Rijbewijs ingevorderd

Sassette

🍍
6 apr 2017
2.247
2.139
Dag allen,

Ik reed vorige week dinsdag iets te snel langs een scanner en werd vervolgens van de snelweg geplukt. Rijbewijs ingevorderd.

Zaterdag aangetekend een brief gestuurd naar het CVOM met het verzoek om teruggave van mijn rijbewijs. Vandaag ontving ik een brief met als onderwerp 'Kennisgeving beslissing inhouding rijbewijs'.

Vervolgens staat er: 'Hierbij deel ik u mede, dat ik uw door de politie op 28 maart 2017 ingevorderde rijbewijs in afwachting van de terechtzitting niet zal teruggeven.

De inhoudingstermijn is 2 maanden.

... U kunt tegen mijn beslissing een klaagschrift indienen bij de strafgriffie van de rechtbank Midden-Nederland.'


Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb al tijden geen (snelheids)boetes gehad, en ben verder nooit in aanraking gekomen met justitie. Kan het zijn dat deze brief mijn brief gekruist heeft? Wat kan ik nog doen?

Alvast bedankt! En jullie veel rijplezier met dit heerlijke weer! :')
 
Hoorde ik pas ook bij blik op de weg. Dat de eerste x het rijbewijs minimaal 2 maanden ingevorderd blijft, knap lullig voor je zeg.

Ik zou gewoon nog een briefje proberen, kwijt ben je hem toch al, je ken er alleen maar beter van worden.....
 
Dag allen,

Ik reed vorige week dinsdag iets te snel langs een scanner en werd vervolgens van de snelweg geplukt. Rijbewijs ingevorderd.

Zaterdag aangetekend een brief gestuurd naar het CVOM met het verzoek om teruggave van mijn rijbewijs. Vandaag ontving ik een brief met als onderwerp 'Kennisgeving beslissing inhouding rijbewijs'.

Vervolgens staat er: 'Hierbij deel ik u mede, dat ik uw door de politie op 28 maart 2017 ingevorderde rijbewijs in afwachting van de terechtzitting niet zal teruggeven.

De inhoudingstermijn is 2 maanden.

... U kunt tegen mijn beslissing een klaagschrift indienen bij de strafgriffie van de rechtbank Midden-Nederland.'


Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb al tijden geen (snelheids)boetes gehad, en ben verder nooit in aanraking gekomen met justitie. Kan het zijn dat deze brief mijn brief gekruist heeft? Wat kan ik nog doen?

Alvast bedankt! En jullie veel rijplezier met dit heerlijke weer! :')
:')
 
Scheelt veel waar het is. Is het binnen de bebouwde kom waar je 50 mag, dan ben je het terecht kwijt. Is het op de A6 om half elf in de morgen, dan vind ik het onzin.
 
Waar op de A6 stonden ze? Of was het een onherkenbare auto?

Ik heb ze helaas niet gezien, maar ze moeten ergens vlak na de bocht bij Emmeloord (vanuit Joure richting Lelystad) gestaan hebben bij de 100 km-zone. Ik werd even later door een onherkenbare motoragent van de weg geplukt, die stond bij het tankstation Han Stijkel paraat.
 
Het was inderdaad op de A6, in de namiddag..
Met 230 km/u :] is natuurlijk wel is lekker...maar o zo kwetsbaar voor je rijbewijs })

Sterkte...en je zal de justitiele afwikkeling moeten uitzitten vrees ik voor je :Y

Het wordt de trapfiets voorlopig voor je want zelfs een snorscooter mag je nu niet besturen :P
 
Dat is flink knake voor je.
Ik hoop dat dit geen gevolg heeft op je eventuele beroep waarbij je net als ik het roze papiertje ook nodig hebt om op een vrachtwagen te mogen rijden.
Want in jouw geval mag je volgens mij de komende 2 maanden alleen nog maar op de fiets verder.
Succes en echt balen dat het je net nu overkomt.
De lente is net begonnen met het mooie weer.
Geluk is wel, dat die 2 maanden zo om zijn.
En dan zal je in elk geval nimmer meer harder rijden dan die net iets te snel dan 50km per uur.
Even de kiezen op elkaar dus en jezelf ook niet laten verleiden door af en toe in die komende 2 maanden toch effe een stukkie te gaan motorrijden.
Want als ze je dan pakken dan benne de rapen pas echt gaar.
Vr gr E
 
Met 230 km/u :] is natuurlijk wel is lekker...maar o zo kwetsbaar voor je rijbewijs })

Sterkte...en je zal de justitiele afwikkeling moeten uitzitten vrees ik voor je :Y

Het wordt de trapfiets voorlopig voor je want zelfs een snorscooter mag je nu niet besturen :P


I know.. krijg al opmerkingen bij het karten en zelfs wanneer ik een winkelwagen pak :')

Maar thanks.. ik zal ze proberen gek te maken met brieven. Zoals hierboven aangegeven; kwijt ben ik hem nu toch.. hoop alleen dat men de komende twee maanden niet in de buurt van mijn huis komt toeren :+
 
Geluk is wel, dat die 2 maanden zo om zijn.

Vr gr E

Ik welke tijdzone leef jij?

Maar inderdaad; in vervolg beter opletten. Eigen schuld, misschien maar aan het idee wennen dat ik de komende maanden dagelijks met het OV moet en alleen mag kijken naar de auto en motor voor de deur (damn, wat word je daar snel afhankelijk van).
 
2 Maanden is tegenwoordig een standaard termijn. Je kan beter iemand zijn tanden uit zijn bek slaan met een betonschaar, dan is je straf lichter -O-

Maar er zijn mogelijkheden: Zoek op internet naar een goede advocaat met ervaring op dit terrein. Indien je de advocaat niet kan betalen, dan kan dit pro deo geregeld worden. Althans zo heb ik het recentelijk begrepen. Heb het zelf niet mee gemaakt.
 
Eentje om je een beetje op te beuren dan :P

full
 
Zo snel mogelijk een klaagschrift lndienen. Had je in feite dezelfde avond moeten maken en de volgende dag aangetekend laten opsturen.Had je nu misschien al je rijbewijs weer terug. Google maar ... ;)

Maar het kan alsnog :Y

Ooo ja en waarschijnlijk krijg je nog een cursus EMG erbij :X

Succes en sterkte :t
 
Laatst bewerkt:
Getverdemme, da's knap klote. Gelukkig geen ervaring mee. Tot nu toe, moet ik erbij zeggen, want om heel eerlijk te zijn kom ik toch wel rijkelijk goed weg met zo gemiddeld één bon per jaar voor tussen de 5 en 10 overschrijding :/
 
En dan meldt TS dadelijk hoe snel hij gereden heeft en dan wordt hij weer met de grond gelijk gemaakt. Wat maakt het uit, hoeveel te snel. Of het moet zo zijn dat dit van belang is mbt bezwaar, terugvragen rijbewijs.
 
50 tot 70 is een andere categorie dan 70+. Bij 50 tot 70 ben je hem 2 maanden kwijt en een dikke boete verder, scoor je daarna binnen twee jaar na het onherroepelijk worden van het vonnis (van de rechter dus, en dat duurt nog wel even) een 30km/h+ (of 40+ op de snelweg) boete, dan ben je hem wederom kwijt.

Die twee maanden is uitgaande van geen recidive.
 
Terug
Bovenaan Onderaan