rijbewijs kwijt onduidelijkheid

Ja, ik zie wel dat de tijden veranderen.
Toen ik net mijn eerste motor had, reed ik in een vrij uurtje altijd met 160 langs mijn school. |(
Een rijbewijs had ik nog niet, wel een oefenvergunning.
Ik heb trouwens in de tijd voor de flitspalen nooit een bekeuring gehad.
Wel werd ik een paar keer staande gehouden, maar dan kwam ik er met een waarschuwing vanaf. (120 in de bebouwde kom, echter niet gemeten) 8-)
Nu, 25 jaar later, doe ik zulke dingen niet meer. O-)
Hoort bij de leeftijd, denk ik.
 
woensdag mag ik voorkomen voor mijn verhaal achter het bezwaarschrift, ga het hele verhaal uittikken zodat ik ook kopien aan de rechter, OvJ en griffier kan geven.

Hopen dat als ze mijn kant van het verhaal lezen, met name de handelingen van de agent dat ik hem woensdag weer terug krijg, tot aan de zitting (als die er komt, hopen kunnen we altijd he) :)

Mvg.

YapGerMoto
 
woensdag mag ik voorkomen voor mijn verhaal achter het bezwaarschrift, ga het hele verhaal uittikken zodat ik ook kopien aan de rechter, OvJ en griffier kan geven.

Hopen dat als ze mijn kant van het verhaal lezen, met name de handelingen van de agent dat ik hem woensdag weer terug krijg, tot aan de zitting (als die er komt, hopen kunnen we altijd he) :)

Mvg.

YapGerMoto


Neem wel even een advocaat mee, als je daar alleen heen gaat en de stemming is daar een beetje verkeerd, maken ze op voorhand al gehakt van je verhaal en een advocaat kan daar beter mee om gaan als jij !!!! Bovendien kan het verhaal van de agent wel eens heel anders in elkaar zitten als jouw verhaal en dan ga je mooi voor schut.
 
Damm dubbel, MF heeft opeens een vertraging van een minuut :( :(
 
Laatst bewerkt:
woensdag mag ik voorkomen voor mijn verhaal achter het bezwaarschrift, ga het hele verhaal uittikken zodat ik ook kopien aan de rechter, OvJ en griffier kan geven.

Hopen dat als ze mijn kant van het verhaal lezen, met name de handelingen van de agent dat ik hem woensdag weer terug krijg, tot aan de zitting (als die er komt, hopen kunnen we altijd he) :)

Mvg.

YapGerMoto

Vraag dan maar eens heel goed naar de grond van inbeslagname!
Ben ik echt heel benieuwd naar!
 
Ik ben dus vandaag voor de 3 hoofdige kamer geweest en heb mijn hele verhaal kunnen doen, schijnbaar heeft dit zoveel verwarring gezaaid dat ze hier nog over na willen denken, dus vrijdag mag ik naar de griffier bellen om te horen wat de uitslag is.

De OvJ had als pleidooi dat hij vond dat het een zeer gevaarlijke situatie betrof en dat als ik langer mijn rijbewijs had gehad, dat hij dan niet bang was voor een herhaling maar omdat ik nog zow jong was, moest hij afwegen wat belangrijker was mij op de weg of de verkeersveiligheid als ik op de weg zou zijn. Hij vond dan ook dat ik het niet terug mocht krijgen. Alleen toen ik mijn verhaal helemaal vertelde zei de rechter wel dat ze het niet snapte, maar dat het inhoudelijk te diep was om zow over te beslissen.

Nou we zien het vrijdag wel, maar in iedergeval moet ik in jan voor het kantongerecht verschijnen.

Mvg.

YapGerMoto
 
Ja, je bent jong en je wil wat

Je bent jong en onbezonnen en daarvoor moet je soms boeten

Zon schijnt, ik ga een stukje rijden :]
 
Achja, zo'n subjectieve meting is wel een beetje twijfelachtig. Je wist dat je fout zat, misschien niet helemaal het besef van het "gevaar" op de plek des onheil maar wel enig inzicht in verkeerssituaties. Ik denk dat de des betreffende agent zelf moeite had het probleem in te schatten, hij heeft je niet gemeten en dus onder artikel 5 gezet. Want hij heeft kunnen zien dat je daar de plaatselijke regels overtrad. Toch wel een beetje te kort door de bocht in mijn ogen maar hoe dan ook, fout is fout; ongeacht de onstandigheden of de reden.

Je bent gewoon het zondebokje, en je zult er weinig aan kunnen doen.
 
Er is toch geen inhaalverbod daar in die straat?

Als het zo gevaarlijk is dan moet dat met borden en belijning worden aangegeven.
 
Vandaag gebeld met de griffier, en jah hoor ik mocht mijn rijbewijs ophalen bij het OM, ondertussen is het pasje weer in het bezit van ondergetekende, tot aan het kantongerecht.

de vraag blijft dus is het verstandig om een advocaat in te schakelen voor de zaak bij het kantongerecht??

Mvg.

YapGerMoto
 
Tijd niet meer op het forum geweest,

maar de zaak is niet tot de kantonrechter gekomen.

Kreeg een schikking van 140 euro, die heb ik maar aangenomen omdat het waarschijnlijk toch niet lager uit was gevallen als ik het had door gevochten.

Achteraf toch spijt aangezien ik nu nog niet weet wat in deze zake het recht is. Ookal ben ik zelf ook fout geweest.

Mja, ondertussen motor van de hand gedaan, en lekker doortuffen.

Wou het jullie laten weten, bedankt voor al het advies :) en we zwaaien :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan