Rijbewijs ingevorderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

kees1908

Rookie
31 okt 2019
8
3
Ik ben staande gehouden en mijn rijbewijs is ingevorderd. Er is mij verteld dat ik zsm. bericht thuis krijg met hoe en wat. Wat kan ik verwachten?
 
Uit een soortgelijk topic:

Als je contructieve antwoorden wil op een vraag over verkeersboetes of invorderingen ben je op MF over het algemeen aan het verkeerde adres.

9/10 weet vrij weinig behalve dat je [vul maar in] bent en het verdient.

4/100 weet ook weinig maar heeft het zelf wel eens gehad en deelt dat. In hoeverre het op feiten is gebaseerd laat zich raden.

5/100 heeft er wel verstand van maar heeft geen zin meer om te reageren nadat de eerste 50 reacties uit categorie #1 voorbij zijn gekomen.

1/100 kent de wetten, regels en mogelijkheden en laat een reactie achter, maar zal geen epistel gaan schrijven om op te vallen tussen de andere reacties.

Verder raad ik Flitsservice.nl aan.

Wat je kan verwachten verder is:

50 t/m 69km/u gecorrigeerd te hard = 2 maanden invordering.

70+km/h gecorrigeerd te hard = 4 maanden invordering.

Indien je rijbewijs eerder is ingevorderd mag je twee maanden er bij optellen.
De OvJ moet binnen 10 dagen (geen werkdagen dus) een beslissing nemen, als je na 10 dagen + een werkdag nog geen post hebt ontvangen even bellen met het CVOM, dan krijg je hem sowieso teruggestuurd. Mocht je wel na 10’dagen post krijgen, let dan even op de datum van de beslissing, het kan best zijn dat de post na het verstrijken van de termijn aankomt maar de beslissing wel binnen de termijn genomen is. De beslissing van de OvJ is overigens altijd dat het rijbewijs gedurende de bovenstaande termijnen ingevorderd word, je kan alleen mazzel hebben als de beslistermijn overschreden wordt.

Als je het rijbewijs om een dringende reden nodig hebt kan je een klaagschrift naar de betreffende rechtbank sturen, je krijgt dan de gelegenheid om het klaagschrift te motiveren in persoon en de rechter kan dan besluiten om de invordering per direct op te schorten, mocht de rechter jouw belang zwaarder vinden wegen dan het belang van de OvJ. Google geeft je hierover genoeg info.
 
Hoi kees1908, dat is flink balen zeg.
Mag ik vragen hoe de situatie is gegaan voordat jij werd staande gehouden?
Kan me voorstellen dat jij al wat langer motorrijdt en geen beginnend bestuurder meer bent waardoor jij genoeg ervaring hebt om net onder de grens van invordering te blijven.
 
Ik ben staande gehouden en mijn rijbewijs is ingevorderd. Er is mij verteld dat ik zsm. bericht thuis krijg met hoe en wat. Wat kan ik verwachten?
Gezopen, gesnoven, kinderen doodgereden, te hard geparkeerd of boos naar een agent gekeken?
Er is een verschil van uitkomst die je kunt verwachten bij één of een combinatie van alle bovenstaande overtredinkjes.
Wat je niet hoeft te verwachten zijn lijfstraffen of doodstraf.
 
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar wat er gebeurd is om tot de invordering van je rijbewijs te leiden.

... niet omdat ik kan/wil helpen ofzo. Ik ben gewoon nieuwsgierig.
 
Ach, we hebben allemaal wel eens een momentje waarop je eventjes echt te hard gaat. Staat er dan een mobiele flitser ben je de sjaak.
 
Het is tegenwoordig standaard 3 maanden ontzegging. Of je moet zwaarwegende bezwaren hebben, zoals dat je je auto nodig hebt tijdens je werk(woon/werk telt niet). Ook je werkgever moet dan een brief schrijven waarin dat belang wordt beschreven. Dan zou je het binnen 2 tot 3 weken terug kunnen krijgen, mits dus een klaagschrift schrijft met bovenstaande werkgeversverklaring er bij.

En je krijgt een boete tussen de €900 en €1100 euro. €1100 als je het rijbewijs eerder terugkrijgt.

Helaas hier ook een ervaringsdeskundige...
 
Denk dat het aan de situatie ligt...
Te hard gereden of artikel 5?
Reken op een paar maand rijbewijs kwijt en een boel centjes overmaken naar onze vrienden in Leeuwarden.
 
person-walking-gif-161502-4896036.gif
 
Rijbewijs kwijt is best een harde maatregel , maar het kan erger , in Belgie werden wij gewaarschuwd dat bij misdragingen in de bossen (XT500) ook je motor werd ingevorderd ....
 
Ik ben staande gehouden en mijn rijbewijs is ingevorderd. Er is mij verteld dat ik zsm. bericht thuis krijg met hoe en wat. Wat kan ik verwachten?

Opmerkingen dat je duidelijke info moet geven bij het stellen van een vraag. En zelfs dat is geen garantie om daadwerkelijk een antwoord te krijgen.

En verder wandel ze.

Ik kom terug zodra er meer info is...
 
Wil deze ook even volgen .Kan alleen zeggen sterkte Kerel .En trek je niks aan van al die lullige opmerkingen dat we leedvermaak noemen het komt weer goed
 
Ik ben wel eens thuisgekomen na een ritje met mijn maten waarop ik zei: Als ik 10 rijbewijzen had gehad was ik ze nu allemaal kwijtgeweest...

maw, je hoeft niet heel gek te doen voor Art5 en 50 km rij je ook zomaar te hard, sommige motoren in 1 al

de omstandigheden, wheelie op een verlaten landweggetje is net zo goed art 5 als een wheelie in een drukke woonboulevard waar je helemaal niet mag komen
 
  • Leuk
Waarderingen: K@W@
In elk geval niet iets om blij van te worden.
En ergste.....je mag dan werkelijk nergens meer op rijden behalve op de fiets maar daar kom je niet echt ver mee.
 
Ik ben staande gehouden en mijn rijbewijs is ingevorderd. Er is mij verteld dat ik zsm. bericht thuis krijg met hoe en wat. Wat kan ik verwachten?
Zeker:
- Eeuwige roem in de club van 1000 op MF :X.
- Flink wat centjes dokken
- X maanden rijbewijs kwijt

Als je pech hebt:
- EMG. Hoop dat je die kan vermijden. Houdt je vast, 1180 euro (dat is dus excl de boete) + 3 daagjes vrij nemen op het werk :(

Sterkte met de afhandeling!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan