachten. Had alleen nooit beseft hoe ontzettend afhankelijk ik ben van mijn eigen vervoer :')

Zo snel mogelijk een klaagschrift lndienen. Had je in feite dezelfde avond moeten maken en de volgende dag aangetekend laten opsturen.Had je nu misschien al je rijbewijs weer terug. Google maar ... ;)

Maar het kan alsnog :Y

Ooo ja en waarschijnlijk krijg je nog een cursus EMG erbij :X

Succes en sterkte :t

Dank je! Ik kon op Google alleen informatie vinden over de procedure en niet over hoe snel je je rijbewijs terug kan verwachten. En daarnaast veel advocaten die hun diensten aanbieden.. ik heb meneer de agent niet horen praten over een cursus, dus ik hoop dat ik die niet hoef te volgen. Vind de consequenties een beetje overdreven voor 1x goed te hard rijden op een rustige snelweg.
 
If you can't do the time,
Don't do the crime.

Geef het nog maar een bezwaarschrift en kruis je vingers.
 
Dank je! Ik kon op Google alleen informatie vinden over de procedure en niet over hoe snel je je rijbewijs terug kan verwachten. En daarnaast veel advocaten die hun diensten aanbieden.. ik heb meneer de agent niet horen praten over een cursus, dus ik hoop dat ik die niet hoef te volgen. Vind de consequenties een beetje overdreven voor 1x goed te hard rijden op een rustige snelweg.

Meer dan 70 te hard neem ik aan, dat is standaard 2 maanden rbw kwijt.
Als je dat accepteert krijg je 'm op de zitting terug, als je gaat bezwaren krijg je er nog twee maanden bij....
 
Meer dan 70 te hard neem ik aan, dat is standaard 2 maanden rbw kwijt.
Als je dat accepteert krijg je 'm op de zitting terug, als je gaat bezwaren krijg je er nog twee maanden bij....
Ik was 'm 6mnd kwijt en €700,- mogen doneren. Komt vast door m'n bezwaarschrift en het gemekker op de zitting.

Ik en m'n eeuwige grote mond ook☹️
 
Dit topic is echt waardeloos zonder dat we weten hoe hard er gereden is... :P

Ik denk dat er hier genoeg zijn die wel es 70+ te hard rijden/hebben gereden. Gelukkig ben ik er nooit mee gepakt, maar een topic als dit is dan toch vermakelijk en confronterend tegelijk... ;)
 
Ik ben ooit gepakt met 70 km te hard, binnen 6 dagen rbw terug.
Op de zitting was de eis 6 maanden rijontzegging en een jaar proeftijd en 400 euro boete.

Netjes mijn verhaal gedaan, nodig voor werk blabla straf werd 6 maanden voorwaardelijk en twee jaar proeftijd en 800 euro boete.


En een keer geflitst met 218 km/h in een renaultje 5 gt turbo, dat was een dure :-)
 
Laatst bewerkt:
Ruk voor je, zeker nu net het seizoen weer begint. Ik ken niet veel vrouwen die het gas lekker open durven te draaien, eentje maar. Die komt me met 230 voorbij als ik denk dit zal ze wel hard genoeg vinden. :Y Wat dat betreft :t als je het veilig doet, maar daar heb je nu niets aan.
 
Tsja te hard te hard, alles hangt van de situatie af. Binnen de bebouwde kom heb ik er meer moeite mee dan daarbuiten, in een 30km/h zone te hard mag van mij best permanent kwijt worden bijvoorbeeld.

Maar op een snelweg met niet te veel verkeer tikte ik voorheen met m'n zzr1400 gerust de 300km/h aan. Doe ik niemand kwaad mee. Maar met die snelheid door druk verkeer kan echt niet.

Dus, voor het verhaal wil ik wel graag weten wat de situatie was en hoe hard je dan reed.
 
Ik vind heel die maximum snelheidslimieten maar onzin maar mijn moeder vind alles boven de 60kmu al te hard, ook op een snelweg van vijf stroken breed. Gelukkig is de regelgeving daaromtrent een poging alles zo rechtlijnig en overzichtelijk mogelijk te houden. Nat vingerwerk is alleen maar leuk als er een snee mee gemoeid is, droog er in rammen bevorderd het samenspel niet echt.In dit geval net zo effectief.Volgens mij heb je dat al gedaan met het winkelwagentje....Een leermomentje van 60+ dagen. Elke dag even kijken naar wat je moet missen is net als de kracht van reclame, herhalen herhalen herhalen!Er zal maar een gieter oversteken zeg!!!
Of een kind. :X
Komt bijna niet voor tijdens een winkeldiefstal.
Een kind hoort niet los op en rond de snelweg. O-)
 
Dat er hard word opgetreden in zo'n geval vind ik prima, maar standaard twee maanden rijbewijs invorderen is er zwaar over. Hier in België is de standaard termijn 15 dagen, dat is nog overkomelijk. In zo'n geval kun je, als je je rijbewijs nodig hebt voor je werk, nog iets regelen. Maar twee maanden?
Ik zou in zo'n geval waarschijnlijk schijt hebben aan het systeem en gewoon achter het stuur kruipen omdat je gewoon niet anders kunt. En nee, dit is geen poging om de TS hiertoe aan te zetten, ik zal de eerste zijn om hem dat af te raden. Het is om aan te geven dat het een belachelijke strafmaat is, ongeacht de snelheid, en dat zoiets bij sommige mensen contraproductief kan werken. Het moet namelijk wel nog te bevatten zijn.
Het goede aan deze situatie is wel dat ze de TS direct aan de kant hebben gezet, veel effectiever als weken nadien een acceptgiro in je bus krijgen.
Ik heb de indruk dat ze in Nederland zwaar aan het overdrijven zijn met de straffen in het verkeer tegenwoordig. Zoals hiervoor iemand al zei, je bent beter af als je iemand met een betonschaar op z'n bek slaat.
Hier was het in het verleden ook iets van 10 of 14 dagen.
 
Bezoek www.flitsservice.nl maar eens.. Daar kan je genoeg informatie en antwoorden krijgen op je vragen.

Daar kunnen ze je makkelijk verder helpen met het opstellen van brieven, etc, als je eerst zelf wat inleest. Genoeg topics daar met dezelfde inhoud als deze.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan