rijbewijs kwijt geweest en verzekering doet moeilijk??

psychopatje

MF veteraan
21 apr 2007
1.502
0
hedenavond is onze verzekeringsagent langsgeweest

en die deelde mij doodleuk mee dat ik grote kans loop om geweigerd te worden bij een motor/auto verzekering

omdat ik een verhoogd risico schijn te zijn omdat ik mijn rijbewijs kwijt ben geraakt?? |( :?

iemand die een soortgelijk iets heeft meegemaakt of die dit verhaal kan bevestigen al dan niet ontkrachten??
 
volgens mij is er dan een verzekeringsmij die iedereen aanneemt als je nergens anders meer terecht kan, maar je wil niet weten wat de hoogte van de premie is..... :X
 
Auto verzekeren op naam van je vriendin?

Motor wou je in eerste instantie niet meer toch?

Wel heel beroerd net als je denkt dat het allemaal achter de rug is -O-
 
helaas... mogen verzekeringsmaatschappijen nog steeds zelf weten wie ze aannemen en niet.

en ik als de verkering zou zijn zou ik alleen mensen aannemen met 0,0% risico
 
Wat ik me afvraag....Hoe weet de verzekeringsmaatschappij dat jij je rijbewijs kwijt bent geraakt? Is dat niet erg persoonlijke informatie die zij helemaal niet horen te weten?
 
Wat ik me afvraag....Hoe weet de verzekeringsmaatschappij dat jij je rijbewijs kwijt bent geraakt? Is dat niet erg persoonlijke informatie die zij helemaal niet horen te weten?
Daar hebben de maatschappijen een heel mooi systeempje voor.

Bovendien moet je het zelf melden. Het is een standaard vraag op je aanvraagformulier, net als eventuele schades waarbij je betrokken bent geweest. Liegen over dit soort zaken is meestal niet zo verstandig :)
 
Tja, das weer een probleem, terwijl je dacht alles achter de rug te hebben :X

Logisch dat de maatschappij dat zo doet (en in mijn ogen terecht). Laat die agent maar eea uitzoeken, daar is hij toch voor?
 
hedenavond is onze verzekeringsagent langsgeweest

en die deelde mij doodleuk mee dat ik grote kans loop om geweigerd te worden bij een motor/auto verzekering

omdat ik een verhoogd risico schijn te zijn omdat ik mijn rijbewijs kwijt ben geraakt?? |( :?

iemand die een soortgelijk iets heeft meegemaakt of die dit verhaal kan bevestigen al dan niet ontkrachten??

Zie daar je reden om je motorrijhobby niet te stoppen...
Zolang je verzekerd bent (geen andere motor kopen voorlopig), is er weinig aan de hand. Maar bij het aangaan van een nieuwe verzekering, kunnen ze je hierop weigeren...
 
Damn die nacht merrie blijft je achtervolgen he.....




*offtopic* beetje dan

Heb je je papiertje terug? was op vakantie dus andere topic niet meer gevolgd helaas
 
Zelf nooit gezien dat je moet melden over je verleden van of je rijbewijs met kwijt geraakt etc.

Vraag me toch af hoe ze hier anders achter komen, zal denk ik op een niet zo juiste manier gebeuren.
 
De verzekering vraagt erna of je ooit je rijbewijs bent kwijtgeraakt.
Onjuiste informatie opgeven zal gevolgen hebben als het op een claim aankomt, ze hebben dan een stok achter de hand om het schadebvedrag op jou persoonlijk te verhalen.

Aangezien een auto of motor verzekerd moet zijn is er 1 maatschappij in het leven geroepen genaamd Rialto http://www.lastpoint.nl/verzekering.php?verzekering=motor die iedereen en alles accepteerd. Maar aangezien dit dan vaak mensen zijn die bij anderen geweigerd worden ivm een verhoogd risico zijn hun premie's wel hoger als gemiddeld.




Nog een reden om niet meer in NL te rijden maar voornamelijk in Duitsland :]

Hoezo... hoef je daar niet verzekerd te zijn dan ??
 
Hoezo... hoef je daar niet verzekerd te zijn dan ??

Jawel :P , maar net als in Frankrijk en Italie, wordt daar niet zo fanatiek gecontroleerd op snelheid als hier in Nederland. Een ouderwetse manier van genieten van motorrijden is daar nog mogelijk. Eenmaal terug in NL, vliegen de KLPD-auto's en motoren weer om je oren en zit je verkrampt de toegestane snelheid aan te houden, want stel dat je gepakt wordt :/
Misschien komt het omdat NL zo'n klein landje is ofzo, maar het valt wel op.
 
Laatst bewerkt:
Damn die nacht merrie blijft je achtervolgen he.....




*offtopic* beetje dan

Heb je je papiertje terug? was op vakantie dus andere topic niet meer gevolgd helaas
Het papiertje was i.d.d weer terug. En hij heeft ook al besloten om te stoppen met motorrijden.
 
Ik ben zelf ook mijn RBW kwijt geweest. Bij de OHRA wilden ze me niet verzekeren, daar deden ze zelfs moeilijk over een inboedelverzekering! (omdat ik ja moest antwoorden op de vraag of ik met justitie in aanraking ben geweest).

Bij de KNMV ben ik zonder problemen geacepteerd, wel heb ik het specifiek erbij verteld dat ik mijn RBW kwijtgeweest ben. Dit om problemen in de toekomst te voorkomen.

Bij de aanvraag had ik netjes de overtreding + straf toegelicht. Daarbij geschreven dat ik vind dat ik gestraft ben en ervan geleerd heb. De rechter heeft mij mijn RBW teruggegeven, dus dat ik denk dat zij het vertrouwen heeft dat ik een verantwoorde bestuurder ben (kan zijn).
 
Jawel :P , maar net als in Frankrijk en Italie, wordt daar niet zo fanatiek gecontroleerd op snelheid als hier in Nederland. Een ouderwetse manier van genieten van motorrijden is daar nog mogelijk. Eenmaal terug in NL, vliegen de KLPD-auto's en motoren weer om je oren en zit je verkrampt de toegestane snelheid aan te houden, want stel dat je gepakt wordt :/
Misschien komt het omdat NL zo'n klein landje is ofzo, maar het valt wel op.
BE is nog kleiner, hier vallen vooral de flitspalen op.
Anonieme voertuigen vallen hier niet zo heel veel op (euh, wacht eens... dat is ook de bedoeling :( )
 
wacht es even, je krijgt iets niet uitbetaald omdat je ooit je rijbewijs kwijt ben geweest??? stel dat je rijbewijs ingevorderd wordt, dan mag je niet rijden. en als je dan wel rijdt en je krijgt een ongeluk, dan is het heel normaal dat ze niks uitbetalen.

maar dat je ooit je rijbewijs kwijt bent geraakt maar nou niet meer, en je rijdt gewoon legaal, da's bullshit. dat mogen ze niet doen!
 
Volgens mij kunnen ze dat wel, omdat je meldingsplicht heb betreft overtredingen die effect kunnen hebben op de verzekering (staat in de kleine lettertjes).

Bij mij ging het om een verzekering afsluiten NA de overtreding. Als ik het NIET gemeld had en een ongeluk zou veroorzaken, dan kunnen ze zeggen dat ik gelogen heb en dus niets vergoeden.
 
Misschien moet je Tank eens een e-mail sturen --> Zijn nickname op dit forum is volgens mij Tanky. Die weet ongetwijfeld hoe het een en ander in elkaar steekt ;)
 
wat heeft in gods naam een rijbewijs die ooit kwijt is geraakt te maken met een ongeluk veroorzaakt door iemand anders of een ongeluk die in legale omstandigheden gebeurt???

sjezus man, mensen zijn soms echt DOM (niet jij aergrimm, die verzekerings boeven)!
 
Het heeft te maken met dat jij (iemand met een 'verleden') een groter risico is voor de verzekeraar (dat is hun excuus). Als jij dit niet van te voren gemeld heb, dan heb je niet voldaan aan de 'meldingsplicht' en ben je niet verzekerd.

Iedereen zei tegen mij: "gewoon niet melden, ze komen er toch niet achter". Maar ik ben blij dat ik het gemeld heb (en toch gewoon geaccepteerd), want nu hoef ik bij een evt ongeluk niet bang te zijn dat het om DIE reden niet vergoed wordt.

Ik ben wel van mening dat je al gestraft bent door de rechter. Als de rechter (in mijn geval) je rijbewijs teruggeeft, dan heeft justitie vertrouwen in je (dat je geleerd heb van je fout / straf). Dan moet een verzekeringsmaatschappij niet moeilijk doen en ook vertrouwen in justitie (tot op zekere hoogte).

Iemand die overtredingen / misdaden begaat en daarbij voor de rechter moet komen (geen 'kleine' mulder overtredingen), heeft over het algemeen een fout begaan waarbij (volgens justitie) andere mensen in 'gevaar' gebracht zijn. Als je het zo bekijkt is het filteren op 'contact met justitie' een goed startpunt, maar ze moeten daarna wel kijken naar individuele cases.
 
:^
Wat hebben flitspalen met verkeersveiligheid te maken?
Wat heeft deze reply met dit topic te maken?



@ TS: het kan inderdaad afhangen van de verzekering om je al dan niet te verzekeren. Daarbij denk ik, dat de manier waarop je de omstandigheden uitlegt aan de verzekering de doorslag zal geven. Waarom vraag je het ook niet in het centrale verzekeringstopic? Daar zit een expert, schijnbaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan