Rijbewijs kwijt.....ingenomen...

Toch vervelend dat je geen apart A- en B-rijbewijs hebt. Kun je tenminste nog met de auto naar je werk als ze je motorrijbewijs hebben ingenomen.
 
Wat ik aan de ene kant heel leuk vindt en aan de andere kant ook weer behoorlijk raar. Baksteen is een agent en lult lekker mee. Hij weet wat het is om motor te rijden en dus ook dat je af en toe even je gashendel opendraait. Een motorrijder is zeker voor 50% meer bewust van risico's in het verkeer en doet echt niet zulke lompe dingen als ik af en toe automobilisten uit zie halen. Waarom dan toch altijd zomaar gelijk een prent of invordering doen?

Is er nou echt niemand bij de politie menselijk? Ik bedoel maar. De statistieken zoals o.a. Mijnheer Spee ze gebruikt zeggen iedere 1 km/h te hard is 3% meer doden in het verkeer of gewonden, maar goed dat doet er even niet toe het ging om 3% vervelende dingen in het verkeer toename.

Maar die 3% geldt toch helemaal niet op de snelweg? Daar zijn geen bochten (niet van die erg scherpe) en heb je een vangrail (voor motorrijders weinig effectief maar goed)

Waarom wordt dan nooit eens gekeken naar de omstandigheden waaronder iemand het gas opengooit? Kijk eens naar de rijstijl van motorrijders en automobilisten en spreek ze daar op aan als het echt ontzettend bont is. De aso's pluk je er zo uit. Ja helaas meestal wel de open uitlaat rijders onder hun GTI die zijn vaak toch echt het minst verantwoord bezig.

Goed mijn betoog. Mobiele surveillance is ok, maar ga niet als een camera staan werken en denken. Een camera registreert snelheid e.d. en that's it. Een menselijke politieagent kan nog zien of die snelheid echt zo onveilig wordt volgens de 1km/h 3% regel.

Dank u.
 
Kan zijn...maar Baksteen en zn collega's worden ook betaald om de wet te handhaven.....enige vrije interpretatie doen agenten toch al wel aan (behalve als ze promotie willen ;) )
Eind van t verhaal blijft toch....t mag nie (en begrijp me nie verkeerd......ik doe zoveel wat niet mag, CJIB herinnert me regelmatig hieraan)
 
Wat ik aan de ene kant heel leuk vindt en aan de andere kant ook weer behoorlijk raar. Baksteen is een agent en lult lekker mee. Hij weet wat het is om motor te rijden en dus ook dat je af en toe even je gashendel opendraait. Een motorrijder is zeker voor 50% meer bewust van risico's in het verkeer en doet echt niet zulke lompe dingen als ik af en toe automobilisten uit zie halen. Waarom dan toch altijd zomaar gelijk een prent of invordering doen?

Is er nou echt niemand bij de politie menselijk? Ik bedoel maar. De statistieken zoals o.a. Mijnheer Spee ze gebruikt zeggen iedere 1 km/h te hard is 3% meer doden in het verkeer of gewonden, maar goed dat doet er even niet toe het ging om 3% vervelende dingen in het verkeer toename.

Maar die 3% geldt toch helemaal niet op de snelweg? Daar zijn geen bochten (niet van die erg scherpe) en heb je een vangrail (voor motorrijders weinig effectief maar goed)

Waarom wordt dan nooit eens gekeken naar de omstandigheden waaronder iemand het gas opengooit? Kijk eens naar de rijstijl van motorrijders en automobilisten en spreek ze daar op aan als het echt ontzettend bont is. De aso's pluk je er zo uit. Ja helaas meestal wel de open uitlaat rijders onder hun GTI die zijn vaak toch echt het minst verantwoord bezig.

Goed mijn betoog. Mobiele surveillance is ok, maar ga niet als een camera staan werken en denken. Een camera registreert snelheid e.d. en that's it. Een menselijke politieagent kan nog zien of die snelheid echt zo onveilig wordt volgens de 1km/h 3% regel.

Dank u.

Of je t nou gelooft of niet....ik denk dat je zo'n beetje al een gemiddelde agent omschrijft hierboven. Denk dat er meer mensen die tussen 50 en pakweg 75 te hard rijden tot 49 worden afgerond dan dat ze voor die daadwerkelijke snelheid worden gepakt.

En ik lul niet lekker mee, ik ben al meerdere keren scherp tegen sommige dingen ingegaan hiero, misschien dat de zoekfunctie ze nog kan vinden tussen al m'n onzinposts :+ .
 
He hoi allemaal, even een update....

Vandaag heeft mijn broer zijn rijbewijs weer op kunnen halen.

Afgelopen zondag rijbewijs ingenomen, maandag meteen persoonlijk brief bij justitie langsgebracht en woensdag al een brief in de bus dat hij zijn rijbewijs donderdag (vandaag dus) kon ophalen.

Blijft K*T, maar toch mijn complimenten dat ze er bij justitie wel haast mee hebben gemaakt.

Nu nog afwachten wat zijn straf wordt...

( en balen voor mij, kan nu niet meer zovaak even zijn motor 'lenen' O-) )
 
Ik ben zelf ook wel nieuwsgierig wat er verder bij mijzelf gebeurt (hoogte van de boete).

Ik ben op Goede Vrijdag aangehouden om 2100.(De vrijdag was dus niet zó goed meer) met 53 km/u te hard.
Inclusief het weekeinde en paas-maandag zat ik in minder dan een week toch weer op de motor (vrijdag om 1600). Ik heb niet gebeld ofzo.
Dit was wel de eerste keer voor mij.

Wat ik wel een toppie vond, was dat ik mijn motor zelf nog naar mijn huis mocht rijden :}


Maar verder is het gewoon een kwestie van eigen schuld, dikke bult!
 
Terug
Bovenaan Onderaan