rijbewijs kwijt na 2 maanden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar ik vind het wel lullig als zoiets op die 60 zone's gebeurt. Vaak zijn het lange stukken buiten af waar je met gemak 80 of harder kan, maar waar je verplicht bent om suf loerend 60 te gaan rijden. Beetje afgeleid rond kijken, omdat het te langzaam gaat is veeeeel beter voor de verkeersveiligheid |(

Op die stukken kun je natuurlijk makkelijk 80 of 100 rijden maar het verleden heeft aangetoond dat mensen dan nog veel harder gingen rijden met vele vele vele ongelukken als gevolg.
Nu men er 60 km zones van gemaakt heeft blijken er veel minder ongelukken te gebeuren dus dat is dan toch veiliger denk ik.
 
klote voor je JR. Het is zo'n beetje mijn vaste motorroute daar en het is gewoon ongeloofelijk dat ze daar een 60km weg van hebben gemaakt. Vooral het eerste stuk van balkbrug tot afslag naar ijhorst is de weg goed overzichtelijk en zijn er niet echt gevaarlijke punten. Hoor laatste tijd steeds vaker berichten dat mensen daar hun rijbewijs kwijt zijn geraakt! ;(
 
Gisteren nog een heel stuk door de polders gereden (60 km/u zones) en toegegeven zelfs op een DR 500S uit '83 rijdt je nog eerder 70 of 80 als je niet oplet dan 60.
Uiteraard op zo'n mooie dag als gisteren overal fietsers, ruiters en wandelaars maar het mmoe van zulke wegen vind ik eigenlijk dat je gewoon heerlijk met je motor 'het vrije gevoel' kan ervaren door lekker met je fietsjeover zulke wegen te pruttelen.
Wil ik sportief rijden dan zal ik eerst een andere motorfiets moeten kopen en dan zou ik andere wegen hiervoor gebruiken.

On-topic
Tsjaa TS, balen maar ja, wie z'n billen brand...........
Ik ben laatst ook nog flink geflitst op die ene 400 meter dat ik te hard reed maar ja, ik geef er niets om want ik heb het uiteindelijk allemaal zelf gedaan.
 
Moraalridder.

Waarom is iedereen die een andere mening heeft dan de jouwe per direct een moraalridder?
Beetje trieste standaard reactie van je... |(
133 kmph :Z Kom op zeg. Er zijn zat dijken waar je even snel kan acceleren naar 160 of hoger zonder daar ook iemand mee tot last te brengen.
Kijk, je blijkt ook nog normaal met argumenten te kunnen komen... :)
Laat dat moraalriddergejank eens weg en geef enkel normale reacties terug, zoals deze! Want je hebt hier gewoon gelijk, dit kan zeker... 133 op een dijk is niet per definitie gevaarlijk... ;)
 
Laatst bewerkt:
Jip, maar het mag nog steeds niet.
Overigens, iemand niet tot last zijn hoeft niet perse die fietser te zijn die voor jou in de weg rijdt, of de mevrouw die dr hond aan het uitlaten is.
Er staan ook woningen ed. langs die wegen bijv. waar je iemand tot last kunt zijn als je met 140 langs komt knallen :)

Er zijn zat stukken dijk zonder fietsers, hondjes e.d. en met boerderijen op 100 meter afstand van de dijk... :W

Wie een beetje zijn kop gebruikt, kan op hele stukken dijk prima knallen zonder dat er iemand last van heeft. Alleen zijn er teveel eikels die schijt aan alles hebben en tussen alles doorstuiven om zo maar hun snelheid te kunnen halen... daarom spelen gemeentes paniekvoetbal, leggen ze drempels aan op de dijk en van die mooie rode zijkanten, waardoor elk koekblik midden op de weg blijft rijden... ;)
 
Je gedrag wordt 'beloond' :W
Als dit niet de enige keer is dat je rijbewijs om eenzelfde overtreding is ingenomen, mogen ze hem van mij verscheuren, en dat vind ik van meerdere overtredingen gedaan door een persoon.
Moraalridder opmerking? Kan zijn.
Zoveelste janktopic om eigen schuld: feit.
 
je kan beter iemand verrot trappen of inbreken of een overval plegen ben je minder crimineel dan op de weg te snel rijden.

sterkte komende dagen
 
Ik baal ervan als mensen mij inhalen als ik netjes 60 rij omdat de borden dat aangeven.
Toch mooi dat de politie daar op let.
Als je hard wilt rijden ga je de snelweg maar op in Duitsland.

Dat herken ik over het algemeen. Ik hou mij keurig aan de borden en bv bij de sluizen van de afsluitdijk dan wordt ik bijna van de weg gereden door koekblikkers. Op de A7 nabij SNeek idem. 80 km maar je wordt gewoon terzijde geschoven. :(
 
Je gedrag wordt 'beloond' :W
Als dit niet de enige keer is dat je rijbewijs om eenzelfde overtreding is ingenomen, mogen ze hem van mij verscheuren, en dat vind ik van meerdere overtredingen gedaan door een persoon.
Moraalridder opmerking? Kan zijn.
Zoveelste janktopic om eigen schuld: feit.

Rat...
 
Je gedrag wordt 'beloond' :W
Als dit niet de enige keer is dat je rijbewijs om eenzelfde overtreding is ingenomen, mogen ze hem van mij verscheuren, en dat vind ik van meerdere overtredingen gedaan door een persoon.
Moraalridder opmerking? Kan zijn.
Zoveelste janktopic om eigen schuld: feit.


Voila, een zinnig antwoord

En hopelijk mag je heel diep in je zakken tasten om de boete te betalen
 
Je gedrag wordt 'beloond' :W
Als dit niet de enige keer is dat je rijbewijs om eenzelfde overtreding is ingenomen, mogen ze hem van mij verscheuren, en dat vind ik van meerdere overtredingen gedaan door een persoon.
Moraalridder opmerking? Kan zijn.
Zoveelste janktopic om eigen schuld: feit.
Heb jij de openingspost wel eens goed gelezen?
Hij wil alleen even zn gevoel kwijt zonder te janken.
Post van je vind ik daarom dus een beetje overtrokken.
 
Dat herken ik over het algemeen. Ik hou mij keurig aan de borden en bv bij de sluizen van de afsluitdijk dan wordt ik bijna van de weg gereden door koekblikkers. Op de A7 nabij SNeek idem. 80 km maar je wordt gewoon terzijde geschoven. :(


Inderdaad, ik heb zelfs het idee dat ze motoren sneller inhalen dan auto´s die zich aan de snelheid houden.
Zou het dan toch met de innerlijke drang te maken hebben van het recht van de sterkste?
 
je kan beter iemand verrot trappen of inbreken of een overval plegen ben je minder crimineel dan op de weg te snel rijden.

sterkte komende dagen
Kun je dit beargumenteren waarom je denkt dat dit zo is. Het komt bij mij nu over als wat loze kreten de ruimte in slingeren.
Voor deze snelheidsovertredeng ga je volgens mij nl. de bak niet in, geen kans op TBS enz enz.
 
Wat een reacties....

Als je een voorligger inhaalt die 59 rijdt kun je dat inderdaad het beste met 60 doen. Dan rijd je niet te hard en dan zijn de wandelaars en fietsers compleet veilig! Stel je rijdt 65, ik moet er niet aan denken, brrrr. Die minuut die je over het inhalen doet moet je dus wel goed plannen, anders is een tegenligger in gevaar! En dit land is groot geworden doordat iedereen eerst aan een ander denkt.

Ik vind het trouwens wel knap dat je achter een auto zit met 60 (lijkt mij dan) en in zijn 3 het gas erop zet en dan 133 rijdt in nou...zeg 2 seconden? ;)

Voila, een zinnig antwoord

En hopelijk mag je heel diep in je zakken tasten om de boete te betalen
En voor die gefrituurde hierboven: jij kent de situatie daar? Jij gunt je medemens een hoge boete omdat hij ergens veel te hard rijdt omdat jij zo vrijgevig bent? Jij doet alles goed? Kijk, ik vind 133 ook wel heel veel harder maar ik ken de situatie niet en weet van mezelf dat ik ook zo snel mogelijk inhaal op een dijk/smalle weg. Maar om dan te hopen dat er een hoge boete komt...misselijke reactie :r
 
Laatst bewerkt:
Op de dijk... :? Waar lees jij dat er op een dijk is gelaserd....

suggestief lees ik namelijk dat hij op het mooie weggetje binnendoor naar balkbrug is gelasert...(oud avereest).

Nu je het zegt...
Ik ging er direct vanuit dat het op de dijk was. In het weekend en zeker op mooie dagen is controle daar namelijk ook bijna vaste prik.
 
Wat een reacties....

Als je een voorligger inhaalt die 59 rijdt kun je dat inderdaad het beste met 60 doen. Dan rijd je niet te hard en dan zijn de wandelaars en fietsers compleet veilig! Stel je rijdt 65, ik moet er niet aan denken, brrrr. Die minuut die je over het inhalen doet moet je dus wel goed plannen, anders is een tegenligger in gevaar! En dit land is groot geworden doordat iedereen eerst aan een ander denkt.

Gek he dat iemand 59 of 60 rijdt waar dat de maximum snelheid is.
 
Over 10 postingen gaat het niet meer over TS die volgens mij binnenkort zijn roze papiertje met dito boete wel in huis zal hebben maar over het feit of we het normaal vinden en hoe daar dan weer op wordt gereageerd.

Het beste is iedereen in zijn/haar waarde te laten en te stellen dat een overtreding nu een keer gevolgen kan hebben.

We kunnen natuurlijk een topic openen over de ethiek van het aan je laars lappen van de (verkeers)regels.

Dan kunnen de voor en tegenstanders heerlijk met woorden elkaar voor rotte vis uitmaken, met modder gooien of wat al niet meer zij en zou wat mij betreft dit topic wel voor gezien kunnen worden gehouden (slotje ;) )

*O* -O- *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan