rijbewijs kwijt onduidelijkheid

Vandaag maar weer gebeld naar het OM in zwolle, eindelijk was mijn rijbewijs aangekomen, en de Officier van Jusitie heeft ervoor gekozen om mijn rijbewijs in gehouden te houden, dus dat wordt wachten op de zitting.
 
Vandaag maar weer gebeld naar het OM in zwolle, eindelijk was mijn rijbewijs aangekomen, en de Officier van Jusitie heeft ervoor gekozen om mijn rijbewijs in gehouden te houden, dus dat wordt wachten op de zitting.


Je had wel geprobeerd om h´m terug te krijgen...? Je krijgt toch zo´n info boekje en ontvangstbewijs bij invordering? (of is dat alleen op t.v.?)

Benieuwd wat op het gele briefje/in het rapport staat, dat de OvJ besluit h'm te houden tot zitting. (geen verleden... brommer/fiets/auto/traktor?)
 
Ben nu bezig op flitsservice om de PV in handen te krijgen, ze hebben er daar echt verstand van alleen ikke nog niet :+ bedankt voor het advies I-accelerate
 
Vandaag maar weer gebeld naar het OM in zwolle, eindelijk was mijn rijbewijs aangekomen, en de Officier van Jusitie heeft ervoor gekozen om mijn rijbewijs in gehouden te houden, dus dat wordt wachten op de zitting.
Hmm, dan heeft de OvJ er blijkbaar wel vertrouwen in dat je een goeie douw krijgt, bij de zitting.
 
Hmm, dan heeft de OvJ er blijkbaar wel vertrouwen in dat je een goeie douw krijgt, bij de zitting.

misschien wel, maar bij flitsservice vinden ze het verhaal dermate appart dat ze niet snappen waarom het uberhaupt is ingevordert
 
@ fred kroket: wat ben jij een vervelend persoon zeg bah!
Zonder maar iets te weten ben je ts volledig aan het afbranden!
In jou ogen kunnen agenten schijnbaar geen fouten maken, maar is het direct rijbewijs afpakken en bij voorkeur ook bestuurder maar afschieten!
 
@ fred kroket: wat ben jij een vervelend persoon zeg bah!
Zonder maar iets te weten ben je ts volledig aan het afbranden!
In jou ogen kunnen agenten schijnbaar geen fouten maken, maar is het direct rijbewijs afpakken en bij voorkeur ook bestuurder maar afschieten!

:^

Beetje triest dat Fred Kroket zijn missie er van lijkt te maken om TS tot in het oneindige bezig blijft dat TS wel heel fout moet zitten...

@TS: het lijkt erop dat je slachtoffer bent van een agent die per definitie een hekel heeft aan motorrijders. Het probleem: de politie wordt gelooft door de OvJ. Jij kan met zoveel steekhoudende argumenten komen als je wilt, als je geen getuigen hebt zal OvJ hoogstwaarschijnlijk meegaan in het verhaal van de agent.

Dit omdat de OvJ hetzelfde denkt als Fred Kroket. De agent zegt dat het roekeloos rijgedrag is, dus zal dat absoluut zonder enige twijvel zo zijn!

Zo werkt dat helaas :(
 
Bedankt,

ik denk trouwens niet dat ik een kans maak in een vervroegde zitting om mijn rijbewijs eerder terug te krijgen aangezien ik er eigenlijk niet afhankelijk van ben. Proberen doen we natuurlijk wel. :)

Dus wordt nog een paar weken fietsen/treinen :r
 
jewel ik heb zekers iets fout gedaan, maar ik snap niet waarom het direct zow rigoreus moet, ik bedoel alleen een boete was genoeg geweest voor zo'n akkefietje

en ik snap nog niet hoe het gaat met die punten, ben je gewoon per punt je rijbewijs kwijt????

en een schatting van de prijs zou leuk wezen ;)


Geen idee... je had em ook met 100 moeten inhalen dan had ie vanuit die zijstraat je nooit gezien.. en je kenteken niet gelezen... maarja..

ik heb ooit 75 euro gekregen voor 20 te hard.. daar krijg je ook geen punt voor..
Vind het een beetje overdreven van de agent.. maar je had em idd ook rechts kunnen inhalen... :+
 
Ey,

Ik mag mijn rijbewijs vandaag weer ophalen bij justitie *O*.

Ik reed 105 km/h waar je 50km/h mocht (binnen de bebouwde kom) om half elf 's avond wat net een snelweg is, en in de bocht stond een mannetje met een lasergun in zijn handen.

Werd aangehouden en moest rijbewijs inleveren en de dag erna had ik een ontvangsbevesting gekregen dat ze het rijbewijs hebben ingenomen.

En toen 1 week en 1 dag later kreeg ik bericht van justitie dat ik hem vandaag mag ophalen *O*, en de boete gaan ze nog bepalen -O- .

Groeten,

DoC
 
Laatst bewerkt:
Ey,

Ik mag mijn rijbewijs vandaag weer ophalen bij justitie *O*.

Ik reed 105 km/h waar je 50km/h mocht (binnen de bebouwde kom) om half elf 's avond wat net een snelweg is, en in de bocht stond een mannetje met een lasergun in zijn handen.

Werd aangehouden en moest rijbewijs inleveren en de dag erna had ik een ontvangsbevesting gekregen dat ze het rijbewijs hebben ingenomen.

En toen 1 week en 1 dag later kreeg ik bericht van justitie dat ik hem vandaag mag ophalen *O*, en de boete gaan ze nog bepalen -O- .

Groeten,

DoC

ow het kan dus ook nog meevallen *D
 
ik had voor 49 te hard 360euro boete.

zal 55km./h te hard wel 400,- zoiets zijn
 
Heb hem net opgehaald *O*.

Maar boete zal wel rond de 460 euro liggen -O-

ik ben echt blij voor je *D
nu ik dat ding kwijt ben merk je pas hoe erg je dat ding kunt missen, voor de noodzakelijke dingen maar ook voor de fun :P
 
@ fred kroket: wat ben jij een vervelend persoon zeg bah!
Zonder maar iets te weten ben je ts volledig aan het afbranden!
In jou ogen kunnen agenten schijnbaar geen fouten maken, maar is het direct rijbewijs afpakken en bij voorkeur ook bestuurder maar afschieten!


Maar tuurlijk maken agenten nooit geen fouten!!!!!!!!!!!!!!!!!

De motorrijders die hier komen janken dat hun rijbewijs is ingevorderd, hebben ook niks misdaan!

Maar tuurlijk vorderen politieagenten rijbewijzen in, zo maar, voor de grap.

Komaan zeg gasten, nie zeveren hé
 
zeveren is 1, overdrijven is ook een kunst....
dat je rijbewijs word ingevorden voor een meetbaar feit als meer dan 50km te hard (na correctie) is niet meer dan normaal te noemen (en meetbaar).
maar als het verhaal zo is als de TS schetst dan is er sprake van een nogal subjectieve boete, en daarmee dus niet eerlijk, zeker gezien de feiten zoals geschetst in de openingspost en de daarop volgende reacties..
 
zeveren is 1, overdrijven is ook een kunst....
dat je rijbewijs word ingevorden voor een meetbaar feit als meer dan 50km te hard (na correctie) is niet meer dan normaal te noemen (en meetbaar).
maar als het verhaal zo is als de TS schetst dan is er sprake van een nogal subjectieve boete, en daarmee dus niet eerlijk, zeker gezien de feiten zoals geschetst in de openingspost en de daarop volgende reacties..

Nee, 70km/h rijden langs een school, is volgens jou overdrijven.

Moet je eens kijken als ze jouw kind in de toekomst eens aanrijden bij zijn/haar school met zo'n snelheid, hoe jij dan overdrijft ????????
 
Nee, 70km/h rijden langs een school, is volgens jou overdrijven.

Moet je eens kijken als ze jouw kind in de toekomst eens aanrijden bij zijn/haar school met zo'n snelheid, hoe jij dan overdrijft ????????

@PeteRR900 Je mag daar 50... laat ze dan een 30 km zone daarvan maken als het een te gevaarlijke situatie is! Maar het is een goed overzichtelijke weg, zolang er niet scholieren de weg over komen zeilen zonder uit te kijken (WANT DAT IS WAT ZE DOEN,DE IDIOTEN) just so you know, het is voortgezet onderwijs, dus ze hebben zelfs allemaal hun verkeersdiploma vanuit groep 8 :+
 
wat ik al zeg, overdrijven is ook een kunst.
daarmee bedoelde ik voornamelijk jouw bijdrage, en niet de actie van oom agent.
los van dat, als je de foto's ziet van de plek des onheils dan vind ik het niet zo heel schokkend en onoverzichtelijk...
 
@PeteRR900 Je mag daar 50... laat ze dan een 30 km zone daarvan maken als het een te gevaarlijke situatie is! Maar het is een goed overzichtelijke weg, zolang er niet scholieren de weg over komen zeilen zonder uit te kijken (WANT DAT IS WAT ZE DOEN,DE IDIOTEN) just so you know, het is voortgezet onderwijs, dus ze hebben zelfs allemaal hun verkeersdiploma vanuit groep 8 :+
Neemt niet weg dat je er rekening mee hoort te houden dat dat kan gebeuren bij een school. Dat doen kinderen namelijk wel eens.

Zegt het woord anticiperen je iets? Das zo'n term waar motorrijders altijd prat op gaan dat ze dat zoveel beter doen dan de gemiddelde blikkenier. Daar valt dus ook onder dat je rekening houdt met de mogelijkheid dat je bij een school kinderen (en ja, daar vallen pubers ook onder) hebt die wel eens wat onverwachts kunnen doen.
 
@PeteRR900 Je mag daar 50... laat ze dan een 30 km zone daarvan maken als het een te gevaarlijke situatie is! Maar het is een goed overzichtelijke weg, zolang er niet scholieren de weg over komen zeilen zonder uit te kijken (WANT DAT IS WAT ZE DOEN,DE IDIOTEN) just so you know, het is voortgezet onderwijs, dus ze hebben zelfs allemaal hun verkeersdiploma vanuit groep 8 :+
Neemt niet weg dat je er rekening mee hoort te houden dat dat kan gebeuren bij een school. Dat doen kinderen namelijk wel eens.

Zegt het woord anticiperen je iets? Das zo'n term waar motorrijders altijd prat op gaan dat ze dat zoveel beter doen dan de gemiddelde blikkenier. Daar valt dus ook onder dat je rekening houdt met de mogelijkheid dat je bij een school kinderen (en ja, daar vallen pubers ook onder) hebt die wel eens wat onverwachts kunnen doen.

Wie het ook zegt : :}
Persoonlijk het mooiste wat ik vandaag leest _O-
Dat vet gedrukt natuurlijk :P

Persoonlijk mag dat meer gebruikt worden in andere :] topics
 
Nee, 70km/h rijden langs een school, is volgens jou overdrijven.

Moet je eens kijken als ze jouw kind in de toekomst eens aanrijden bij zijn/haar school met zo'n snelheid, hoe jij dan overdrijft ????????


kan aan mij liggen, maar het was geen BASISschool! maw, dr zitten oudere kinderen! en ookal zou je het niet zeggen, die kunnen af en toe al zlf denken. Dus die weten ook verdomde goed dat je niet zomaar een weg op moet lopen.

en iets in je nickname verraad :+ dat je een snelle motor hebt, en ik neem ff aan dat je ook best wel eens te hard rijd(niet aankomen met alleen daar waar het kan) en ook dan kan dr iets fout gaan.

Neemt niet weg dat je er rekening mee hoort te houden dat dat kan gebeuren bij een school. Dat doen kinderen namelijk wel eens.

Zegt het woord anticiperen je iets? Das zo'n term waar motorrijders altijd prat op gaan dat ze dat zoveel beter doen dan de gemiddelde blikkenier. Daar valt dus ook onder dat je rekening houdt met de mogelijkheid dat je bij een school kinderen (en ja, daar vallen pubers ook onder) hebt die wel eens wat onverwachts kunnen doen.


Anticiperen moet je altijd, ongeacht waar je rijd ;) kennelijk was het rustig bij die school, anders had de TS vast wel wat rustiger gedaan :X daarnaast is 70 ook nog geen ontzettend hoge snelheid. In ieder geval echt niet hoog genoeg om zo'n zware straf voor te krijgen!
 
Laatst bewerkt:
Beetje raar...
Als jij 30 km/ te hard rijdt als beginnend bestuurder verlies je ook een punt, evenals bumerkleven. Twee dingen waar je niet je rijbewijs op verliest (niet kijkend naar art 5). Dat je een punt verliest oke, maar daar hoeft helemaal niet je rijbewijs op ingevord te worden...

Correct me if i'm wrong.
 
Terug
Bovenaan Onderaan